Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Fager bitten

 
Profiel   

BrittOllie schreef
Ik vind de maten zo lastig inschatten, ook geen bitfitter met fager in de buurt. Ik ga ze nu testen bij atorka of la equistyle.

Het worden de Jacob (onderlegtrens) en Sofia (stang). Maar ik weet niet welke maat...
Ik heb nu een trens 12,5cm en stang 12cm.

Maar bij Fager raden ze aan om de stang groter te nemen...
Zoveel verschillende meningen op internet mbt stang/trens grootte...

Wat hebben diegenen met een fager bit (S&T)? :)

Ik heb trouwens inmiddels de Jacob getest, en gehouden :D heel blij mee! Echt een fijn verschil gemaakt. Sofia was niet in voorraad, dus ik rij nu nog even met mijn NeueSchule stang. Als hij weer op voorraad is ga ik de Sofia zeker ook testen, misschien dan een nog betere afstemming. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 17:30 



 
Profiel   

Ik de Madeleine trens en felicia stang allebei in 12,5cm. Ben er wel tevreden mee moet ik zeggen. Als trens heb ik een Maria in 12,5.

Zou gewoon kijken wat goed past en waar je paard fijn op loopt.. die van mij zijn aan de krappe kant voor het mooi, maar hij loopt er fijn mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:07 



 
Profiel   

Ik krijg morgen de Bianca binnen, ben benieuwd :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:27 



 
Profiel   

Ik wil ook graag een Fager proberen voor mijn merrie. Zij is 5 jaar en nu 6 maanden onder het zadel, ik heb haar nu een maand. Ze is erg onrustig in de aanleuning. Ik rij haar op de Rien van der Schaft methode, dus voornamelijk voorwaarts en probeer haar vertrouwen te geven om het bit aan te nemen. Welke Fager zouden jullie aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 21:01 



 
Profiel   

Revali schreef
Waarom wil je niet dat het roest? Moet zeggen dat ik het roesten nog wel mee vindt vallen
Ik heb de Nils. Zit een aardige tongboog in en geeft een rustige aanleuning


Ik wil niet dat mijn dure bit gaat roesten :')

Maar goed ik heb hem net toch maar besteld! Ik ben benieuwd. Was niet op voorraad dus zal wel even duren voor het binnenkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 21:25 



 
Profiel   

Mocht iemand nog een Alexander Fager in maat 13,5cm hebben liggen hoor ik het graag :D

Ik heb nog een Anna Sweet Iron FFS Wings die weg mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:27 



 
Profiel   

Ik heb Fager Anna bustrens maar hoe weet ik wat de bovenkant is zeg maar. Er staat een paardje op moet die naar boven of naar beneden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:28 



 
Profiel   

Die moet als het ware naar voren rennen en ik meen rechts zitten. Het staat in de faq :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:30 



 
Profiel   

Klopt het dat de enige dubbelgebroken bustrens met sweet iron de Alexander is? Of is er ook een variant zonder plat middenstuk? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 23:05 



 
Profiel   

De John :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 23:15 



 
Profiel   

BrittOllie schreef
BrittOllie schreef
Ik vind de maten zo lastig inschatten, ook geen bitfitter met fager in de buurt. Ik ga ze nu testen bij atorka of la equistyle.

Het worden de Jacob (onderlegtrens) en Sofia (stang). Maar ik weet niet welke maat...
Ik heb nu een trens 12,5cm en stang 12cm.

Maar bij Fager raden ze aan om de stang groter te nemen...
Zoveel verschillende meningen op internet mbt stang/trens grootte...

Wat hebben diegenen met een fager bit (S&T)? :)

Ik heb trouwens inmiddels de Jacob getest, en gehouden :D heel blij mee! Echt een fijn verschil gemaakt. Sofia was niet in voorraad, dus ik rij nu nog even met mijn NeueSchule stang. Als hij weer op voorraad is ga ik de Sofia zeker ook testen, misschien dan een nog betere afstemming. :)


Zijn jullie er nog steeds blij mee?

Ik heb de Philip stang in 12.5cm & Jacob trens in 13cm besteld om te testen. Zij raden aan om de stang groter te nemen, maar dit is de maat van de set die we hebben kunnen lenen en dit lijkt haar goed te bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:51 



 
Profiel   

Ik ben mijn mijn Sally bit nog steeds heel erg blij.

En voor mijn driejarige die langzaam aan een keer een bitje in heeft met wandelen en longeren heb ik een baby Fulmer John gekocht wat ook erg mooi en licht in de mond lijkt te liggen dus waar ik voorzichtig ook heel positief over ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 15:08 



 
Profiel   

Ik heb sinds een week de Alice in gebruik. Als ik de omschrijving hiervan las leek het een beschrijving van mijn grote vriend. Wat een verschil in aanleuning merk ik! Hij was van het hangen en duwen. En nu is hij veel soepeler in zijn mond en aanleuning. Reageert op mijn hulpen. Het bitje ligt mooi rustig in zijn mond. Ik ben vooralsnog fan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 15:42 



 
Profiel   

Ik heb een Sara gekocht ongeveer 2 maanden geleden en het rijdt heerlijk. Hij was super sterk op verschillende andere bitten, maar deed ook regelmatig zijn tong over het bit of zijn mond open. Nu hier bijna geen last meer van!

Ik heb hem eerst via LA equistyle getest, daar had ik een 13.5 maar deze was net te klein. Toevallig gingen ze net een bestelling bij Fager plaatsen en had ik de 14.5 al een paar dagen later in huis. In de tussenperiode met het andere bit gereden en vooral toen merkte ik verschil, hoeveel profijt we hadden van het Fager bit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 15:47 



 
Profiel   

Hier de Jacob nu al een hele tijd in gebruikt, super tevreden. Paard heeft een hele 'kleine' mond en daardoor de 13" genomen, 12.5" vond ik bij een ander Fager bit echt wel te klein, maar qua dikte is deze heel fijn. Juist doordat het eigenlijk een onderlegtrens is, kan ik straks makkelijker een stang toevoegen ipv alles opnieuw aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:58 



 
Profiel   

Ik heb eerst een Alexander gehad bij mijn inmiddels 4 jarige. Een sprenger en trust bit paste haar niet. Tong er overheen en mond openen. De Alexander beviel mij in eerste instantie! Maar van dit bit kreeg ze een knijp plekje. Haar velletje ging tussen het bit en het rol gespje van de neusriem.
Daarna een Carl gekocht bustrens zodat het mij niet weer zou overkomen. Met de Carl was ze al rustiger in de mond en geen wondjes, maar mijn gevoel zei dat het beter kon.

Vandaag een bitfit sessie gehad. Van alles geprobeerd maar op een Nue Schule deed ze het beste op.

Helaas waren dit niet dé bitten voor mijn paard. Maar al met al nog steeds wel enthousiast. Mooie kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:48 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje...

Al langere tijd wilde ik een betere kwaliteit sweet iron bit (beter dan BR of Harry's horse).
Zo kwam ik uit bij Trust, maar deze vind ik enorm zwaar. En toen bleef alleen Fager nog over.
Ik wilde per se een dubbelgebroken bustrens. Ik heb gekozen voor de Claudia bustrens.

Dit is een bit met tongvrijheid, en zou geschikt moeten zijn voor paarden met weinig ruimte in de mond (daarom ook voor deze gekozen) maar ik verbaasde me wel enorm over hoe het middenstuk omhoog wijst. Prikt dit niet in het gehemelte? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 09:49 



 
Profiel   

Het bit is juist gevormd naar de mond en tong. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 14:34 



 
Profiel   

Een anatomisch bit (of hoofdstel, singel, halster, noem maar op) is pas anatomisch als het bij de bouw en vorm van jouw paard past. Daarom is het lastig om daar in het algemeen iets over te zeggen. Als je echt twijfelt, kan je wellicht wat foto’s maken en naar de verkoper sturen of een bitfitting aan huis doen. Of bijvoorbeeld via Equistyle pasbitten bestellen en proberen, mijn ervaring is dat zij je goed kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:13 



 
Profiel   

Heey, ik heb vorige week de Carl besteld bij La Equistyle als testbit naar aanleiding van dit topic en mail contact met equistyle die ook de Carl aanraadde.

Heb er nu 1x mee gereden en merk wel duidelijk verschil t.o.v. mijn huidige bit. Ze nam het bit beter aan en kwam sneller in een mooie aanleuning. Wel heb ik de maat verkeerd ingeschat, ze had een 13.5 watertrens die aan beide kanten uitstak dus dacht een 12.5 bustrens moet passen. Maar deze is wel echt te klein.

Hoe zijn de langere termijn ervaringen met de Fager bitten? Is er ook iemand die zowel de Carl als dr Claudia (sweet iron versie van de Carl) heeft getest en echt verschil merkte tussen die 2?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:32 



 
Profiel   

Ik heb de alexander en de carl getest. De alexander is sweet iron en deze was gebruikt door iemand. Mijn paard kreeg allemaal plekjes in haar mond van de sweet iron. Op advies van equistyle de carl geprobeerd en daar liep ze heel fijn op en geen plekjes meer. Ik denk dat ze er nu een jaar meeloopt en ik ben nog steeds enthousiast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 10:12 



 
Profiel   

Weet iemand hoe het met de maten zit van fager ? 105mm / 4 1/4?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:19 



 
Profiel   

dat is gewoon een 10,5 staat in mm ipv cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:21 



 
Profiel   

dat eerste de cm's waar wij in rekenen. In dit geval millimeter, 10,5 cm dus
Dat laatste de inchmaat. (afgerond)

105 mm =
4,13385827 inch

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:23 



 
Profiel   

Dunkeedoo schreef
Heey, ik heb vorige week de Carl besteld bij La Equistyle als testbit naar aanleiding van dit topic en mail contact met equistyle die ook de Carl aanraadde.

Heb er nu 1x mee gereden en merk wel duidelijk verschil t.o.v. mijn huidige bit. Ze nam het bit beter aan en kwam sneller in een mooie aanleuning. Wel heb ik de maat verkeerd ingeschat, ze had een 13.5 watertrens die aan beide kanten uitstak dus dacht een 12.5 bustrens moet passen. Maar deze is wel echt te klein.

Hoe zijn de langere termijn ervaringen met de Fager bitten? Is er ook iemand die zowel de Carl als dr Claudia (sweet iron versie van de Carl) heeft getest en echt verschil merkte tussen die 2?


Ik heb 2 bitten, de fanny en de carl!
Beide blijven mooi en paard accepteerd het goed. Voor een jong paard van een stalgenoot werd een nieuw bit gezocht, overstap van innosens rubber bit van trust. Verschillende geprobeerd maar de carl accepteerde hij direct en heeft ze nu ook gekocht!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen