Zadeldrama Stubben Virginia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:30

NixeNiro schreef:
swatch schreef:
En wat zei de zadelmaker vandaag?



Zadelmaker kwam langs en moest na lang discussiëren toch toegeven dat het center van de boom niet in het midden zit, het zadel scheef zakt en op verschillende plaatsen holtes heeft. '(naar mijn gevoel is het zadel zelf scheef) Hij heeft het zadel nu mee om alles opnieuw op te meten en bij te vullen waar nodig.

In de namiddag op controle geweest bij de da en groen licht gekregen om opnieuw te starten met rijden.

Morgen neem ik contact op met de andere zadelmaker om te horen wat hij denkt.
Mijn dierenarts zei wel dat ik zo snel mogelijk de vicieuze cirkel van zadelpijn moet weten te doorbreken, daar dat effectief de oorzaak geweest is van de 2 maanden mank en dergelijke.


Onze zadelman komt jaarlijks de zadels controleren en aanpassingen te doen waar nodig. Hij doet alleen aanpassingen waar het paard bij is om zo steeds te kunnen controleren, als hij tevreden is over zijn werk dan moeten we rijden om te kijken wat zijn veranderingen dan doen. Een zadel aanpassen op afstand blijf ik altijd maar vreemd vinden.

NixeNiro
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 10:36

meggiemeg schreef:
Onze zadelman komt jaarlijks de zadels controleren en aanpassingen te doen waar nodig. Hij doet alleen aanpassingen waar het paard bij is om zo steeds te kunnen controleren, als hij tevreden is over zijn werk dan moeten we rijden om te kijken wat zijn veranderingen dan doen. Een zadel aanpassen op afstand blijf ik altijd maar vreemd vinden.



Ik heb ook mijn twijfels bij deze man zijn kunnen. Jammer genoeg kocht ik van hem een zadel, en moet hij dus zorgen dat het past... Ik houd mijn hart al vast...
Volgende week donderdag moet ik normaal het zadel terug hebben, en dan gaat hij wel 1.5 uur nodig hebben om alles te controleren, en eventueel nog wat aan te passen.
Nu heeft hij het zadel ook mee omdat er vanalles niet juist aan zit. Dit heeft hij ook pas na oneindig veel vragen van mijn trainer toegegeven (ik was al weggelopen uit frustratie omdat er met de man niet gecommuniceerd kan worden)

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Zadeldrama Stubben Virginia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:19

Ik snap je helemaal, ik hoop voor je dat het goed gaat komen. Fijn dat je trainer zo vasthoudend is geweest!

NixeNiro
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 12:24

De kogel is door de kerk!

Na opnieuw overleg met trainer en zadelmaker 2 tot het besluit gekomen mijn stubben terug te halen.

Met spijt in mijn portemonnee vooral ga ik over tot de aankoop van een ander zadel.

Ik ga dit jammergenoeg zo afsluiten daar dit in het belang van de gezondheid van mijn paard is.

Bedankt voor al jullie reacties!

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:25

Wat vervelend! Als het midden van het zadel niet in balans is en de boommaat te smal dan zal het zadel waarschijnlijk niet overal gelijkmatig dragen en hierdoor kan je paard bijv bij de schouder/ schoft knellen en drukken op de lendenen omdat het zadel naar achter kantelt en jij waarschijnlijk meer met een achterover gekanteld bekken zit. Hierdoor kun je ook het gevoel hebben dat je makkelijker achter de beweging van het paard komt met rijden en dat is best vermoeiend rijden. Maar er zijn dus vele verschillende kussens bij stubben om dit goed passend bij jouw paard te krijgen. Los van de boommaat heb je daar dus ook verschillende soorten kussens voor. Als dit kussen niet geschikt dan kun je opvullen wat je wilt....

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Zadeldrama Stubben Virginia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:37

Misschien wel slim om er nog een berichtje naar Stübben aan te wagen. Zij zullen ook wel willen weten dat er zadelpassers rond lopen die hun merk niet bepaald helpen. Succes met het vinden van een beter zadel!

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:19

LadyUrsy schreef:
Misschien wel slim om er nog een berichtje naar Stübben aan te wagen. Zij zullen ook wel willen weten dat er zadelpassers rond lopen die hun merk niet bepaald helpen. Succes met het vinden van een beter zadel!


Dit dus!
En mogelijk kun je daar wat mee, a: je consumenten recht bij de zadelmaker houdt in dat een scheef zadel een ondegelijk product is, b: het merk zelf zal dit ook niet cool vinden.

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:33

Hannanas schreef:
LadyUrsy schreef:
Misschien wel slim om er nog een berichtje naar Stübben aan te wagen. Zij zullen ook wel willen weten dat er zadelpassers rond lopen die hun merk niet bepaald helpen. Succes met het vinden van een beter zadel!


Dit dus!
En mogelijk kun je daar wat mee, a: je consumenten recht bij de zadelmaker houdt in dat een scheef zadel een ondegelijk product is, b: het merk zelf zal dit ook niet cool vinden.

Het is inderdaad een poging waard!

NixeNiro
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 13:35

LadyUrsy schreef:
Misschien wel slim om er nog een berichtje naar Stübben aan te wagen. Zij zullen ook wel willen weten dat er zadelpassers rond lopen die hun merk niet bepaald helpen. Succes met het vinden van een beter zadel!



Hier ga ik zeker mee aan de slag!
Ik wacht nu nog op respons van zadelmaker... Mss dat hij het zadel zelf nog wil overnemen...
Dat zien we wel :)

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Zadeldrama Stubben Virginia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:43

Het is wel zo dat je de zadelmaker een kans moet geven om met oplossingen te komen of te repareren. Dat ben je nu aan het doen (met grote tegenzin). Hopelijk zie de eerste zijn fout ook in en komt met een goede oplossing, zo niet verder met het merk inderdaad. Maar dan kan je wel aangeven dat hij zijn kansen heeft gehad.

NixeNiro
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 16:55

meggiemeg schreef:
Het is wel zo dat je de zadelmaker een kans moet geven om met oplossingen te komen of te repareren. Dat ben je nu aan het doen (met grote tegenzin). Hopelijk zie de eerste zijn fout ook in en komt met een goede oplossing, zo niet verder met het merk inderdaad. Maar dan kan je wel aangeven dat hij zijn kansen heeft gehad.



Ik heb de zadelmaker verteld dat ik het niet meer zie zitten, maar dat ik noch stubben, noch de man in kwestie iets kwalijk neem, ook om de kerk in het midden te laten...
Stubben heeft ondertussen contact opgenomen dat ze het zelf ook nog eens willen komen bekijken. Wat ikzelf fantastisch vind, maar voor mij stopt het verhaal. Ik ben op. Ook mijn paard gaf gisteren aan er eigenlijk genoeg van te hebben.
De man is bereid om het zadel van me over te nemen, daar ga ik vanavond voor in gesprek, hopelijk komen we hier ook nog uit.
En dan kan ik starten met een nieuwe lei, ook voor mijn paardje, want die heeft toch een hoop pijn gehad...

Veel liefs!

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Zadeldrama Stubben Virginia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:44

Dat is zeker een mooi aanbod dat hij het van je over wil nemen, ik hoop dat hij dan wel een passend zadel voor je heeft!

NixeNiro
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 17:46

meggiemeg schreef:
Dat is zeker een mooi aanbod dat hij het van je over wil nemen, ik hoop dat hij dan wel een passend zadel voor je heeft!


Mijn nieuwe zadel gaat in bestelling bij zadelmaker 2, in overleg met osteopaat, dierenarts, smid en trainer :)

een gewaarschuwde vrouw en zo van die dingen ;)