Ride on physio support Barebackpad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Ride on physio support Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:53

Ik heb ‘m vandaag getest en ik ben fan!!! M’n houding is beter dan in m’n zadel zelfs. Opstappen ging prima, maar afstappen was lastig, ik had hulp nodig :+ haha. Dat wordt oefenen.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:03

Even een schopje omhoog :)
Na twijfelen heb ik ook de Ride on physio pad aangeschaft. (net op tijd want ik zie nu dat ze in prijs zijn gestegen en zijn uitverkocht! := ) Met veel pijn en moeite beide inlages erin gestopt :') Wat is, behalve meer ruggengraat vrijheid, de voordelen van de inlages? Is dit ook merkbaar als meer comfort tijdens het rijden?
Vandaag al even zonder de inlages geprobeerd en de pad zit echt fantastisch!

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Ride on physio support Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:38

Door de inlages heb je ook een stukje extra schokdemping. Wel zo comfortabel voor je paard.
Zonder voel je je paard beter, maar vaak zit je nog niet in balans op een bbp als je begint en kan je wel is gaan stuiteren, met name in draf. Die schokdemping is dan wel fijn.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 06:45

Hoodie schreef:
Door de inlages heb je ook een stukje extra schokdemping. Wel zo comfortabel voor je paard.
Zonder voel je je paard beter, maar vaak zit je nog niet in balans op een bbp als je begint en kan je wel is gaan stuiteren, met name in draf. Die schokdemping is dan wel fijn.


Bedankt voor je reactie! Klopt, het was in draf nog lastig in balans blijven. Ik ben benieuwd hoe het nu met de inlages zal zijn.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Ride on physio support Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:22

Heb je beide inlages erin gestopt? Ik vond per kant er eentje in krijgen al zo lastig. Is het aan te raden ze allebei te gebruiken?

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Ride on physio support Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:27

Het is inderdaad erg lastig om ze er beide in te krijgen maar zeker mogelijk :+

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:11

Ryder schreef:
Heb je beide inlages erin gestopt? Ik vond per kant er eentje in krijgen al zo lastig. Is het aan te raden ze allebei te gebruiken?


Nou…. Met veel pijn en moeite beiden erin gekregen. :') Ik merk het direct met rijden! Ik kan beter ‘zitten’.
Ik heb de pad op een KWPN’er van 168. Op- en afstappen vind ik, met behulp van een krukje, eigenlijk vrij makkelijk gaan.. :o