Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 24 [ 582 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Winderen gel bit

 
Profiel   

En nu is de 2e super flexi ook kapot :') Toch op zoek naar een ander alternatief, iemand misschien nog een idee? Leer misschien?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 15:43 



 
Profiel   

Ik hebhad een leerbit voor mijn paard, die kan ook doormidden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:28 



 
Profiel   

Voor wie hem nog gebruikt, zijn jullie nog steeds tevreden?

Ik wil misschien toch de flexi bus bestellen. De super flexi zou te flexi zijn voor hem ben ik bang. Kon je deze bitten ergens testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 10:16 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds tevreden. Ben internet in de gaten aan het houden voor een busttrensje of losse busstrens stukken zodat ik die kan wisselen. D tres past niet onder mijn lage neusriem namelijk.
Maar nieuw vind ik dat weer te duur :')

Bij La equistyle kon je ze voorheen testen.

Ik zag dat er ook dunnere waren inmiddels in de winderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 14:54 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Ik ben nog steeds tevreden. Ben internet in de gaten aan het houden voor een busttrensje of losse busstrens stukken zodat ik die kan wisselen. D tres past niet onder mijn lage neusriem namelijk.
Maar nieuw vind ik dat weer te duur :')

Bij La equistyle kon je ze voorheen testen.

Ik zag dat er ook dunnere waren inmiddels in de winderen


Welke maat zoek je.

Ik heb een flexistang busstrens maat 13,5 te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 14:56 



 
Profiel   

12,5 zoek ik. Dus idd of de hele stang, of gewoon losse set ringen.
Maar helaas nog niets voorbij zien komen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 15:11 



 
Profiel   

Ik denk dat ik nog een losse set bus trens ringen heb liggen maar moet ik morgen even checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 15:43 



 
Profiel   

Ik zou ook nog wel de flexi bustrens willen in 12,5.. maar nieuw erbij kopen is weer zo duur :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 15:47 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik heb de super flexi bustrens & de flexi kneveltrens.

Mijn paard (4,5 jarige merrie) heeft een hele lastige mond wat betreft bitten, ze accepteert slecht metaal en kan teveel druk niet aan. Daarnaast heeft ze een heel apart karakter wat het niet makkelijker maakt.

Ik rij haar thuis met de Super Flexi, op ander terrein rij ik haar met de gewone Flexi. Op het moment dat ze spanning opbouwt verstopt ze zich op de Super Flexi, in de zin van kin op de borst en heel hard lopen. De normale Flexi voorkomt dat ze dit kan en zo kan ik haar neusje er gewoon uit houden en heb ik nog een rem.

Wat ik fijn vindt aan deze bitten is dat ze niet kapot gebeten kunnen worden en dat ze niet zo dik zijn (15mm) zoals Trust bijvoorbeeld wel is.

Ik ben heel tevreden over de bitjes.

Je mag me gerust vragen stellen!


Hoi, waar heb jij de winderen bitten gekocht? Mocht je ze testen? Ik twijfel over 11,5 en 12,5 cm. Kun je ook nog varieren in de dikte? Ik dacht dat ik zag dat ze 18 mm waren, dat is wel vrij dik. Maar zie bij jou staan 15 mm dat is al veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 16:57 



 
Profiel   

Snoopypoes schreef
Change3x schreef
Ik heb de super flexi bustrens & de flexi kneveltrens.

Mijn paard (4,5 jarige merrie) heeft een hele lastige mond wat betreft bitten, ze accepteert slecht metaal en kan teveel druk niet aan. Daarnaast heeft ze een heel apart karakter wat het niet makkelijker maakt.

Ik rij haar thuis met de Super Flexi, op ander terrein rij ik haar met de gewone Flexi. Op het moment dat ze spanning opbouwt verstopt ze zich op de Super Flexi, in de zin van kin op de borst en heel hard lopen. De normale Flexi voorkomt dat ze dit kan en zo kan ik haar neusje er gewoon uit houden en heb ik nog een rem.

Wat ik fijn vindt aan deze bitten is dat ze niet kapot gebeten kunnen worden en dat ze niet zo dik zijn (15mm) zoals Trust bijvoorbeeld wel is.

Ik ben heel tevreden over de bitjes.

Je mag me gerust vragen stellen!


Hoi, waar heb jij de winderen bitten gekocht? Mocht je ze testen? Ik twijfel over 11,5 en 12,5 cm. Kun je ook nog varieren in de dikte? Ik dacht dat ik zag dat ze 18 mm waren, dat is wel vrij dik. Maar zie bij jou staan 15 mm dat is al veel beter.


Ik heb ze bij bij LA Equistyle en Winderen zelf gekocht. Bij LA Equistyle kun je ze ook testen.

Het mondstuk is 15mm dik, de zijkanten van het bit, dus waar de bitringen aan zitten is 18mm dik. Je paard heeft dus 15mm dikte in zijn mond zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 17:07 



 
Profiel   

Ik gebruik bij mijn paard een BR Watertrens Combo Comfort Ongebroken 18mm 12.5cm echter kauwt hij die redelijk snel kapot. Als je leest zou dat bij de winderen bitten niet mogen. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 07:58 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
12,5 zoek ik. Dus idd of de hele stang, of gewoon losse set ringen.
Maar helaas nog niets voorbij zien komen :(


Ik heb een winderen 12,5 met bustrensringen te koop. 1 x gebruikt. Was net te laat met terugsturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 08:18 



 
Profiel   

Angie1990 schreef
Ik gebruik bij mijn paard een BR Watertrens Combo Comfort Ongebroken 18mm 12.5cm echter kauwt hij die redelijk snel kapot. Als je leest zou dat bij de winderen bitten niet mogen. Hebben jullie hier ervaringen mee?


Die van mij kauwt Trust doormidden en Winderen niet. Heb wel aan de zijkant bij de pelham een scheur gekregen. Denk wel door het kauwen. Heb het terug gestuurd(goed jaar in gebruik) en kreeg netjes een nieuwe

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 08:39 



 
Profiel   

Babootje schreef
wendy1987 schreef
12,5 zoek ik. Dus idd of de hele stang, of gewoon losse set ringen.
Maar helaas nog niets voorbij zien komen :(


Ik heb een winderen 12,5 met bustrensringen te koop. 1 x gebruikt. Was net te laat met terugsturen.


Welk type mondstuk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 20:29 



 
Profiel   

Babootje schreef
wendy1987 schreef
12,5 zoek ik. Dus idd of de hele stang, of gewoon losse set ringen.
Maar helaas nog niets voorbij zien komen :(


Ik heb een winderen 12,5 met bustrensringen te koop. 1 x gebruikt. Was net te laat met terugsturen.


felicity schreef
Welk type mondstuk?


Sorry, ik had je reactie niet meer gezien. Ik heb een Flexi bustrens te koop maat 12,5 model stang.
1 x gebruikt, maar was te laat met terugsturen. Dus hij is in nieuwstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 15:56 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Sorry voor omhoog schuppen,

Iemand hier toevallig een Bustrens flexi of super flexi 13,5 te koop?


Ja ik heb een superflexi bustrens maat 13,5 te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 16:15 



 
Profiel   

Als er iemand een flexi in 12,5 heeft en eigelijk een 13,5 nodig heeft
Hoor ik dat graag
Of een flexi mondstuk in 12,5 te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 16:46 



 
Profiel   

Hoe doen de mensen hier het met de nieuwe regels en dressuur wedstrijden?
Deze flexibele zouden dan niet mogen nu meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 16:53 



 
Profiel   

Mag wel hoor. In artikel 1 lid 1 staat:
- Trenzen zijn in principe van metaal maar mogen ook gebruikt worden indien ze uit rubber of uit kunststof vervaardigd zijn of met leer of rubber zijn omkleed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:04 



 
Profiel   

Flexibele bitten zijn per 1 juni niet meer toegestaan als er een flexibele kern in zit mag je er niet meer mee rijden.

KNHS geeft dat ook aan voor bijvoorbeeld de trust innosense hebben diverse mensen al over gemaild maar mag niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:07 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Hoe doen de mensen hier het met de nieuwe regels en dressuur wedstrijden?
Deze flexibele zouden dan niet mogen nu meer...

Waar vind je dat? Ik vind namelijk een afbeelding van een ongebroken kunststof bit met als tekst: toegestaan als variant zoals nr x. Er staat niet bij dat het bit niet flexibel mag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:08 



 
Profiel   

[WD-V] Wijziging harnachement bitten

Inclusief reacties KNHS

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:10 



 
Profiel   

Ik weet het niet hoor, maar wat is het verschil tussen flexibel en buigzaam?

Ik heb nog steeds een 13.5cm bustrens met tongboog in de kleur wit over van Winderen. Deze is dus niet buigzaam of flexibel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:28 



 
Profiel   

Wie weet ga ik dan toch ook maar kijken of ze een vaste met tong boog fijn vind als t echt niet mag... vind t wel echt raar hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 17:45 



 
Profiel   

Wat is de reden dat het niet meer mag?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 00:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 24 [ 582 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen