Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Fager bitten

 
Profiel   

Ik heb de Titanium bustrens max.

Mijn paard loopt er niet perse slecht op, maar ook niet geweldig.
Hij is ook wel heel dun, zouden ze hem in 16 mm hebben zou ik daar eerder voor gegaan zijn.

Ik heb wel eens het idee dat ze reageert op sommige metalen. Vandaar het titanium. En wat dat betreft gaat het echt goed. :j

Daarom zou ik graag eens een KK ultra in sensogan uit proberen. Omdat die ook als niet toxisch beschreven staat.
Maar in maat 14,5 en geen dynamic is die 2e hands niet te vinden lijkt wel.
En ergens een week uit proberen werkt voor mijzelf niet omdat ik nooit weet wanneer ik kan rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 15:40 



 
Profiel   

Revali schreef
Scarpati schreef
Ik heb de Julia Universal baby fulmer met sweet iron voor mijn paard. Ik ben er echt super tevreden over, en mijn paard krijgt ook een schuimlaagje op zijn mond van dit bit. Dat kreeg hij met de sweet iron bitten van Trust niet.
Het sweet iron gedeelte roest bij mij (nog) niet en behoudt zijn blauwe kleur :j
[ [url=m/VjwxoU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom heb je voor deze optie gekozen?

Mij leek de Gustav Fulmer ook wel wat. En ik vind het altijd wel handig dat je het bit op 3 manieren kunt gebruiken


Mijn paard wilt nog wel eens het bit vast pakken en daardoor erg stug worden in zijn mond. Daarom leek mij het mondstuk geschikt voor hem, door o.a het rollertje wat eraan zit.
Ik vind het ook heel fijn dat de bit ringen gescheiden zijn en je daardoor het bit op verschillende manieren kunt gebruiken. Ik gebruik het bit nu eigenlijk als een baucher trens, met de teugels aan de grote ring.

Hij is met dit bit een stuk stiller in de aanleuning en bijna op ‘2 pinken’ te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 18:02 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort dit bit en ben er zeer tevreden over alhoewel de afwerking van het metaal voor de kinketting beter had mogen zijn.

De merrie is nogal gevoelig en knarst veel, maar hier speelt ze lekker met het koper en loopt ontspannen rond te schuimen.

[ img ]

De maat valt trouwens wel iets groot uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 18:52 



 
Profiel   

Dankje scarpati

Snow white: Ik heb de normale dubbel gebroken pelham. Met bol tussen stukje zeg maar.. Heb de kinketting er direct afgehaald en zelf een riempje er aan gedaan

Ik heb eentje die de tong er uit gooit. Tandenknarts en weinig verbinding wil hebben

Ik zat te denken aan de Nils of de Gustav. Gustav heeft als voordeel dat je die op 2 manieren kunt gebruiken... En dat vind ik wel fijn omdat ik meerdere paarden rijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 20:02 



 
Profiel   

Geen ervaring met deze bitten, maar ik zag net dit langs komen: https://www.bokt.nl/markt/ad/508758/tot ... ger-bitten

Misschien heeft iemand er wat aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 20:05 



 
Profiel   

Ik vind de maten zo lastig inschatten, ook geen bitfitter met fager in de buurt. Ik ga ze nu testen bij atorka of la equistyle.

Het worden de Jacob (onderlegtrens) en Sofia (stang). Maar ik weet niet welke maat...
Ik heb nu een trens 12,5cm en stang 12cm.

Maar bij Fager raden ze aan om de stang groter te nemen...
Zoveel verschillende meningen op internet mbt stang/trens grootte...

Wat hebben diegenen met een fager bit (S&T)? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 15:19 



 
Profiel   

Gewoon testen kom je er snel genoeg achter. De gewone bitten heb ik 12.5
Ook met andere merken heb ik dan 12.5 dus dat is wel aardig gelijk.
La equistyle heeft een hele goede service

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 15:31 



 
Profiel   

Ik ga ook een s&t combi testen, maar dan de trens in 13 en de stang 12.5. Dat heeft hij nu ook. Nu een grens van sprenger een stang van Fager, maar vind m op die combo niet fijn dus wil iets anders proberen. Liefst allebei titanium, de stang wordt ook de Sofia en de trens komt ze nog even terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 15:53 



 
Profiel   

Ik heb even zitten lezen en wellicht dat hier mensen ideeen hebben? Ben ook een fager bit aant overwegen alleen nog onwijze dubio welk bit.. paard met behoorlijk moeilijk mondje..
Sowieso klein bekkie en een paardje met een grote mening..
Word snel sterk en stug en opent dan zn mond en gooit zn tong naar buiten.. echter nog nooit zn tong over het bit gedaan!!! Ook issie onrustig met zn mond (hij is beetje onrustig sowieso van zichzelf)
Iemand tips??
Bitfitter heeft ooit een ongebroken aangegeven en daar rijd ik hem nog op.. onrust is toen minder geworden maar het blijft wisselend

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 23:05 



 
Profiel   

Je kunt de bit quiz doen op hun website. Of la equistyle even een berichtje sturen, zij kan je ook erg goed helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 07:49 



 
Profiel   

Ik heb de Nils... Geeft wat meer rust in de mond en een mooiere aanleuning. Paard gooit ook standaard tong eruit en niet erover. Bij ontspanning gaat hij nu naar binnen :j
Maar soms is hij wat sterk en dan rijd ik hem ook op de Fanny FSS (die blokkeert naar voren en naar boven)
Beide bitten geven het idee van een ongebroken trens

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 08:35 



 
Profiel   

La Equistyl gaf de Carl aan! Iemand ervaringen met dit bit klinkt wel mooi, dun, tongboog, vriendelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 19:43 



 
Profiel   

KayleeJane schreef
La Equistyl gaf de Carl aan! Iemand ervaringen met dit bit klinkt wel mooi, dun, tongboog, vriendelijk

Ik heb de Carl watertrens. Heel erg tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:00 



 
Profiel   

KayleeJane schreef
La Equistyl gaf de Carl aan! Iemand ervaringen met dit bit klinkt wel mooi, dun, tongboog, vriendelijk


Geen ervaring mee, maar sowieso wel fijn dat het dunne bitten zijn met een mooie pasvorm

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:04 



 
Profiel   

minouesmee schreef
KayleeJane schreef
La Equistyl gaf de Carl aan! Iemand ervaringen met dit bit klinkt wel mooi, dun, tongboog, vriendelijk

Ik heb de Carl watertrens. Heel erg tevreden over!

Had je bepaalde problemen waar je tegenaan liep en hoe merk je verschil??
Morgen komt de osteo dus ga sowieso niet meteen testbit bestellen want de eerste week issie sowieso onstabiel maar graaaag ervaringen hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:31 



 
Profiel   

Nee niet echt. Ik zocht gewoon een fijn dun bit.

Maar elk paard is anders dus ik raad je aan om hem gewoon paar dagen te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:35 



 
Profiel   

minouesmee schreef
Nee niet echt. Ik zocht gewoon een fijn dun bit.

Maar elk paard is anders dus ik raad je aan om hem gewoon paar dagen te testen.

Jaaa precies..
Volgende week even kijken voor een testbitje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 21:49 



 
Profiel   

Ik heb de Sally om een week uit te proberen.
Ik heb er nu twee keer mee gereden en het lijkt een prettiger bit dan wat ik hier voor aan het uitproberen geweest ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 21:50 



 
Profiel   

Hoe zijn de ervaringen van deze bitten in combinatie met bitringen? Die zitten er bij een aantal bitten standaard om?

Ik heb vandaag voor de derde keer met middel Sally gereden. Naar grote tevredenheid, maar vandaag na een half uurtje zag ik met afzadelen dat er bij een mondhoek een velletje tussen bit en rubberen bitring komt en dat was nu nog net niet open, maar wel bijna...
Dit heb ik met dit paard nog nooit eerder gehad bij andere bitten.
Heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 21:13 



 
Profiel   

Nee geen ervaring met bitringen
Heb een bustrens, pelham en een watertrens met knevel eraan.. Dus geen bijtring nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:11 



 
Profiel   

Na vandaag heb ik de sally zelf besteld, om er zonder rubber ringen mee te kunnen rijden. Het bit bevalt me goed. Maar nu komt er steeds een huid plooi tussen het bit en de rubber ring. Velletje was vurig en rood maar gelukkig net niet stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 21:37 



 
Profiel   

Hoi iedereen. Zoals iedereen hier, ben ik op zoek naar een nieuw bit :D
Ik zoek iets voor mijn 3 jarige, ik ben begonnen met een enkelgebroken bustrens van Trust van mijn andere paard. Maar daar reageerde hij niet fijn op en gooide zelfs zijn tong over het bit.

Dan overgestapt naar een dubbelgebroken bit van Trust. Hij loopt hier wel ok op, maar durf soms niet goed mijn hand te volgen en bij de teugels oppakken durft hij zich op te kroppen. Hij loopt ook vaak te rommelen in zijn mond, als in overmatig kauwen/bewegen. Het voelt gewoon niet rustig.

Nu had ik nog een Myler bit liggen, zo 1 maar dan zonder de sleuven:

[ img ]

Daarbij ligt het mondstuk meer naar voren op de tong. Is dit dan tongvrijheid of is tongvrijheid meer als het bit naar "boven" gevormd is ipv naar "voren"? (snappen jullie mij nog :') )
Alleen is dit bit te groot voor hem dus kijk ik nu rond voor hetzelfde bit maar dan maatje kleiner of toch fager proberen.
Verder neemt hij dit bit bijna zelf in zijn mond bij het hoofdstel aandoen en volgt hij al veel fijner mijn hand :)

Want ik weet niet goed welk bit van Fager nu in aanmerking komt.. Paard heeft duidelijk voorkeur voor een dun bitje, en omdat hij zo rommelt en al zijn tong over het bit heeft gegooid iets met meer boog erin? Of net niet?
Best een zwaarder materiaal of een heel licht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 13:33 



 
Profiel   

Toevallig heb ik net een berichtje naar Fager gedaan voor mijn paard: speelt/kauwt veel en loopt vaak achter het bit. Ik kreeg de Fager Gustav baby fulmer aangeraden. Ik twijfel nu alleen om het te bestellen omdat ik eigenlijk geen sweet iron wil (ivm het roesten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 13:55 



 
Profiel   

Waarom wil je niet dat het roest? Moet zeggen dat ik het roesten nog wel mee vindt vallen
Ik heb de Nils. Zit een aardige tongboog in en geeft een rustige aanleuning

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 16:04 



 
Profiel   

Mijn paard rommelt ook met het bit en kruipt graag achter de teugel. Bij hem heeft het ook een lichamelijke oorzaak, maar ik wil het daar niet op laten houden (“oh het ligt daaraan, dus stop maar met zoeken”). Daarom lees ik hier mee :)
Ik probeerde bij hem een ongebroken watertrens met tongboog, maar die heb ik er na twee rondjes al weer uit gehaald. Daar werd hij nog onrustiger van.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 17:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen