Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:21

Ah kijk, dat zijn iig al wat opties. Ga ik binnenkort gewoon eens wat bestellen en hopen dat het naar smaak is haha

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:37

Trouwens, welke andere merken 'bomen' passen in de Winteczadels? Vroeger kon je ook gewoon niet wintec bomen in de zadels doen. Of kan dat nu niet meer? Zijn de oude bomen ook anders dan de nieuwe?

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:56

Ik heb een vraag? Ik zou mijn wintec 500caire willen veranderen van boom.heb nu de White inzitten. En ik zou er een andere boom in willen. Maar moet ik dan die gele plakkaten ook veranderen of blijven die het zelfde? Groetjes

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:00

In principe is het niet zo dat de gele inlages gelijk meeveranderen met de boom-maat.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je paard van vorm veranderd is dat hij zowel een andere boom als andere inlages nodig heeft, maar dat kan ik niet beoordelen :D

Germie; geen idee :P

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:47

Ik vond nog een medium-narrow boom, een medium-wide en een wide boom op zolder. Nooit gebruikt. Dat klopt wel, want ik heb toen bij het zadel alleen de zwarte en de rode verkocht. De extra wide nooit gehad. Dus als ik weer een wintec koop, dan ga ik voor een zwarte boom. Dan krijg ik het wel passend zeg maar. LOL.

Tevens vele jaargangen in de strengen gevonden, allemaal heel oud, oudste jaargang 1979. Dus meer dan 40 jaar oud. Allemaal maar de container in. Soms weet je niet meer wat je op zolder hebt staan of liggen.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:27

Ik heb een WintecLite d'Lux gevonden. Het nieuwste model als het goed is. Helaas zijn ze niet leverbaar in 18 inch, maar wel in 17.5. Nu maakt die halve inch niet veel uit gelukkig.
Gisteren op 2 paarden geprobeerd. Bij mijn merrie is de zwarte boom ietsjes smal, maar ik had ook altijd zwart bij de 500 op haar. Nu is het zadel niet voor haar, dit was puur even proberen. Zij heeft een Fryso Legacy en een Quarter horse bar in het westernzadel. Maar daar ligt het dus netjes op verder.

En op de jonge ruin. Daar lijkt de zwarte boom prima. Het zadel is niet stroef. Geen dwingende zit. Het zadel is voor hem. Ik zit niet fijn op het springzadel op hem. En met dit dressuurzadel kan ik ook wel een sprongetje maken als het ooit zo ver is. Op dit moment eerst alleen balkjes lopen, hij heeft nog weinig balans.

Maar zo eerste ritje is prima. Ik kan er rechtop in zitten, wordt niet in een houding gedwongen.
Wat ik wel jammer vind is dat de beugels niet onder het zweetblad door kunnen. Dan moet ik een stiksel losmaken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:44

Mss kunnen jullie mij helpen.
Ik heb mijn paard gemeten en zit nog altijd op de white. Mijn zadel is een wintec 500 met caire.
Als ik wil rijden...

schuift mijn zadel naar de buik als ik wil opstijgen. :( en bij het vaster zetten van de singel, kreeg hij na de wandeling witte vlekken. Gelukkig zijn die verdwenen.

Wat zou ik kunnen doen zodat het niet meer draait? Ik heb wel een haflinger dus weinig of geen schoft..

Celebi
Berichten: 3653
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:47

CandyArmando schreef:
Mss kunnen jullie mij helpen.
Ik heb mijn paard gemeten en zit nog altijd op de white. Mijn zadel is een wintec 500 met caire.
Als ik wil rijden...

schuift mijn zadel naar de buik als ik wil opstijgen. :( en bij het vaster zetten van de singel, kreeg hij na de wandeling witte vlekken. Gelukkig zijn die verdwenen.

Wat zou ik kunnen doen zodat het niet meer draait? Ik heb wel een haflinger dus weinig of geen schoft..


Bij witte (druk?)plekken zou ik zeker de zadelmaker laten komen. Schuiven voorkomen kan misschien niet helemaal maar wellicht dat dit zadel (ondanks de witte boommaat) gewoon toch niet past.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:59

Het zadel past niet, of je paard is gewoon te rond om op te stappen zonder schuiven. Dat gebeurt ook wel eens. Maar behalve de 'boommaat' voor zijn er veel meer factoren die bepalen of een zadel past.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:33

Ik vlieg hier even binnen. :)
Mijn vriendin heeft recreatieve cross ambities met onze Fries. Daar ligt een Bates dressage op waar ze fijn onder loopt.

Kan ik er vanuit gaan dat een Wintec springzadel qua vorm van boom hetzelfde is als de Bates? :)

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:51

Nope :-)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:59

Dan gaan we gewoon passen. :j

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:47

Ik had voor mijn merrie een Bates zadel dat ik helaas moest verkopen omdat ik last van mijn bekken kreeg. Heb vervolgens naar alle tevredenheid een Sella aan laten meten.

Door blessure en verbouwing heeft mijn paard bijna 1.5 jaar stilgestaan. Ze mag weer gereden worden, maar is erg dik en de Sella ligt inmiddels op mijn andere paard.

Ik zit voor nu te denken aan een Wintec en dan later verder te kijken als ze in conditie is en de blessure wegblijft.

Twijfel een beetje over een Wintec 500 met witte boom.
Of moet ik voor een echte dikzak echt op zoek naar een Wide zadel?

En wat is precies de verbetering als een zadel HART qua model is?

Hier recente foto's. Toen ze in shape was, had ze een Medium Wide en soms zelfs medium. Is nu bijna niet voor te stellen.

Afbeelding
Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:23

boemel schreef:
Ik had voor mijn merrie een Bates zadel dat ik helaas moest verkopen omdat ik last van mijn bekken kreeg. Heb vervolgens naar alle tevredenheid een Sella aan laten meten.

Door blessure en verbouwing heeft mijn paard bijna 1.5 jaar stilgestaan. Ze mag weer gereden worden, maar is erg dik en de Sella ligt inmiddels op mijn andere paard.

Ik zit voor nu te denken aan een Wintec en dan later verder te kijken als ze in conditie is en de blessure wegblijft.

Twijfel een beetje over een Wintec 500 met witte boom.
Of moet ik voor een echte dikzak echt op zoek naar een Wide zadel?

En wat is precies de verbetering als een zadel HART qua model is?

Hier recente foto's. Toen ze in shape was, had ze een Medium Wide en soms zelfs medium. Is nu bijna niet voor te stellen.

[ [url=m/nihDDn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JYqeD5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zou persoonlijk even iemand laten komen met een boom meter :j

Weet je t zeker haha

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:33

Ik zou dan niet voor een wide model zadel gaan. Ze wordt vanzelf weer smaller toch? Misschien dat je het dan nu wel redt met een witte boom. Mijn vorige haflinger was ook erg breed en had ook geen wide model nodig. Met je bekken klachten/problemen zou ik je ook willen attenderen op de wintec endurance. Ik zelf heb veel rugklachten en met dit model nergens last van.

Als ik jou was zou ik een goede ervaren zadelmaker/passer laten komen. Eentje die meer meet dan alleen met een boom meter zoals hierboven wordt gezegd.. wintec zijn goede zadels maar ook die zijn niet makkelijk aan te meten en ook daarvoor moet je een goede kundige zadelmaker voor hebben.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:40

Dankjewel voor de antwoorden.
Er gaat ook een zadelmaker bijkomen.
Echter, dit paard is altijd al aardig ril geweest en even zadels passen en wegrijden is er vrees ik niet bij.

Daarom zou het fijn zijn als ik voor de eerste 6 a 8 weken al wat kan trainen onder het zadel.

Alleen maar longeren past slecht in het revalidatieprogramma en we wonen aan een bos met lange vlakke lanen. Zou mooi zijn als ze voor de zadelmaker komt al wat meer gewend is en ook meer in shape is.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:44

boemel schreef:
Dankjewel voor de antwoorden.
Er gaat ook een zadelmaker bijkomen.
Echter, dit paard is altijd al aardig ril geweest en even zadels passen en wegrijden is er vrees ik niet bij.

Daarom zou het fijn zijn als ik voor de eerste 6 a 8 weken al wat kan trainen onder het zadel.

Alleen maar longeren past slecht in het revalidatieprogramma en we wonen aan een bos met lange vlakke lanen. Zou mooi zijn als ze voor de zadelmaker komt al wat meer gewend is en ook meer in shape is.


Ik zou gokken op een gewone wintec met witte boom dan. Wide modellen zijn echt extreem breed…. Hoor ook al dat sommige mensen de paarse bomen in de gewone wintecs doen maar of dat verstandig is….

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:49

Ik denk ook dat een gewone Wintec met witte boom afdoende is.

En die Hart modellen?
Is dat echt een verbetering of is het meer een marketing dingetje? :D

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:51

Je mag toch ook de smalste wide boom in een regulier zadel doen?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:59

boemel schreef:
Ik denk ook dat een gewone Wintec met witte boom afdoende is.

En die Hart modellen?
Is dat echt een verbetering of is het meer een marketing dingetje? :D

De voorgaande 500 was een prima zadel, en daar is alleen het soort kunststof wat anders dan bij de HART. Ik heb een nieuwe WintecLite, daarin zit 0,0 verschil met de zgn. 'oude' versie.
Bij de duurdere modellen is hart het verplaatsen van de beugelriemophanging en verder is het zadel en het binnenwerk hetzelfde, ook de pasvorm. Cair is niet veranderd.

Dus je kunt ook kijken naar 1 model terug gebruikt. Langer terug heeft wel echt meer verschillen.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 07:43

boemel schreef:
Ik denk ook dat een gewone Wintec met witte boom afdoende is.

En die Hart modellen?
Is dat echt een verbetering of is het meer een marketing dingetje? :D

Ja die HART is een gigantische verbetering! Direct als je plaats neemt in het zadel dan weet je het. :D

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:50

upendo schreef:
Je mag toch ook de smalste wide boom in een regulier zadel doen?

De smalste wide is precies even wijd als de witte van de standaard range.
Dus dat kan idd prima, maar voegt niks extra toe tov de gewone range.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:10

Ik heb een Wintec 500 veelzijdigheidszadel op mijn haflinger liggen, heel tevreden over! Nu wil ik er graag ook een dressuur zadel bij. Ik twijfel tussen de gewone 500, de pro en de Isabel Werth. Zijn de duurdere modellen zoals de IW het geld echt waard?

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:38

Ik ben erg blij met mij IW, maar heb nooit een andere wintec gehad.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:07

Ik heb een Wintec 500 dressuur via Marktplaats gekocht. :D Er zitten een aantal bomen bij. Even afwachten welke en anders bestel ik een witte boom erbij.

Dank jullie wel voor jullie antwoorden :o