Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Fager bitten

 
Profiel   

Ik vond juist dat mijn paard niet zo fijn op de Carl liep.
Ze nam het bit wel fijn aan maar liep heel erg in haar eigen houding en kon daar weinig in veranderen. Ze wou mijn hand niet meer volgen naar beneden en met sturen was ze juist haast te scherp. Heb er 4x mee gereden en daarna 1x weer met het huidige bit en toen besloten dat dit het niet was.

Ik ga later nog de Maria testen, Equistyle zei dat dat nog wel een goede optie is als ze bij de Carl erachter kruipen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:36 



 
Profiel   

Mijn paard loopt nu een half haar erg fijn op de Sally. Maar we zitten in onze jaarlijkse dip, waarbij ze narrig en dwars wordt en erg verticaal gaat denken.
Daar moeten we rustig doorheen en we verwachten weinig van haar om de druk niet onnodig op te voeren.
Maar sinds een paar dagen reageert ze daarbij enorm heftig op kleine veranderingen in de teugels. Ok als je ze zachtjes iets korter maakt bijvoorbeeld.
Ik moet daar als ruiter flink aan werken om met een stabiele hand zacht te blijven.
Maar ik ben ook heel benieuwd of een bit als de knevel trens Billy met FSS mij daarin gaat helpen.
Die heb ik nu dus besteld om rustig uit te proberen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:43 



 
Profiel   

Zijn er hier toevallig mensen die van de myler level 2 overgestapt zijn naar de fager Nils?

Ik vraag me af of de Nils inderdaad minder scherp inwerkt als de level 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:36 



 
Profiel   

Ik ben van de Myler 2 naar de Sally overgestapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:36 



 
Profiel   

Nickeltje schreef
Ik ben van de Myler 2 naar de Sally overgestapt.


Mijn pony accepteert geen enkel of dubbel gebroken trens helaas dus dat zal geen optie zijn voor mij.

Op een ongebroken trens word ze heel stug, en ze heeft door haar dikke gevoelige tong de tong vrijheid nodig. Ik heb enkel het gevoel dat de myler 2 net iets te scherp is waardoor me pony af en toe best heftig kan gereageerd. Het tussenstuk ziet er bij de Nils wel vriendelijker uit omdat die ronder afgewerkt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:46 



 
Profiel   

Je kan kijken of hij beschikbaar is als uitprobeer bit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:53 



 
Profiel   

Ja hij is sowieso beschikbaar als test bit dus mocht ik hem willen proberen ga ik dat inderdaad eerst doen.

Volgens hun is de Nils dus minder scherp door de afwerking en is hun ervaring dat veel paarden de Nils prettiger vinden als de meeste myler bitten, maar dat kan ook een verkoop praatje zijn :')

Vandaar dat ik dacht wellicht heeft hier iemand ervaring ik de praktijk ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:59 



 
Profiel   

Sterrenpony schreef
Ja hij is sowieso beschikbaar als test bit dus mocht ik hem willen proberen ga ik dat inderdaad eerst doen.

Volgens hun is de Nils dus minder scherp door de afwerking en is hun ervaring dat veel paarden de Nils prettiger vinden als de meeste myler bitten, maar dat kan ook een verkoop praatje zijn :')

Vandaar dat ik dacht wellicht heeft hier iemand ervaring ik de praktijk ermee.


Ik heb toevallig vorige week de nils uitgetest. Mijn paard was er fijn op, maar één groot nadeel en dat is dat ze heel erg aan het kauwen was er op. Van een stalgenootje afgelopen week een myler mogen proberen en daar is ze veel rustiger mee. Ik denk door de tongboog die bij de myler meer ruimte geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:17 



 
Profiel   

En heb je dan de level 1 of 2?
Op de level 1 loopt me pony ook niet fijn omdat die dus geen tongboog heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:22 



 
Profiel   

Sterrenpony schreef
En heb je dan de level 1 of 2?
Op de level 1 loopt me pony ook niet fijn omdat die dus geen tongboog heeft

Ik denk een level 2 gezien de tongboog. Weet dit alleen niet 100% zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:34 



 
Profiel   

En de Maria? Die heeft ook een verhoogd tussenstukje voor een dikke tong. Die heeft een tussenstukje in plaats van zo'n roller. Zou je ook kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:27 



 
Profiel   

Ik heb de Julia als testbit besteld ga die eens proberen de omschrijving spreekt me wel aan van het bit

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:01 



 
Profiel   

Ik heb nu de Julia als test bit.
Nu 2x mee gereden maar ben zeer positief verrast.
Geen zwaar gevoel meer maar heerlijke ontspannen verbinding. Natuurlijk probeert ze nog wel af en toe onder de druk uit te komen maar me pony komt daarna eigenlijk direct weer terug de ontspanning in.

Nu vraag ik me alleen af of er nou nog echt verschil in de Julia en de Sally zit behalve het materiaal.

Ik denk in ieder geval dat na de testperiode de Julia maar gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:16 



 
Profiel   

Hallo,

Ik heb een Fager Julia Wings te koop in maat 12,5 cm wegens overbodig.

Mocht iemand interesse hebben stuur gerust een pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:27 



 
Profiel   

Ik heb 3 bitten besteld bij Fager, alle 3 titanium. Ben erg benieuwd hoe ze gaan bevallen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:02 



 
Profiel   

Hier sinds kort ook een Fager bit, de Fredric Baby fulmer. Zo blij mee :D Hij past kwa kleur ook zo mooi bij m'n beugels :)) Niet belangrijk, maar wel leuk.
[ img ]
[ img ]

Op haar vorige bit deed ze met halthouden en achterwaarts standaard haar hoofd wat omhoog en haar mond open. En man wat was ze krom, vooral in de galop rechtsom, liep ze met haar hoofd naar links. Vond dat mond open doen vooral zó naar, kan dat echt niet aanzien -O- Met haar nieuwe bit loopt ze rechter en het belangrijkste, ze opent haar mond niet meer bij halthouden en achterwaarts.

Oude bit. Hier kauwt ze wel net, waardoor het bit wat hoog lijkt ze zitten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 23:23 



 
Profiel   

Bij Fager geven ze aan dat Titanium soms overreactie kan geven.
Dat je dan beter voor Sweet Iron kan gaan.

Heb de Gustav geprobeerd maar niet 100% tevreden, iets teveel reactie op teugelhulp.

Dus nu dacht ik aan Maria, toch dubbelgebroken.

Maar Fager adviseert dan beter de Marcus

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 09:21 



 
Profiel   

Overreactie? Hoe bedoel je dat?
Heb je het over EXACT hetzelfde mondstuk van sweet iron en van titanium?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 09:33 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring van wisselen van het zelfde model bit met kneveltrens effect naar het zelfde bit zonder kneveltrens effect?
Ik heb voor mijn nu vierjarige de baby fulmer john gekocht, en daar rijdt ze erg fijn op. Alleen krijgt ze nu boven haar mondhoek, waar de boog van de knevel kennelijk tegen de huid aan komt, iets een schrale plek. Het is niet open, niet rood of geirriteerd maar er is wel te zien dat de huid daar reageert op het bit dat er tegenaan komt.
Ik moet dus van de knevel af.
Maar kan ik dan straffeloos van beby fulmer John naar gewoon John watertrens gaan denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 14:38 



 
Profiel   

Nickeltje schreef
Heeft iemand hier ervaring van wisselen van het zelfde model bit met kneveltrens effect naar het zelfde bit zonder kneveltrens effect?
Ik heb voor mijn nu vierjarige de baby fulmer john gekocht, en daar rijdt ze erg fijn op. Alleen krijgt ze nu boven haar mondhoek, waar de boog van de knevel kennelijk tegen de huid aan komt, iets een schrale plek. Het is niet open, niet rood of geirriteerd maar er is wel te zien dat de huid daar reageert op het bit dat er tegenaan komt.
Ik moet dus van de knevel af.
Maar kan ik dan straffeloos van beby fulmer John naar gewoon John watertrens gaan denken jullie?


Ik heb de babyfulmer julia en de watertrens julia en merk wel verschil met rijden.. vind haar op de babyfulmer fijner. De inwerking is wel anders :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 22:02 



 
Profiel   

Daar was ik al bang voor...
Voor mij andere paard heb ik de Sally watertrens. Daar heb ik het jonge paard gister mee gereden en dat bit pakte ze heel erg fijn aan.
Komende tijd dus rustig de Sally en eventueel een andere uitproberen voordat ik een nieuwe voor haar koop...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 06:06 



 
Profiel   

Even vaseline van te voren smeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 06:59 



 
Profiel   

Dat kan inderdaad, maar als er een schrale plek op de huid ontstaat door wrijving van een deel van het bit, in mijn zwart-wit visie ligt dat bit dan gewoon niet goed en zoek ik een ander bit voor mijn paard.
En het zelfde model zonder de baby-knevel-uitsteeksels, is dus echt wel een ander bit lees ik hier dus ik ga rustig wat verschillende modellen uitproberen maar dan dus niet in kneveltrens modellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 08:32 



 
Profiel   

Tussen oplossing :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 08:41 



 
Profiel   

Kan iemand mij het verschil tussen de blauwe en de grijze titanium bitten uitleggen?

Ik kreeg uit de test 4 verschillende bitten, allen Sweet iron: Felix, Marcus, Gustav en Nils. De Felix en Gustav vallen wat mij betreft al af op basis van eerder geprobeerde bitten. Heeft iemand misschien zowel de Marcus als de Nils getest?

Ik dacht zelf de Marcus of Maria, ik neem aan dat de Maria niet uit de test kwam ivm beter aannemen van het sweet iron. Een bit als de Nils heb ik eigenlijk nooit eerder gebruikt, bij geen enkel paard. Hoe goed komen hierop eenzijdig teugel hulpen door? Minder dan bij een dubbel gebroken bit, maar beter dan bij een ongebroken bit?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 12:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen