Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zadelonderlegger

 
Profiel   

Hoi hoi ik moet een nieuw bontje mijn vraag is maakt het uit of de hele onderkant ook van bont ik is of moet en in het midden een stik leeg zijn voor de ruggenwervels?



Laatst bijgewerkt door C_arola op 24-08-19 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Typefouten uit de tekst verwijderd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 15:37 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:53 



 
Profiel   

Moet je een bontje of wil je een bontje? Als je moet ivm passen zadel zou ik dat met je zadelpasser overleggen. Als je er 1 wil omdat je het mooi vind tja dan zou ik zeggen koop de mooiste en hoop dat je zadel nog steeds goed ligt. (Bontjes zorgen er namelijk voor dat je zadelpassing niet meer klopt als die zonder bontje is aangemeten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:17 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Moet je een bontje of wil je een bontje? Als je moet ivm passen zadel zou ik dat met je zadelpasser overleggen. Als je er 1 wil omdat je het mooi vind tja dan zou ik zeggen koop de mooiste en hoop dat je zadel nog steeds goed ligt. (Bontjes zorgen er namelijk voor dat je zadelpassing niet meer klopt als die zonder bontje is aangemeten)


Dit dus. Tenzij heel tijdelijk tot je een nieuw zadel hebt of iets dergelijk, wil je niet aan de bontjes.

Als er toch echt wat onder moet, zijn gelpads beter volgens mij. Maar het beste kan je zadelpasser je daarover adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:22 



 
Profiel   

En als je het randje bont mooi vind: er zijn dekjes die alleen die rand op het dekje hebben, dus zonder verdere bont. Blijft je zadel gewoon liggen zoals ie ligt en heb je toch je bontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:33 



 
Profiel   

Als jouw oude bontje goed beviel dan neem je toch weer dezelfde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:41 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Moet je een bontje of wil je een bontje? Als je moet ivm passen zadel zou ik dat met je zadelpasser overleggen. Als je er 1 wil omdat je het mooi vind tja dan zou ik zeggen koop de mooiste en hoop dat je zadel nog steeds goed ligt. (Bontjes zorgen er namelijk voor dat je zadelpassing niet meer klopt als die zonder bontje is aangemeten)
t moet ik zal het met haar overlegge bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 21:12 



 
Profiel   

Ik heb pas een nieuw zadel laten aanmeten en in overleg met mijn zadel maker gekeken en gevoeld met rijden.
Mijn paard gaf duidelijk aan dat met een bontje prettiger was (de beweging was aanzienlijk ruimer). Dit paard is met een verkeerd zadel of als het niet lekker meer ligt erg nijdig, dit is ook aanzienlijk minder met mijn nieuwe zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 21:26 



 
Profiel   

Een bontje is voor veel paarden prettig. Ze kunnen het absoluut prettig vinden. Mijn paard springt altijd met een bontje onder het zadel, omdat ik mezelf niet zo een beste springruiter vindt. Het is ook bewezen beter bij hoge sprongen, omdat ze extra de klappen opvangen bij het landen. Recent onderzoek van een onafhankelijk (Engels) bedrijf heeft aangetoond dat een bontje met een uitsparing in het midden voor de rug een beter effect geeft op zijn rug. Achteraf gezien al logisch. De uitsparing zorgt voor meer ruimte in het kussenkanaal van je zadel. Zorg ook altijd dat een bontje goed in je zadel getrokken is om het meeste comfort er uit te halen. En je haalt het meeste effect uit een bontje als je hem onder je sjabrak legt en niet erbovenop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen