Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Fager bitten

 
Profiel   

ok thx voor de info
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 10:21 



 
Profiel   

Dankje! Mij werd ook de Sofia aangeraden, wel met de kortere scharen. ;) welke bitfitter heb jij trouwens Lies__? Zie dat je beetje aan mijn kant van het land woont. Mijn bitfitter heeft geen Fager, ik rij nu met een NeueSchule combinatie van haar.

Ik kreeg dit als terugkoppeling van Fager:
Advies:
- Sofia 50mm shank: geeft een licht gevoel in de hand en een sneller respons van de teugels door de smalle tong opening en het lichte gewicht. De korte scharen zorgen ook voor een sneller respons en een meer opwaartse houding.
- Jacob onderleg trens: zorgt voor meer flexibiliteit.

Ik heb ook gevraagd waarom ze de Maria of Madeleine niet aanbevolen:
- Maria: is geen onderleg trens, dus te grote ringen
- Madeleine: is een wat stijver bit, en mijn paard heeft juist wat meer flexibiliteit nodig, omdat hij wat kan vastpakken/moeilijke nageeft in het proefgerichte rijden.

Dit is de Jacob:

[ img ]
Zo’n ding in het midden is nieuw voor mij, en vind ik een beetje “raar”. :P
Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben en dat willen delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 17:44 



 
Profiel   

BrittOllie schreef
Dit is de Jacob:

[ [url=m/fRhEqO.png]Afbeelding[/url] ]
Zo’n ding in het midden is nieuw voor mij, en vind ik een beetje “raar”. :P
Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben en dat willen delen?


Hier de julia met ook zo een rolletje. Loopt nu een paard mee die zich erg kan vastzetten tegen de hand op een normale dubbel gebroken trens en op de julia durft ze los te laten en na te geven en houdt ze zich gewoon veel minder vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 17:58 



 
Profiel   

Ik kende dit principe inderdaad ook niet!

Als het goed is komt morgen mijn Fager testbit, de Sara. Mijn paard loopt constant met het bit te klooien en dit zou eventueel een oplossing kunnen zijn. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:08 



 
Profiel   

Je kan als onderlegtrens ook prima een bit met grotere ringen gebruiken. Dat is geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 19:26 



 
Profiel   

Hier de Anna en heel blij mee. Sweet iron dus hier zal het blauwe wel gaan roesten. Er zijn ook blauwe titanium bitten, die zullen niet gaan roesten.

Paard durft het bit beter aan te nemen en is ook rustiger in de aanleuning. Ze durft zich er nog wel uit te trekken af en toe, dus zou binnenkort ook eens de Fanny willen testen hoe ze is met minder druk op de tong

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 19:41 



 
Profiel   

Ik heb de Maria nu een tijdje in gebruik en hij lijkt er fijner met dan met de Sprenger. Vandaag de Sara getest en was enorm verrast. Hij liep er heel fijn mee en was veel minder aan het rommelen.. kan natuurlijk een one off zijn, ga het de komende dagen merken denk ik. Tot nu tevreden iig

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 20:49 



 
Profiel   

Heb je de Sara net ontvangen Lena? :D Ik heb hem helaas net teruggestuurd omdat ik met Corona thuiszit dus heb hem nog niet kunnen testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 23:29 



 
Profiel   

O dat is balen Ketly!! Beterschap!

Heb m donderdag ontvangen idd, maar niet eerder dan zondag tijd gehad om te testen. Ging zaterdag naar les en wilde ook niet net daarvoor wisselen voor het geval hij er niet mee wilde lopen.

Had achteraf wel gekund wellicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 03:35 



 
Profiel   

Beterschap Ketly!

Ik ben ondertussen weer van de Fager terug gegaan naar mijn dubbelgebroken trens. Ik vond dat ik toch meer door moest komen met het Fager bit. Had het gevoel dat ze door het bit heen wil lopen. Terwijl ik nu op minimale druk reactie krijg. Daarnaast schuimt ze nu op het bit. Had het gevoel dat ze een droge mond had op het Fager bit, wat misschien minder aangenaam kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 11:24 



 
Profiel   

Waar rijdt je nu mee Mistral94?

Doe je de Fager er uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 11:27 



 
Profiel   

Lena82 schreef
Waar rijdt je nu mee Mistral94?

Doe je de Fager er uit?




[ img ]

Het rechter bit gebruik ik nu weer.
Ik zit wat in dubio of ik hem verkopen wil. Alleen als ik een goed bod krijg. Anders hou ik hem zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 16:08 



 
Profiel   

O dat is heel anders idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 16:11 



 
Profiel   

Lena82 schreef
O dat is heel anders idd!



Ik had forse aanleun problemen bij mijn merrie. Denkende dat het bij het bit vandaan kwam. Het bleek bij haar een verborgen wolfskies en een restant van het melkgebit te zijn. Waardoor ze zo hevig op bovenstaande bit reageerde. De Fager gaf wel flinke verbetering maar ik vond dus wel dat ik best stevig door moest komen met mijn hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 16:24 



 
Profiel   

Zo'n kies kan idd dan veel problemen geven! Gelukkig is het opgelost voor je paard zo, allen jammer dat je nu dan een duur bit in de kast hebt liggen.

Mijn paard maakt zich in algemene zin vrij druk om van alles en nog wat en is dan ook druk o.a. met zn mond wanneer hij niet volldig gefocussed is op de ruiter. Hij is ook behoorlijk kijkerig, zelfs als ie hard aan het werk is ziet ie alles, alleen reageert ie dan wat minder groot. Hij gaat elk half jaar naar de tandarts, laatste keer is in december geweest, en gebit is in orde.

De Maria gaf wat verbetering, maar werd er wel wat sterk op en wat stug in de buiging. Gisteren met de Sara was ie vrij snel met zn hoofd bij mij en liet zich fijn rondsturen..

Zal ook voor elk paard anders zijn denk ik en misschien was het gisteren ook anders omdat het nog nieuw was. Kan het bit nog een aantal dagen testen gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:00 



 
Profiel   

ik ben heel positief over mijn fager bit *\o/*

Ik had een paard met aanleuningsproblemen. Slaan met het hoofd. Erachter kruipen. Maar bij teveel druk in de staak. En nu een fijn paard onder mijn kont. Mooie rustige verbinding.

Dus mocht iemand nog wat willen verkopen...ik houd me aanbevolen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 19:28 



 
Profiel   

Een korte update ;-). De Sara heb ik nu in gebruik voor het longeren, in het rijden werd hij er na een paar hangerig en wat sterk op. Rijdt nu weer met de Maria en daar blijft ie fijn mee.

Ook even contact gehad met Fager voor S&T en zij raden me aan om de Mariaof Madeleinde als onderleg te gebruik icm de Sofia.

Heeft iemand al ervaring met deze combinatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 10:50 



 
Profiel   

Ik heb de Sara weer ontvangen om te testen! Ik ga vanavond meteen proberen hier mee te rijden, heb sinds gisteren ook een nieuw hoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 16:19 



 
Profiel   

Ik heb de Julia Universal baby fulmer met sweet iron voor mijn paard. Ik ben er echt super tevreden over, en mijn paard krijgt ook een schuimlaagje op zijn mond van dit bit. Dat kreeg hij met de sweet iron bitten van Trust niet.
Het sweet iron gedeelte roest bij mij (nog) niet en behoudt zijn blauwe kleur :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 16:48 



 
Profiel   

Scarpati schreef
Ik heb de Julia Universal baby fulmer met sweet iron voor mijn paard. Ik ben er echt super tevreden over, en mijn paard krijgt ook een schuimlaagje op zijn mond van dit bit. Dat kreeg hij met de sweet iron bitten van Trust niet.
Het sweet iron gedeelte roest bij mij (nog) niet en behoudt zijn blauwe kleur :j
[ [url=m/VjwxoU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom heb je voor deze optie gekozen?

Mij leek de Gustav Fulmer ook wel wat. En ik vind het altijd wel handig dat je het bit op 3 manieren kunt gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 21:52 



 
Profiel   

Ik heb vanavond de Sara getest maar mijn paard was totaal zichzelf niet. Hij wilde het bit niet aannemen en voelde heel stug. Merkte dat hij het niet fijn vond. Ik vind het lastig of ik het nog eens ga proberen en het risico loop dat ik het verpest en dat ik weer een stap terug moet zetten of dat het een kwestie van wennen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 21:59 



 
Profiel   

Jammer dat het niet prettig was Ketly. Misschien een keer proberen met z'n oude hoofdstel? Wellicht dat dat verschil maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 12:33 



 
Profiel   

Helaas krijgt hij daar plekjes van en loopt hij daar niet fijn op. Ik denk dat ik het bit helaas weer terug stuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 12:40 



 
Profiel   

O dat schiet niet op dan.
Ga je nog iets anders proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 14:26 



 
Profiel   

Hij liep maandag in de les heel fijn met het nieuwe hoofdstel en oude bit, dus denk dat ik dat eerst ga proberen! Wel jammer, had het idee dat dit het bit wel eens zou kunnen zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 16:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen