Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 35 [ 875 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen: Wintec modellen

 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met de slimline heavy duty beugelriemen? dat is volgens mij biothane met aan het uiteinde nepsuede. Ik ben benieuwd of ze gaan piepen op het zweetblad.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 15:03 



 
Profiel   

Die slimline heb ik liggen
Gebruik ze niet
Kunnen overgenomen worden bij interesse
Pb maar even dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 20:36 



 
Profiel   

Zijn dat die met dat suede stuk bij de gaatjes ? ik zoek bruin 140 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:38 



 
Profiel   

lotje5lotje schreef
Zijn dat die met dat suede stuk bij de gaatjes ? ik zoek bruin 140 cm.


Zijn zwarte

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 16:44 



 
Profiel   

Ahhh jammer! Maar toch bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 00:39 



 
Profiel   

Ik kreeg laatst te horen dat een Wintec zadel minder geschikt is voor een wat hollere rug. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb een redelijk nieuw Wibtec hart zadel op het oog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:56 



 
Profiel   

Geen holle rug hier bij de pony, maar mij lijkt het een kwestie van passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:58 



 
Profiel   

Xritt schreef
Ik kreeg laatst te horen dat een Wintec zadel minder geschikt is voor een wat hollere rug. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb een redelijk nieuw Wibtec hart zadel op het oog.


Tot op zekere hoogte kunnen ze het met de wintec risers aanpassen, maar in principe is de gemiddelde wintec meer geschikt voor rechtere ruggen.
Wat diepere ruggen komen dan weer beter uit bij thorowgood, volgens mij de cob-lijn? Maar het is altijd een kwestie van laten passen door een goede zadelpasser :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 22:33 



 
Profiel   

Passen ga ik sowieso doen. Maar twijfelde even of ik het zadel wel moest ophalen. Twee stalgenoten kwamen los van elkaar met het verhaal dat Wintec niet op een iets hollere rug past. Ik moet het zadel eerst bij iemand ophalen 45min rijden. Dag erna komt de zadelmaker kijken of hij past en aanpassen Lukt dit niet. Kan ik het zadel weer terug brengen. Maar het kost dan wel tijd en geld. Zonde als al bekend was dat Wintec niet op holle ruggen passen.
Vandaar dat ik mijn vraag even hier stel. Misschien heeft iemand er ervaring mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:51 



 
Profiel   

Xritt schreef
Passen ga ik sowieso doen. Maar twijfelde even of ik het zadel wel moest ophalen. Twee stalgenoten kwamen los van elkaar met het verhaal dat Wintec niet op een iets hollere rug past. Ik moet het zadel eerst bij iemand ophalen 45min rijden. Dag erna komt de zadelmaker kijken of hij past en aanpassen Lukt dit niet. Kan ik het zadel weer terug brengen. Maar het kost dan wel tijd en geld. Zonde als al bekend was dat Wintec niet op holle ruggen passen.
Vandaar dat ik mijn vraag even hier stel. Misschien heeft iemand er ervaring mee



Tsja wat is hol?
Die van mij is niet volledig recht. Licht op de voorhand gebouwd. Maar zadel ligt perfect.

Overigens is ze wel recht/rond in de bovenlijn zodra ze in het werk staat.
Ik heb geen risers oid erin.

[ img ]

[ img ]

Excuses voor de dikke grasbuik.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:56 



 
Profiel   

@saams dat is niet hol ;)
Volledig recht bestaat ook niet.
Mijn merrie heeft een super recht oplegvlak, maar daarna nog wel vorm in haar rug ;)
De jouwe heeft ook een aardig 'rechte' rug, wel iets meer curve dan de mijne, maar echt niet hol...

De mijne, en dit is dus echt heel recht voor een paard, maar wel met oplopende lendenen:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 06:43 



 
Profiel   

Op die van mij ligt een wintec ook goed en die is wel iets hol


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 07:35 



 
Profiel   

Ook die is helemaal niet zo hol als je misschien denkt. De schoft vertekent. Je moet echt naar het oplegvlak kijken. En dat is nagenoeg recht, oplopend in de lendenen. En op dat type rug past wintec (vaak) heel erg prima (nog even los van hoe de schouder bijv is, want dat maakt voor het passen van een zadel ook nog veel verschil).
Veel friezen en welsh cobs hebben bijv wél een hollere rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 07:58 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met de Tekna wrongen op een Wintec zadel? Ik zoek nog wrongen voor mijn springzadel maar die van Tekna schelen nogal in prijs.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:59 



 
Profiel   

NinaCharlie schreef
Heeft iemand ervaring met de Tekna wrongen op een Wintec zadel? Ik zoek nog wrongen voor mijn springzadel maar die van Tekna schelen nogal in prijs.. :D


Ik heb wel de Tekna dressuur wrongen op mijn dressuur wintec. Dat gaat prima!

Zoek voor mijn springzadel ook nog dikkere wrongen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 20:58 



 
Profiel   

Ik heb vanavond die van Thorowgood op m'n springzadel gedaan. 25 euro. Aanzienlijk groter dan die van wintec.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 21:13 



 
Profiel   

Wie weet waar ze dressuur singelstoten verkopen in een set beide even lang , met lusje ter bevestiging aan zadel
Meeste zijn ongelijke lengte
Maar ik wil ze aan veelzijdig zadel maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 22:04 



 
Profiel   

Woody2015 schreef
NinaCharlie schreef
Heeft iemand ervaring met de Tekna wrongen op een Wintec zadel? Ik zoek nog wrongen voor mijn springzadel maar die van Tekna schelen nogal in prijs.. :D


Ik heb wel de Tekna dressuur wrongen op mijn dressuur wintec. Dat gaat prima!

Zoek voor mijn springzadel ook nog dikkere wrongen.


Dan ga ik dat ook proberen.. dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 22:18 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Wie weet waar ze dressuur singelstoten verkopen in een set beide even lang , met lusje ter bevestiging aan zadel
Meeste zijn ongelijke lengte
Maar ik wil ze aan veelzijdig zadel maken


https://www.roekeruitersport.nl/index.p ... jdigheid-l

Heb gewoon via Google gezocht wellicht zijn er meer te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 07:54 



 
Profiel   

MarjanB
Dit zijn veelzijdigheid, zoek lange dressuur stoten om aan een veelzijdigheid te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 12:05 



 
Profiel   

https://www.wintec.nl/shop/accessoires/ ... ten-wintec

Staan er ook van 26 inch op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 17:22 



 
Profiel   

Zal eens mailen of die beide even lang zijn dan in 26"

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 17:47 



 
Profiel   

Weet iemand of een wintec wide ook in de zit wijder/ breder zit als een gewone wintec ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 12:25 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Weet iemand of een wintec wide ook in de zit wijder/ breder zit als een gewone wintec ?


Hier een wintec wide vzh zadel en bates wide dressuurzadel en moet zeggen dat ik vooral mijn dressuurzadel fijner vind zitten dan mijn oude bates dressage! Die leek juist breder namelijk qua zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 07:56 



 
Profiel   

Dank je
De dressuur wintec isabelle in gewone normale variant kreeg ik pijn in m'n heupen van , vandaar nu wintec 500 hart veelzijdig
Maar twijfel of ik beter aan een wide uitvoering kan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 35 [ 875 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen