Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen: Wintec modellen

 
Profiel   

Bottles schreef
Nee hoor is echt veelzijdigheid! Bij de wide versies is de veelzijdigheid dressuurgericht en met lange singelstoten. Helaas, want ik heb wide nodig voor mijn paard en zocht een springzadel of springgericht veelzijdigheid, maar dat bestaat dus niet.

Dat is dan jammer. Ik zou met zo'n wide prima kunnen dressuren. Maar als je een springzadel zoekt, tja, dan is dat wel wat anders.
Overigens kun je op wintec dressuurzadels zonder wrong prima springen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:44 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Het zadel lijkt inderdaad veel op het zadel hierboven!

Het zadel is niet van mij maar word te koop aangeboden, alleen de verkoper weet niet welk model het is. Verder is hij voor mij interessant want het is een 18 inch en een wide model! Maar als het een vzh is dan knap ik af. :+

Ik moet alleen eerst mijn 17.5 inch 500 dressuur HART verkopen.


Dat moet op het zweetblad staan! De dressuur wide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:45 



 
Profiel   

Saaams schreef
[ [url=m/n7PfwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/06a4ki.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt aardig op die van mij.
Dit is de wintec dressuur wide. (Met extra grote wrong)


Zoals je ziet zit hier echt minder bocht in de wrong dan de foto van petrichor

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:48 



 
Profiel   

Bottles schreef
Nee hoor is echt veelzijdigheid! Bij de wide versies is de veelzijdigheid dressuurgericht en met lange singelstoten. Helaas, want ik heb wide nodig voor mijn paard en zocht een springzadel of springgericht veelzijdigheid, maar dat bestaat dus niet.


Ik heb het springzadel close contact hartmodel waar gewoon een XXW boom in gezet is. Het is kwestie van kijken of het dan niet gaat schuiven. Dat deed het bij ons niet.

Inmiddels zit ik op XW met inlages aan de voorkant :=
Omdat ze zo omhoog is gekomen in haar schoft door training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 09:27 



 
Profiel   

Wat goed! Ja ik had een zadelpasser die wel een xxw boom in een springzadel wilde doen, maar die zei dat dan de garantie wel zou vervallen als de boom het niet zou houden. Vind dat best een risico met een nieuw zadel. Maar misschien dat ik het toch ga proberen met een tweedehands..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 12:34 



 
Profiel   

Vreemd. Dat is bij mij niet verteld.
Enkel dat je risico hebt op schuiven van het zadel. Waarom weet ik niet. Maar het moet gewoon kunnen. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 12:38 



 
Profiel   

Bottles schreef
Wat goed! Ja ik had een zadelpasser die wel een xxw boom in een springzadel wilde doen, maar die zei dat dan de garantie wel zou vervallen als de boom het niet zou houden. Vind dat best een risico met een nieuw zadel. Maar misschien dat ik het toch ga proberen met een tweedehands..


Ja klopt, dat hebben twee zadelpassers bij mij ook gezegd en dat het de pasvorm van het zadel niet ten goede zou komen. Dus ik ben uiteindelijk voor de wide modellen gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 13:33 



 
Profiel   

Mij is idd ook altijd verteld dat wide niet in de standaard zadels kunnen, omdat de boomtakken van de wide bomen korter zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:36 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Mij is idd ook altijd verteld dat wide niet in de standaard zadels kunnen, omdat de boomtakken van de wide bomen korter zijn.


Ik heb het gestest en ze zijn niet korter . Maar de opbouw van een standaard model zadel is niet oneindig uitrek baar
De lichtste paarse kleur wide kopijzer is net zo breed als de witte van standaard .
Maar als je paard breder is zou ik voor een wide model zadel gaan en geen standaard model met een wide kopijzer .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:52 



 
Profiel   

Ik heb een wintec overgenomen van iemand. Ik vind hem heel fijn omdat je met een jonger paard geen zorgen hoeft te maken om om het half jaar een ander zadel te kopen :DD

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 10:43 



 
Profiel   

Kan iemand mij (uit persoonlijke ervaring) vertellen wat precies het verschil is tussen de Wintec HART 500 dressuur en de Wintec pro HART dressuur?

Ik heb namelijk mijn 500 verkocht en kan nu kijken naar het WIDE model, nu wilde ik eigenlijk gewoon weer de 500 want dan weet ik zeker dat hij voor mijn paard en mij perfect is. Helaas is deze tweedehands nog niet verkrijgbaar en ik heb toch een zadel nodig.

Nu kwam ik op internet de dressuur pro tegen in het WIDE model ook een HART en in de juiste maten! Nu twijfel ik of ik deze zal kopen of een nieuwe 500.

Voor de nieuwe 500 moet ik geld bijleggen en dat geeft opzich niet, maar als die pro nog lekkerder zit wat je in eerste instantie zou denken omdat die nieuw ook duurder is ben ik natuurlijk wel gek. :+ De pro op internet is namelijk zo goed als nieuw.

Waarom ik twijfel is omdat ik niet goed weet hoe de pro dressuur zit. Ik heb namelijk ooit en pro endurance zadel gehad (geen HART) en serieus ik heb nog nooit zoveel pijn aan mijn zitbeen knobbels gehad. :oo Maar ik denk niet dat je dit mag vergelijken met het dressuur model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 06:50 



 
Profiel   

BIj de wintec 500 is het materiaal bij de hart iets anders dan bij de gewone, bij het model er voor. Pasvorm is gelijk.

Bij de Winteclite d'lux is er bijvoorbeeld 0,0 verschil tussen de hart en de normale d'lux. Alleen een ander logo.

Dit is mijn winteclite d'lux hart.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:23 



 
Profiel   

Hart heeft wel een andere opbouw qua kussens dacht ik. Is op de website van wintec vast wat over te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 12:27 



 
Profiel   

Hart is precies hetzelfde als de andere modellen, alleen ander materiaal. De 500 is van kunstleer, de pro heeft een kunstsuede zitting en kniestukken en de rest ook kunstleer. De nieuwe Hart modellen zitten wel zachter dan de modellen ervoor, maar het is dezelfde boom, kussens en techniek als de oudere modellen. Met een verwisselbaar kopijzer, opvulstukken en Cair.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 08:29 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat de Winteclite wel het zachtste zit. Ik heb een 500 ouder model gehad (helaas verkocht wegens toen niet gebruiken). Maar die zat harder, ondanks zelfde boom, zelfde opbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:34 



 
Profiel   

Ik heb een 500 hart vzh voor m'n jonge paard. Wilde er eerst alleen mee zadelmak maken (niet eens ruitermak), maar met m'n andere paard gebruik ik hem voor springen. Zo'n fijn zadel <3 Helaas is ie zwart, en ik heb alles bruin. Ga vanavond een bruine ophalen. En daarmee mijn zwarte nagenoeg nieuwe op MP gezet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:59 



 
Profiel   

Ik adviseer zelf eigenlijk aan andere om mijn volgende plan niet te doen
Maar vraag me af wie het hier wel gedaan heeft en t goed of niet goed ging
Paard had altijd rood of wit kopijzer in wintec.
Nu door paar maanden rust zit ze krap in wit kopijzer
Overweeg dan tijdelijk de 2e paarse van wintec wide er tijdelijk in te steken .
Omdat een wide model zadel voor mij echt te breed wordt in de twist , plus die over een maand of 2 ook te wijd zal zijn voor paardje
Die nu nog teveel spekjes heeft in de bovenlijn .
Heb nl een interessant wintec zadel op het oog .
Mocht het andere zadel wat ik krijg om te passen totaal niets zijn .
Wie o wie deed dus een 2e paarse kopijzer tijdelijk in een standaard wintec . En wat was het resultaat ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:20 



 
Profiel   

Ik heb een XXW kopijzer gehad in het springzadel CC hart. Dat nieuwe model.
Dat ging goed.
Volgens de zadelmaker kan het, het is sowieso afhankelijk per paard of het goed blijft liggen. Want het kan gaan schuiven bij sommige. Dat is kwestie van testen.
Heb er denk ik een half jaar mee gereden.
Inmiddels zit er een XW in met van die gele plaatjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:07 



 
Profiel   

Dank je Saaams , inmiddels had ik het begrepen van de dame boven mijn post dat jij het zo gedaan had.
Het is haar wintec waar ik interesse in heb .
Ben mijn edix aan het verkopen omdat ik er zelf juist te weinig steun in vindt met m'n hypermobiel lijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:35 



 
Profiel   

Oh vandaag!
Ik had eerst interesse in Edix. Wilde het graag proberen. Lijkt me heerlijk. Maar ik kon geen dealer vinden en had inmiddels geen passend zadel meer. Dus gegaan voor t gemak en wintec pastte toen het beste (wintec, arena en bates)
Inmiddels heeft mn zadelmaker dus wel een contract met edix afgesloten. Handig hahahs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:44 



 
Profiel   

Saaams schreef
Oh vandaag!
Ik had eerst interesse in Edix. Wilde het graag proberen. Lijkt me heerlijk. Maar ik kon geen dealer vinden en had inmiddels geen passend zadel meer. Dus gegaan voor t gemak en wintec pastte toen het beste (wintec, arena en bates)
Inmiddels heeft mn zadelmaker dus wel een contract met edix afgesloten. Handig hahahs.


Zijn super aanpasbaar
Alleen kan ik de manier van zitten en steun krijgen voor de ruiter niet veranderen.
Ik heb geen gedwongen zit nodig maar zeker wel wat minder open als de edix . Een model als wintec helpt mij net wat makelijker zitten met m'n veel te mobiele heup gewrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:45 



 
Profiel   

We kunnen wel ruilen :+
Ik heb een wintec dressuur wide :=

Nee hoor. Grapje.
Maar snap het. Oud stalgenoot zei idd ook tijdens proefrijden van de edix dat ze teveel beweging voelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:49 



 
Profiel   

Saaams schreef
We kunnen wel ruilen :+
Ik heb een wintec dressuur wide :=

Nee hoor. Grapje.
Maar snap het. Oud stalgenoot zei idd ook tijdens proefrijden van de edix dat ze teveel beweging voelde.

Het is dat de mijne enorm beweegt in draf maar ook nog dikke blije bokken kan maken . Plus ik viel m'n rechterheup een enorm trekken .
Edix biedt er super comfort aan paard en aan normale ruiters ook
Je dressuur heb ik helaas niets aan . Dat trekt m'n bekken / heupen ook niet met dit paard .
Qua anatomie passen wij niet bij elkaar ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:55 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen. Voor mijn haflinger heb ik sinds kort de Isabelle Werth met witte boom.
Als ik opstap voel ik echt mijn liezen. Na een poosje wordt dat wel minder, maar heb dit niet eerder gehad.
Heeft dit met het model zadel te maken of met de breedte van mijn haf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:43 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Ik kom even binnenvallen. Voor mijn haflinger heb ik sinds kort de Isabelle Werth met witte boom.
Als ik opstap voel ik echt mijn liezen. Na een poosje wordt dat wel minder, maar heb dit niet eerder gehad.
Heeft dit met het model zadel te maken of met de breedte van mijn haf?


Bij mij combinatie dressuur zadel op een breed paard
Een veelzijdigheid model haalt druk van je liezen af , doordat je met een minder lang been zit .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen