Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:41

Dank Maddy_Paola, ik ga het gewoon proberen. Ga je zien dat de simpelste, goedkoopste uiteindelijk het beste werkt :D .

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:03

Bielsje schreef:
Spenk schreef:
De dressuurversie beviel mij niet. Het is een hele lompe singel en het zachte wordt ondanks goed onderhoud al snel een stuk harder :=

Nu weet ik niet of de springversie net zo lomp is maar de dressuur is dat wel.


De springversie is verre van lomp in ieder geval, heel mooi smal singeltje! En zooo zacht, ik baal nu dat ik de dressuurversie niet even heb bekeken om te zien of het hetzelfde leer is...


Bielsje, jij hebt ook de Edix gehad toch? Was de LeMieux vergelijkbaar qua zacht leer?
Goed om te horen dat de springversie in ieder geval niet lomp is.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:32

Nieuw in de winkel was de Lemieux nog een tikkie zachter, ik heb er echt een tijd mee in mn handen gestaan zo fijn voelde het :')
Hij viel ook direct op al hing hij niet vooraan, zo mooi gevormd.

Spoiler:
Wilde hem enorm graag maar durfde niet door mijn dressuursingel drama :Y)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:37

Haha, ja ik ook met de dressuur versie. Ik vond 'm direct geweldig, maar heb dus geen dressuurzadel meer.
Tot ik dus pas ontdekte dat er ook een vzh/spring versie is en hoopte al dat die net zo zacht is.

Ik denk toch dat ik er eentje ga aanschaffen. Alleen helaas nergens op voorraad in 135..
Geduld is een eigenschap die ik niet bezit :')

Wat was je dressuursingel drama ook alweer? :o

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:53

Het schoof naar voren, zorgde voor wonden, of meneer stelde hem niet op prijs... Ik had een "goedkope" springsingel gekocht om een zadel te kunnen kopen, zet ie zn pens zo uit dat ik een half uur bezig ben om de singel vast te krijgen :')

Als het goed is, is de spring versie van mijn dressuursingel er nu bijna! *\o/*

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:29

Nou, ik heb gelukkig de juiste springsingel besteld *\o/*

Foto van na het rijden.
Afbeelding

Van de tijdelijke anatomische singel kreeg hij schaafwondjes en die singel trok duidelijk naar voren aan de plekjes te zien, maar dit blijft enorm mooi liggen. Enige nadeel is dat hij zo dol is op het bont dat hij steeds aan de singel wil zitten als die niet aan het zadel zit :')
Het bont is de extra liner, als alles weer goed behaard is doe ik (buiten de verhaar periodes om) de lederen liner eraan.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:34

Mocht iemand nog een anatomische singel (type 3 van 2fithorses in maat 24) zoeken, de mijne staat te koop :)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 23:13

Bielsje schreef:
Nou, ik heb gelukkig de juiste springsingel besteld *\o/*

Foto van na het rijden.
[ [url=m/hk6YaN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de tijdelijke anatomische singel kreeg hij schaafwondjes en die singel trok duidelijk naar voren aan de plekjes te zien, maar dit blijft enorm mooi liggen. Enige nadeel is dat hij zo dol is op het bont dat hij steeds aan de singel wil zitten als die niet aan het zadel zit :')
Het bont is de extra liner, als alles weer goed behaard is doe ik (buiten de verhaar periodes om) de lederen liner eraan.


Is dit die stretch tec singel, waar je eerst de dressuur variant van had?
Heb er ook nog naar gekeken, maar alleen via webshops in Engeland te krijgen en ook niet in zwart, dacht ik, maar jouwe lijkt toch vrij zwart?
Ziet er wel heel mooi en comfortabel uit. Fijn dat je eindelijk de juiste singel hebt gevonden!

Heb gister toch maar de Lemieux gel tek besteld, moet er wel een poosje op wachten, maar ben heel benieuwd.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 23:45

lies schreef:
Bielsje schreef:
Nou, ik heb gelukkig de juiste springsingel besteld *\o/*

Foto van na het rijden.
[ [url=m/hk6YaN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de tijdelijke anatomische singel kreeg hij schaafwondjes en die singel trok duidelijk naar voren aan de plekjes te zien, maar dit blijft enorm mooi liggen. Enige nadeel is dat hij zo dol is op het bont dat hij steeds aan de singel wil zitten als die niet aan het zadel zit :')
Het bont is de extra liner, als alles weer goed behaard is doe ik (buiten de verhaar periodes om) de lederen liner eraan.


Is dit die stretch tec singel, waar je eerst de dressuur variant van had?
Heb er ook nog naar gekeken, maar alleen via webshops in Engeland te krijgen en ook niet in zwart, dacht ik, maar jouwe lijkt toch vrij zwart?
Ziet er wel heel mooi en comfortabel uit. Fijn dat je eindelijk de juiste singel hebt gevonden!

Heb gister toch maar de Lemieux gel tek besteld, moet er wel een poosje op wachten, maar ben heel benieuwd.


Ja klopt! Hij is heeeel donkerbruin, zwart maken ze niet meer idd net als de zwarte bont liner :(
Alleen het elastiek is wat lichter bruin, maar dat zie je niet ;)

Ik ben zo benieuwd naar hoe de Lemieux je gaat bevallen! Jammer dat die van mij 10cm dikker is anders hadden we nog kunnen ruiltesten :Y)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:11

Oh, 145 is zijn maat? Ja, dan krijg je de mijne niet dicht, denk ik..

Jammer dat jouw singel (nog?) niet in Nederland te bestellen is. Vind het wel een interessante optie, denk dat het ook wel iets voor mijn paard zou zijn.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:25

lies schreef:
Oh, 145 is zijn maat? Ja, dan krijg je de mijne niet dicht, denk ik..

Jammer dat jouw singel (nog?) niet in Nederland te bestellen is. Vind het wel een interessante optie, denk dat het ook wel iets voor mijn paard zou zijn.


56 inch, denk dat dat net over de 140cm is.

Ik heb nog geprobeerd een uitleverpunt te worden voor Shadowhorse _O-
Niet gelukt maar ze zijn erg meedenkend. Geen importkosten (vraag me niet hoe) en ik weet niet meer hoe we het hebben gedaan voor het geval het niet zou werken, maar volgens mij had hij de douane papieren meegestuurd voor een eventuele retour zending.

En het is wel in NL te bestellen, alleen daar dus geen retour en hogere kosten :roll:

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:35

Heeft er iemand toevallig nog een qhp banaansingel (banana) over? Dit model maken ze niet meer, heb nu 1 met nepbont maar met deze temperaturen zweet dat zo erg.

Maat 65 of 75!
Afbeelding

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:02

xLiez schreef:
Heeft er iemand toevallig nog een qhp banaansingel (banana) over? Dit model maken ze niet meer, heb nu 1 met nepbont maar met deze temperaturen zweet dat zo erg.

Maat 65 of 75!
[ [url=m/qcR65F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb denk ik nog de qhp bold liggen in 75 of 80, of is die niet gevormd genoeg?

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:33

Maddy_Paola schreef:
xLiez schreef:
Heeft er iemand toevallig nog een qhp banaansingel (banana) over? Dit model maken ze niet meer, heb nu 1 met nepbont maar met deze temperaturen zweet dat zo erg.

Maat 65 of 75!
[ [url=m/qcR65F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb denk ik nog de qhp bold liggen in 75 of 80, of is die niet gevormd genoeg?


Nee die is helaas niet gevormd genoeg. Bij de meeste singels trekken de gespen of het leerstuk van de singel scheef :') . Heb nu mijn msfc gepakt maar dat is niet een goed model voor hem

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:11

xLiez schreef:
Heeft er iemand toevallig nog een qhp banaansingel (banana) over? Dit model maken ze niet meer, heb nu 1 met nepbont maar met deze temperaturen zweet dat zo erg.

Maat 65 of 75!
[ [url=m/qcR65F.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik heb je een pb gestuurd

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:48

Vandaag voor het eerst gereden met de nieuwe koordsingel, een katoenen van Kieffer. Beviel erg goed, zadel blijft liggen. Het touw rekt mooi een beetje mee, maar niet teveel. Voorlopig tevreden! Het verbaast me dat het rechte model zo goed blijft liggen (ik heb een rondgeribte, te dikke Arabier met de singelplek naar voren), maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het zadel heel goed past.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:09

Heb je een foto gemaakt? Wil misschien ook wel zo’n singel erbij nemen.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:45

miereneter schreef:
Vandaag voor het eerst gereden met de nieuwe koordsingel, een katoenen van Kieffer. Beviel erg goed, zadel blijft liggen. Het touw rekt mooi een beetje mee, maar niet teveel. Voorlopig tevreden! Het verbaast me dat het rechte model zo goed blijft liggen (ik heb een rondgeribte, te dikke Arabier met de singelplek naar voren), maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het zadel heel goed past.

Mooi :)

Ik ben ook heel benieuwd naar een foto :)

Ik vind je onderschrift geniaal trouwens :')

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:18

Avalanche schreef:
miereneter schreef:
Vandaag voor het eerst gereden met de nieuwe koordsingel, een katoenen van Kieffer. Beviel erg goed, zadel blijft liggen. Het touw rekt mooi een beetje mee, maar niet teveel. Voorlopig tevreden! Het verbaast me dat het rechte model zo goed blijft liggen (ik heb een rondgeribte, te dikke Arabier met de singelplek naar voren), maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het zadel heel goed past.

Mooi :)

Ik ben ook heel benieuwd naar een foto :)

Ik vind je onderschrift geniaal trouwens :')


Avalanche en Lies, ik zal morgen of overmorgen een foto maken.

Onderschrift staat op een muur bij het Leidseplein in Amsterdam, vind 'm ook geniaal.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:39

miereneter schreef:
Vandaag voor het eerst gereden met de nieuwe koordsingel, een katoenen van Kieffer. Beviel erg goed, zadel blijft liggen. Het touw rekt mooi een beetje mee, maar niet teveel. Voorlopig tevreden! Het verbaast me dat het rechte model zo goed blijft liggen (ik heb een rondgeribte, te dikke Arabier met de singelplek naar voren), maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het zadel heel goed past.

De vele koordjes van de singel zorgen dat het het lijf goed volgen. Kan geen stuk leer tegenop, hoe je hem ook snijdt.
Ze waren vroegah zo dom nog niet, hoor :D

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:12

Weten jullie nog een fijne anatomische singel van 50cm met de gespen redelijk op het uiteinde, die niet super veel kost?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:15

Nielojram schreef:
miereneter schreef:
Vandaag voor het eerst gereden met de nieuwe koordsingel, een katoenen van Kieffer. Beviel erg goed, zadel blijft liggen. Het touw rekt mooi een beetje mee, maar niet teveel. Voorlopig tevreden! Het verbaast me dat het rechte model zo goed blijft liggen (ik heb een rondgeribte, te dikke Arabier met de singelplek naar voren), maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het zadel heel goed past.

De vele koordjes van de singel zorgen dat het het lijf goed volgen. Kan geen stuk leer tegenop, hoe je hem ook snijdt.
Ze waren vroegah zo dom nog niet, hoor :D


Maar wat zou het paard kiezen, vraag ik me dan altijd af.
Zou het 'lekkerder' zitten dan een dichte singel?

manonnevot schreef:
Weten jullie nog een fijne anatomische singel van 50cm met de gespen redelijk op het uiteinde, die niet super veel kost?

Heb deze gehad, prima singel, klein prijsje.
https://www.agradi.nl/harrys-horse-e-mo ... -zwart.htm

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:32

Mijn vorige paard reed ik altijd met een koordsingel. Dat was het enige materiaal waarvan hij nooit wondjes kreeg.
Neopreen, leer, het wilde allemaal niet lekker met de wintervacht en/of de rui in combinatie met veel zweten.
Een wollen hoes hielp ook niet, hij bleek ook niet tegen schapenwol te kunnen, daar kreeg hij jeuk van (ook van een onderlegger heeftie enorme jeuk op de rug gehad).
En met een koordsingel kon ik alles, zonder problemen.

Ik denk dus dat hij ook de koordsingel prefereerd3 boven iets anders, want wondjes ergens van krijgen is natuurlijk heel vervelend.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:59

Ik heb koordsingels geprobeerd bij vorige paarden, maar die gaven weer duidelijk aan het niet prettig te vinden. Het blijft toch per paard verschillen. Niet alles van vroeger was slecht, maar er zijn niet voor niks ontwikkelingen geweest ook.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:31

Citaat:
Maar wat zou het paard kiezen, vraag ik me dan altijd af.
Zou het 'lekkerder' zitten dan een dichte singel?


Kan niet anders dan dat het per paard verschilt. Daarom zit ik ook zo te kl*ten met singels. Want mijn meneer laat merken dat hij heel veel singels niet blieft, hoe goed ze er op papier ook uitzien. De koordsingel is dus voorlopig goedgekeurd. Door het paard hé, hij heeft het op dit gebied voor het zeggen. Als ik er zo nodig op moet, dan zo comfortabel mogelijk voor hem.