Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Bitje voor paard met onrustige aanleuning

 
Profiel   

Ik heb twee weken terug ook een bidfitter laten komen, maar was zelf wat minder enthousiast. Ze wilde als eerst niet mij zien rijden met mijn eigen bit en volgens haar hoefde ik hem ook niet te passen zodat zij het kon zien. Ik had een heel dun bitje van Harry Horse denk 12 mm en daar merkte ik dat hij vrij snel aan het trekken was. en zeker aan het einde zelfs wilde schudden. Met de bitfit sessie liep hij de eerste keer redelijk fijn op de Trust Innosense Flexi Bit met tongboog. Toen zij er bij was liep hij redelijk, maar al snel merkte ik maandag en laat staan met de les dat hij die echt niet fijn vond. Hij liep nog beter op zijn oude bit. Toen had mijn instructrice een ander trust bit namelijk deze:
[ img ]
En daar liep hij echt heel erg prettig op. Hij wilde zelfs in draf mijn hand met lange teugel volgen. Dus deze ga ik nu de komende 8 dagen proberen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 10:08 



 
Profiel   

Wat een reacties, heel fijn! Dank jullie wel!

@Parisse, ben het niet helemaal met je eens. Ze wil idd niet goed de bovenlijn los laten, veel geduld en trainen.. Dit is een probleem waar ik eigenlijk al 20 jaar met haar tegen aan loop, ze is altijd lastig in het front, ze loopt heel makkelijk hoog en drukt graag de rug weg. Heb er goede instructie bij, maar het blijft altijd een punt om aan te werken.

@Askja heb je gelijk in hoor, probeer tijdens de training idd ook veel op lengte te houden, hoe moeilijk dat ook bij haar is. Bitloos kunnen we wel eens proberen.

@Amen we rijden sowieso al met een lage neusriem, dit was idd al een hele verbetering.

Iedereen bedankt voor de tips, zie wel veel verschil in juist wel of niet gebroken bitjes :+ Heb nu dit bitje te leen van iemand. Hoop deze vanmiddag even te kunnen testen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 11:02 



 
Profiel   

Is het nog gelukt met testen TS? Hebben jullie het perfecte bitje gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:45 



 
Profiel   

Canon schreef
Is het nog gelukt met testen TS? Hebben jullie het perfecte bitje gevonden?


Sorry late reactie!

Ik heb het bitje wat ik hierboven plaatstte, getest. Ik moet zeggen dat het hier al veel beter van is geworden, maar nog niet helemaal zoals ik had gehoopt. Ik blijf hier nog even mee doorrijden, maar ik ga ook een afspraak maken bij de bitfitter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:53 



 
Profiel   

Ik heb vandaag voor het eerst met een ongebroken bustrens gereden. Wereld van verschil! Had echt een ander paard, heel zacht in mijn handen. Soms iets te diep maar wel makkelijk er uit te rijden. Ik ben blij voor dit geld!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 12:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen