Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:21

Sky_As schreef:
Nou, tot nu toe erg blij hier. Van de week singelstoten naar voren laten zetten, en een andere singel, en het lijkt echt al een hele verbetering.
Misschien zijn we nog niet daar waar ik naar toe wil, maar een nieuw zadel is nu ik zelf niet kan rijden gewoon even geen optie, en dit ligt nu echt meer dan acceptabel.
Vandaag met longeren bleeft het zadel echt al heel goed liggen, en schijft nagenoeg niet meer naar voren. Door zijn bouw zul je het zadel nooit daar kunnen leggen waar je het het liefste zou hebben, want daar gaat het gewoon nooit blijven liggen. Maar voor nu, ben ik echt blij
Foto's:

[ [url=m/RMHMBK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gJVf3K.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze singel is echt nog te kort! Ik zou 15 cm langer gaan.

Fijn dat de stoot naar voren plaatsen geholpen heeft.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:26

Hij was hier nog niet aangesingeld zoals hij moet als we gaan rijden. Maar voor het longeren doe ik hem nooit zo strak.....dus hij kon nog zeker 1-2 gaatjes aansingelen. (andere kant zat de singel al tegen het dekje aan)
Deze singel is overigens al 65 cm (d pony)....80 cm gaat hem echt niet worden, dan kan ik de stoten niet meer door het dekje doen, want de singel zou dan ver over het dekje heen komen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:30

Oh, probeer recht uit te komen (dus beide kanten van de singel evenhoog of hooguit 1 gaatje verschil). Dat komt de stabiliteit van je zadel ook ten goede

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:44

dat is dat ene gaatje, dan zitten ze beide kanten gelijk. maar voor longeren ga ik hem niet volledig aansingelen....daar heeft hij dan echt geen last van hoor :-)
(doordat hij zo rondgeribt is, moet je met rijden helaas al vrij strak singelen, het liefste heb ik de singel altijd gewoon netjes aangesloten, maar met zo'n pony moet je wel echt aansingelen, anders schuif je niet alleen naar voren, maar ook zijwaarts)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:29

Ah okee. In principe zou de singel dan wel langer mogen, als je in de knoop komt als hij over het dekje valt misschien proberen een korter dekje te vinden.. want je hebt wel vrij veel ruimte nog daar

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:45

Sintara schreef:
Ah okee. In principe zou de singel dan wel langer mogen, als je in de knoop komt als hij over het dekje valt misschien proberen een korter dekje te vinden.. want je hebt wel vrij veel ruimte nog daar


Precies, de gespen horen te liggen waar nu de rand van je dekje ligt en inderdaad naast elkaar en niet scheef zoals nu. De holte van de singel moet liggen waar nu de gespen liggen.

Ook met aan singelen gaat je dit niet lukken, dus deze singel is te kort en niet crescent genoeg. Het zal al beter worden met een langere maat, maar ik denk dat je waarschijnlijk dan nog ongelijke druk houdt met deze singel.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:22

Even ter verduidelijking: ik vind zo de plek van de singel veel mooier.

Ik denk dat mijn fitter gelijk heeft als ze zegt dat een naar voren schuivende singel een zadelprobleem is en geen singelprobleem :D

MissyNr1
Berichten: 134
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:15

Ik heb sinds 2 weken een ander zadel. En een paard met een singelgroeve flink naar voren (en een dikke buik..). Vorige zadel schoof altijd naar voren. Deze niet, met dezelfde singel. Denk dat een singel zeker kan helpen maar dit vond ik wel opvallend

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:57

Ik heb ook een 65cm singel bij een kleine D pony (1.39). Sta er soms van te kijken dat mensen met grotere paarden kortere singels hebben. :')

Fijn dat het veel beter ligt! Op het eerst oog zou ik wel nog steeds zeggen dat het zadel te ver naar voor en omhoog schuift en dus gewoon niet lekker past. Bij de schoft ligt ie voor mijn gevoel net aan de hoge kant. Verder zou je inderdaad een singel lengte nodig hebben met de gespen op de plek waar nu de rand van je dekje zit. Anders komen de uitsparingen niet op de goede plek terecht. Kun je je dekje hoger in de kamer trekken? Of misschien een maat kleiner kopen? Nou snap ik dat dat laatste met een collectie Lemieux dekjes niet grappig is. :+ Ik ieder geval zit het brede stuk van de gespen nu ook op een vrij beweeglijk deel dus de kans dat het been daar teveel tegenaan komt is aanwezig. Ben benieuwd naar een wel aangesingelde foto in ieder geval! Wellicht scheelt het wat.

Overigens zou ik juist ook met alleen longeren gewoon op de correcte hoogte singelen. Gezien je werkt met een singel met uitsparingen moeten die gewoon wel op de correcte plek komen, anders hebben ze weinig nut. :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:13

Ik had de Passier rp singel (met die ronde schijf). Mijn paard werd laatste tijd nukkig als ik de singel eraan hing en hij kreeg wat dikkere plekken op de plek van de pijl op de foto.
Afbeelding
Ik heb vandaag mijn simpele neopreen singel eraan gehangen en dingen waarvan ik dacht dat we rijtechnisch nog niet op elkaar ingespeeld waren, waren nu ineens weg := Hij liep ook ineens uit zichzelf met zijn hoofdje omlaag terwijl hij normaal het liefste met zijn hoofd in de lucht loopt. Het kan haast geen toeval zijn. Enige is dat de singel die ik had 70 cm is, aangesingeld kreeg ik er nog bijna een platte hand tussen maar toen we terug kwamen van de rit kon ik er een flinke vuist tussen steken :') Overigens lag het geheel heel stabiel en geen moment gedacht dat het zadel niet aangesingeld was, maar ja hij heeft nu nog geen gekke sprongen gemaakt dus wie weet wat er dan gebeurt :') Dus toch maar een nieuwe neopreen singel besteld in 65 cm (of zou ik een 60 cm nodig hebben?). Eis is wel dat er een ringetje aan zit...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:22

xSCWx schreef:
Ik had de Passier rp singel (met die ronde schijf). Mijn paard werd laatste tijd nukkig als ik de singel eraan hing en hij kreeg wat dikkere plekken op de plek van de pijl op de foto.
[ [url=m/fVDjHB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb vandaag mijn simpele neopreen singel eraan gehangen en dingen waarvan ik dacht dat we rijtechnisch nog niet op elkaar ingespeeld waren, waren nu ineens weg := Hij liep ook ineens uit zichzelf met zijn hoofdje omlaag terwijl hij normaal het liefste met zijn hoofd in de lucht loopt. Het kan haast geen toeval zijn. Enige is dat de singel die ik had 70 cm is, aangesingeld kreeg ik er nog bijna een platte hand tussen maar toen we terug kwamen van de rit kon ik er een flinke vuist tussen steken :') Overigens lag het geheel heel stabiel en geen moment gedacht dat het zadel niet aangesingeld was, maar ja hij heeft nu nog geen gekke sprongen gemaakt dus wie weet wat er dan gebeurt :') Dus toch maar een nieuwe neopreen singel besteld in 65 cm (of zou ik een 60 cm nodig hebben?). Eis is wel dat er een ringetje aan zit...


Ik zou hem 10 cm langer nemen dan deze singel

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:56

xSCWx schreef:
Ik had de Passier rp singel (met die ronde schijf). Mijn paard werd laatste tijd nukkig als ik de singel eraan hing en hij kreeg wat dikkere plekken op de plek van de pijl op de foto.
[ [url=m/fVDjHB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb vandaag mijn simpele neopreen singel eraan gehangen en dingen waarvan ik dacht dat we rijtechnisch nog niet op elkaar ingespeeld waren, waren nu ineens weg := Hij liep ook ineens uit zichzelf met zijn hoofdje omlaag terwijl hij normaal het liefste met zijn hoofd in de lucht loopt. Het kan haast geen toeval zijn. Enige is dat de singel die ik had 70 cm is, aangesingeld kreeg ik er nog bijna een platte hand tussen maar toen we terug kwamen van de rit kon ik er een flinke vuist tussen steken :') Overigens lag het geheel heel stabiel en geen moment gedacht dat het zadel niet aangesingeld was, maar ja hij heeft nu nog geen gekke sprongen gemaakt dus wie weet wat er dan gebeurt :') Dus toch maar een nieuwe neopreen singel besteld in 65 cm (of zou ik een 60 cm nodig hebben?). Eis is wel dat er een ringetje aan zit...

Is dit de manier waarop je paard altijd staat?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:49

Ik kruip even onder m’n steen vandaan… maar is dit idd jouw paard? Deze houding?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:12

Ojee niet goed? := Hij staat hier na een flinke buitenrit (zie die mooie aderen op zijn schouder :P ), met zijn voorbenen wat hoger (in het stro) met rechtsachter op rust hooi te eten van de grond. Relaxed/voldaan. Dit is niet hoe hij actief/normaal staat nee _O- (hij is helemaal gezond verder :)) ) Maar ik ben wel benieuwd wat jullie eerste gedachte was bij die foto dan?

Als ik de singel 10cm langer moet hebben dan heb ik de goede gekozen met 65cm :j bedankt Daphara.

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:22

Het eerste wat ik dacht, deze heeft ergens pijn en staat daarom zo moeilijk.
Daarna dacht ik, misschien nog niet zo lang in training en moe door een flinke training.

En als 3de, misschien staat ze totaal beroerd

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:37

Is het zo gek dat een paard op rust staat dan? Of mis ik iets aan de foto wat jullie wel zien en ik niet :')

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:39

xSCWx schreef:
Is het zo gek dat een paard op rust staat dan? Of mis ik iets aan de foto wat jullie wel zien en ik niet :')


Nee maar doordat je de hoeven niet kan zien en het hoofd ziet het er een beetje apart uit _O-

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:54

Enzo_Ollie schreef:
xSCWx schreef:
Is het zo gek dat een paard op rust staat dan? Of mis ik iets aan de foto wat jullie wel zien en ik niet :')


Nee maar doordat je de hoeven niet kan zien en het hoofd ziet het er een beetje apart uit _O-


En dat was idd uiteindelijk de reden
Maar m'n hersens gingen eerst op error

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:58

Haha en de achtergrond weghalen maakt het nog vreemder. Maar ik zag niks raars aan de foto. Behalve dat die niet ideaal is om wat over te zeggen juist door houding en missende achtergrond.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 11:57

Laten doen we wel wezen, het is een hele vreemde foto

Maar plaats vooral wat betere foto’s en dan kijken we mee of we wat passend advies kunnen geven.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:38

Gewoon een mindf*ck dus, sorry mensen _O-
Maar je vorige advies was al prima Daphara, dus toch gelukt aan de hand van die vreemde foto :D

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:28

Hoe zat het ook alweer?

Mijn puppy vandaag voor het eerst een zadel op zijn rug gehad. Had er een singel van 65 cm aan zitten. Maar die was echt te kort. Hij mag aan beide kanten twee gaatjes omhoog. Moet ik dan een 75 cm hebben?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:05

felicity schreef:
Hoe zat het ook alweer?

Mijn puppy vandaag voor het eerst een zadel op zijn rug gehad. Had er een singel van 65 cm aan zitten. Maar die was echt te kort. Hij mag aan beide kanten twee gaatjes omhoog. Moet ik dan een 75 cm hebben?


Ja, totaal 4 gaatjes hoger en 2,5-3 cm per gaatje

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:56

Ik lees al een tijd lang mee, en kom nu toch zelf weer met een vraag. Ik heb voor mijn jonkie een singel nodig. Op basis van zijn bouw en de overzichtfoto's uit dit topic neig ik zelf naar een anatomische of misschien een simpele rechte. Het gaat voor nu vooral om een singel voor de longeersingel (singeltje wat ik er nu aan heb is veel te kort).

Dit is een zijaanzicht van zijn romp. Hij is wel vrij smal trouwens.
Afbeelding

Wat denken jullie?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:57

marley93 schreef:
Ik lees al een tijd lang mee, en kom nu toch zelf weer met een vraag. Ik heb voor mijn jonkie een singel nodig. Op basis van zijn bouw en de overzichtfoto's uit dit topic neig ik zelf naar een anatomische of misschien een simpele rechte. Het gaat voor nu vooral om een singel voor de longeersingel (singeltje wat ik er nu aan heb is veel te kort).

Dit is een zijaanzicht van zijn romp. Hij is wel vrij smal trouwens.
[ [url=m/V90wek.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie?

Ik denk dat je gedachte goed is, ik zou hier een anatomische op proberen. Maar kijk vooral ook even waar je singelstoten terecht komen.