Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 24 [ 582 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Winderen gel bit

 
Profiel   

Staat wel in dat topic dat knhs van mening is het onvriendelijk is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:33 



 
Profiel   

Als ik uiteindelijk weer kan en ga starten doe ik wel net alsof ik gek ben := (beetje jammer dat het oranje zo opvalt, of ik zeg dat het die stijve stang is :+)
Wat een gel*l zeg...


Laatst bijgewerkt door Goldie op 03-06-21 08:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:36 



 
Profiel   

Idd erg bizar
De flexibele bitten van winderen en trust zijn juist erg paard vriendelijk
Mijn paard is er veel fijner van gaan lopen ( trust)
Pony dochter ook ( winderen)
Beide doen hun mond zelf open voor t bit , terwijl we voorheen met metaal echt de mond open moesten duwen.
Ik heb geen start ambities , maar dochter nog wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:39 



 
Profiel   

Misschien dat winderen ook gesprek aan kan gaan? Trust gaat dat wel doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:43 



 
Profiel   

Ik ga ze sowieso mailen. Ze zullen er ook niet blij mee zijn :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:48 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst met een winderen bit gereden om te proberen en heb een zeer positieve ervaring :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 14:47 



 
Profiel   

Vorige week ontvangen en die van mij loopt er super op. Had eerst een Trust flexi stang. Maar deze is beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:55 



 
Profiel   

Hebben ze ook een model wat wat dunner is?

Ik ben super blij met mijn bitten van winderen maar voor mijn merrie is het een hele mond vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:41 



 
Profiel   

felicity schreef
Hebben ze ook een model wat wat dunner is?

Ik ben super blij met mijn bitten van winderen maar voor mijn merrie is het een hele mond vol.



De oranje bitten zijn even dik
Daarom stappte wij terug naar een trust bit
En is onze winderen in maat 13 5 te koop het is de soft met knevel trens ringen en bus trens ringen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:27 



 
Profiel   

De witte zijn ook even dik toch?

Trust heeft geen vergelijkbaar bit als de super flexi maar dan dunner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:12 



 
Profiel   

Trust is qua stugheid vergelijkbaar met de gewone flexi vindt ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:22 



 
Profiel   

Sinds vorig jaar rijden we met een Trust bit, de Inno Sense medium met tongboog in de bustrens versie. Paard loopt er super op, maar helaas bijt hij dit bit kapot.
Ik heb de Sweet Iron versie met tongboog van Trust geprobeerd, maar dat vond hij helemaal niets. Drama. |(
Nu dus op zoek naar vervanging en denk zodoende aan de Winderen.
Graag zou ik het bit willen proberen voor ik het aanschaf, het gaat tenslotte om een heel bedrag, maar dit blijk bij La-Equistyle helaas niet meer mogelijk te zijn.

Weten jullie nog een adres waar het testen van een Winderen bit wel mogelijk is?

Verder lees ik op hun site:
"Deze bitten zijn niet geschikt voor paarden die op het bit kauwen.
Wij bieden daarom geen garantie bij het kapotbijten van de Winderen Gel bitten. "

Wat is jullie ervaring met dit bit, zou dan om de harde versie met tongboog gaan?
Ik zit er natuurlijk zeker niet op te wachten om weer een duur bit aan te schaffen dat na een aantal maanden weer stuk is.

Tot slot, hebben jullie een idee voor eventueel een "goed alternatief"?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:08 



 
Profiel   

ZE werden eerst verkocht alsof ze niet kapot gebeten werden. Dus in dat opzicht is het bit veranderd van interessant naar minder interessant. Ik heb er 2 gehad, mijn paard kauwt ook, maar na 2 keer rijden met de ene en 1 keer longeren met de andere wist ik al dat het niets was en zijn ze blijven liggen en later verkocht. Maar goed ook als ik dat zo lees. Ik had ze overigens gekocht met kapotkauwgarantie. Na die paar keer gebruik geen schade aan het bit overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:11 



 
Profiel   

De super flexi biedt geen kauw garantie, de andere bitten toch nog wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:44 



 
Profiel   

Ik heb 3 paarden en 1 super flexi kneveltrens. Ben er zo tevreden over dat ik nu dat bit constant loopt te wisselen.
Hoop nog eens een 2ehands bus, knevel of d trens te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 01:30 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
De super flexi biedt geen kauw garantie, de andere bitten toch nog wel?

Nu geen 1 meer zo te lezen. Ik had mijn bitten, waaronder de superflexi dus met kauwgarantie. Daarna ging het er voor de superflexi af, maar nu zo te lezen voor alle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:03 



 
Profiel   

Wij hebben een winderen flexi over
Omdat de maat te groot is voor de pony
Het is een 13,5 flexi met 2 sets bit zijkanten
Knevel en bustrens
Incl doos en sleutel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 09:40 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje.
Ik heb interesse in het bit en zag dat de mondstukken en kaakstukken ook apart verkocht worden.
Dus 3 mondstukken en een stuk of 5 verschillende kaakstukken.
Als dit bestel heb ik dan 3 complete bitjes?

Ik vind het zo raar omdat de prijs van 1 bit toch rond de 120 euro ligt en hierbij kom je op de zelfde prijs uit..

Edit: goh blond, zie het nu pas goed. Op het plaatje staan 3 mondstukken maar de prijs geld voor 1 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 11:38 



 
Profiel   

Interessant topic, klinkt alsof dit een bit kan zijn wat ik zoek.
Mijn paard rommelt erg met metalen bitten, op de trust innosense liep hij meteen een stuk fijner. Leek wel wat te dik, en binnen een paar keer al dikke braam in het bit. Toen overgestapt op Sprenger Duo, iets dunner en steviger materiaal. Dat ging een tijd goed maar zit nu ook een braam in van kauwen op het bit en langzaamaan buigt hij blijvend door :+ .

Een bit wat niet kan beschadigen klinkt top. Twijfel nu tussen een flexi stang, die wat kan doorbuigen maar ook weer terugveert, en de tongboog. Mijn gevoel zegt dat mijn paard een tongboog misschien fijner vind, maar volgens de website is dat voor sterkere paarden en dat is de mijne niet, loopt eerder wat snel achter het bit. Welke raden jullie aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 15:43 



 
Profiel   

@Eef_Bam het kan jammer genoeg wel beschadigd raken als je paard daadwerkelijk zijn best doet, ik heb persoonlijk een winderen bit gezien waar een flink gat in zat na 1x proefrijden. Ook een paard tegengekomen dat er stuk of drie heeft gesloopt voordat de eigenaresse het wist op te geven :+

Maar gewoon een beetje uit verveling eraan kauwen zal geen noemenswaardige schade moeten betekenen, in tegenstelling tot die standaard kunststof bitjes. Flexi variant is vergelikbaar met sprenger duo qua buigzaamheid in ieder geval. Wel wat dikker en dat is voor mij de reden om toch bij sprenger te blijven :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 15:58 



 
Profiel   

Die van mij tilt het bit op met zijn tong en kauwt er wel echt op. Krijg je garantie als je paard toch door het bit heen kauwt? Want vind het een vrij dure grap om te proberen anders :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 16:15 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
Die van mij tilt het bit op met zijn tong en kauwt er wel echt op. Krijg je garantie als je paard toch door het bit heen kauwt? Want vind het een vrij dure grap om te proberen anders :+ .


Bij de super flexi niet meer, de gewone flexi volgensmij wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 16:42 



 
Profiel   

Vroeger waren alle varianten met kauwgarantie, nu zie ik bij LA Equistyle dat ze er geen garantie meer op geven. Op de website van fabrikant kan ik het niet zo 123 vinden helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 19:36 



 
Profiel   

Ik wil ook graag een Winderen bit aanschaffen. Maar ik blijf maar twijfelen tussen de gewone Flexi en de superflexi. Paard heeft moeite met aanleuning en loopt vaak met zijn mond open en te rommelen (doet hij ook aan de longe zonder bijzet..)
Ik had eerst een trust, dan een myler waar hij eigenlijk goed op loopt maar die was te groot. Nu heb ik de look a like van Harry's horse en het is wel ok maar ik merk dat dit nog steeds niet het ideale bit is voor hem.
Zo'n stang lijkt me meer rust te geven voor hem?

De gewone flexi lijkt me rustiger in de mond? Maar ze raden net de superflexi aan bij jonge, onrustige paarden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 22:32 



 
Profiel   

Hier doet gevoelig paard het goed op de vaste stang met tongboog. Het lijkt alsof hij juist de vastigheid kan waarderen. De superflexi was ook fijn maar vind hem zelf op de stang nog iets rustiger.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 12:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 24 [ 582 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen