Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Fager bitten

 
Profiel   

Wie heeft er ervaringen met Fager bitten? Ik ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen van de modellen Alexander en Julia.
Alexander:

[ img ]

Julia:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:09 



 
Profiel   

Ik volg even :)

Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.

Ook ga ik even voor je speuren op mijn telefoon... Ik meen dat ik iemand op Instagram volgt die een keer iets over deze bitten heeft gepost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:25 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.


Dit ken ik wel vanuit andere merken, en paarden die wat moeilijk loslaten of wat stijf in de kaak blijven, hebben hier wel baat bij. Mijn vorige paard liep op sweet iron véél prettiger dan op rvs. Huidige merrie niet, maar die neemt sowieso het bit makkelijk aan. op sweet iron gaat ze overmatig kwijlen en dat vindt ze zelf onprettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:32 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
prugelpiet schreef
Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.


Dit ken ik wel vanuit andere merken, en paarden die wat moeilijk loslaten of wat stijf in de kaak blijven, hebben hier wel baat bij. Mijn vorige paard liep op sweet iron véél prettiger dan op rvs. Huidige merrie niet, maar die neemt sowieso het bit makkelijk aan. op sweet iron gaat ze overmatig kwijlen en dat vindt ze zelf onprettig.


Dankjewel voor je reactie! Mijn paard heeft juist moeite met het bit aan durven nemen en lekker met het neusje eruit lopen. Dus ik vraag me af of het dan een verstandige keus is. Kwijlen/schuimen doet ze nu al voldoende, en dat moet ook niet meer worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:59 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Dankjewel voor je reactie! Mijn paard heeft juist moeite met het bit aan durven nemen en lekker met het neusje eruit lopen. Dus ik vraag me af of het dan een verstandige keus is. Kwijlen/schuimen doet ze nu al voldoende, en dat moet ook niet meer worden.


Mijn ervaring is dat als het niet aan durven nemen, de fijnste optie een ongebroken bustrensje is. Als het te vinden is, eventueel met koperinlages/ kopergroeven om de smaak wat fijner te maken. Ken er meerdere die daarop flink verbeterd zijn in naar de hand toe lopen en de hand aannemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:00 



 
Profiel   

Ik heb mijn ene paard op een Fager lopen, Sally. Ik twijfelde tussen de twee bitten die je in je beginpost noemt en heb advies gevraagd via de mail en kreeg een uitgebreid antwoord terug en uiteindelijk Sally gekocht.

Mijn andere paard ook gereden met een Max in het voorjaar en ben van plan om die ook nog een keertje aan te gaan schaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:13 



 
Profiel   

Onze pony laat moeilijk los in de kaken en kan zich erg sterk maken. Verder heeft ze niet veel ruimte in haar mond. Deze bitten spreken me wel aan. Is er iemand die dit ook heeft en welk Fager bit hier voor werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:27 



 
Profiel   

Verona11 schreef
Onze pony laat moeilijk los in de kaken en kan zich erg sterk maken. Verder heeft ze niet veel ruimte in haar mond. Deze bitten spreken me wel aan. Is er iemand die dit ook heeft en welk Fager bit hier voor werkt?


Ik heb meteen even voor je gezocht. Sofieburman op Instagram wordt volgensmij gesponsord door Fager, dus je zou haar een berichtje kunnen doen wbt. ervaringen.
Ik heb ze hier in Nederland nog niet veel langs zien komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:34 



 
Profiel   

Dank je, ga ik doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:37 



 
Profiel   

Verona11 schreef
Onze pony laat moeilijk los in de kaken en kan zich erg sterk maken. Verder heeft ze niet veel ruimte in haar mond. Deze bitten spreken me wel aan. Is er iemand die dit ook heeft en welk Fager bit hier voor werkt?


Ik zou gewoon een mailtje in het Engels sturen naar Fager en hun om advies vragen. Ik heb een beetje hetzelfde maar niet helemaal maar zoveel paarden, zoveel wensen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:46 



 
Profiel   

Ik hoor er ook goede verhalen over. Ik heb even bij de stand van Fager staan kwijlen op het WK. :')

Het is dat er nu geen noodzaak voor aanschaf is en ik niet precies weet welke ik exact moet/wil hebben. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:10 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn paard de "carl" van Fager. Dubbelgebroken titanium bit met kleine tongboog.
Mijn paard word snel sterk en gaat hangen/duwen of kruipt volledig achter de teugel. Hij heeft ook weinig ruimte in zijn mond.
Ik had hem eerst op een simpel dubbelgebroken bit maar dat was drama. Op de Fager loopt hij super fijn! Stabieler in de aanleuning en fijner te rijden. :D

Op de foto het verschil tussen mijn Fager en een dubbelgebroken harry's horse bitje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:00 



 
Profiel   

Ahryah, woon je toevallig in de buurt van Zwolle? Zou je de “carl” dan eventueel willen uitlenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:09 



 
Profiel   

Hier ook een fager (De julia met D ring) liggen en ook veel gelezen en bekeken op hun website en social media. Vind dat ze een hele mooie ontwikkeling hebben. Super goed gevormde bitten en ook een uitgebreide uitleg bij elk type bit voor welk soort paarden ze eventueel goed kunnen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 19:17 



 
Profiel   

Verona11 schreef
Ahryah, woon je toevallig in de buurt van Zwolle? Zou je de “carl” dan eventueel willen uitlenen?


Zwolle is ruim 2 uur rijden voor mij, dus dat word hem niet :o
Bij La Equistyle heb je de mogelijkheid om een Fager bit te testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 22:46 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik volg even :)

Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.

Ook ga ik even voor je speuren op mijn telefoon... Ik meen dat ik iemand op Instagram volgt die een keer iets over deze bitten heeft gepost.


Als je je bit proper wilt houden moet je geen sweet iron nemen, want roesten is nu natuurlijk net hét doel ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 22:55 



 
Profiel   

Ik heb ook een Fager bit! Via LA Equistyle uitgetest. De Carl is voor mijn paarden het fijnste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 23:24 



 
Profiel   

Wat is het verschil tussen Fager en Trust?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:06 



 
Profiel   

Farjen schreef
Wat is het verschil tussen Fager en Trust?


Heel veel, zijn niet vergelijkbaar. Nouja, het zijn allebei merken die bitten verkopen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:52 



 
Profiel   

mavantos schreef
Farjen schreef
Wat is het verschil tussen Fager en Trust?


Heel veel, zijn niet vergelijkbaar. Nouja, het zijn allebei merken die bitten verkopen :+


Ik zie vergelijkbare modellen en ook het sweet iron, vandaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:54 



 
Profiel   

Ik heb geen sweet iron bit, maar titanium. Het blauwe verkleurd dan niet. Bit is vele male lichter van gewicht en wordt veel sneller warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 14:11 



 
Profiel   

Heb trust ook wel gehad maar vind Fager qua vormgeving, dikte en intentie/ontwikkeling veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:17 



 
Profiel   

Ik kan deze tweedehands overnemen van iemand. Het is een trust kneveltrens. Lijkt veel op de Fager Julia, alleen zonder tongboog. Ik krijg hem volgende week. Ik ben benieuwd hoe ze er op reageert.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 18:39 



 
Profiel   

Hier ook erg geïnteresseerd in dit merk. ik ben voor mijn nieuwe paard, jonge 5 jarige ruin op zoek naar een fijn bit. De carl spreekt mij tot nu toe erg aan. Hoe meten jullie de juiste maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 12:03 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Hier ook een fager (De julia met D ring) liggen en ook veel gelezen en bekeken op hun website en social media. Vind dat ze een hele mooie ontwikkeling hebben. Super goed gevormde bitten en ook een uitgebreide uitleg bij elk type bit voor welk soort paarden ze eventueel goed kunnen werken.

Heb je de fager Julia al gebruikt? Zo ja, wat is jouw ervaring?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen