Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Hoi iedereen!

Ik heb mijn merrie Fedra al ruim 4 jaar in bezit, maar ik rijd haar al sinds 2013.
Sinds ik haar ken heeft zij singelnijd in lichte mate.
In 2017 is zij bevallen van haar laatste veulen en is de singelnijd erger geworden.
Mijn zadel is toevallig gisteren goed bevonden (is op maat gemaakt voor haar) en lichamelijk aan haar rug is ook niks aan de orde. Momenteel is ze wel herstelllende van een diepe buiger peesblessure, alleen heeft dit geen invloed op de singelnijd natuurlijk.

Ik vermoed dat het voor haar iets mentaals is. Alleen wil ik het haar zo comfortabel mogelijk maken.
Ook heb ik het proberen te trainen met een clicker, maar dit maakt niks uit.
Ook boos worden of een tik geven heeft geen effect. Negeren heeft geen effect.
De afgelopen maanden wordt het niet erger, maar ook niet beter.
Ze bijt voornamelijk in de lucht, maar als ze de kans krijgt probeert ze ook gerust richting een arm te bijten. Niet naar die van mij, maar naar voorbijgangers zeker wel -O-


Dit is mijn huidige harnachement:
[ img ]


Ik gebruik al 3 jaar deze singel, een Deuber Ultra Flex, zonder elastiek maar wel zacht gevoerd:
[img]https://cdn.myonlinestore.eu/93cf4d86-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/3c2f8774ad665f0acf6aa665172cccac8e202033.jpg[/img]

Zouden jullie met mij mee willen denken welke singel wellicht een uitkomst is voor ons?
Momenteel heeft Fedra wat spekjes te veel zoals jullie kunnen zien wel :7 :+
Haar singelplek ligt hierdoor wat naar voren.

Ik heb alleen de volgende eisen:
- Leer
- Géén elastiek

[AG] [AG] Past mijn singel wel? Over te korte singels en het gevolg daarvan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:12 



 
Profiel   

Prolite? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:18 



 
Profiel   

Singel lijkt mij te kort.

Sinds kort van een zadelpasser geleerd dat je singel onaangesingeld boven het bloedvat wat daar loopt uit moet komen.
Is je singel te kort, trek je bij het aansingelen het bloedvat mee en dat voelt niet fijn en kan knellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:20 



 
Profiel   

Ik hoor met singelnijd goede verhalen over de BoT :j
Zou gelijk ook wel je nieuwe singel een maatje langer nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:20 



 
Profiel   

Als ik deze singel kijk vind ik hem sowieso te kort
Bovenkant van de singel mag 2 vingers onder je dekje zitten.
Nu komen de ellebogen tegen de gespen.

En de singelstoten lopen niet mooi recht naar beneden en worden naar voren getrokken.
Ik zou dus zeker een singel kopen die anatomisch gevormd is, zoals onder andere die prolite die genoemd word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:22 



 
Profiel   

De singel is momenteel te kort, dat klopt inderdaad! Komt door de extra spekjes.
In mijn profiel is een foto van een jaar terug te zien, daar is hij wel lang genoeg.

Maar inderdaad, voor overbrugging is een maatje groter geen overbodige luxe.

Prolite had ik inderdaad al naar gekeken, die vind ik er best goed uitzien.
BoT singel is jammer dat hij niet van leer is, maar mocht dat een uitkomst zijn ook nog te overwegen.

Bij Fee is het echte singelnijd moment het moment dat ik de singel vast doe. Als ie eenmaal vast zit en ik singel hem aan is er niks meer aan de hand :+

Singel trekt indd de singelstoten wat naar voren.
Ik vermoed dat dat door het extra vet komt?
En durf ook niet te zeggen of dat met een andere singel anders is tot ze weer afgevallen is.
Haar singelplek nu ligt verder naar voren dan normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:25 



 
Profiel   

https://hypostore.nl/passier-dressuur-s ... -wave.html
Al heel veel singels geprobeerd. En bij deze durf ik wel te zeggen: een blijvertje. Ligt super en geen plekken meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:31 



 
Profiel   

Het hoeft niet altijd aan de singel of omstandigheden te liggen. Ik heb altijd merries gehad, en die hadden het allemaal, de 1 wat erger dan de ander. En nee het lag niet aan ons. Merries kunnen gewoon wat heftiger reageren op druk aan hun buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:32 



 
Profiel   

Cryssie schreef
https://hypostore.nl/passier-dressuur-s ... -wave.html
Al heel veel singels geprobeerd. En bij deze durf ik wel te zeggen: een blijvertje. Ligt super en geen plekken meer


Oh deze zag ik laatst voorbij komen ja!
Jij hebt hem begrijp ik?
Zit er elastiek in dat blauwe? Op de foto lijkt dat wel zo en dat wil ik liever niet.

@Proudmama: Dat is natuurlijk ook zeker waar. Na 8 veulens vind ik het ook niet zo gek als ze daar wat heftiger op reageert, vandaar dat ik het haar zo comfortabel mogelijk wil maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:39 



 
Profiel   

Dat blauwe is voor de sier hahaha. Er zit geen elastiek in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:43 



 
Profiel   

Cryssie schreef
Dat blauwe is voor de sier hahaha. Er zit geen elastiek in!


Oh wat verwarrend :+
Welke singels heb je geprobeerd voor je bij deze uitkwam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:44 



 
Profiel   

ZoeyDercks schreef
De singel is momenteel te kort, dat klopt inderdaad! Komt door de extra spekjes.
In mijn profiel is een foto van een jaar terug te zien, daar is hij wel lang genoeg.

Maar inderdaad, voor overbrugging is een maatje groter geen overbodige luxe.

Prolite had ik inderdaad al naar gekeken, die vind ik er best goed uitzien.
BoT singel is jammer dat hij niet van leer is, maar mocht dat een uitkomst zijn ook nog te overwegen.

Bij Fee is het echte singelnijd moment het moment dat ik de singel vast doe. Als ie eenmaal vast zit en ik singel hem aan is er niks meer aan de hand :+

Singel trekt indd de singelstoten wat naar voren.
Ik vermoed dat dat door het extra vet komt?
En durf ook niet te zeggen of dat met een andere singel anders is tot ze weer afgevallen is.
Haar singelplek nu ligt verder naar voren dan normaal.

Ook op de foto in je profiel is de singel te kort.Hij mag zelfs op het dekje komen bij het groene dekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:53 



 
Profiel   

Ook op je profiel is de singel echt te kort, ik zou voor 15 cm langer gaan een een ander model. Zelf vind ik dit schema heel handig om te bepalen wat de bouw van je paard is en welke vorm singel daar het beste bij past:
[ img ]

Ik denk dat je een Crescent nodig hebt wat betreft model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 14:57 



 
Profiel   

Daphara schreef
Ook op je profiel is de singel echt te kort, ik zou voor 15 cm langer gaan een een ander model. Zelf vind ik dit schema heel handig om te bepalen wat de bouw van je paard is en welke vorm singel daar het beste bij past:
[ [url=m/EYRgqo.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je een Crescent nodig hebt wat betreft model.


Crescent lijkt indd het meeste op haar bouw. Als ze afgevallen is, zou dan een Asymmetric beter zijn?

En bij haar staat momenteel, dan lijkt me de Prolite of die van Passier ook niet ideaal qua vorm?

Vind dit heel interessant! Nooit echt bij stilgestaan.


Laatst bijgewerkt door ZoeyDercks op 02-07-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 15:00 



 
Profiel   

Controleer ook, of laat controleren, of ze geen maagzweren heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 15:01 



 
Profiel   

ZoeyDercks schreef
Cryssie schreef
Dat blauwe is voor de sier hahaha. Er zit geen elastiek in!


Oh wat verwarrend :+
Welke singels heb je geprobeerd voor je bij deze uitkwam?


Simpele neopreen (geen plekken maar zat niet lekker)
Kalvakade neopreen ( zat ook niet lekker)
Shire (snel versleten)
Prolite ( werd boos)
En nog een paar geen idee meer welke haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 15:04 



 
Profiel   

Ik keek indd even op je profiel gezien je zei dat de singel daar zit hoe die normaal zit,maar ik zie geen verschil.
Vind m echt veels te kort.
Wellicht komt het daar vandaan.

Ik heb na het hebben van een prolite, rossner anatomische singel en fairfax (zowel vzh en dress), gewoon een simpele riderpro memoryfoam singel, ietjes anatomisch gevormd.
Zitten bij mn paardjes niet in de weg en lopen er goed onder.
Zo zie ik maar,dat niet altijd duurdere of meer doordachte producten het best werkt voor een paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 15:13 



 
Profiel   

ZoeyDercks schreef
Daphara schreef
Ook op je profiel is de singel echt te kort, ik zou voor 15 cm langer gaan een een ander model. Zelf vind ik dit schema heel handig om te bepalen wat de bouw van je paard is en welke vorm singel daar het beste bij past:
[ [url=m/EYRgqo.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je een Crescent nodig hebt wat betreft model.


Crescent lijkt indd het meeste op haar bouw. Als ze afgevallen is, zou dan een Asymmetric beter zijn?

En bij haar staat momenteel, dan lijkt me de Prolite of die van Passier ook niet ideaal qua vorm?

Vind dit heel interessant! Nooit echt bij stilgestaan.


Sla het plaatje op en neem het mee als je een singel uit zoekt, is gewoon heel handig, want banaansingels kunnen de bolling 2 kanten op hebben, de ene voor atletische bouw en de ander voor de paarden met een pondje meer. Het is dus belangrijk om te kijken naar welke kant de bolling op moet staan voor jouw paard.

[ img ]

Ik zag op de foto in de openingspost dat je gespen niet op gelijke hoogte zitten (nog even los van dat de singel 15 cm te kort is) en dat is vaak een teken dat je een banaansingel nodig hebt. Door de ronde vorm, zal die naar achter langer zijn dan aan de voorkant, de gespen komen dan weer op gelijke hoogte en dat zorgt voor een betere en gelijke drukverdeling. Helemaal met een 15 cm langere singel denk ik dat je met het Crescent model de meeste problemen snel opgelost hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 15:23 



 
Profiel   

Heeft ze niet ooit singelwondjes gehad? Mijn ruin kreeg ze tijdens het beleren en sindsdien heeft hij flinke singelnijd gekregen. Met deze bontsingel was het over en wordt zijn singelnijd steeds een stuk minder :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 16:16 



 
Profiel   

Thanks voor de leerzame informatie!
Ze heeft nooit wondjes gehad, gelukkig heeft ze geen gevoelige huid en heeft de singel nooit geschuurd.

Mij was nu deze opgevallen:
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... orId=10041

Die lijkt de banaan vorm te hebben, is toch anatomisch maar wel zacht onderlegd. Deze zou beter geschikt zijn als ik het zo zie?

Zo even mijn eigen singel opmeten en kijken hoeveel groter ik een nieuwe bestel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 16:18 



 
Profiel   

ZoeyDercks schreef
Thanks voor de leerzame informatie!
Ze heeft nooit wondjes gehad, gelukkig heeft ze geen gevoelige huid en heeft de singel nooit geschuurd.

Mij was nu deze opgevallen:
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... orId=10041

Die lijkt de banaan vorm te hebben, is toch anatomisch maar wel zacht onderlegd. Deze zou beter geschikt zijn als ik het zo zie?

Zo even mijn eigen singel opmeten en kijken hoeveel groter ik een nieuwe bestel.


Denk dat dit inderdaad is wat je nodig hebt!

Huidige singel meten van uiteinde gesp tot uiteinde gesp, niet de hele lengte van de singel (mijn officieel 85cm dressuursingel is bijvoorbeeld in totaal ook 100 cm).
Ik zou dan 15 cm groter nemen, dat is 7.5 cm aan elke kant.
Niet te weinig, maar ook niet te veel wanneer ze wel wat af valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 16:23 



 
Profiel   

Super!

Thanks iedereen voor de fijne tips en feedback! Daar kan ik wat mee.
Ga die van de link maar gewoon bestellen, inderdaad flink wat langer. Zodra hij binnen is en ik er een keer mee gereden heb plaats ik nog wel een foto met een update! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 16:26 



 
Profiel   

Ik heb eenzelfde singel, maar wel een langere maat(of je paard is een stuk groter, dat kan ook!)
Als hij niet gaat schuiven zou ik denken dat het model ansich niet verkeerd is, maar hij mag écht een heel stuk hoger, juist met deze singel die zo rond is rondom de gespen moet je zorgen dat hij héél goed de elleboog vrij houd.
Over het "scheef" aansingelen, volgens mij past deze singel ook beter bij de barokke zadels van deuber, waarbij vaak ook de achterste singelstoot meer van achteren komt
Wat hier op deze foto niet super duidelijk is, maar voor het beeld ;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 16:29 



 
Profiel   

Haha zo groot is ze niet, maar 1m55!

Hij schuift inderdaad niet. Maar had al langer het idee dat hij niet optimaal lag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 16:36 



 
Profiel   

Ik dénk dat een langere, maar "gewone" anatomischien singel mogelijk al verbetering geeft.
een vrij basic model zoals deze singel: https://www.kavalkade.de/leder-kurzgurt ... elast.html
voordeel bij deze ook dat hij wat langer is dan tot 75 cm, dat is voor veel grote paarden nog te kort namelijk. Al is 1,55 niet zo groot, die van mij zijn 1,67, maar die redden het, zeker wanneer ze wat steviger zijn, ook niet met 75 cm
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 16:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen