Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen: Wintec modellen

 
Profiel   

Ik heb de veelzijdigheid gekocht. Heb m’n nagenoeg nieuwe jump cc op marktplaats gezet. M’n ene merrie heeft PSSM en mag geen piekbelasting meer. M’n andere merrie is net 3 en daar zit ik voorlopig nog niet op, laat staan springen. Vind het zonde om m’n nieuwe Baines te gebruiken de eerste maanden dat we wel gaan rijden. Wacht wel tot ik zeker weet dat ze tam is. En met springzadel inrijden is niet m’n ding ;-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:31 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Ik heb de veelzijdigheid gekocht. Heb m’n nagenoeg nieuwe jump cc op marktplaats gezet. M’n ene merrie heeft PSSM en mag geen piekbelasting meer. M’n andere merrie is net 3 en daar zit ik voorlopig nog niet op, laat staan springen. Vind het zonde om m’n nieuwe Baines te gebruiken de eerste maanden dat we wel gaan rijden. Wacht wel tot ik zeker weet dat ze tam is. En met springzadel inrijden is niet m’n ding ;-)


Stommerd. Ik wilde een bruine :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:38 



 
Profiel   

Mocht er hier iemand in het topic interesse hebben mijn Wintec wide dressuur 17 inch is te koop,
hele slechte foto maar voor het idee.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:43 



 
Profiel   

Hier nog blij met de WintecLite. Geen enkele aanpassing nodig bij dit paard. En het ligt zelfs goed op mijn eigen paard zonder aanpassing (maar die heeft al een Fryso en een Champion Turf en een Riuz Diaz, dus zat).

Wat ik me nog wel afvraag is of de Norton Pro dressuur vergelijkbaar is met een Wintec qua pasvorm e.d. Ik heb dit zadel vorige week gezien, geen kans gehad om er op te zitten op een bok, maar ook dat zadel zag er wel mooi uit en voelde niet direct plastic aan zoals vroeger bij alle kunststof zadels het geval was.

Maar hier de WintecLite in actie.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:48 



 
Profiel   

Saaams schreef
MyChoice schreef
Ik heb de veelzijdigheid gekocht. Heb m’n nagenoeg nieuwe jump cc op marktplaats gezet. M’n ene merrie heeft PSSM en mag geen piekbelasting meer. M’n andere merrie is net 3 en daar zit ik voorlopig nog niet op, laat staan springen. Vind het zonde om m’n nieuwe Baines te gebruiken de eerste maanden dat we wel gaan rijden. Wacht wel tot ik zeker weet dat ze tam is. En met springzadel inrijden is niet m’n ding ;-)


Stommerd. Ik wilde een bruine :+


Haha ik app je ff

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:05 



 
Profiel   

Mijn Wintec 500 is gisteren binnen gekomen.
Het leek me verstandig om m eerst maar even uit te testen en beugels op maat te maken enzo op mn andere paard :D .

Fijne pasvorm en een erg fijn zadel!
Was best wel verrast.
Alleen de singelstoten behoorlijk kort. Kreeg amper de singel dicht.
En piepen jullie zweetbladen ook zo erg??

Of is t omdat ik er toevallig ook kunsstof beugelriemen op had zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:53 



 
Profiel   

Je hebt dus de Wintec 500 veelzijdigheid? Die heeft mijn beste vriendin ook en die singelstoten zijn idd vrij kort! Ik heb zelf de 500 dressuur en wij hebben beide geen last van piepende zweetbladen.

Germie, leuke foto's. Ik vraag mij wel af: is dit zadel niet te klein voor jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:22 



 
Profiel   

boemel schreef
Mijn Wintec 500 is gisteren binnen gekomen.
Het leek me verstandig om m eerst maar even uit te testen en beugels op maat te maken enzo op mn andere paard :D .

Fijne pasvorm en een erg fijn zadel!
Was best wel verrast.
Alleen de singelstoten behoorlijk kort. Kreeg amper de singel dicht.
En piepen jullie zweetbladen ook zo erg??

Of is t omdat ik er toevallig ook kunsstof beugelriemen op had zitten?


Die van mij piepte in het begin ook, wordt nu al iets minder.

Ik overweeg nog steeds de IW aan te schaffen :+ Ik heb er een tijdje geleden mee gereden en dat beviel heel goed. Tweedehands kan ik er alleen niet zoveel vinden en nieuw zijn ze weer een behoorlijke smak geld :') helemaal omdat ik al een zadel heb haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:31 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Je hebt dus de Wintec 500 veelzijdigheid? Die heeft mijn beste vriendin ook en die singelstoten zijn idd vrij kort! Ik heb zelf de 500 dressuur en wij hebben beide geen last van piepende zweetbladen.

Germie, leuke foto's. Ik vraag mij wel af: is dit zadel niet te klein voor jou?


Nee hoor, de dressuur. Maar ik heb een veel langere singel nodig dan bij mn Sella en Bates het geval was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:42 



 
Profiel   

Heb je de nieuwste HART versie? Die heb ik namelijk maar ik vind de singelstoten niet kort..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 22:04 



 
Profiel   

Hoe herken ik of t HART is?

Als ik naar foto's van de 500 Hart kijk, heb ik ook het V-singel systeem, dezelfde kniewrong en de uitsnede in 't rokje. Maar, er staat nergens HART op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 22:16 



 
Profiel   

Bij mijn 500 dressuur heb ik niet t idee dat de singelstoten kort zijn. Piepen doet die ook niet haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 05:53 



 
Profiel   

boemel schreef
Hoe herken ik of t HART is?

Als ik naar foto's van de 500 Hart kijk, heb ik ook het V-singel systeem, dezelfde kniewrong en de uitsnede in 't rokje. Maar, er staat nergens HART op.


Aan de achterkant van je zadel, tussen de kussens zit een embleempje, daar staat of "cair" of "hart" op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 07:06 



 
Profiel   

Ah dank je. Bij mij staat er Cair op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 07:07 



 
Profiel   

Bij de HART Winteclite staat gewoon CAIR.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 07:13 



 
Profiel   

Nou ja, ik denk dat ik t net red met mijn huidige singel.
Heb het zadel ter overbrugging gekocht.

Als de zadelmaker geweest is, zie ik wel ofik m weer verkoop of dat ie blijft :D

En als ie blijft, laat ik er leren singelstoten op zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 07:58 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Heb je de nieuwste HART versie? Die heb ik namelijk maar ik vind de singelstoten niet kort..

Het typische is dat die bij Wintec echt wat korter vallen dan bij andere merken. Ik heb dit ondervonden bij zowel het voorgaande model 500 dressuur als de nieuwe HART WintecLite.
Ook zitten de gaten behoorlijk scheef omdat Wintec werkt met standaard stoten en niet kijkt naar hoe het dan hangt als ze in verschillende lusjes aan het zadel vastgezet zijn. Dat is dan eigenlijk het nadeel van Wintec. ik heb er geen last van, maar de singel lijkt inderdaad net korter dan bij leren zadels van andere merken.
Maar qua kwaliteit valt Wintec al enige jaren absoluut onder de A-merken. Sinds het voorgaande model van de 500 kunnen ze meekomen met de echt dure merken qua kwaliteit en duurzaamheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 08:06 



 
Profiel   

Springzadel al kwijt :-) Nu de vzh in bestelling. Alweer leren singelstoten besteld. Vind die plastic dingen echt vreselijk. Maar nu nog beugelriemen. Heb normaal altijd de bates Webbers. Hoe is jullie ervaring qua piepend geluid met de kunststof versie van wintec?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 19:13 



 
Profiel   

Ik vind mijn Wintec Webbers echt verschrikkelijk in combi met m’n Wintec Isabell. Ik zou dus altijd voor leren beugelriemen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 19:47 



 
Profiel   

Ik heb de wintec pro webbers. Ze bevallen mij prima op mijn IW

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 20:26 



 
Profiel   

Thanks! De pro leken me inderdaad al fijner en dus die besteld :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 21:45 



 
Profiel   

Oké, ik ben dan wel geen zadelpasser, maar dit lijkt me niet te kloppen. Haalde toch maar even het zwarte kopijzer uit het door een zadelpasser aangemeten zadel.. Schrok me wezenloos. Zelf wat kopijzers gehaald en hij lijkt uit te komen op wit of zelfs lila. Maar lila past niet in dit zadel natuurlijk. Ben echt een beetje geschokt. Iemand advies? %)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 17:56 



 
Profiel   

Oeps! Mijn advies is niet meer met het wintec zadel met zwarte boom te rijden! Past echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:15 



 
Profiel   

Die zwarte past niet zo te zien.
Ben wel benieuwd hoe het zadel ligt met dat zwarte kopijzer. Lijkt me boven de rug te zweven.

Het beste is even een boommeter lenen. Dat had ik ook van de zadelmaker verwacht, even de boommeter er op en hij zou het moeten weten. Want een kopijzer kan toch anders lijken. De schoft moet ook vrij liggen immers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:21 



 
Profiel   

Nee dat doe ik ook absoluut niet. Voel me al enorm schuldig dat ik zo gereden heb. Kun je nagaan, hij was aangemeten met blauw en bij de nacontrole is er zwart in gegaan. Had toen geen idee en kennis maar ik sla me echt voor m'n kop. Zadelmaker wil me ook niet meer voor zijn vakantie komen helpen en wil ook gewoon geld voor het nieuwe consult. Of ik mag het zadel terugsturen voor minder geld. Ik baal echt! En ik zou volgende week naar de Veluwe ermee gaan voor een super bijzonder weekend. _-:(

Hij heeft het aangemeten met de boommeter en hier refereert hij ook naar nu. Hij wijdt het aan het feit dat het een oudere pony in training is en dat het logisch is dat hij weer moet komen meten nu, maar 3 of 4 kopijzers verschil is toch bizar?

Zal even wat foto's zoeken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen