Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Ik weet je budget natuurlijk niet, maar ik heb een DK zadel en die was zelfs volledig pas te maken op mijn superronde PRE met geen schoft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 08:59 



 
Profiel   

goldyc schreef
Het zadel kan wel goed liggen hoor. Hier een rondgeribt paard met hele smalle schouders, haar schouders zijn hoe dan ook smaller dan haar ribbenkast (ze heeft ooit eens zo mager gestaan dat je piano op haar ribben kon spelen en toen waren haar ribben nog steeds breder dan haar schouders, ze is niet gewoon te dik). Zadel werd bij het minste naar voren getrokken, onder andere door de singel, en schoof dan gerust over de schouder tot op de schoft.

Het kwam wel heel nauw tussen ‘goed passen’ en ‘net niet meer goed passen’. Als het net niet meer goed lag, schoof het ook met banaansingel.

Brecht, misschien kan je iets boomloos overwegen/testen? Ik weet dat men zegt dat dat sneller schuift, maar de ghost mandriana die ik op demijne getest heb, lag met banaansingel echt als een huis! Schoof geen mm naar voren.



Boomloos heb ik al meerdere geprobeerd… was drama

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 09:38 



 
Profiel   

Het ene paard is het andere niet, natuurlijk... Bates/wintec lag bij demijne trouwens bagger, dat schoof in stap al tot in haar hals (letterlijk).

Als de singel het zadel naar voren trekt, zou ik een banaansingel overwegen. Dus dit soort singel:

https://www.kramer.be/Paard/Zadels-toeb ... Revolution

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 10:50 



 
Profiel   

BrechtCarlos schreef
Hoi, misschien kunnen jullie mij helpen! Ik heb al heel veel zadelmakers gehad. Pony heeft zo’n moeilijke bouw dat sommigen er niet eens aan willen beginnen. Ze is heel overbouwd, breed, ronde bolle buik, weinig schoft en singelplek ver naar voren. Heb nu een zadel dat heel mooi past maar na het rijden toch naar voren schuift en daardoor iets helt. Het geld voor weer een nieuw zadel is op en stiekem denk ik dat er gewoon geen zadel is wat niet schuift op haar. Nu dacht ik misschien wel dat ik iets aan de singel kan proberen omdat die het zadel ook naar voren trekt. Hier een foto van zadel voor en na rijden:
[ [url=m/yB4POS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denken jullie dat een andere singel het zadel meer op z’n plek kan houden?


Je hebt in ieder geval een banaan/crescent gevormde singel nodig. Ik zag in je andere topic dat het antislip dekje van LeMieux geadviseerd werd, dat zou inderdaad in combinatie met een goed passende banaansingel kunnen helpen tegen schuiven. Het gaat over deze:

https://hypostore.nl/lemieux-x-grip-twi ... cB#915=486

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:50 



 
Profiel   

Ik kom ook even binnenvallen, welke banaansingel neopreen van 70 cm + zijn hier goede ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:44 



 
Profiel   

Ik heb hier 1 van kramer van 85cm. Ook een van de weinige waar ze geen wondjes van krijgt.

Enige nadeel word snel vies en heeft even nodig om te drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 13:54 



 
Profiel   

Citaat
Zo te zien ongelijk aangesingeld, links hoger dan rechts, ik zou echt adviseren dat aan beide kanten op gelijke hoogte aan te singelen.

Inderdaad mag je naar een 80-85 cm singel.

Ik zou voor anatomisch recht gaan of asymmetrisch, even kijken wat het paard fijner vind.


Dankjewel! Moet ik dan denken aan bijvoorbeeld de Rossner Comfort of Prolite?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:59 



 
Profiel   

happyjoyce schreef
Citaat
Zo te zien ongelijk aangesingeld, links hoger dan rechts, ik zou echt adviseren dat aan beide kanten op gelijke hoogte aan te singelen.

Inderdaad mag je naar een 80-85 cm singel.

Ik zou voor anatomisch recht gaan of asymmetrisch, even kijken wat het paard fijner vind.


Dankjewel! Moet ik dan denken aan bijvoorbeeld de Rossner Comfort of Prolite?


Ja, beiden zijn goede opties, kijk even naar de ruimte tussen de voorbenen, de comfort heeft een grotere ronding dan de prolite, dus bij weinig ruimte zou ik de prolite nemen. Maar zelf heb ik de Comfort, ik vind leer fijner en bij de comfort liggen de gespen op het uiteinde van de singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:34 



 
Profiel   

Kunnen jullie me helpen?
Ik rij momenteel met een leren singel 2 kanten dik stevig elastiek.
130 cm.
Ik krijg het eerste gaatje vaak net niet te pakken. Schiet de stoot net uit mijn handen. Doe daarom aan de middelste stoot een stuk oude beugelriem en maak daar eerst de singel aan. En kan dan direct wel op hoogte van het eerste gaatje komen.
Maak dan de andere gesp vast en dan de de beugelriem los en ook goed vast.

Begrijpen jullie me?

Daarna stap ik aan de hand en singel tot gaatje 2 van onder aan beide zijdes.

Zou een prolite zonder elastiek dus van 140 passen? Of zou ik dan te hoog komen? Als ze iets afvalt meteen niet meer passend?

Kan nu een nieuwe in opheffingsuitverkoop kopen. Maar bij niet passen niet terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:08 



 
Profiel   

Ik zou juist twijfelen of 140 niet alsnog te klein is zonder elastiek. Aan beide kanten zal dit 5 cm zijn, dit zijn 1/2 gaatjes. Maar omdat je eigenlijk naar vermoeden zoals ik het lees al die 5 cm nodig hebt om uberhaupt bij je singelstoten te komen vraag ik mij af of 140 niet alsnog gepriegel wordt.

Ik ben van 60cm naar 75cm gegaan. 15 cm klinkt heel veel, maar is het echt niet.
Ik zou echt even meten, ik verwacht dat je ook nog ruimte omhoog hebt? Zonder elastiek kun je minder makkelijk omhoog singelen. Kun je niet een singel zonder elastiek lenen om het te ondervinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:43 



 
Profiel   

Ik heb niet het idee dat de elastiek op dat moment veel doet, maar misschien idd wel meer dan ik denk.
Iemand met wat meer grip/kracht op de vingers zal zonder gedoe dat eerste gaatje wel halen denk ik, maar heb niet veel kracht.

Ik heb hier een singel van 140 liggen, maar dat is van dat hele dunne goedkope geruite kunststof. Ook zonder elastiek
En die trek ik zonder te singelen direct naar gaatje 4 aan 1 kant. Denk dat als ik ga singelen ik de andere kant ook wel tot 3 krijg.
Maar niet geprobeerd, vind die singel niets voor haar.
Maar dat is een dunnen singel, ik weet dat dat ook gaatjes scheelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:34 



 
Profiel   

ik heb m toch maar besteld... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:14 



 
Profiel   

Voor mijn rondgeribte ruin met een redelijk korte rug ben ik op zoek naar een crescent singel. Dit lijkt mij een fijn model voor hem. Maar als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag. Hij heeft de singelgroeve erg ver naar voren liggen waardoor het zadel ook naar voren wilt schuiven.

Ik heb een tijdje de horka anatomic gebruikt. Een fijne singel van mooie kwaliteit maar toch niet de juiste voor mijn paard.

Ik ben op zoek naar een leren singel

De volgende singels heb ik op het oog:
- de CLARIDGE HOUSE singel op Kramer
- de Lemieux gel tek singel.

Hebben jullie nog andere tips of ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:48 



 
Profiel   

sashaj45 schreef
Voor mijn rondgeribte ruin met een redelijk korte rug ben ik op zoek naar een crescent singel. Dit lijkt mij een fijn model voor hem. Maar als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag. Hij heeft de singelgroeve erg ver naar voren liggen waardoor het zadel ook naar voren wilt schuiven.

Ik heb een tijdje de horka anatomic gebruikt. Een fijne singel van mooie kwaliteit maar toch niet de juiste voor mijn paard.

Ik ben op zoek naar een leren singel

De volgende singels heb ik op het oog:
- de CLARIDGE HOUSE singel op Kramer
- de Lemieux gel tek singel.

Hebben jullie nog andere tips of ervaringen?


Het is wel handig als je foto’s plaatst waarop je paard gezadeld is met de maat en model van je huidige singel erbij, dan valt er echt iets nuttigs over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 22:06 



 
Profiel   

De Horka anatomic en de lemieux gel tek singel ontlopen elkaar qua model wel héél erg weinig, dus verwacht eigenlijk dat het daar niet beter van gaat worden.

De claridge die je bedoelt is denk ik een maan-singel, die ziet er wel mooi uit.

Daphara heeft wel gelijk dat foto's van paard hele belangrijke aanvulling zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 06:16 



 
Profiel   

Klopt van de horka en de lemieux daar zit betreft vorm amper verschil in.
Zelf heb ik nu de prolite ook weer vrij gelijk met bovenstaande.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 06:51 



 
Profiel   

Ik heb niet echt een duidelijke foto. Hierop is het wel een soort van te zien. Dit is een oudere foto met een rechte thorowgood singel in maat 65 cm.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:40 



 
Profiel   

Niet super goed te zien zo, ik denk op deze foto, als de singel langer is én een smal model, dat je al best goed zit(met elleboog-uitsparingen)
Zo op deze foto zou ik zeggen dat er per definitie weinig ruimte is, je singelstoten ogen namelijk wel vrij recht naar beneden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:06 



 
Profiel   

De singel van Kramer is niet heel krom, maar de singel stoten zitten wel anders dan bij een rechte singel. Zo te zien heb je jouw voorste singelstoot 1 gat strakker zitten. Die van Kramer zou denk ik wel voordeel kunnen bieden. Zeker gezien het ruimere uitsparingen bij de ellebogen zal bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:00 



 
Profiel   

Misschien hebben jullie tips over fijne singels voor aan een veelzijdigheidszadel, zonder elastiek?
Paard heeft moeite met te brede singels, dus liefst iets met wat elleboog ruimte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:05 



 
Profiel   

Ik verkoop mijn nieuwe prolite singel, ik kon hem niet meer terug brengen.
Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een pb. Maat 80

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 18:44 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met het Harry’s horse free fit bontje icm een prolite singel?
Mijn paard is sinds ik hem heb een aantal keer van vorm/ omvang veranderd en nu heeft ie de laatste tijd nog wel eens een singelwondje in zijn oksel.
Of zouden jullie toch een andere singel adviseren?

De singel komt nu wat hoger. Onder het rijden schuift het zadel ietsje naar voren. Maar volgens de zadelmaker niet storend. Het rode dingetje is waar het wondje ongeveer zit.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 20:29 



 
Profiel   

De hoogte van de singelgespen en het wondje komt imo best overeen, ik zou een langere singel overwegen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 13:24 



 
Profiel   

Ik zou een andere zadelmaker zoeken, bij mij gaat het er namelijk niet goed in dat een passend zadel naar voren schuift terwijl ie dat eerst niet deed :? Vind t heel bijzonder dat jouw zadelmaker dat zo makkelijk af doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 14:50 



 
Profiel   

Buiten dat mijn mening ook is dat de singel te kort is, is dit ook niet de juiste vorm voor jouw paard. Je ziet dat de voorkant, dus richting de voorbenen, de singel 'zweeft'. Ik weet dat dit moet bij dit type singel, maar deze singel creëert een best hoge puntbelasting op misschien maar 1 cm. Ik zou naar een rechte(re) singel kijken welke 15 cm langer is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen