Welke veiligheidsbeugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 12:06

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. :D

Ik wil voor mijn jonge paard veiligheidsbeugels aanschaffen. En dan niet van die ouderwetse met een elastiekje. :P
Heb alleen begrepen dat er veel verschil zit in beugels. Freejumps hoor je bijvoorbeeld slechte verhalen over, dat ze niet meebuigen/breken bij een val. En dat is nou precies waarom je ze nodig hebt...

Mijn 'eisen':

- Veiligheid! Dus open klappen of een ander veilig systeem dat je niet kan blijven hangen bij een val
- Het moet er netjes uit zien. Ik vind veel veiligheidsbeugels heel 'grof' tonen.
- Een redelijke prijs. €250-300 voor beugels vind ik echt teveel...

Ben ik nu redelijk of moet ik mijn eisenlijstje toch aanpassen?
Ik hoor graag jullie ervaringen!

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:09

Quick out beugels

Normale beugels qua look maar gaan open bij een val. Ik vind dit by far de meest 'normale' beugels in het veiligheidssegment en ook nog betaalbaar.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:13


xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:15

De Acavallo Arena Alupro Caro! Echt een hele fijne beugel!

Zijn €135 ofzo? Dat vond ik persoonlijk wel te doen qua prijs.

Deze klapt aan de onderkant open, vind ik zelf veel logischer dan de systemen die aan de bovenkant open gaan. Fijn breed voetbed ook, niet te zwaar & niet te licht.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:18

De Sprenger Bow Balance veiligheidsbeugels, zitten zo onwijs goed. Veel meer steun aan, heb deze kunnen vergelijken met de FreeJumps maar vond die van Sprenger echt veel aangenamer! Deze zijn net iets goedkoper dan 200 euro denk ik.

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:19

De Jin stirrups air misschien? Op het eerste gezicht lijken ze misschien wat bulky maar dat valt echt reuze mee en kwa design zijn ze echt prachtig! In tegenstelling tot veel andere veiligheidsbeugels buigt hij alle kanten op waardoor je voet dus echt altijd vrij komt uit de beugel. Ze rijden ook heerlijk en geven ontzettend veel grip

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:20

Afbeelding

Mocht je eventueel wel iets naar de duurdere kant willen kijken dan kan ik de Jin Stirrup Air aanraden. Ik gebruik deze sinds kort en doordat de zijkant elastisch is zeer veilig. Deze zijn helaas wel erg duur.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:52

MarliesV schreef:
Quick out beugels

Normale beugels qua look maar gaan open bij een val. Ik vind dit by far de meest 'normale' beugels in het veiligheidssegment en ook nog betaalbaar.


Deze zou ik echt nooit kopen, vind het vreselijke dingen. Veiligheidssysteem is goed maar voetbed is heel smal en veel te glad, waardoor je ze snel kwijtraakt. Imo is dat ook niet echt veilig.

De Acavallo’s die Sanne hierboven aanraadt vind ik een goede tip! Ik heb een ander model van Acavallo en dat zijn prima beugels. Zijn heel licht, klappen goed open en piepen niet, wat veel veiligheidsbeugels wel doen.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:55

Ik rij al jaren met Safestyle beugels, kosten 100 eur. Gewoon open aan 1 kant dus geen kliksystemen die kunnen haperen. Ik vind ze zelf ook mooi om te zien.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:59

Safestyle :j

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:01

CalipsoLover schreef:
De Sprenger Bow Balance veiligheidsbeugels, zitten zo onwijs goed. Veel meer steun aan, heb deze kunnen vergelijken met de FreeJumps maar vond die van Sprenger echt veel aangenamer! Deze zijn net iets goedkoper dan 200 euro denk ik.


Ik raad de sprenger bow balance ook aan.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:05

Ik heb zowel de Sprenger Bow balance als de quick out.
De sprenger rijden enorm fijn, toch heb ik daar niet het veiligheidsgevoel wat ik wel ervaar met de quick out.
De Sprenger gebruik ik dan ook bij mijn oudere paard voor de buitenritten, en sinds ik die heb heb ik geen last meer van mijn enkels.
De Quick out gebruik ik bij mijn jonge paard, voor het geval ik daar afval en ze open kunnen.

Voetbed vind ik niet te smal en raak ze ook nooit kwijt.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:31

Ik heb van die 'ijslander stijgbeugels'. Zit een slag in en waar de beugelriem doorheen gaat is gedraaid. Ben tot nu toe in elk geval niet blijven hangen en zijn ook niet duur. Je hebt ze in verschillende kleuren, materialen etc.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:47

Testen jullie die kwik-outs wel eens? Ik vond het absoluut ondingen met schijnveiligheid. Zodra er wat modder op kwam (wat in de paardensport toch wel eens gebeurt) liep het scharnier totaal vast door het zand ertussen. Ik heb ze wat keren met geweld open moeten trekken, met als bonus als je dat met je handen met kracht moet doen dat al je knokkels openliggen. Bij mij zijn ze binnen een jaar met een grote vloek in de prullenbak beland.

Ik zweer bij de sprenger bow-balance. De geven niet alleen meer veiligheid, maar blijven ook beter aan je voet als je minder goede enkels hebt.

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 14:50

Kwik-Out ken ik van vroeger, vind dat niet zulke fijne beugels!

De Bow Balance heb ik nooit mee gereden, maar ik betwijfel toch de veiligheid als je valt en je voet in de beugel blijft hangen... Zeker met zo'n stevig voetbed, zou ik bang zijn dat je mooie beweeglijke beugel dan lekker meedraait als je achter je paard aangesleurd wordt. := Nee, voelt denk ik niet goed...

De Acavallo's zien er heel goed uit, ga ik zeker even naar kijken!

En de safestyle website doet het bij mij niet, maar zijn dat die beugels die aan 1 kant helemaal open zijn? Mag je daarmee rijden op wedstrijd?

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:07

oji schreef:
Testen jullie die kwik-outs wel eens? Ik vond het absoluut ondingen met schijnveiligheid. Zodra er wat modder op kwam (wat in de paardensport toch wel eens gebeurt) liep het scharnier totaal vast door het zand ertussen. Ik heb ze wat keren met geweld open moeten trekken, met als bonus als je dat met je handen met kracht moet doen dat al je knokkels openliggen. Bij mij zijn ze binnen een jaar met een grote vloek in de prullenbak beland.

Ik zweer bij de sprenger bow-balance. De geven niet alleen meer veiligheid, maar blijven ook beter aan je voet als je minder goede enkels hebt.

Nee, ze gaan hier heel snel open.
Bijvoorbeeld als ik ze de beugels naar beneden trek als ze opgestoken zijn en pak dat deel vast.
Maar ook met schoonmaken dan gaan ze gewoon open zonder kracht.

Ik denk overigens dat je dat sowieso moet controleren bij alle beugels die open klappen, dat wel :j

De bow balance is inderdaad erg fijn als je last hebt van de enkels, dat is ook mijn ervaring :j
Maar het veiligheidsgevoel mis ik bij ze.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:15

xLoki schreef:
En de safestyle website doet het bij mij niet, maar zijn dat die beugels die aan 1 kant helemaal open zijn? Mag je daarmee rijden op wedstrijd?

Ja en ja.
https://www.divoza.com/nl/beugel-safestyle

Ik gebruik ze al zeker 10 jaar tot grote tevredenheid. Blijven erg mooi, geen roestplekje of niks op te zien.
En ik heb ze een aantal keren (onvrijwillig :+ ) getest, en ze doen uitstekend hun werk.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:26

Ja met Safestyle mag je starten.

Met of zonder het meegeleverde afsluitrubber.
Die heb ik er niet op, ik vind het niet mooi :D (en toen ik ze jaren geleden kocht zat dat er nog niet bij)

Zonder rubber verlies je ze trouwens ook niet zomaar, door het 'knobbeltje'

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:32

Safestyle ! Echt ik wil niet meer anders

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:34

Ik heb deze van horka, vind het zelf mooie en fijne beugels


Afbeelding

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:37

xSannee schreef:
De Acavallo Arena Alupro Caro! Echt een hele fijne beugel!

Zijn €135 ofzo? Dat vond ik persoonlijk wel te doen qua prijs.

Deze klapt aan de onderkant open, vind ik zelf veel logischer dan de systemen die aan de bovenkant open gaan. Fijn breed voetbed ook, niet te zwaar & niet te licht.

Hele fijne beugel inderdaad!

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:47

Ik zoek ook nog iets. Wil wel wat grip en niet beweeglijk, heb bow balance gehad maar is funest voor mijn te mobiele lijf.
Ik ben bang met de safestyle dat je dan de zijkant “ mist”?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:51

Ir111 schreef:
Ik rij al jaren met Safestyle beugels, kosten 100 eur. Gewoon open aan 1 kant dus geen kliksystemen die kunnen haperen. Ik vind ze zelf ook mooi om te zien.


Eens! Niet duur als je met korting bij divoza besteld. Ideale beugels en blijven ook echt mooi. Evt via marktplaats soms ook aan te komen


Die zijkant missen is voor mij in ieder geval niet. Door de vorn en gewicht van de beugel zit je met Je voet automatisch aan de buitenkant. Ik heb gewoon steun aan de onderste opstaande rand.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:17

xLoki schreef:
Kwik-Out ken ik van vroeger, vind dat niet zulke fijne beugels!

De Bow Balance heb ik nooit mee gereden, maar ik betwijfel toch de veiligheid als je valt en je voet in de beugel blijft hangen...
Zeker met zo'n stevig voetbed, zou ik bang zijn dat je mooie beweeglijke beugel dan lekker meedraait als je achter je paard aangesleurd wordt. := Nee, voelt denk ik niet goed...

De Acavallo's zien er heel goed uit, ga ik zeker even naar kijken!

En de safestyle website doet het bij mij niet, maar zijn dat die beugels die aan 1 kant helemaal open zijn? Mag je daarmee rijden op wedstrijd?


Dit dus.. Ik heb ze aan mijn springzadel hangen wat ik gebruik bij volwassenen paarden. Het zijn super fijne beugels om mee te rijden, maar ook ik twijfel aan hun benaming 'veiligheidsbeugels'.

Aan mijn veelzijdigheidszadel wat ik voor de jonge paarden gebruik heb ik simpele zwarte veiligheidsbeugels hangen, deze:

https://horseshopinternational.nl/catal ... s-beugels/

In het zwart zijn ze erg discreet en veiliger dan een elastiek (of open beugel natuurlijk) is er imo niet.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:04

Thirza schreef:
Ik heb deze van horka, vind het zelf mooie en fijne beugels


[ [url=m/7ficrc.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw wat een mooi set zo samen met je dekje!