Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mono beugelriem

 
Profiel   

Wat zijn nu de voordelen van enkele beugelriemen?

Welk merk is aan te raden. Bij voorkeur iets wat niet zo snel uit rekt.. (dus gevoerd met nylon) en welke lengte heb je nodig op een springzadel? (Ruiter 1.65)

Ik haal ivm nieuw zadel nu standaard mijn beugelriemen van het zadel. (freejump beugels met pinnetjes) en mono beugelriemen spraken me wel aan. Maar totaal leek hierin..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:23 



 
Profiel   

Ik heb er verschillende gehad, maar erg te spreken over die van tekna. Voordeel is vooral dat er minder materiaal tussen been en paard in zit.
Maat durf ik me zo niet aan te wagen, maar ws een vrij kort riempje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 22:21 



 
Profiel   

Ik heb al jaren de wintec webbers. Werd er vroeger wel mee uitgelachen op m'n dure zadels, maar tegenwoordig gebruiken meer mensen ze. Voordeel is dat er niet zo'n dikke prop onder je been zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 12:48 



 
Profiel   

Ik gebruik ook de webbers alleen dan van leer, van t merk Bates dus. Die rekken ook niet uit. Ben ook 1.65 en heb de een na grootste gekocht,er zijn als ik me niet vergis 3 verschillende lengtes te koop,de grote waren voor mij te lang en deze zijn perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 12:53 



 
Profiel   

Ik heb ze van Harry’s horse. Dacht 70cm (de middelste lengte) en ik ben 168

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 12:59 



 
Profiel   

Ik heb de wintec Webbers jaren gehad, maar die gingen piepen op mijn nieuwe zadel, heel irritant :o
Nu heb ik ze van Anatomica.,70 cm en ben zelf 1,72 M.

Voordelen vind ik dat je weinig riem onder je been hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:12 



 
Profiel   

Ik heb de mono beugelriemen van Stübben en bevallen mij erg goed! Zelf heb ik gekozen voor een maat L maar een maat M was ook prima geweest (Ik ben 1.69), en zou die maat ook eerder adviseren als je gaat springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:21 



 
Profiel   

Bedankt! Ik ga alle merken even opzoeken. Had bij wintec wel slechte oude recensies gezien over het knappen van de gaatjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:24 



 
Profiel   

Vanwege het uitscheuren van gaatjes in recente wintec webbers zou ik die dan idd ook afraden.
Ik hoef ze zelf niet meer iig.
De mijne waren nog geen 4 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:26 



 
Profiel   

Ik heb al jaren Wintec Webbers, rekken niet, scheuren niet, heerlijke riemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:37 



 
Profiel   

Ik heb leren van bates, de langste voor mijn dressuurzadel. Zelf ben ik 1.72.

Ben er erg blij mee, alleen opsteken is een beetje een dingetje ivm zadelhoes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:40 



 
Profiel   

Ik heb ze van erreplus nu maat M maar moet S hebben zeker asls je ze voor springen wilt gebruiken.Maar ik dacht dat ze voor de freejump beugels ook monobeugelriemen hebben google even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 14:14 



 
Profiel   

Ik heb ook die van Stubben. Echt superfijn! Ik ga nog een paar voor mijn andere zadel kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 16:52 



 
Profiel   

Hier eerder ook altijd wintec webbers. Nu al een jaar of 2 de horka mono beugelriemen. Prima tevreden over, nylon gevoerd dus trekken ook niet. Ik heb de full maat ervan maar zijn ruim verstelbaar, voor mijn moeder die toch 20 cm kleiner is kunnen ze ook goed op maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 17:18 



 
Profiel   

Ik heb de monoriem van Wintec. Echt superfijn. Je voelt gewoon geen gesp zitten. Ook rekken ze niet uit en ze zijn er in verschillende maten. Hierdoor ook zeer geschikt voor de wat kleinere mensen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 17:25 



 
Profiel   

Ik heb deze van Kentaur
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... suur-bruin

Ben er erg over te spreken, hele mooie kwaliteit. Ik heb sinds een half jaar een nieuw zadel (monoblad) en ik vond mijn oude riemen er niet fijn aan. Deze voel je totaal niet zitten en zijn super makkelijk te verstellen!
Ik ben ook 1.65m.ik heb maat 70 genomen. Die passen perfect en het dikke gedeelte waar de gesp met het hoesje zit valt mooi onder het zweetblad en voel je totaal niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 21:49 



 
Profiel   

magootie schreef
Ik heb deze van Kentaur
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... suur-bruin

Ben er erg over te spreken, hele mooie kwaliteit. Ik heb sinds een half jaar een nieuw zadel (monoblad) en ik vond mijn oude riemen er niet fijn aan. Deze voel je totaal niet zitten en zijn super makkelijk te verstellen!
Ik ben ook 1.65m.ik heb maat 70 genomen. Die passen perfect en het dikke gedeelte waar de gesp met het hoesje zit valt mooi onder het zweetblad en voel je totaal niet!



Die zijn mooi en niet eens zo duur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 22:19 



 
Profiel   

Ik heb ze van barefoot. Mijn ophanging van zadel is een dichte ring, dus moest aan beide kanten een T-sluiting.

Zelfde ervaring als andere bokkers, ze zijn een stuk dunner waardoor je ze (bijna) niet voelt, vooral bij je bovenbenen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 22:24 



 
Profiel   

Wintec webbers jaren geleden gehad, gingen rafelen en was dan moeilijk te verstellen.
Sindsdien anatomica, hele fijne riemen, al jaren in gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 22:28 



 
Profiel   

Saaams schreef
Bedankt! Ik ga alle merken even opzoeken. Had bij wintec wel slechte oude recensies gezien over het knappen van de gaatjes.

Dat gebeurde bij mij pas na 8 jaar. Ik reed vaak meerdere paarden per dag ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 08:47 



 
Profiel   

Ik heb ze van prestige, van kentaur en van HH.
De van HH vind ik zelf wat stug, die ga ik wisselen voor die van Kentaur die soepeler aan voelen, ook beter voor het zweetblad denk.
Die van Prestige zijn super!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen