Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Nibbit schreef
Die is zo te zien te breed en te dik.

Ik zou voor de Harry's horse E-motion gaan.

Soepel, smal, dun, heel licht elastisch en n mooie prijs

Die zou ik bij dit paard niet doen, die gaat helemaal in de oksels kruipen.
Ik zou voor een banaansingel gaan. En een 85cm
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:46 



 
Profiel   

Ik heb de kerbl banaansingel bij Agradi gekocht. Hele fijne platte singel en niet duur. Enige singel die bij mijn pony goed zit waardoor ze geen wondjes krijgt en ook in 75 80 en zelfs 85 dacht ik verkrijgbaar is.

https://www.agradi.nl/kerbl-korte-singel-zwart.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:59 



 
Profiel   

Mag ik (weer) even advies vragen hier?
Ik zoek voor mijn paard een passende singel. De huidige is te lang, die haalt het eerste gaatje van de singelstoot en dan zit ie net mooi aangesingeld. We gaan dus sowieso voor iets korter. Ik vraag me alleen af welk type singel nou goed bij zijn vorm past. Meneer is op dit moment te dik.
We rijden nu met een anatomische singel van Topfit Horseshop, die lijkt goed te passen maar is dus te lang, en voor ik weer zo'n uitgave doe vroeg ik me af of dit wel echt het goede model is. :) Daarbij komt ook dat hij dus gaat afvallen en misschien een iets kortere singel nodig heeft. Dan vind ik het eerlijk gezegd best zonde van mijn geld om nu een dure nieuwe te kopen en uiteindelijk daar niks meer aan te hebben.
Ik heb overigens niets tegen elastiek, zolang dit maar aan beide kanten zit.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 10:04 



 
Profiel   

Heb je specifieke klachten of eisen voor hem qua singel? Op basis van de foto denk ik dat je gewoon weg kunt komen met een rechte simpele singel eigenlijk.
Maar hij heeft wel een vrij stijle schouder, als zijn voorbenen ver naar achter bewegen dan kan je misschien beter voor asymmetrisch gaan om wat extra ruimte aan de oksels te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 10:30 



 
Profiel   

marley93 schreef
Mag ik (weer) even advies vragen hier?
Ik zoek voor mijn paard een passende singel. De huidige is te lang, die haalt het eerste gaatje van de singelstoot en dan zit ie net mooi aangesingeld. We gaan dus sowieso voor iets korter. Ik vraag me alleen af welk type singel nou goed bij zijn vorm past. Meneer is op dit moment te dik.
We rijden nu met een anatomische singel van Topfit Horseshop, die lijkt goed te passen maar is dus te lang, en voor ik weer zo'n uitgave doe vroeg ik me af of dit wel echt het goede model is. :) Daarbij komt ook dat hij dus gaat afvallen en misschien een iets kortere singel nodig heeft. Dan vind ik het eerlijk gezegd best zonde van mijn geld om nu een dure nieuwe te kopen en uiteindelijk daar niks meer aan te hebben.
Ik heb overigens niets tegen elastiek, zolang dit maar aan beide kanten zit.

[ [url=m/AiwnEs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een rechte neopreen zou kunnen of bijv de HH emotion. Met beide zit je in een gunstig geprijsd segment. ik denk dat een type als horka anatomic of prolite ook zou kunnen (wat mij betreft is het materiaal van horka veel fijner als prolite).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 16:25 



 
Profiel   

felicity schreef
Ik dacht er goed aan te doen om een andere / langere singel te kopen.

Ik heb de anatomic van hkm gekocht.
Mooie singel goede lengte (80). Maar helaas krijgt ze er wondjes van.
Deze gaat dus weg (iemand intresse?)

[ [url=m/cxbLA2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UZrCVh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UktTGH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K1azMY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nu heb ik jullie advies weer nodig.

Wat is nu wel een geschikte singel?
Ik wil liever geen leer meer en hij moet lang (80 cm) zijn.


Met die lengte best lastig. Heb je een goede foto van je paard van opzij? Met deze fotos is zijn figuur niet goed te beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 16:26 



 
Profiel   

Denk dat ik dan ga kijken voor een rechte, dank jullie wel! +:)+

Nee, er zijn geen specifieke klachten met deze singel. Hij sluit mooi aan, maar als hij afvalt is hij gelijk te lang en dat wil ik voor zijn. En ik wil er best in investeren, maar dan wel als hij mooi op gewicht is (en hopelijk blijft :Y) )
Het enige wat ik met deze singel wel merk, is dat ie op de singelstoten ongelijk aansingelt. Dus de voorste stoot gaat op het allereerste gaatje, en de tweede op het tweede gaatje. Als hij recht is, sluit hij niet meer mooi aan over de breedte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 16:37 



 
Profiel   

marley93 schreef
Denk dat ik dan ga kijken voor een rechte, dank jullie wel! +:)+

Nee, er zijn geen specifieke klachten met deze singel. Hij sluit mooi aan, maar als hij afvalt is hij gelijk te lang en dat wil ik voor zijn. En ik wil er best in investeren, maar dan wel als hij mooi op gewicht is (en hopelijk blijft :Y) )
Het enige wat ik met deze singel wel merk, is dat ie op de singelstoten ongelijk aansingelt. Dus de voorste stoot gaat op het allereerste gaatje, en de tweede op het tweede gaatje. Als hij recht is, sluit hij niet meer mooi aan over de breedte.


Eigenlijk geeft dat al aan dat jr singel niet helemaal bij je paard/zadel past. De topfit singel is ook eigenlijk een rechte singel maar dan met het brede middenstuk, door dat je paard nu iets een buikje heeft (op de foto vind ik dit reuze meevallen trouwens!!), wordt de singel op het brede stuk wat scheef/krom geduwd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 16:59 



 
Profiel   

Zou dat dan betekenen dat ik toch beter voor de asymmetrische kan gaan? Of gewoon een volledig rechte, dus zonder het bredere middenstuk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 18:38 



 
Profiel   

marley93 schreef
Zou dat dan betekenen dat ik toch beter voor de asymmetrische kan gaan? Of gewoon een volledig rechte, dus zonder het bredere middenstuk?


Ik zal proberen uit te leggen wat mijn overwegingen zouden zijn.

Het brede middenstuk lijkt mij alleen geschikt voor paarden met een strak afgetrainde buik. Het zou dus goed kunnen dat als je paard is afgevallen deze singel weer prima ligt, maar daar heb je nu minderaan.

Jouw paard heeft in mijn ogen een niet heel ingewikkelde singelgroeve of figuur, plus je hebt nu geen echte singelproblemen behalve het ongelijke vd gespen. Daarom denk ik dat je prima uit zou kunnen komen met een recht simpele singel. Zonder breed middenstuk gok ik dat de gespen wellicht gelijk zullen zitten.

Persoonlijk ben ik erg fan van de horka anatomic, dit komt omdat ik zowel zelf als hier in het topic merk dat deze gewoon heel vaak goed ligt. Ik denk dat je daar zowel nu als bij een afgetrainde paardenbuik wat aan hebt.

Als laatst als blijkt dat je toch met de scheve gespen blijft zitten, zou je richting iet crescent kunnen gaan, maar daar heb je dan over een tijdje minder aan.

Kortom: het ligt ook een beetje aan je trainingsverwachtingen wat je kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 21:58 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik vind die nieuwe Lemieux curve gel teq mono contact er wel prachtig uit zien.

Benieuwd of die echt zo zacht aanvoelt.


Ik kan je zeggen hij voelt in echt nog zachter. Mijn reus die echt heel gevoelig op de buik is vind hem zelfs fijn en ontspant vele malen sneller

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 22:26 



 
Profiel   

Floran schreef
Met die lengte best lastig. Heb je een goede foto van je paard van opzij? Met deze fotos is zijn figuur niet goed te beoordelen.



[ img ]
Rond en gezond :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 01:16 



 
Profiel   

Floran schreef
marley93 schreef
Zou dat dan betekenen dat ik toch beter voor de asymmetrische kan gaan? Of gewoon een volledig rechte, dus zonder het bredere middenstuk?


Ik zal proberen uit te leggen wat mijn overwegingen zouden zijn.

Het brede middenstuk lijkt mij alleen geschikt voor paarden met een strak afgetrainde buik. Het zou dus goed kunnen dat als je paard is afgevallen deze singel weer prima ligt, maar daar heb je nu minderaan.

Jouw paard heeft in mijn ogen een niet heel ingewikkelde singelgroeve of figuur, plus je hebt nu geen echte singelproblemen behalve het ongelijke vd gespen. Daarom denk ik dat je prima uit zou kunnen komen met een recht simpele singel. Zonder breed middenstuk gok ik dat de gespen wellicht gelijk zullen zitten.

Persoonlijk ben ik erg fan van de horka anatomic, dit komt omdat ik zowel zelf als hier in het topic merk dat deze gewoon heel vaak goed ligt. Ik denk dat je daar zowel nu als bij een afgetrainde paardenbuik wat aan hebt.

Als laatst als blijkt dat je toch met de scheve gespen blijft zitten, zou je richting iet crescent kunnen gaan, maar daar heb je dan over een tijdje minder aan.

Kortom: het ligt ook een beetje aan je trainingsverwachtingen wat je kiest.


Heel erg bedankt voor je duidelijke en uitgebreide antwoord! Ik ga naar de anatomic kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 06:04 



 
Profiel   

felicity schreef
Floran schreef
Met die lengte best lastig. Heb je een goede foto van je paard van opzij? Met deze fotos is zijn figuur niet goed te beoordelen.



[ [url=m/7JG2C4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rond en gezond :o


Poeh die buik en het gevoelige velletje van je paard maken het niet makkelijk! Door de buik zullen singels namelijk snel naar voren geduwd worden en dan zitten ze tegen de oksel te duwen met wondjes als gevolg.

De hkm singel die je hebt is voor dit paard wat te weinig crescent denk ik, je zou echt nog meer bolling kunnen hebben (bijv zoiets https://www.agradi.nl/kavalkade-singel- ... -zwart.htm).

Tegelijk zijn dat soort singels al snel zo breed en eigenlijk heeft je paard weinig ruimte. En dan zit je ook nog met een grote maat die veel singels niet hebben.

Om die laatste reden roep ik dan ook nog 2 opties die niet echt op zijn figuur gebaseerd zijn maar die wel in me opkomen;
- toch een rechte neopreen (prettig met wondjes/gevoelige huid, grote maat verkrijgbaar, waarschijnlijk is ergens wel iemand in je omgeving die er 1 heeft zodat je een keer kunt testen).
- de passierblu wave vanwege het smalle bij de oksels. Maarr dan moeten de brede uiteinden van de gespen wel voldoende hoog komen te liggen.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 07:09 



 
Profiel   

Floran schreef
Poeh die buik en het gevoelige velletje van je paard maken het niet makkelijk! Door de buik zullen singels namelijk snel naar voren geduwd worden en dan zitten ze tegen de oksel te duwen met wondjes als gevolg.

De hkm singel die je hebt is voor dit paard wat te weinig crescent denk ik, je zou echt nog meer bolling kunnen hebben (bijv zoiets https://www.agradi.nl/kavalkade-singel- ... -zwart.htm).

Tegelijk zijn dat soort singels al snel zo breed en eigenlijk heeft je paard weinig ruimte. En dan zit je ook nog met een grote maat die veel singels niet hebben.

Om die laatste reden roep ik dan ook nog 2 opties die niet echt op zijn figuur gebaseerd zijn maar die wel in me opkomen;
- toch een rechte neopreen (prettig met wondjes/gevoelige huid, grote maat verkrijgbaar, waarschijnlijk is ergens wel iemand in je omgeving die er 1 heeft zodat je een keer kunt testen).
- de passierblu wave vanwege het smalle bij de oksels. Maarr dan moeten de brede uiteinden van de gespen wel voldoende hoog komen te liggen.

Succes!


Dankjewel voor je uitgebreidde antwoord.
:') Bij ons kan nooit iets makkelijk gaan.

Ik heb der vroeger gereden met een hele simpele recht toe recht aan singel van wintec en dat ging goed. Maar nu vrij lastig te verkrijgen.
Van neopreen kreeg ze vroeger weer wondjes wellicht zijn die dan toch te breed.

Naar de passier ga ik even kijken.

Zou de banaansingel van kramer ook wat kunnen zijn?

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toebehoren/Dressuursingels/Memory-foam-korte-singel-Elbow-Freedom-zonder-elastische-inzetstukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 09:34 



 
Profiel   

Die is mooi.

Ik ben met memory foam toch altijd bang dat je blijft aansingelen. Want zodra t warm en kneedbaar word ontstaat er “ruimte”

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 09:41 



 
Profiel   

Die van kramer heb ik ook. Fijne singel, maar als ik verwacht dat ze gaat zweten is een leren singel prettiger vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 09:58 



 
Profiel   

Ik heb die van kramer ook in mt 80 cm. Een keer mee gereden maar hij zat niet fijn, redelijk dik en geen elastiek. De banaansingel van kerbl (van Agradi) zit bij mijn merrie met weinig ruimte, ronde buik en gevoelige huid nog steeds het beste (mooi banaanmodel, superplat en aan beide zijden elastiek).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 10:37 



 
Profiel   

Ik denk dat je dan idd beter voor de kerbl kunt gaan dan die van kramer, die is nog vrij recht namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 11:53 



 
Profiel   

Zoooo balen dat ik gewoon niet even kan voelen :o
Vanaf de foto vind ik die van kramer een stuk mooier. Ze geven ook aan voor paarden die meer ruimte bij de voorbenen nodig hebben.

Jullie zeggen beter kerbl van agdradi dunner en elastisch. Helaas niet meer op voorraad -O-
Zoektocht gaat weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 13:31 



 
Profiel   

felicity schreef
Zoooo balen dat ik gewoon niet even kan voelen :o
Vanaf de foto vind ik die van kramer een stuk mooier. Ze geven ook aan voor paarden die meer ruimte bij de voorbenen nodig hebben.

Jullie zeggen beter kerbl van agdradi dunner en elastisch. Helaas niet meer op voorraad -O-
Zoektocht gaat weer verder.


85 cm is voorradig

https://www.agradi.nl/kerbl-korte-singel-zwart.htm

En 70 ook

https://www.agradi.nl/kerbl-singel-anat ... -zwart.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 14:10 



 
Profiel   

Ik heb de passier. Ben daar erg blij mee, heel mooi dun en goede kwaliteit leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 15:46 



 
Profiel   

Prince schreef


Dankjewel ik heb met mijn neus gekeken :o
85 cm is ook nog een goede optie. Korter dan 80 cm wil ik eigenlijk niet gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 18:50 



 
Profiel   

felicity schreef
Prince schreef


Dankjewel ik heb met mijn neus gekeken :o
85 cm is ook nog een goede optie. Korter dan 80 cm wil ik eigenlijk niet gaan.


Is die je nu hebt 80cm echt van gesp naar gesp? Zo ja dan zou ik zeker voor 85cm gaan, te kort gaat geheid wondjes geven denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 20:04 



 
Profiel   

Ik heb nog ff rondgeneusd voor je felicity. In maat 85 is idd alleen die kerbl. Maat 80:
- https://www.agradi.nl/hkm-lederen-singe ... -zwart.htm. maar de uitstulping thv de gespen moet dan wel boven de kwabjes vd schouder uitkomen anders krijg je weer wondjes vrees ik.
- https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... maansingel geeft mooi ruimte bij de oksels, maarrr dan moet 80 wel lang genoeg zijn zodat de oksels bij die smalle stukken vallen..
- https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... Revolution zelfde verhaal als de HKM
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen