Workshop biothane/touwhalster maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Workshop biothane/touwhalster maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 09:51

Hoi! Ik hoop dat het hier goed staat..

Ik ben op zoek naar een bedrijf waar je zelf tuig kan maken (hoofstel/halster ed.)

Ik zou het erg leuk vinden om eens deel te nemen aan zo'n workshop.

Ik zoek een adres in het noorden (Friesland / Drenthe / Groningen)

Heeft iemand misschien een leuke aanrader of tip? :)

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:14

Lymoncello schreef:
Hoi! Ik hoop dat het hier goed staat..

Ik ben op zoek naar een bedrijf waar je zelf tuig kan maken (hoofstel/halster ed.)

Ik zou het erg leuk vinden om eens deel te nemen aan zo'n workshop.

Ik zoek een adres in het noorden (Friesland / Drenthe / Groningen)

Heeft iemand misschien een leuke aanrader of tip? :)



Ik weet er twee in Vaassen dus das te ver voor je.

Waarom ik reageer...Als je zelf halsters/hoofdstellen gaat maken, maak dan gelijk een neopreen "bontje" onder de neusriem.

Dat biothane is heel sterk en breekt niet.
Als een paard gaat hangen in een biothane halster dan snijd dat spul als een kaasschaaf (neusriem)

Been there, done that...echt een plak huid van 10x5 centimeter los op de neus. Met een schuimpje/bontje voorkom je dat waarschijnlijk.

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 10:59

Sideswipe schreef:
Lymoncello schreef:
Hoi! Ik hoop dat het hier goed staat..

Ik ben op zoek naar een bedrijf waar je zelf tuig kan maken (hoofstel/halster ed.)

Ik zou het erg leuk vinden om eens deel te nemen aan zo'n workshop.

Ik zoek een adres in het noorden (Friesland / Drenthe / Groningen)

Heeft iemand misschien een leuke aanrader of tip? :)



Ik weet er twee in Vaassen dus das te ver voor je.

Waarom ik reageer...Als je zelf halsters/hoofdstellen gaat maken, maak dan gelijk een neopreen "bontje" onder de neusriem.

Dat biothane is heel sterk en breekt niet.
Als een paard gaat hangen in een biothane halster dan snijd dat spul als een kaasschaaf (neusriem)

Been there, done that...echt een plak huid van 10x5 centimeter los op de neus. Met een schuimpje/bontje voorkom je dat waarschijnlijk.


Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen! Jouw paard weer oke?? Geen heftig litteken ofzo?

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Workshop biothane/touwhalster maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:41

Ik kan je wel een workshop bieden om een hoofdstel/ halster van leer te maken ;-). Net onder Hoogeveen.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:45

Het is al jaren terug. De DA is toen gelijk gekomen en heeft toen de huid vastgeniet. Geen litteken maar wel een dikke plek gebleven.
Gelukkig zat de wond precies in het midden zodat het lijkt alsof ze een soort ramsneusje heeft.

Ik heb toen de twee endurance hoofdstellen (Marylot) aan laten passen met neopreen. Ik heb ze na de aanpassing maar een paar keer gebruikt, toen weer overgestapt op leer (hoofdstel) en normale halsters.

Was er eigenlijk klaar mee. Zo gaat dat als je ergens ellende mee heb gehad. :') :D
Laatst bijgewerkt door Sideswipe op 25-09-19 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:47

ElCid schreef:
Ik kan je wel een workshop bieden om een hoofdstel/ halster van leer te maken ;-). Net onder Hoogeveen.



Dit is wel interessant! (IMHO beter/mooier als biothane)

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 13:01

Sideswipe schreef:
Het is al jaren terug. De DA is toen gelijk gekomen en heeft toen de huid vastgeniet. Geen litteken maar wel een dikke plek gebleven.
Gelukkig zat de wond precies in het midden zodat het lijkt alsof ze een soort ramsneusje heeft.

Ik heb toen de twee endurance hoofdstellen (Marylot) aan laten passen met neopreen. Ik heb ze na de aanpassing maar een paar keer gebruikt, toen weer overgestapt op leer (hoofdstel) en normale halsters.

Was er eigenlijk klaar mee. Zo gaat dat als je ergens ellende mee heb gehad. :') :D


Haha nou ik snap wel dat je er dan klaar mee bent ja. Heftige wond wel! Fijn dat het redelijk goed genezen is

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 13:01

ElCid schreef:
Ik kan je wel een workshop bieden om een hoofdstel/ halster van leer te maken ;-). Net onder Hoogeveen.


Dat lijkt me super leuk! Ik stuur je een pb :)