Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zadels, door de bomen het bos niet meer zien

 
Profiel   

Help :')

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuw dressuurzadel, allicht eentje volledig op maat gemaakt. Maar nu zie ik echt door de bomen het bos niet meer, het zijn er zoveel en flink aan de prijs... Een goed zadel mag best wat kosten, maar hoe vaak past dat nou echt voor langere tijd en is dat echt €2000+ waard? Ik zie Schutte, Sella, Graziozo, Award, Hulzebos en zo nog 10 andere. Dus nogmaals, help :')
Iemand ervaring met een op maat gemaakt zadel? Zo ja, welke en waarom is je keus daarop gevallen? En nog altijd tevreden mee?

Ik heb geen ingewikkeld paard, KWPN merrie van bijna 11 met een wat lange rug en hoge schoft, maar dat is het dan ook.
Moeilijke is alleen dat ik graag een cognac-kleurig zadel wil, zwart ben ik zat en donkerbruin vind ik niet mooi. Daardoor kwam ik ook het Dressuurzadel Amaretto van PFIFF tegen, kent iemand deze?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 20:25 



 
Profiel   

Hier net een week een Graziozo (Domencio) in mijn bezit. Heel fijn zadel! Vind de vrouw van het merk die ook komt aanmeten ook heel kundig.
Voor mij is de keus op dit zadel gevallen mede door de brede aanpasbaarheid en de flexibele boom in het zadel. Ik merk ook duidelijk bij dit zadel dat je bekken goed geplaatst wordt zonder dat je gedwongen neer gezet wordt.
Pluspunt was zeker ook dat ik voor de levertijd van 8-9 weken een leenzadel kreeg. + ook de InsertZ waarop ons bedrijfslogo staat.
Ze komt gratis langs voor een pasconsult dus ik zou deze zeker meenemen om te voelen.

Schutte heb ik ook heel veel goede dingen over gehoord maar persoonlijk geen ervaring mee.

Award wou ik eerst ook laten komen maar heb ik toch vanaf gezien. Hun zijn bij een vriendin van mij geweest en de balans van de ruiter in het zadel zou niet op het goede punt liggen werd mij daar verteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 21:02 



 
Profiel   

Paarden die geen moeilijke rug hebben, zou ik juist eerder een standaard zadel geven.
Bij een goede zadelpassers lekker veel zadels (merken en modellen) voelen. Je zal merken dat het ene zadel beter bij jullie past dan het andere.

Ook door meerdere zadelpassers te laten komen, leer je en kun je van daaruit een goede keuze maken.
Laat nog even een vriend of vriendin wat filmpjes maken om ook te zien of je verschillen ziet bij je paard en bij jezelf per zadel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen