Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 49 van de 161 [ 4025 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Zat nog eens te kijken naar die foto's van die singel van Kramer maar jouw paard lijkt daar toch wel meer ruimte te hebben door een verder naar achter gelegen singelgroeve en ook niet zo'n heftige buik. Tenminste, als ik het vergelijk met mijn ronde pony. Zie ik dat een beetje goed?

Die goedkope Kerbl singel ligt bij mij tot nu toe het beste. Zacht en flexibel doen het wel aardig. Maar toch nog plekjes nu hij weer iets dikker is op de buik. :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 20:46 



 
Profiel   

[ img ]

Wat vinden jullie hier van? Dit is de Kerbl crescent, maar het zadel wordt nog steeds heel erg naar voren getrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 22:06 



 
Profiel   

Ja die singel is gewoon te flexibel en trekt gewoon recht.. dus dan schiet t niet op..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 22:08 



 
Profiel   

Zadel lijkt mij wel op de goede plek te liggen, of zie ik het niet goed? We missen natuurlijk de bovenkant.
De singel trekt idd wel echt naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 22:11 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Zadel lijkt mij wel op de goede plek te liggen, of zie ik het niet goed? We missen natuurlijk de bovenkant.
De singel trekt idd wel echt naar voren.

Dit is voor het rijden, dus het zadel ligt hier inderdaad wel nog goed.

Welke singel raden jullie aan? Welke crescent singels zijn wel steviger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 23:47 



 
Profiel   

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Ik ben heel groot fan van deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 23:50 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef


Dat is geen crescent, maar een asymmetrische singel.
Bij Crescent liggen de gespen niet recht tegen over elkaar, maar iets wat scheef afhankelijk van de bolling van de singel.

Met het postuur van het paard van manonnevot zou ik wel eerder voor crescent gaan of een combinatie van de twee, dus een asymmetrische crescent singel. Volgens mij heeft LeMieux een dergelijk model.

Het was Anatomica:

https://www.drunensruiterhuis.nl/singel ... m0QAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 01:54 



 
Profiel   

Weet ik. Maar omdat de singelgroeve vrij recht lijkt hier, lijkt me een asymmetrische singel geen slecht idee in dit geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 02:10 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef



Dat V systeem lijkt mij wel mooi

Hoe zit het singel bij jouw paard? Ben benieuwd naar een foto van het singel om een paard. De gespen lijken best hoog te zitten /weinig padding tov een prolite

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 07:02 



 
Profiel   

Vandaag na zo'n 2 weken niet rijden vanwege singelplekjes weer opgestapt. Dik bontje om de Kerbl gedaan en na het rijden was dit het resultaat. Leek nog best aardig te liggen! Het bontje is wel iets dikker dan de singel dus het vertekend iets. Ik gebruik nu ook de kleine lusjes in mijn LeMieux dekjes om de achterste singelstoot meer naar achteren te houden. Ben ik wel positief over!

[ img ]

Toch twijfel ik nog zo over die singel van Kramer. Lijkt wel prachtig dun dus ik ben wel heel nieuwsgierig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:33 



 
Profiel   

Ziet er zo niet slecht uit. Je zou hem misschien liever verder uit de oksel weg hebben maar de singel ligt nu gewoon netjes recht onder de singelstoten.

Ik denk bijna dat je daarvoor de singelstoten zou moeten verplaatsen maar dat is ook zo wat:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:37 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ziet er zo niet slecht uit. Je zou hem misschien liever verder uit de oksel weg hebben maar de singel ligt nu gewoon netjes recht onder de singelstoten.

Ik denk bijna dat je daarvoor de singelstoten zou moeten verplaatsen maar dat is ook zo wat:+


Haha nee dat gaat me ook iets te ver. Die singel heeft natuurlijk wel uitsparingen dus de oksel heeft iets meer vrijheid dan je hier ziet. Maar qua singelstoten best tevreden. Gewoon nog recht, na het rijden!

Een aantal weken terug begon m'n pony enorm op te blazen en ik denk dat deze foto hieronder van 2/3 weken geleden is. Die singelstoten zaten helemaal naar voren. Vandaar ook de plekjes. Hopelijk is dat nu voorbij. Maar toch nog die twijfel over die andere smalle singel. Maar zo duur hè.. :+ :$


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:49 



 
Profiel   

Celebi schreef
MarjanB schreef
Nee maar ben ook benieuwd hoe de ervaringen zijn!

Kwam deze ook tegen maar deze lijkt me ook weer meer anatomisch in plaats van cresent?


Die Edix werd me door mijn zadelmaker aangeraden maar geloof ook niet dat die rond genoeg is. Eigenlijk is die van Kramer hierboven ook nog te recht ben ik bang. Moet gewoon een super smal rond en soepel singeltje hebben. :')


De edix is een heel fijne singel
Heb m in 70 cm
Zou wat langer mogen zijn voor mijn dame ...
Ga ik ook naar op zoek een langer van dit

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 17:55 



 
Profiel   

Mijn zus heeft een affinity/msfc singel waar ze heel tevreden over is maar mijn haflinger loopt er niet lekker onder. Is zwart 50cm, ik mag hem zeker niet te koop aanbieden hier? :+
Hij staat wel op marktplaats

Ik ben nu terug op mijn harry’s horse freefit maar is net 5cm te lang denk ik. Een banaansingel heb ik wel eens geprobeerd maar leverde niet het goede resultaat helaas. En het moet betaalbaar blijven :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:11 



 
Profiel   

Mja, ik heb de barefoot elastische leren singel gekocht. Was een rib uit mijn lijf, zo duur, maar heel fijne singel. Paarden vinden hem super fijn, want zacht en padded, qua singelen mega fijn, want hoeft maar heel los (hij trekt zichzelf nog ietsje strakker) en het zadel ligt geweldig ermee.

Mijn vorige paard had last van singelnijd met een gewone singel, helemaal opgelost door een andere singel. Blijkbaar is elastiek wel fijn voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:43 



 
Profiel   

ik ben opzoek naar een crescent singel in het bruin. Welke is dat van kramer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:56 



 
Profiel   

Ik twijfel toch nog heel erg of sella de juiste singel is. Gister weer met de mattes gereden en volgens mij bleven de dekjes liggen. Met sella schuift het nog steeds een stukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:40 



 
Profiel   

Ik ben opzoek naar tips voor een fijne dressuursingel.

Op dit moment heeft hij een Fra super singel, ik ben er zeker niet ontevreden mee, maar ik denk dat het beter kan. Voor bij het springzadel hebben we een singel van Kentucky. Ik heb ook voor dressuur de anatomische singel van Kentucky besteld, maar buiten de ligging om vind ik de singel erg hard en alles behalve soepel. Daarnaast past hij denk ik ook niet. Dus als jullie willen meekijken en advies hebben hoor ik het graag.

Ook niet onbelangrijk paard heeft lichte singelnijd overgehouden van meerdere keren maagzweren. Die zijn uiteraard nu genezen, hij is medisch in orde.

Kentucky springsingel
[ img ]

Kentucky dressuursingel anatomisch
[ img ]
[ img ]

Van de Fra super singel kan ik zo snel even geen foto vinden. Verder heb ik nog een simpele neopreen liggen en een Rosner comfort singel. Die heb ik beide in de kast gehangen, omdat zijn singelnijd daar extremer mee was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:25 



 
Profiel   

Ik ben ook op zoek naar tips voor een nieuwe dressuursingel.
Ik heb een nieuw paard en dus ook een nieuw zadel. Ik had nog een dressuursingel liggen, maar ik denk dat hij te klein is.

Merrie is nog jong (4,5j) en momenteel veel te dik… blijkbaar heeft ze daar wel neiging toe en zal ze niet snel te mager zijn.

De huidige singel is leer, “anatomisch” (ik gok assymetrisch). Lengte tussen de gespen is 50cm, inclusief gespen is 60cm.
Ik gok dat ik dus eerder naar 70cm moet kijken?

Maar welke vorm van singel zou ik nodig hebben?

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het zadel ziet er nog wat raar uit. Maar dit is nieuw van vandaag, het moet zich mog wat zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 01:07 



 
Profiel   

Je singel is sowieso 10 cm te kort. Qua model lijkt ze niet te dik hoor, een ruwvoerbuikje is dat. Is een goed ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 01:18 



 
Profiel   

Ik zou voor asymmetrisch gaan en dan 65-70 cm

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 01:46 



 
Profiel   

Dit is een nieuw zadel? Het lijkt wat achterover te liggen, zo op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 01:48 



 
Profiel   

Hebben jullie ook nog tips voor mij? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 02:17 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Dit is een nieuw zadel? Het lijkt wat achterover te liggen, zo op de foto.

Viel me ook op.
En een zadel dat op deze manier moet zetten? Ik heb daar vraagtekens bij.

Heb jij aan beide kanten zoveel gaatjes over?
Dan zou ik nog wel meer dan 10 cm erbij pakken. Die 10 heb je nu aan 1 zijde al nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 04:13 



 
Profiel   

wodant schreef
Hebben jullie ook nog tips voor mij? :)

Als ik die huidplooien zo zie lijkt me die singel niet fijn zitten. Te ver naar voren ook gezien de singel stoten ook naar voren lijken te lopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 04:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 49 van de 161 [ 4025 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen