Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke zadels vanaf boom op maat gemaakt

 
Profiel   

Misschien kan bokt meedenken hierover want ik ben bezig met zadel nummer 688 voor mijn gevoel, maar ook dit is het niet. Dit keer lijkt paard er best content mee te zijn, maar ben ik de zeurpiet. Ik wordt echt gek van het hele zadeleuvel telkens en de ene zadelmaker spreekt de andere weer tegen en na meer dan een jaar aan het klooien te zijn geweest, weer terug bij af...

Dus welke maatwerk zadelmerken zijn er zoal die echt vanaf de boom af aan, aangemeten worden en wat kosten ze ongeveer?

Ik had er wel een paar, maar er zijn er vast nog veel meer:

Ninon schutte 2500+ euro
Hulsebos 2000-2500 euro
Custom
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:12 



 
Profiel   

Ik volg even! Ben ook opzoek naar een volledig op maat gemaakt zadel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:13 



 
Profiel   

Ideal zadels en alle zadels die in opdracht bij ideal gemaakt worden (ik neem aan ook die van Schutte).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:19 



 
Profiel   

Erreplus 3800+
Sella 2000+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:27 



 
Profiel   

Hulsebos heeft de prijzen omhoog gegooid, die zijn nu vanaf €2600,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:38 



 
Profiel   

Kentaur pas ik vanaf een kale boom en vanuit daar wordt het zadel opgebouwd. Prijzen vanaf €1390,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 00:17 



 
Profiel   

Ik heb mijn zadel helemaal op maat laten maken (zowel goed passend voor het paard als voor mij) bij Patrick Bolsterlee in Ede. Zie ook passendzadel.nl. Zijn prijzen zijn boven de 2000 euro. Ben er erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 09:49 



 

Daaleman

https://www.daaleman.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 09:54 



 
Profiel   

[***] schreef


Volgens mij is dit nog de enige in Nederland die alles zelf doet. De rest neemt maat op en besteld in Engeland. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 09:58 



 
Profiel   

Custom heeft verschillende modellen, maar worden deze daadwerkelijk vanaf de boom persoonlijk voor je opgebouwd?


Harry dabbs vanaf 2500+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 10:13 



 

knollentuin schreef
[***] schreef


Volgens mij is dit nog de enige in Nederland die alles zelf doet. De rest neemt maat op en besteld in Engeland. .

Klopt, hij komt met een bus vol bomen en een paar voorbeeld zadels. Hij heeft geen groot assortiment, maar eignelijk is alles mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 11:29 



 
Profiel   

renee16 schreef
Custom heeft verschillende modellen, maar worden deze daadwerkelijk vanaf de boom persoonlijk voor je opgebouwd?


Harry dabbs vanaf 2500+


Als er iets niet persoonlijk op maat gemaakt wordt is het custom. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:27 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ideal zadels en alle zadels die in opdracht bij ideal gemaakt worden (ik neem aan ook die van Schutte).


Klopt ik heb 2 super fijne Ideal / Crown zadels gekocht en op basis van mijn dressuurzadel hebben ze een springzadel voor mijn paard gemaakt. Springzadel is van de Technical & Traditional serie en op veel punten makkelijk aanpasbaar. Ik wil lange singelstoten aan het springzadel en de korte worden simpel gewisseld voor de lange stoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:38 



 
Profiel   

Ok, ik ga eens even Googlen, bedankt voor de ideeën. Meer zijn altijd welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:47 



 
Profiel   

Ik heb een volledig op maat gemaakt zadel dus ook de boom volledig op maat voor mijn paard.
Dit is een Lauriche zadel een engels zadel via Andy Foster niet goedkoop maar eindelijk een zadel wat past voor mijn paard en voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:52 



 
Profiel   

Sella, Tribal/Skyway

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 14:15 



 
Profiel   

Paarden met zadelproblemen zouden ook erg goed geholpen zijn met een Baloun flexi zadel. Heb het zadel gezien, ziet er heel goed uit. Verder geen persoonlijke ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 16:04 



 
Profiel   

GJ9 schreef
Paarden met zadelproblemen zouden ook erg goed geholpen zijn met een Baloun flexi zadel. Heb het zadel gezien, ziet er heel goed uit. Verder geen persoonlijke ervaring mee.


Hier had ik dus serieus interesse in, maar na een kwartier rijden weet ik nog niet of het het juiste zadel is voor ons. En aangezien dit zo'n "vernieuwend" type zadel is, zou ik het dus langer willen proberen. Maar dit is zover ik weet dus (nog) niet mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 17:31 



 
Profiel   

Ah dat is zonde inderdaad
Ik hoorde dat het wel een zadel is waar je echt aan moet wennen
Of uiteindelijk iedereen went en nooit meer anders wil durf ik niet te zeggen.. heb ze nog niet tweedehands voorbij zien komen, misschien zegt dat iets.
Ik wil het ook wel een keer proberen maar zou ook drempelvrees voor zo’n grote uitgave hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 17:44 



 
Profiel   

Custom niet volgens mij.

Je zou met een goeie fitter ook nog Wow kunnen proberen, daar zitten ook veel mogelijkheden.
En andere Daaleman inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 22:48 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Custom niet volgens mij.

Je zou met een goeie fitter ook nog Wow kunnen proberen, daar zitten ook veel mogelijkheden.
En andere Daaleman inderdaad.


Heb ik. Vind het verschrikkelijk :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 08:59 



 
Profiel   

Wat vind je verschrikkelijk, Custom, Wow of daaleman?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 09:21 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Wat vind je verschrikkelijk, Custom, Wow of daaleman?


Sorry, niet duidelijk. Wow.
Voor twee verschillende paarden een gehad. Op eerste paard ging het nog wel. Deze toen aangeschaft ivm de aanpasbaarheid.
Tweede paard is erg kieskeurig met zijn zadels en dit was het zadel waar hij nog een beetje onder bleef lopen. Maar jeetje ik vind het verschrikkelijk zitten. Zal zeker met het paard te maken hebben voor een groot deel. Maar bij paard 1 vond ik het ook al niet geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 09:35 



 
Profiel   

Oké, helaas, dan houd dat op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 09:48 



 
Profiel   

Herman van de Bunt van de country Mill meet met een kale boom en van daaruit bouwt hij het zadel op. Hij heeft verschillende merken zoals tribal en skyway. Maar ook andere merken. Hij is echt heel kundig en heeft mij al meerdere keren met verschillende paarden enorm geholpen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen