Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen: Wintec modellen

 
Profiel   

Hoi iedereen

Ondertussen zijn wij er achter door de zadelpasser dat een 17 inch Wintec of Bates (dressuur) qua type het beste gaat liggen op de lieve, oudere, ronde pony met korte rug. Aangezien we nu wat gerichter kunnen zoeken naar informatie, maar ook naar ervaringen ga ik dat direct maar even doen via dit topic.

Er zijn natuurlijk verschillende types als we het hebben over Wintec zadels en ik ben me ervan bewust dat je het uiteindelijk ook zelf moet voelen, maar ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met 1 (of meerdere) van onderstaande zadels. Denk aan onderhoud, materiaal, zitvlak, comfort enzovoort.

- Wintec Isabell Werth
- Wintec Pro
- Wintec 500

Ik hoor graag van jullie!

Liefs,
Vera
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 16:40 



 
Profiel   

Ik vind de Isabell Werth zalig !
Qua onderhoud valt het ook goed mee, heb er een speciale bus voor te onderhouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 17:04 



 
Profiel   

Mijn dochter heeft een tijd met een Isabell Werth gereden, zij vond hem heerlijk. Maar heel kort was ie niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 17:22 



 
Profiel   

Ik heb zelf een wintec 500 cair maar dan 17,5 inch.
Voor mijn tinker met korte rug is deze eigenlijk nog te lang.
Echter is het een degelijk zadel voor de prijs die je betaald.
Maar in mijn ogen niet te vergelijken met een leren zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 18:10 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Mijn dochter heeft een tijd met een Isabell Werth gereden, zij vond hem heerlijk. Maar heel kort was ie niet.


Enig idee hoe lang de kussens zijn van de Wintec Isabell Werth?

De Bates dressage van 17,5 inch lag met de kussens net op/over de grens voor de 'juiste' lengte van passende kussens.

@paramuse Een leren zadel zal over het algemeen (denk ik) ook fijner zitten, maar uiteindelijk wil ik graag alleen een zadel om ons extra te helpen bij het zo soepel en fit mogelijk houden van ponylief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 18:11 



 
Profiel   

Wij zijn erg tevreden over onze Witec cair.

Hier nog een leuke blog die ik eens tegenkwam

http://dezadelmaakster.nl/wintecroddels/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 21:40 



 
Profiel   

Ik heb een tijd gereden met de Wintec 500 veelzijdigheid. Op zich prima voor een kunstof zadel. Enige nadeel vind ik de singelstoten. Ik vind ze lastig met aansingelen, omdat ze nogal stug zijn. Ook ging de buitenste laag horizontaal scheuren bij de gaatjes. Na een tijdje leren singelstoten eraan laten maken en dat werkte prima.
Qua comfort met rijden vond ik het wel een fijn zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 22:00 



 
Profiel   

Veeerr schreef
Enig idee hoe lang de kussens zijn van de Wintec Isabell Werth?

De Bates dressage van 17,5 inch lag met de kussens net op/over de grens voor de 'juiste' lengte van passende kussens.

@paramuse Een leren zadel zal over het algemeen (denk ik) ook fijner zitten, maar uiteindelijk wil ik graag alleen een zadel om ons extra te helpen bij het zo soepel en fit mogelijk houden van ponylief.


Nee, geen idee. Ze reed een hele ronde B-maat van 1,29, zadel was 16,5 inch en net wat te lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 22:32 



 

Ik heb een Wintec 500 dressuur met cair gehad. Vond het echt een heerlijk zadel, lekker licht. Zat echt comfortabel. Kwaliteit is goed, helemaal voor die prijs. Natuurlijk niet te vergelijken met mijn leren maatzadel, maar dat is het qua prijs ook totaal niet. Onderhoud is helemaal easy, doekje er over heen als je in de modder hebt gereden en af en toe met speciaal onderhoudsspul insmeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 22:44 



 
Profiel   

Ik heb een wintec cair gehad, springmodel.
Baal nog steeds dat hij mijn paard echt niet meer paste want ik vond het een heerlijk zadel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 22:46 



 
Profiel   

Ik heb op dit moment een Wintec 250. Iets ouder model. Moet hem wegdoen omdat ik er niet goed in zit maar anders had ik hem zeker gehouden, top zadels voor die prijsklasse.
Ik koop voor m'n oude wintec waarschijnlijk een nieuwe model terug met de cair kussens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 22:50 



 
Profiel   

Na een heel scala een boomloze zadels geprobeerd te hebben en een paar jaar tevreden met Ghost te hebben rondgereden op mijn merrie, ligt er inmiddels een Wintec Isabell op. Onder dit zadel liep zij zelf zó weg, ik kon er prima in zitten en het zadel bleef ook nog keurig op zijn plek liggen, waar veel andere zadels ivm haar wat oplopende en hele rechte rug naar voren kwamen en op de schouder drukten. We rijden er nu een paar maanden mee en ik vind het een erg fijn zadel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:20 



 
Profiel   

Ik heb jaren met een oude wintec 500 gereden, nu het nieuwe model met de V-ophanging van de singelstoten en cair. Cair een tiental jaar terug was echt ruk, maar ze hebben het mooi verbeterd. Wintec kan nog steeds wat lang uitvallen, maar mijn oudje van 15 inch was even lang als mijn nieuwe van 16 inch dus daar zijn ze wel in verbeterd.
Ik had bij mijn nieuwe wel dat ik even moest inrijden, eerste paar keer toch wat zadelpijn. Maar nu weer als vanouds, vergeleken met de kieffer die ik ook had kan ik er veel langer comfortabel in zitten. Ik heb trouwens wel altijd dressuurzadels, dus spring of veelzijdig kan ik verder niet veel over zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:29 



 
Profiel   

mooney schreef
Ik heb jaren met een oude wintec 500 gereden, nu het nieuwe model met de V-ophanging van de singelstoten en cair. Cair een tiental jaar terug was echt ruk, maar ze hebben het mooi verbeterd. Wintec kan nog steeds wat lang uitvallen, maar mijn oudje van 15 inch was even lang als mijn nieuwe van 16 inch dus daar zijn ze wel in verbeterd.
Ik had bij mijn nieuwe wel dat ik even moest inrijden, eerste paar keer toch wat zadelpijn. Maar nu weer als vanouds, vergeleken met de kieffer die ik ook had kan ik er veel langer comfortabel in zitten. Ik heb trouwens wel altijd dressuurzadels, dus spring of veelzijdig kan ik verder niet veel over zeggen.


Heb jij nu het nieuwe HART model? Daar ben ik namelijk heel erg in geïnteresseerd. De 500 dressuur ziet er echt super mooi uit en materiaal schijnt ook zachter te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:34 



 
Profiel   

Ik heb een wintec 500 cair 17,5 inch voor een haflinger. Heb niet het idee dat ze echt kort zijn? Maar rijdt wel heerlijk, makkelijk schoon te houden. Super licht gewicht. Ik heb m vooral voor de breedte van mn speklap :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:35 



 
Profiel   

Op mijn paard had ik een Isabell Werth. Zelf vond ik het een heel fijn zadel. Helaas was het voor mijn paard te lang en het ''rolde'' op de rug van mijn paard. Haar rug was te recht waardoor de pasvorm niet goed was. Vond het jammer want het zadel was zelf heel fijn. Wilde het toen houden voor mijn newforestpony maar ook voor haar was het zadel te lang ( 17 inch ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:36 



 
Profiel   

[quote="roosmarijnv"]Ik heb een tijd gereden met de Wintec 500 veelzijdigheid. Op zich prima voor een kunstof zadel. Enige nadeel vind ik de singelstoten. Ik vind ze lastig met aansingelen, omdat ze nogal stug zijn. Ook ging de buitenste laag horizontaal scheuren bij de gaatjes. Na een tijdje leren singelstoten eraan laten maken en dat werkte prima.
Qua comfort met rijden vond ik het wel een fijn zadel.[/quote

Dit had ik ook heel fijn zadel verder. Nu heb ik er leren singelstoten aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:37 



 
Profiel   

Rainer schreef
mooney schreef
Ik heb jaren met een oude wintec 500 gereden, nu het nieuwe model met de V-ophanging van de singelstoten en cair. Cair een tiental jaar terug was echt ruk, maar ze hebben het mooi verbeterd. Wintec kan nog steeds wat lang uitvallen, maar mijn oudje van 15 inch was even lang als mijn nieuwe van 16 inch dus daar zijn ze wel in verbeterd.
Ik had bij mijn nieuwe wel dat ik even moest inrijden, eerste paar keer toch wat zadelpijn. Maar nu weer als vanouds, vergeleken met de kieffer die ik ook had kan ik er veel langer comfortabel in zitten. Ik heb trouwens wel altijd dressuurzadels, dus spring of veelzijdig kan ik verder niet veel over zeggen.


Heb jij nu het nieuwe HART model? Daar ben ik namelijk heel erg in geïnteresseerd. De 500 dressuur ziet er echt super mooi uit en materiaal schijnt ook zachter te zijn.

Ah nee, daar was ik net te vroeg voor. Hij is net wat ouder dan dat, mijn oude was 10 jaar oud dus nieuw was relatief :o
Vind ik vanaf de foto wel mega mooi, mijn nadeel aan mijn nieuwe was dat suede op de wrong. Ik vind dat vooral optisch niet mooi. Deze HART lijkt qua look weer op mijn oudje, maar dan met beter materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:48 



 
Profiel   

Hier het eerste model Bates Isabell Werth met cair in 17 inch uit leer. Ben er heel erg tevreden mee. Het leer blijft mooi, het zadel geeft steun maar niet te veel en ben er regelmatig ook uren mee naar buiten en nog nooit beurse billen mee gehad. Ook is het uitwisselbaar kopijzer top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 11:17 



 
Profiel   

Ik heb verschillende wintecs gehad.

De Isabelle werth was erg fijn. Vond het geen lang zadel. Had het op een E pony met een normale rug.

Springzadel gehad. Die lag op diezelfde pony. Ook een erg fijn zadel.

Fijnste zadel was nog de veelzijdigheid 2000 oude model. Die zat het lekkerst van allemaal. Later van het nieuwere model gekocht (nu alweer 6 jaar geleden hoor) en die vond ik minder fijn rijden.

Mijn man heeft de dressuur pro versie in 18inch. Zadel is wel wat lang en plat, dus een kwestie van passen en kijken of het goed ligt.

Als je van een beetje stevige zit houdt is de Isabell fijner dan de dressuur pro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 11:22 



 
Profiel   

Wij hadden een Wintec 500 (voor onze welshpony) en een Wintec 2000 (voor ons paard). Allebei heerlijke veelzijdigheidszadels. Ik reed op de 2000, het fijnste zadel dat ik ooit heb gehad.
De 500 ligt hier nog stof te vangen, de 2000 is helaas gestolen.
Onderhoud doodsimpel, lekker licht, sterk. Geen enkel probleem mee gehad, met geen van beide zadels.

Had vroeger leren zadels, ik zou als ik een zadel zou kopen gewoon weer voor een Wintec gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 11:39 



 
Profiel   

Ik denk dat ik ook meer zou neigen richting de Wintec 500 of Isabell Werth. De Pro spreekt me qua uiterlijk gewoon minder aan :+.

@ Skippy01 .. Ik heb dit regelmatig gehoord inderdaad! Bijzonder dat ze zo er mee weg liep, maar erg fijn natuurlijk. Hoe is de zit van het zadel? Erg gedwongen of valt dit mee?

@xRoossie95 .. Wij komen ook een beetje uit bij Wintec/Bates door de breedte/rondheid van de pony :') . Daarnaast een korte rug met iets wat terug liggende schouders.

Het lijkt mij dat er qua lengte kussens van een Bates en Wintec niet mega veel verschil zou moeten zitten. Is er iemand die hier mee over kan zeggen? Er heeft een Bates Dressage zadel op gelegen (17,5 inch). Dit zadel was een grensgevalletje. Nu pas ik prima in een 17 inch dus de verwachting is dat dat daarom wel zou moeten passen. Tenzij de lengte van de kussen heel erg verschillen van de Bates en Wintec natuurlijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:11 



 
Profiel   

Ik heb een tijdje een wintec 500 vz gebruikt maar die was echt funest voor m’n zit. Momenteel hebben we nog een Isabel werth 17,5 inch liggen voor een van onze paarden. Als je wilt kan ik de kussens wel voor je opmeten ter vergelijking met je andere 17,5inch zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:24 



 
Profiel   

lizy29 schreef
Ik heb een tijdje een wintec 500 vz gebruikt maar die was echt funest voor m’n zit. Momenteel hebben we nog een Isabel werth 17,5 inch liggen voor een van onze paarden. Als je wilt kan ik de kussens wel voor je opmeten ter vergelijking met je andere 17,5inch zadel.


Graag! Dat zou heel fijn zijn om even een indicatie te kunnen krijgen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:28 



 
Profiel   

Ik heb een wintec 500 dressuur gehad en die was alles behalve kort. Eerder een lang zadel dan een kort zadel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen