Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

De kentucky dressuursingel is inderdaad weer retour. Ik vind het erg lastig om te bepalen welke type singel geschikt is. Een rechte singel trekt ook naar voren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:12 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Avalanche81 schreef
Dit is een nieuw zadel? Het lijkt wat achterover te liggen, zo op de foto.

Viel me ook op.
En een zadel dat op deze manier moet zetten? Ik heb daar vraagtekens bij.

Heb jij aan beide kanten zoveel gaatjes over?
Dan zou ik nog wel meer dan 10 cm erbij pakken. Die 10 heb je nu aan 1 zijde al nodig.



Bedankt Avalanche en Duopenotti!
Ja het nieuw zadel is een Tekna. Is aangemeten op haar. Ik vond het er op de foto’s ook raar uitzien. Maar de zweetbladen staan wat open en naar voren. Dit zou dus nog moeten “zakken” zodat het mooi aansluit. Voor mij vertekent het op de foto’s dus wel wat.
Sowieso komt de zadelpasser nog eens terug na 20 rijuren met dit zadel en heb ik nog een extra kopijzer liggen dat er in kan.

En ze is echt wel te dik :+ je kan haar ribben niet voelen en ook op haar billen heeft ze echt een laagje vet, daar ligt haar ruggengraat in een deukje tussen haar billen. Ik heb van 2 dierenartsen te horen gekregen dat ze moet afvallen.

Ik heb langs beide kanten idd evenveel gaatjes over. Een 70-75 cm is dus zeker geen luxe.
Bedankt voor het advies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:15 



 
Profiel   

Ze lijkt idd te vet en nog onvoldoende spieren. Denk dat je zadel te ver naar voren ligt want het zitvlak lijkt niet horizontaal te liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:50 



 
Profiel   

Ik heb een singel mogen passen een look a like Lemieux.

Wat mij opviel is dat hij niet echt last had van singelnijd (positief) wel moest ik ff zeggen dat hij gewoon kan blijven adem halen. (Stanley is ex manege paard geweest daar komt z’n singelnijd vandaan)

De singel leek mooi aan te sluiten alleen was de druk verdeling denk ik niet correct, bij de flap (wat richting voorbenen wijst) kon ik m’n hand onder doen, terwijl aan achterkant singel meer druk was. Klopt dit? Singel komt wel tegen m’n dekje aan.. is 65 cm dus moet denk ik 60 hebben. Nu gebruik ik wel full Lemieux dekjes. Denk dat s/m beter is

Nu heb ik niet mee gereden maar zo op eerste oog ligt hij al beter dan m’n huidige singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 19:40 



 
Profiel   

Heb je een foto? Was de lemieux toch niet wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 19:45 



 
Profiel   

Bij de Fairfax is het wel oké als die voorkant minder druk heeft.
Het model van Le mieux is soort gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 20:53 



 
Profiel   

Laure schreef
Bedankt Avalanche en Duopenotti!
Ja het nieuw zadel is een Tekna. Is aangemeten op haar. Ik vond het er op de foto’s ook raar uitzien. Maar de zweetbladen staan wat open en naar voren. Dit zou dus nog moeten “zakken” zodat het mooi aansluit. Voor mij vertekent het op de foto’s dus wel wat.
Sowieso komt de zadelpasser nog eens terug na 20 rijuren met dit zadel en heb ik nog een extra kopijzer liggen dat er in kan.

En ze is echt wel te dik :+ je kan haar ribben niet voelen en ook op haar billen heeft ze echt een laagje vet, daar ligt haar ruggengraat in een deukje tussen haar billen. Ik heb van 2 dierenartsen te horen gekregen dat ze moet afvallen.

Ik heb langs beide kanten idd evenveel gaatjes over. Een 70-75 cm is dus zeker geen luxe.
Bedankt voor het advies!


Misschien dan zelfs een banaan singel. Zadel ligt op de foto’s niet goed. Het ligt achterover geheld maar ook te ver naar voren op de verkeerde plaats. Mogelijk trekt de boel nu naar voren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 08:24 



 
Profiel   

Faya__ schreef
Heb je een foto? Was de lemieux toch niet wat?


Ik had de Lemieux toen wel besteld maar besloten te retouren ik durfde het niet aan omdat het een dure singel is. En ik graag keer mee wilt rijden maar tja dan kan die niet meer terug..

Daar vond ik hem te duur voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 08:51 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd welke soort singel jullie bij mijn paard vinden passen. Ik gebruik voor m'n dressuurzadel nu de lemieux gel tek singel, maar hij reageert hierop met aansingelen.
Voor m'n springzadel heb ik een rechte neopreen singel en heb daarbij het idee dat hij minder reageert met aansingelen.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:29 



 
Profiel   

Ik zou eerst eens laten kijken naar de rug. Ik word niet blij van de overgang schoft - rug en ook niet van het lendenen gedeelte.

Je singel lijkt prima te passen, maar ik zie iets waar ik niet helemaal gelukkig van wordt. Beetje raar gevoel bij. Het kan alleen een gevoel zijn hoor, maar toch.

Achter de schoft is er iig redelijk serieuze atrofie te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:05 



 
Profiel   

Hij lijkt op de foto in het algemeen niet zo goed in zn basisbespiering te zitten en z'n rug idd het minst. Terwijl hij wel mooie billen heeft trouwens! En een erg aandoenlijk hoofdje.
Is hij misschien nog heel jong, of ben je opnieuw aan het opbouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:11 



 
Profiel   

Dat zien jullie goed hoor! Hij is in de herfst heel erg ingevallen en heb toen samen met de dierenarts een plan opgesteld. De foto is van november. Hij krijgt nu ander hooi en ander krachtvoer en is al erg bijgetrokken. Hij mist nog steeds bespiering, maar daar zijn we mee aan het werk. Ik kan momenteel ook niet zoveel trainen als dat ik zou willen i.v.m. ontbreken van de bak op de huidige stal (komt er op korte termijn aan).

Nog iets anders: het reageren op de singel is een van de redenen geweest om hem op de kliniek te laten checken op maagzweren, maar die heeft hij gelukkig niet


Dit is vorig weekend: (een betere en recente foto recht van de zijkant heb ik niet)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:25 



 
Profiel   

Heb je nu een banaan vormige singel? Zo lijkt het namelijk wel. Zolang je paard recht is van onder of zelfs aflopend slanker wordt vanaf de singel zou ik inderdaad gaan kijken naar een rechte singel. Die neopreen singels zijn vaak ook best zacht dus wellicht vind jouw paard dat prettiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:55 



 
Profiel   

Hij is zeker bijgetrokken zeg :D super :D

Ik zeg ook rechte singel :j

En aan de longe balkjes laten lopen, is goed voor zijn rug :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:07 



 
Profiel   

Celebi schreef
Heb je nu een banaan vormige singel? Zo lijkt het namelijk wel. Zolang je paard recht is van onder of zelfs aflopend slanker wordt vanaf de singel zou ik inderdaad gaan kijken naar een rechte singel. Die neopreen singels zijn vaak ook best zacht dus wellicht vind jouw paard dat prettiger.



Ik heb nu de lemieux gel tek singel

Deze:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:11 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Hij is zeker bijgetrokken zeg :D super :D

Ik zeg ook rechte singel :j

En aan de longe balkjes laten lopen, is goed voor zijn rug :j



Goede tip! Ga ik straks zeker meenemen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:12 



 
Profiel   

Wat een interessant topic
Ik ben voor mijn 3 jarige opzoek naar een goede singel en zie door de bomen het bos niet meer . Van het voorjaar word ze zadelmak gemaakt en wil gelijk een fijne singel voor d'r.
Ik vind het heel lastig inschatten wat voor type singel ik nodig heb.
Beste standfoto van mijn merrie ( foto is al wat ouder maar het geeft een idee kwa bouw)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 16:42 



 
Profiel   

Meeste paarden zijn fijn af met een zachte rechte singel met wat rek erin .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 16:46 



 
Profiel   

lotte002 schreef
Wat een interessant topic
Ik ben voor mijn 3 jarige opzoek naar een goede singel en zie door de bomen het bos niet meer . Van het voorjaar word ze zadelmak gemaakt en wil gelijk een fijne singel voor d'r.
Ik vind het heel lastig inschatten wat voor type singel ik nodig heb.
Beste standfoto van mijn merrie ( foto is al wat ouder maar het geeft een idee kwa bouw)


Hmm, op deze foto zit ze net tussen een crescent en rechte singel in. Ik zou voor een lichte banaanvormige gaan! Kun je eventueel een recente foto maken en plaatsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 18:49 



 
Profiel   

Bedankt voor alle info tot nu toe.
Deze foto is recent weet niet of die duidelijk genoeg is?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:01 



 
Profiel   

Gezien er nauwelijks buik onder zit zou ik zeggen gewoon een mooie rechte singel. Misschien heel licht banaanvormig inderdaad, maar ik gok dat dat nergens voor nodig is. Denk dat het eerder een zoektocht gaat zijn naar welk materiaal je paard fijn vindt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:06 



 
Profiel   

Willen jullie ook met mij meedenken? Welk type singel zouden jullie nemen?

[ img ]
(is de foto duidelijk genoeg?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 20:26 



 
Profiel   

Voor lotte zou ik een rechte singel zeggen, misschien anatomisch als ze veel beweging in de schouders heeft. Een zadel zal bij jou niet snel naar voren kruipen vanwege de schoft.

Wodant overduidelijk een banaan /cresent :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 20:39 



 
Profiel   

lotte002 schreef
Bedankt voor alle info tot nu toe.
Deze foto is recent weet niet of die duidelijk genoeg is?

[ [url=m/Uz451s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zie hier mensen recht of crescent/banaan vorming zeggen, maar dat is echt niet nodig, je paardje is niets te dik, waardoor een crescent/banaan model nodig zou moeten zijn.
Wellicht wordt asymmetrisch bedoeld, maar ook dat vind ik niet nodig gezien de bouw van je paard, het gebrek aan buikspieren en waarschijnlijk nog gebrek aan balans. Met zo’n jonkie vind ik zelf een asymmetrische singel niet echt aan te bevelen, met de onbalans komt er dan onnodig veel druk op de borst, beter mee wachten tot ze wat buikspieren en balans onder het zadel heeft.

Dus mijn advies is gewoon een rechte singel, één die lekker zacht is. Ik heb voor mijn jonkie de Rossner super soft dressuursingel en dat bevalt echt super! En ja, de singel is echt heel erg zacht.

https://www.divoza.com/nl/rossner-super ... 3533393112

In het geval van een dressuurzadel even opmeten vanaf dit punt aan beide kanten met een flexibele centimeter (of stro touwtje en dan knopen leggen op die plekken en daarna het stro touwtje langs een centimeter leggen.

[ img ]

Ik vind die flexibele centimeters van de Hema altijd handig om in de zadelkast te bewaren, heb regelmatig dat ik iets voor het tuig moet nameten.

[ img ]

https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... lsrc=aw.ds



wodant schreef
Willen jullie ook met mij meedenken? Welk type singel zouden jullie nemen?

[ [url=m/LJLqZz.jpg]Afbeelding[/url] ]
(is de foto duidelijk genoeg?)


Ik zou voor asymmetrisch gaan, beetje buik, maar volgens mij nog niet zoveel dat crescent nodig is, het is wel makkelijker oordelen als er een zadel met singel op ligt.


mayka1234 schreef
Ik ben wel benieuwd welke soort singel jullie bij mijn paard vinden passen. Ik gebruik voor m'n dressuurzadel nu de lemieux gel tek singel, maar hij reageert hierop met aansingelen.
Voor m'n springzadel heb ik een rechte neopreen singel en heb daarbij het idee dat hij minder reageert met aansingelen.


[ [url=m/kfHYUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7Aiiav.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik kijk naar je foto’s, dan zit je paard bijna tegen atletico aan.


[ img ]

[ img ]

Kijk maar naar dit plaatje:

[ img ]

Met de LeMieux singel is het niet heel gek dat je paard singelnijd krijgt, immers is dat een singel voor een paard met een hele andere vorm, de LeMieux is asymmetrisch die neigt naar crescent, bij jouw paard betekend dit dat alle druk aan de voorkant van de singel komt, want aan de achterkant is er geen “body” om de druk op te verdelen.

Als je paard nu te mager is, dan zou ik niet meteen voor atletico gaan, maar gewoon voor een zachte rechte singel. De Rossner bijvoorbeeld die ik hierboven in de link heb staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 22:27 



 
Profiel   

Ik had een cresent nodig.. maar mevrouw bleek zo buikig door zand… nu dus een ander model buik gekregen. Longeer alleen nog wat omdat ik haar de tijd wil geven. Wat denken jullie?

Nu
[ img ]
En voor dr koliek
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 22:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen