Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met zadels van Sela Lusitano of Ludomar

 
Profiel   

Hallo! Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de zadels van Sela Lusitana in Portugal. Ik heb een heel knap zadel bij hen gezien, maar ben nu de overweging aan het maken of het de moeite is om het daar te laten maken. Wat als het dan niet past?

Daarnaast heeft Ludomar (Trekhorse in België) ook gelijkaardige zadels. Al las ik dat die kwaliteit wat minder is.

Daarom ben ik op zoek naar mensen die met één van beide, of nog beter, met beide producenten ervaring hebben. Het gaat om een Portugees relvas zadel zoals op de foto:

https://www.google.be/imgres?imgurl=htt ... dJgm3RUhCM

https://www.pinterest.com/pin/539939442825577606/

Indien iemand nog een producent weet die dergelijke zadels maakt tegen een redelijke prijs, wees welkom! :D

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 13:59 



 
Profiel   

Ik bedoel Sela Lusitana ipv Lusitano natuurlijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 14:00 



 
Profiel   

Ik heb diverse Ludomars gehad, niets mis met dat merk, alleen vind ik de echt spaans-portugese types enorm groot, en de versie met de houten boom ook nog eens niet te tillen. Ik ben zelf Zaldi fan, dat merk kun je gewoon in breedte aan laten passen bij een dealer, dus dat lijkt me een stuk eenvoudiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 14:26 



 
Profiel   

dianaw33 schreef
Ik heb diverse Ludomars gehad, niets mis met dat merk, alleen vind ik de echt spaans-portugese types enorm groot, en de versie met de houten boom ook nog eens niet te tillen. Ik ben zelf Zaldi fan, dat merk kun je gewoon in breedte aan laten passen bij een dealer, dus dat lijkt me een stuk eenvoudiger.


Bedankt voor je reactie! Ik wil daarom zo'n Relvas, niet zo'n zwaar zadel met voor en achterpommels. Mijn paard is ook erg kort dus ik heb niet de ruimte om met grote zadels te werken. Van Zaldi heb ik langs de andere kant ook weer wat mindere dingen gehoord over scheve zadels/bomen. Ik zie bij Zaldi ook niet veel opties qua boommaat en lengte. Soms start het maar op 17" en 29 boom, wat voor mijn paard al te groot is helaas. Die prijzen zijn ook snel hoger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 10:17 



 
Profiel   

De Zaldi Escola lijkt wel te passen bij wat je zoekt. Er zijn volgens mij wel wat dealers van Zaldi in Nederland. *Edit: In België vast ook wel? Dan kun je het zadel in ieder geval eens proberen/passen op je paard in plaats van op de gok laten maken en hopen dat het past..

Is semi-boomloos nog iets? Dan kun je nog kijken naar de modellen van startrekk of Hidalgo? En anders deuber?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 12:03 



 
Profiel   

Schutte heeft tegenwoordig ook zo'n zadel in het assortiment. Kan dan op maat gemaakt worden, kost wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 12:37 



 
Profiel   

Citaat
Bedankt voor je reactie! Ik wil daarom zo'n Relvas, niet zo'n zwaar zadel met voor en achterpommels. Mijn paard is ook erg kort dus ik heb niet de ruimte om met grote zadels te werken. Van Zaldi heb ik langs de andere kant ook weer wat mindere dingen gehoord over scheve zadels/bomen. Ik zie bij Zaldi ook niet veel opties qua boommaat en lengte. Soms start het maar op 17" en 29 boom, wat voor mijn paard al te groot is helaas. Die prijzen zijn ook snel hoger.


Een kleine inchmaat kan gewoon geleverd, en het is juist het makkelijke van dit merk dat de boommaat aanpasbaar is op het paard, je kunt er milimeterwerk van maken als je wilt. Er kunnen ook korte kussens onder geleverd ipv de standaard. Scheef worden ze als je er niet zorgvuldig mee omgaat: hoe berg je ze op. De boom is kunststof thermoplastisch, dus vervormbaar oiv hitte. Als je zorgt dat ze recht op een stang hangen is er naar mijn ervaring niets aan de hand. Ik heb er ondertussen 5 gehad in de loop der jaren waarvan 1 nu nog vol in gebruik en nog nooit een scheve gehad. En door zonder krukje op te stappen krijg je elk zadel scheef, zelfs een houten deur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 13:29 



 
Profiel   

Hier goede ervaringen met Sela Lusitana/Pedro Lopes. Meerdere zadels bij op maat laten maken (via foto's/video's van paard en draadmodel v/d rug) en altijd naar tevredenheid. Pedro spreekt redelijk goed Engels. Goede prijs/kwaliteit verhouding en mooi leer. Kan wel een paar maanden duren voor het af is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 23:38 



 
Profiel   

rider schreef
Hier goede ervaringen met Sela Lusitana/Pedro Lopes. Meerdere zadels bij op maat laten maken (via foto's/video's van paard en draadmodel v/d rug) en altijd naar tevredenheid. Pedro spreekt redelijk goed Engels. Goede prijs/kwaliteit verhouding en mooi leer. Kan wel een paar maanden duren voor het af is.


Bedankt voor je reactie! Ik ben inderdaad met Pedro aan het communiceren in verband met een zadel. Fijn om te horen dat je er goede ervaringen mee hebt, dat stelt toch wat gerust!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen