Stübben Aramis II, studie onderzoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
r_o_s_e
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-11-19

Stübben Aramis II, studie onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 23:15

Hi Bokkers!

Voor mijn studie Equine, Sports and Business moet ik met mijn projectgroep een marketing plan schrijven over een zadel van Stübben, de Aramis II.
Nu vroeg ik mij af, om een breder beeld te krijgen, wat jullie ervaring met dit zadel is?
Is het leer of synthetisch? En hoe houdt hij zich kwalitatief? Customize laten maken?
Alle info is welkom! :j

Ook als je als zadelmaker met dit zadel werkt of hebt gewerkt, hoor ik graag je ervaring!

ps. Echt enkel over de Aramis II graag :o

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:57

Denk dat er behalve een eventuele sponsorruiter er nog niet veel mensen ervaring hebben met een net uitgebracht zadel met een nieuwprijs van bijna 4000,-
En als je vraagt leer of synthetisch.... dan weet je zelf denk ik nog niet helemaal waar het merk stubben voor staat.
Ik zou me als ik jou was eerst zelf maar eens verdiepen in deze materie zodat je beter in staat om relevante vragen te stellen.

Pareltjes
Berichten: 2214
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:01

Hier schrik ik van! Wat zijn de vereisten voor deze “ opleiding “ ?

Zowel vanuit oogpunt van marketing en als ook van uit het equestrian punt zijn het hele rare vragen die je stelt! Je zou toch echt al moeten weten waar Stübben voor staat, commercieel én basis technisch.

En als je al een marketing plan moet schrijven is het zowieso niet verstandig je informatie te verkrijgen uit bronnen die slecht controleerbaar zijn.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:06

Leg je case aan Stübben voor en vraag of er ergens een optie is om het zadel zelf te proberen binnen je studiegroep. Of misschien hebben zij een lijst met benaderbare test-/sponsorruiters die de ervaringen kunnen delen.

Ik denk dat relatief weinig Boktmensen dit zadel al hebben, heb ook het idee dat er in NL weinig Stübben dressuurzadels verkocht worden eigenlijk :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:22

Pareltjes schreef:
Hier schrik ik van! Wat zijn de vereisten voor deze “ opleiding “ ?

Zowel vanuit oogpunt van marketing en als ook van uit het equestrian punt zijn het hele rare vragen die je stelt! Je zou toch echt al moeten weten waar Stübben voor staat, commercieel én basis technisch.

En als je al een marketing plan moet schrijven is het zowieso niet verstandig je informatie te verkrijgen uit bronnen die slecht controleerbaar zijn.

Dit ben ik met je eens.

Ik heb ongeveer dezelfde opleiding gedaan (toen heette het nog Equine, Leisure and Sports) en was het toch echt wel de bedoeling informatie bij de bron te halen, dus de fabrikant. En sowieso al wat te weten over die fabrikant, al is het maar om niet voor gek te staan met de vragen die je stelt :=.

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:07

Vraag Schoentje hier op bokt eens, meen dat zij gesponsord wordt door stübben.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:52

Nielojram schreef:
Vraag Schoentje hier op bokt eens, meen dat zij gesponsord wordt door stübben.


Ja alleen schoentje is springruiter en de amaris 2 is een dressuurzadel :D

Ik zou zelf Stubben benaderen hiermee, uitleggen wat de opdracht is en wat je allemaal wil weten

De opdracht daar schrik ik ook van(en vind het beetje "raar" waarom specifiek dit zadel?) zeker omdat het een zadel is dat alleen al door de prijs bij heel veel nederlandse ruiters links word gelaten, daarnaast heeft stubben vanuit het verleden helaas nog al een slecht imago van stug en hard.
Daarbij komt dat stubben een merk is dat door maar een paar zadelmakers in het assortiment is in Nederland, het word gewoon niet verkocht. Dus hoe ga je het uberhaupt verkopen als er maar 2 zadelmakers zijn die stubben in het assortiment hebben?
Dus als je al een marketingplan moet schrijven voor een zadel van €4000 met een imago waar je niet vrolijk van word(onterecht ondertussen maar de schade is al gedaan) dan zou ik persoonlijk beginnen met het oppoetsen van het merk stubben. En pas vanuit daar verder gaan...

Pareltjes
Berichten: 2214
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:10

Oppoetsen van het merk Stübben? Nogal een uitspraak...

Stubben is hard en stug? Stübben gebruikt top kwaliteit tuigleder. Ja dat dient te worden “ ingereden”. Bij goed onderhoud gaan ze haast een eeuwigheid mee. Ik zou ze zo allemaal weer opnieuw aankopen. Ben me genoeg een buil gevallen aan de uit het “ niets “ ontsproten zadelmerken met pretenties van hier tot Tokio.

Stübben het imago moeten oppoetsen....ik zal wel iets gemist hebben!

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:39

Pareltjes schreef:
Oppoetsen van het merk Stübben? Nogal een uitspraak...

Stubben is hard en stug? Stübben gebruikt top kwaliteit tuigleder. Ja dat dient te worden “ ingereden”. Bij goed onderhoud gaan ze haast een eeuwigheid mee. Ik zou ze zo allemaal weer opnieuw aankopen. Ben me genoeg een buil gevallen aan de uit het “ niets “ ontsproten zadelmerken met pretenties van hier tot Tokio.

Stübben het imago moeten oppoetsen....ik zal wel iets gemist hebben!

Beetje of topic,
Hier onlangs weer een stubben zadel in gebruik genomen die na 5 gebruik is opgeborgen wegens verkoop paard.
Zadel werd tijdens het gebruik en tijdens de opslag wel met enige regelmaat indien nodig schoongemaakt en altijd ingevet.
Zadel heeft meer dan 12 jaar in de droge ruimte gelegen.
Het is heerlijk soepel in gebruik.
Geen gebarsten leer en of gekraak.
Betreft een siegfried II.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:39

Pareltjes schreef:
Oppoetsen van het merk Stübben? Nogal een uitspraak...

Stubben is hard en stug? Stübben gebruikt top kwaliteit tuigleder. Ja dat dient te worden “ ingereden”. Bij goed onderhoud gaan ze haast een eeuwigheid mee. Ik zou ze zo allemaal weer opnieuw aankopen. Ben me genoeg een buil gevallen aan de uit het “ niets “ ontsproten zadelmerken met pretenties van hier tot Tokio.

Stübben het imago moeten oppoetsen....ik zal wel iets gemist hebben!


Ja helaas(zoals in mijn post staat, ondertussen meer dan onterecht) heeft stubben nog steeds een imago onder het gros van de nederlandse ruiters van hard en stug. Vraag maar aan een willekeurige dressuurruiter wat het eerste in hun opkomt als ze aan stubben zadels denken en gok dat 95% nog steeds zegt, die zitten zo hard...
Nogmaals onterecht maar die duitse zadels hebben nog steeds wel dat imago. Passier heeft daar best lang over moeten doen voor ze in Nederland dat imago een beetje kwijt waren.

En de reden is simpel, die stubbens zijn en waren zo onverwoestbaar dat ze heel veel gebruikt worden/werden op manege's en ik weet nu nog steeds hoe pijn mijn kont deed na een buitenrit van 2 uur...
Nogmaals dan heb ik het over oudere stubbens(die bruine en later de zwarte met bruine kussen bv > parzival/siegfried bv) waar hele generaties op zijn begonnen. En zich van die oudere stubbens op de manege hoogst waarschijnlijk net als ik de pijn in hun achterwerk nog voor de geest halen ;)

Dus ja, je zal het stubben als merk moeten oppoetsen en moeten ontdoen van het imago hard/stug wat heel veel mensen nog steeds (ten onrechte) associëren met stubben.
Ik zeg dus niets over de kwaliteit, ik weet waar stubben voor staat en die zadels gaan echt zonder veel problemen een eeuwigheid mee.

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Stübben Aramis II, studie onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:49

Klopt, de Stübben en de Passiers schreeuwen niet om een zadelhoes vóór het afzadelen.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Stübben Aramis II, studie onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:56

Hier ook een ik weet niet hoeveelste hands stijgen siegfried zit heerlijk... je zit op een paard niet in een stoel met een kussen :):)

r_o_s_e
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 11:16

_San87_ schreef:
Pareltjes schreef:
Hier schrik ik van! Wat zijn de vereisten voor deze “ opleiding “ ?

Zowel vanuit oogpunt van marketing en als ook van uit het equestrian punt zijn het hele rare vragen die je stelt! Je zou toch echt al moeten weten waar Stübben voor staat, commercieel én basis technisch.

En als je al een marketing plan moet schrijven is het zowieso niet verstandig je informatie te verkrijgen uit bronnen die slecht controleerbaar zijn.

Dit ben ik met je eens.

Ik heb ongeveer dezelfde opleiding gedaan (toen heette het nog Equine, Leisure and Sports) en was het toch echt wel de bedoeling informatie bij de bron te halen, dus de fabrikant. En sowieso al wat te weten over die fabrikant, al is het maar om niet voor gek te staan met de vragen die je stelt :=.


Leer of synthetisch, ben ik met jullie eens dat het een stomme vraag is, niet iedereen in de groep kent stubben en een aantal dachten wel synthetisch.
Wij zijn nu al bezig met het project, en we hebben een excursie gepland naar stubben (pas volgende week). Daarom kan het denk ik geen kwaad om wat info proberen te verzamelen, ondanks dat het een heel nieuw zadel is.
Laatst bijgewerkt door r_o_s_e op 27-11-19 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

r_o_s_e
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-11-19

Re: Stübben Aramis II, studie onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 11:21

Verder allemaal heel erg bedankt voor jullie info, met name over stubben. Zitten wel wat dingen tussen die we evt mee kunnen nemen naar de excursie om verder te onderzoeken of zelf verder kunnen onderzoeken!
Ik weet genoeg!

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:22

:') :') :')
Dat is vloeken in de kerk, paardenmensen die Stübben niet kennen.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:09

Ik zweer bij Stubben. Ik heb twee Stubben dressuur zadels, de Merlin IX-Dream voor beide paarden en de nieuwere Stubbens zoals deze is echt fijn qua zit, smal en relatief zacht. Ik heb ook een siegfried springzadel en die is echt niet hard. De zadels die 20 plus jaar oud zijn zijn hard.
Ik vind persoonlijk Stubben makkelijk aanpasbaar door de zadelmaker, het leer blijft echt zeer mooi, de pasvorm zeer goed en door de vrij korte takken van de kale boom geeft het veel schoudervrijheid. Ik gebruik wel de Stubben zadelzeep en hamanol voor het onderhoud van het leer, en dat gebruik ik ook voor mijn hoofdstellen, geen Stubben maar vind de hamanol top voor onderhoud.
Stubben maakt volgens mij alleen maar leren producten. Mijn springzadel heeft een nieuwe zitting gekregen en dat gebeurd in de fabriek. Niks dan lof over de afhandeling en wachttijd.

Ook echt wel mijn fair share van zadelmerken geprobeerd, maar ik hou erg van stubbben, en gebruik eigenlijk altijd de stubbens.
De site is al zeer leerzaam en die kan je ook op Engels zetten. https://stuebben.com/

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stübben Aramis II, studie onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:43

Is dit topic een vervroegde 1 april grap of hoe moet ik het zien :+

r_o_s_e
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:57

Ik heb genoeg info, de rest wordt verkregen via Stübben zelf.

Pareltjes
Berichten: 2214
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:43

tienus63 schreef:
:') :') :')
Dat is vloeken in de kerk, paardenmensen die Stübben niet kennen.



Ik denk dat er aanmerkelijk meer in de kerk gevloekt wordt dan dat er ruiters zijn die nog nooit van Stübben hebben gehoord... :D :D

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:08

De Siegfried is het meest verkochte model van Stubben en echt fijn. Helaas past het gewoon niet op mijn paard. Stubben bouwt op 1 boom meerdere modellen, het verschil is dan het soort leer en soms de vorm van het zweetblad (bij de Siegfried 2 en de gewone siegfried bijvoorbeeld). Ik heb nog een oude Parzival liggen, dat zadel verslijt gewoon niet.
De nieuwere zadels zijn echt niet hard, dat waren ze vroeger. Maar je koopt gewoon kwaliteit.
Op het dressuurzadel van Stubben, de Maestoso heb ik helaas nooit kunnen zitten. Mijn knietjes schoven altijd over het zweetblad, en dat zelfs bij een 18 inch. Te lange bovenbenen.

Pareltjes
Berichten: 2214
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:15

Het voordeel van Stübben is, behalve de kwaliteit van leer en zeer veel boommaten, dat ze ook nog zadels hebben met vlakke zit. Zodat je niet opgepropt in je zadel zit maar nog fatsoenlijk met je zit kunt inwerken...

Wat betreft de oudere zadels en hardere zit, wellicht niet geschikt voor fluwelen billetjes van sommige moderne amazones. Maar je leert er wel op rijden en er niet in te hangen tussen dikke kniewrongen, veel te hoge kussens en absurd diepe zit zodat het haast onmogelijk wordt nog van je paard te kunnen vallen...

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Stübben Aramis II, studie onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:58

Ik ben inderdaad sponsorruiter van Stübben, na mijn hele ruitercariëre trouwe gebruiker te zijn geweest.
Ik ben springruiter, dus kan je niet veel vertellen over dat model, maar wel over Stübben als merk.

Stübben staat voor kwaliteit, degelijkheid en een geweldige pasvorm. Voor bijna elke vorm paard is wel een Stübben te vinden en ze liggen gewoon goed op de meeste paarden. Ook voor de houding van de ruiter is dit een erg goed zadel.

De oudere zadels, zoals de hier al veel genoemde Siegfried, zijn inderdaad hard. Als je daar met een iets verkeerde houding op ging zitten, dan deden ze inderdaad zeer.
Ik reed er 6 dagen per week, 10 paarden per dag mee en vond ze heerlijk!

Inmiddels maken ze de Siegfried niet meer en is de Portos een waardig opvolger. Nog steeds de goede pasvorm, maar wel een veel zachtere zitting. Dat zachte maakt ze net een tikkeltje minder degelijk, maar nog steeds veel degelijker dan de meeste moderne merken met een sterke marketingstrategie.

Die marketing is dan ook waarom Stübben hun gebruikers grotendeels is kwijtgeraakt. De meeste mensen kopen nou eenmaal liever een zadel waar de top mee rijdt en dan kom je toch bij de merken die al jaren hun zadels cadeau doen aan topruiters, zoals CWD en Butet (bij het springen dan).

Stübben deed daar nooit aan mee. Dat werd gerund door oude Duitse heren, die vrij conservatief waren. Ondanks het ontwikkelen van een aantal fijne moderne modellen, dachten de meeste mensen dat Stübben alleen nog dat harde spul had.

Een paar jaar terug is het bedrijf overgedragen aan de volgende generatie Stübben. Het is dus echt een familiebedrijf van generatie op generatie en nog steeds in handen van de familie Stübben.
Dit zijn jonge mannen met modernere ideeën. Zo zijn ze dus begonnen met eigen rechtstreekse verkopers, zoals de meeste merken dat tegenwoordig hebben. Dus niet meer, of in ieder geval veel minder, via ruitersportzaken. En zijn ze begonnen met sponsorruiters, om hun merk beter in de markt te zetten, waarvan ik één van de eerste was, omdat ik een van de weinige professionele springruiters ben, die Stübben altijd trouw is gebleven.
Door deze veranderingen is het merk steeds meer terug in de bekendheid aan het klimmen. Voor veel ruiters voelt het na veel ergernissen door slijtage en slechte pasvormen bij de populaire merken, weer een beetje als thuiskomen.

In Nederland is Remy Bastings een dressuur sponsorruiter en Sanne de Jong bij de eventing.
Zij zullen je misschien meer kunnen vertellen over dat specifieke model.