Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:59

Pasvorm van de oude en nieuwe wintec is wel anders. Tussenkanaal is bij de hart iets breder en de kussens ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:48

Wij hebben ook een wintec 500 hart, met idd cair op de pony van onze dochter. Goed zadel voor die prijs.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:10

Mizsz_Kitty schreef:
Pasvorm van de oude en nieuwe wintec is wel anders. Tussenkanaal is bij de hart iets breder en de kussens ook.

Over welk model heb je het? WAnt de 500 zonder hart is niet echt anders qua pasvorm dan de 500 met hart. Is wel ander materiaal.
De wintecs daar weer voor hadden of hebben wel echt een andere pasvorm.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:09

Als Wintec wat doet aan de schoftruimte bij de Wide zadels zou dat heeeeeel fijn zijn. Ik ben een grote Wintecfan, maar de schoft van mijn paard past echt niet lekker tussen de kussens. Liggen er bovenop ipv eromheen. Jammer....

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:15

lotje5lotje schreef:
Als Wintec wat doet aan de schoftruimte bij de Wide zadels zou dat heeeeeel fijn zijn. Ik ben een grote Wintecfan, maar de schoft van mijn paard past echt niet lekker tussen de kussens. Liggen er bovenop ipv eromheen. Jammer....

Is je zadel wel wijd genoeg dan ?

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:36

Wintec heeft kussens die best hoog zitten, dus bij sommige paarden zit je dan met een schoft. Dan drukt het zadel dus boven de schouder, terwijl de schoft vrij ligt. Lastig uit te leggen, maar ik weet wat Lotje5lotje bedoelt. Daar heeft Wintec inderdaad wat last van. Ook een Wintec past niet op elk paard helaas.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:55

Er is ook een Wintec voor hoge schoft, dat is weer een andere pasvorm als de wide

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:15

IwanLuver schreef:
Er is ook een Wintec voor hoge schoft, dat is weer een andere pasvorm als de wide

Klopt, maar als je qua schouders de wide nodig hebt, dan is er aan de voorkant exact bij de schoft bij wintec minder ruimte dan bij sommige andere merken. Dat kan een dingetje zijn.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:22

De breedte van het kopijzer is goed, maar inderdaad zitten de kussens te hoog. ik heb het al eens aangekaart bij Wintec.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:58

lotje5lotje schreef:
De breedte van het kopijzer is goed, maar inderdaad zitten de kussens te hoog. ik heb het al eens aangekaart bij Wintec.

Met de oude modellen was het veeeel erger, die kon ook niet op mijn paard met normale schouders, maar wel hoge schoft. Dus ik herken het wel hoor. Maar ja, elk merk heeft zijn eigen dingen waardoor het beter past of juist niet.

StalNZ
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:02

Heeft iemand wel eens een rood kopijzer in een wintec 500 HART wide gedaan? Ik hoor wel vaker dat een breder kopijzer in een normale wintec wordt gedaan maar andersom niet. Ben benieuwd of hier ervaringen mee zijn?

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:11

Goedemiddag,

Ik heb een 500 hart vzh 17,5" met rode boom op mijn merrie liggen.

Bijrijder heeft het onderstaande dressuur zadel liggen en vroeg of we konden proberen of dit zadel goed ligt op mijn merrie. Ze heeft een zwarte en blauwe boom, nu denk ik dat dat niet zal passen, maar de boom is natuurlijk "simpel" op te lossen.

Heeft iemand ervaring met deze beide zadels qua pasvorm? Zit hier veel verschil in?

Ik heb Dana, mijn zadelpasser ook geappt uiteraard, maar ik was benieuwd of er misschien mensen zijn die deze situatie zelf ook voor hebben gehad of mij bij voorbaat al uit de droom kunnen halen ivm afwijkende pasvorm van beide zadels!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Edit: * extra foto's toegevoegd

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:39

Het huidige model en het voorlaatste model hebben dezelfde pasvorm. Dus dan zou het moeten passen. Tussen de 500 en bijvoorbeeld de d'lux zit ook geen verschil in pasvorm.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:38

StalNZ schreef:
Heeft iemand wel eens een rood kopijzer in een wintec 500 HART wide gedaan? Ik hoor wel vaker dat een breder kopijzer in een normale wintec wordt gedaan maar andersom niet. Ben benieuwd of hier ervaringen mee zijn?


Ja dat kan! het rode kopijzer kan in de Wide volgens Wintec zelf.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:53

germie schreef:
Het huidige model en het voorlaatste model hebben dezelfde pasvorm. Dus dan zou het moeten passen. Tussen de 500 en bijvoorbeeld de d'lux zit ook geen verschil in pasvorm.


Ah dat zou fijn zijn! Dana komt in januari dus we moeten nog even geduld hebben, maar er is goede hoop dus :) Dana dacht ook dat het wel zou moeten lukken.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:35

Negeert de rode letters :))

Ik was even benieuwd of mensen hier met risers dan ook de hele set risers gekocht hebben of dat je dit ook los kopen kan?

Ik heb een 2e hands wintec jump 500 gekocht. Niet de hart wel de cair.

Nu ben ik er zelf al even mee aan de slag gegaan. Boom gelijk de witte ingezet maar het mag allemaal nog net even iets meer in balans :)

Voor mij is het springzadel echt voor erbij hoor we hebben een ander (10x zo duur :+ ) dressuurzadel waar ik normaliter mee rijd alleen die zat zo beroerd met springen.

Als mijn dressuurzadel weer gecontroleerd wordt dan laat ik ook gelijk even naar de wintec kijken hoor. Maar tot die tijd wil ik er vast zelf het 1 en ander aan doen.

Het zadel viel me overigens niet tegen het zat beter dan verwacht aangezien ik kalfsleer gewend ben had ik gedacht het heel glad zo zijn maar dat viel mee!


Afbeelding

Ben er verder wel blij mee, mooi kleurtje, amper gebruikt en niet duur.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:46

Een prolite pad is super om wat balans te brengen.
Deden wij onlangs ook .

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:52

Die heb ik er inderdaad onder liggen op de foto. Alleen ik vond die prolite qua vorm zo beroerd onder het springzadel! Is echt andere vorm. Had jij die ook onder springzadel?

Heb mn prolite eerder onder dressuurzadels gehad daar lag die super onder.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:28

Wij hebben hem sinds van de week onder het Tekna Letek zadel van dochter.
Recht op de rug
Onder het dekje

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:19

Die risers kun je los kopen, heb ik ook gedaan! Volgens mij destijds los bij de paardenschuur gekocht maar de voorraden per websop/zadelmaker verschillen met wat je nodig hebt dus zou gewoon rondje googlen als je weet welke risers je nodig hebt

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:54

Weet iemand of de twist van de Wintec Wide lite en de Wintec 500 en 2000 Wide verschilt?

Ik heb een Wintec lite uit 2016, met de oude Cair badge erop, en met de opvulmogelijkheid. Eigenlijk Hart maar dan geen Hart logo. Ik ben benieuwd of er in de tussentijd nog wat veranderd is kwa zitgevoel, of zachtheid van de zitting, ik zit best breed en niet echt lekker zacht op de Lite.

Ik overweeg een Wintec wide AP 2000, maar als dat ongeveer hetzelfde zit heeft dat niet zoveel zin.

Voordat ik een zadelpasser laat komen hoop ik op wat ervaringsverhalen.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:17

Wie heeft ervaring met de endurance pro? Hoe bevalt 'ie? Is de twist niet al te breed?

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:11

Ik heb voor mijn jonge merrie een wintec zadel gekocht voor het beleren/zadelmak maken. Het werd verkocht als zijnde een wintec 500 met cair, maar bij aankomst bleek het om een wintec wide te gaan, wel met cair inderdaad. Nou is dat niet heel erg, merrie is een Groninger dus zal nog flink breder gaan worden, maar dat is ze op dit moment nog niet. Ik ben ook niet meer zo thuis in de jongere wintec modellen, dus ik ben me in dit zadel aan het verdiepen nu.
Even voor de kenners, het is een vzh-model, maar heeft lange singelstoten (ik denk eens vervangen voor leren singelstoten). Heeft dus cair-systeem. Weet iemand welk type dit precies is?

Hij ligt helemaal niet zo gek, maar ik denk dat ie een tikkie smaller mag in de voorboom
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zit er nu in:
Afbeelding

Dat is volgens mij de xw2 toch? Dan zou ik nog een maatje smaller kunnen gaan.

In principe is ie voorlopig puur bedoeld voor het zadelmak maken aan de longe. Het is pas volgend jaar de bedoeling dat er iemand op gaat zitten.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:18

Ik kan je helaas nu al vertellen dat dit zadel gaat schuiven richting/over de schoft. Doordat je singelstoten al niet recht naar beneden kunnen.

Ik vermoed zeker dat je enkele boommaten smaller moet. Wellicht kan je sowieso naar wijd. Dat is volgens mij het smalste wat erin kan?

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:34

Ja ik las dat de rode boom van de "gewone" wintec er ook in kan he? Dat wou ik dan eigenlijk proberen. Dan ben ik al 2 maten smaller. Dan eens even zien hoe die er aan de longe op ligt. Ik heb nog geen singel die past, mijn dressuursingels zijn net te kort.