Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Weten jullie of het mogelijk is om singels te passen? Of via een winkel of net zoiets als een bit fitting?
Mijn zadel passer heeft wel een paar singels, maar helaas niet veel keus. En dan ben je weer een beetje verplicht om tussen die te kiezen, dan wil ik ook niet....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:04 



 
Profiel   

kimmeuwissen schreef
Hallo allemaal,

Weten jullie of het mogelijk is om singels te passen? Of via een winkel of net zoiets als een bit fitting?
Mijn zadel passer heeft wel een paar singels, maar helaas niet veel keus. En dan ben je weer een beetje verplicht om tussen die te kiezen, dan wil ik ook niet....


Ben ik helaas nog niet tegengekomen, ben nu van stalgenootjes singels aan het proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 06:08 



 
Profiel   

Ik ben zelf momenteel zoekende naar een nieuwe spring/veelzijdigheids singel.

Raden jullie een bepaald model bij mijn paard aan?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 17:11 



 
Profiel   

[ img ]
Maatje groter bestellen? Zadel blijft nu keurig liggen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:54 



 
Profiel   

JenniferU schreef
[ [url=m/dIDpif.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maatje groter bestellen? Zadel blijft nu keurig liggen *\o/*


Is wel aan de korte kant, dus een maat groter kan geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 23:52 



 
Profiel   

Na heel tevreden geweest de zijn over de Kerbl werd deze toch net iets te lang voor mijn zadel. Had één maatje korter besteld maar die is duidelijk te kort, want pony krijgt plots weer plekjes. ;(

Hebben meer van jullie dit probleem? Dat de juiste maat singel (qua groeven) te lang is voor de singelstoten.. Echt een pony met een volwassen zadel probleem..

Ben nu echt op zoek naar een soepele, vooral smalle banaansingel met een dikke laag bont. Maar bestaat deze wel? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:09 



 
Profiel   

Is ie te lang voor de singelstoten? of gaan de gaatjes niet hoger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:25 



 
Profiel   

Met de sella sterno singel 75cm, zadel ligt stil en schuift niet.hij heeft ook geen singelnijd meer
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:48 



 
Profiel   

siskeh schreef
Is ie te lang voor de singelstoten? of gaan de gaatjes niet hoger?


Ik heb geen gaatjes meer over en de singel zit over mijn dekje dan. Het zadel komt in verhouding lager omdat ik een pony heb. Het ging net aan, maar pony is in training en viel iets af + het elastiek wordt soepeler dus nu zit ik echt aan beide kanten op het laatste gaatje en over het dekje heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:54 



 
Profiel   

@Celebi, ik heb een beetje hetzelfde probleem, een pony-tje van ca. 140, lekker rond en 17,5 inch zadel(niet super lange zweetbladen thank god)
Heb nu van MP toevallig een smalle singel gescoord zo'n 75 cm, ik kom wel in de knoop met de meeste dekjes die ik heb, maar heb nog 1 waarbij het wel goed past. Ik zal binnenkort ff een foto maken.

Die Sterno-singel van Sella ziet er érg mooi uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:00 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe singel. Mijn huidige singel trekt aan de bovenkant wat scheef dus ik zoek er eigenlijk 1 die aan de bovenkant ook gespjes heeft. Verder moet het een anatomische singel zijn zonder elastiek. Mijn paard is volgens mij gewoon normaal gebouwd. Ik wil geen vermogen uitgeven, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips? :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:21 



 
Profiel   

xLisaa schreef
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe singel. Mijn huidige singel trekt aan de bovenkant wat scheef dus ik zoek er eigenlijk 1 die aan de bovenkant ook gespjes heeft. Verder moet het een anatomische singel zijn zonder elastiek. Mijn paard is volgens mij gewoon normaal gebouwd. Ik wil geen vermogen uitgeven, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips? :)

[ [url=m/ZvbL2J.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn singel deed dit ook, en op aanraden van bokkers hier heb ik een crescent singel gekocht. Ik had de goedkoopste variant gekocht om het model eerst te proberen, maar deze bevalt uitzonderlijk goed.

Deze had ik gekocht. Slechts 25 euro nu:

https://www.agradi.nl/kerbl-korte-singel-zwart-85cm.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:27 



 
Profiel   

Oke, bedankt ik heb wel het liefst een leren singel maar dan heb ik iig een aanknopingspunt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:50 



 
Profiel   

Is crescent hetzelfde als banaan of maansingel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:09 



 
Profiel   

xLisaa schreef
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe singel. Mijn huidige singel trekt aan de bovenkant wat scheef dus ik zoek er eigenlijk 1 die aan de bovenkant ook gespjes heeft. Verder moet het een anatomische singel zijn zonder elastiek. Mijn paard is volgens mij gewoon normaal gebouwd. Ik wil geen vermogen uitgeven, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips? :)

[ [url=m/ZvbL2J.jpg]Afbeelding[/url] ]

xLisaa schreef
Is crescent hetzelfde als banaan of maansingel?


In dit topic staan veel nuttige tips, even doorlezen kan je al aardig op weg helpen.

Vanaf de hoek waaruit de foto is genomen kan ik niet zeggen of je een crescent (maan) singel nodig hebt, omdat de vorm van de buik niet goed zichtbaar is.

Misschien/ waarschijnlijk dat je het ook red met een asymmetrische singel, je paard lijkt mij namelijk niet echt dik of vol. In ieder geval is je huidige singel echt te kort. Ik zou voor ten minste 10 cm langer gaan en dan Rossner comfort of Prolite, met de prolite liggen de gespen niet op het uiteinde van de singel, dus kijk ook daar goed naar ivm de langere singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:54 



 
Profiel   

Ik heb op dit moment helaas even geen betere foto, maar hij heeft inderdaad geen volle buik. Bedankt voor de tip ga ik daar ook nog even naar kijken :)


Laatst bijgewerkt door xLisaa op 20-10-21 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:08 



 
Profiel   

xLisaa schreef
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe singel. Mijn huidige singel trekt aan de bovenkant wat scheef dus ik zoek er eigenlijk 1 die aan de bovenkant ook gespjes heeft. Verder moet het een anatomische singel zijn zonder elastiek. Mijn paard is volgens mij gewoon normaal gebouwd. Ik wil geen vermogen uitgeven, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips? :)

[ [url=m/ZvbL2J.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind zelf deze singel heel fijn. Heeft geen elastiek maar zorgt wel dat op beide singelstoten evenveel druk staat. Verder is het een hele fijne, zachte en soepele singel. Ik gebruik hem al 4 jaar en ziet er nog als nieuw uit en zeker niet extreem duur.
https://www.divoza.com/nl/rossner-dressuursingel-leder

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:32 



 
Profiel   

Wat voor singel raden jullie aan bij een ronde Haflinger met singelgroef best na voeren?

Was/ben opzich tevreden over de mijn wintec cair singel alleen is in de maat die ik wil 55/60 niet in bruin.

Heb nu de singel die bij het zadel hoort. Maar weet nog niet wat ik daar van moet vinden

Hier is hij nog niet aan gesingelt


[ img ]

En deze foto met de wintec singel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:50 



 
Profiel   

Ik vind beide singels te kort, het dekje is vrij lang dus je singel mag imo écht het dekje aantikken.
Beide singels ben ik van vorm nog niet helemaal weg, (gok beide anatomisch maar niet zoals de prolite of de maansingels) ik zou eerder naar 1 van die 2 kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:39 



 
Profiel   

plutolover schreef
Wat voor singel raden jullie aan bij een ronde Haflinger met singelgroef best na voeren?

Was/ben opzich tevreden over de mijn wintec cair singel alleen is in de maat die ik wil 55/60 niet in bruin.

Heb nu de singel die bij het zadel hoort. Maar weet nog niet wat ik daar van moet vinden

Hier is hij nog niet aan gesingelt


[ [url=m/U95rqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze foto met de wintec singel

[ [url=m/F9VrqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Cair singels heb je in verschillende modellen en jij hebt overduidelijk het crescent model nodig, ik gok zo dat je die nu niet hebt.

Dit is de crescent: die is aan één zijde langer dan aan de andere zijde en de gespen liggen niet recht tegenover elkaar.

https://horseshopinternational.nl/catal ... gel-ekkia/


Ook is je singel echt wat te kort. Ik zou zeker voor 65-70 cm gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:07 



 
Profiel   

Ik heb de cresent model.

De andere singel is 60 cm. De wintec kan te kort zijn maar ik kom dan als ik een lemieux dekje neem snel bij het dekje

Prolite heb ik geprobeerd daar kreeg hij erge singelnijd van., en dat heeft hij al een beetje (altijd gehad ex manege pony)

Dit is de wintec singel met m’n oude zadel
Volgens mij is het een 50 of 55. Ik heb ook nog een br banaansingel
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:56 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met de Norton XTR? Is nergens meer te krijgen maar lijkt me wel smaller dan de BR/Mattes/Christ singels.

En gebruikt er hier iemand ook een singel bontje om de Kerbl maansingel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:22 



 
Profiel   

Celebi schreef
Heeft er iemand ervaring met de Norton XTR? Is nergens meer te krijgen maar lijkt me wel smaller dan de BR/Mattes/Christ singels.

En gebruikt er hier iemand ook een singel bontje om de Kerbl maansingel?


Mijn eigen update dan maar: bontje om de Kerbl deed niet voldoende. Ook de XTR niet, die is veel te breed en eigenlijk ook te recht. Zo jammer! Nu pony aan het hamsteren is voor de winter schuiven de singels allemaal net iets te ver naar voren waardoor het overtollige huid dubbel gaat zitten tegen de singel aan..
Ben in staat om mijn eigen singel te gaan maken. Iets steviger dan de Kerbl, nog wat ronder en eventueel de mogelijkheid voor een smalle bontlaag. Maar denk niet dat het zo makkelijk is om zoiets te maken.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:35 



 
Profiel   

Is dit nu wel of niet een cresent singel?

https://www.kifrahorse.nl/Karlslund-Aan ... he-Singel-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:43 



 
Profiel   

Nee dit model is voor een atletisch model paard zonder buik, de bolling moet naar voren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 14:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen