Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:20

Spenk schreef:
Is ze hoogdrachtig? Dan liggen singels meestal niet top...

Hier geen harde prolite overigens maar er zijn ook bontjes voor?


Nope :') ze heeft nog wat last van vet en gas _O-

Zo was ze in juni :+ (onder is twee weken terug)
Afbeelding

DenieesB

Berichten: 481
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:39

Tiahastrona schreef:
Ik heb nog een prolite singel liggen Denise. Mag je wel proberen


Heel graag!

Die Horka Anatomic heb ik eerder naar gekeken omdat daar zo positief over werd gesproken, is hetzelfde model als Prolite toch? Alleen zie dat die volgens mij nergens meer te verkrijgen is, klopt dat??

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:40

Ik heb de prolite ook gehad, mooie vorm maar wat een 'vies' materiaal. Het bleef maar vochtig bij mij..

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:07

Ik heb toevallig de Prolite van een stalgenootje op mijn Horka gelegd en die Prolite was net iets meer uitgesneden bij de oksels. Maar het scheelt heeel weinig. Vind zelf de Horka ook fijner maar durf geen langere meer te kopen. Heb nog een 50 liggen die weg mag (of geruild!) maar gok dat jullie allemaal groter nodig hebben dan dat. :+

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:33

Ik vind het Prolite materiaal niet fijn, terwijl de singel zelf wel écht heel fijn vind.
Ik probeer gewoon een tweedehands fairfax te scoren..
Die van Horka met hetzelfde model heeft elastiek, niet té veel maar als je een tonnetje hebt kan dit al weer lastig worden.
Prijs kwaliteit wint de Horka singel het wel echt van Prolite en ook van Fairfax omdat die gewoon enorm enorm duur is.

DuoPenotti

Berichten: 29680
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:38

Ik rij nu juist met mijn tonnetjes met stevig elastiek. En het schuift niet.

De horka anatomic ben ik net gaan zoeken maar zie ze alleen maar in 140. Ga eens verder zoeken.

Al zie ik bij de dressuursingel staan vrij van elastische delen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:47

Ik heb helemaal geen last van harde randen of stug materiaal bij mijn prolite. Ik vind hem juist heel zacht en fijn materiaal. Ja als hij goed bezweet is geweest of je spoelt hem even af met water blijft hij langer vochtig dan een leren singel maar ik vind het echt een fijne singel. Af en toe even onder de kraan, laten drogen en hij is weer helemaal netjes.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:52

DuoPenotti schreef:
Ik rij nu juist met mijn tonnetjes met stevig elastiek. En het schuift niet.

De horka anatomic ben ik net gaan zoeken maar zie ze alleen maar in 140. Ga eens verder zoeken.

Al zie ik bij de dressuursingel staan vrij van elastische delen.


Ik heb de dressuur as we speak in m'n handen en de gespen zitten aan een kort stuk stevig elastiek vast aan beide kanten. Vind dit zelf fijn overigens, ook bij tonnetjes. De lange vzh/gp versie is beter verkrijgbaar dan de korte had ik gemerkt.

DuoPenotti

Berichten: 29680
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:57

Bij de lange zie ik nu op de ene site wel staan dat ze elastiek hebben, de andere niet.
Lekker fijn zulke gebrekkige info....

De lange kom ik nu steeds in 140 tegen.
Heb 130 of 135 nodig, moet ik ff nakijken.

Maar ik twijfel ook of ik wel moet veranderen... mijn huidige kan beter denk ik, maar is ook niet perse slecht.
Maar als ik dan toch ineens besluit anders te willen wil ik van te voren al goed georiënteerd zijn.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:59

Die lange heeft volgens mij ook elastiek. Heb ik hier ook liggen. Zal 'm even zoeken!

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:59

Hè jammer ik kan mijn vorige bericht niet meer editen, maar de lange singel heeft inderdaad aan twee kanten sterk elastiek!

Ik heb denk ik een fijn singeltje gevonden. De Kerbl in 65!

Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:52

Blijft de singel ook liggen als je gaat rijden @celebi? Kijkend naar de buik verwacht ik dat het als een malle gaat schuiven naar voren.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:13

Celebi schreef:
Hè jammer ik kan mijn vorige bericht niet meer editen, maar de lange singel heeft inderdaad aan twee kanten sterk elastiek!

Ik heb denk ik een fijn singeltje gevonden. De Kerbl in 65!

[ [url=m/ni1c3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben heel benieuwd hoe hij in de praktijk bevalt! Hier krijg ik dezelfde singel aankomende week binnen.
Voor nu vandaag wat singels gepast, en een simpele neopreen rechte singel 55cm bleef het beste liggen, dus dat is voor nu even de oplossing. Wel wat te kort voor m’n gevoel. Ik ben dus erg benieuwd naar de kerbl in 65cm.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:24

Als het weer het toelaat ga ik het morgen even uitproberen! Had het zadel in de snelheid iets teveel naar achteren liggen zag ik dus de singel gaat inderdaad sowieso nog iets naar voren. Ik heb goede hoop, gezien de Klimatex ook aardig bleef liggen op de bolling en deze lijkt mooier te liggen.

jjessica12
Berichten: 452
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:36

Een beetje een rare vraag misschien maar, past om een crescent of banaan/moon/mond singel ook een normaal recht singelbontje of moet je daar een speciaal bontje voor hebben?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:27

De prolite staat voor €95 nieuw op marktplaats ivm opheffingsuitverkoop, mocht iemand eentje zoeken.
Ik heb hem besteld.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:30

Bij mij bleef de prolite ook maar vies en vochtig. M'n paard was er wel tevreden over opzich.... Heb nu de horka en ben er heel blij mee en m'n paard ook! Neem 'm elke keer af met een leerdoekje en zo nu en dan even poetsen, blijft tot nu toe heel mooi.

DenieesB

Berichten: 481
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:58

Ik heb dankzij Tiahastrona de Prolite kunnen proberen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Hij lijkt wel beter te liggen, maar de ‘ophoping van los vel’ lijkt mij niet erg comfortabel en ook lijkt hij alsnog naar voren te trekken.
Ook ligt hij bij de boog tussen haar benen helemaal vrij, hij geeft dan alleen druk op een heel smal gedeelte wat mij ook niet ideaal lijkt.

Ook lijkt deze net te breed tussen haar benen, maar dan zou ik evt kunnen kijken naar een narrow.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie? Ik ben nog niet helemaal enthousiast :(:)

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:03

Oef nee daar zou ik ook niet voor kiezen. Nog steeds geen vrijheid achter de voorbenen. Denk dat het vel gaat schuren op tweede rand van de singel. Dat is wat minder flexibel dan het eerste randje. Singel ligt ook nog steeds te ver naar voren als je de handbreedte aanhoudt.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:08

Misschien dat Narrow beter valt, maar dit zou ik niet prettig vinden, verwacht dat je hiervan wel wondjes gaat krijgen.

different1
Berichten: 3638
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:06

Ik heb nu een pfiff banaansingel voor de buikige merrie, na verschillende singels geprobeerd te hebben ben ik er heel blij mee.
Fijn prijsje ook.

DenieesB

Berichten: 481
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:15

Dan was mijn gevoel dus toch juist.. Wat voor singel dan wel?? %)

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:19

Wel een mooie singel, misschien ligt de ophoping van vel wel aan je zadel? Je zadel lijkt namelijk volledig op de schouders te liggen. Het mag gerust richting 10 cm meer naar achter maar ik gok dat je dat met dit zadel niet voor elkaar gaat krijgen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:43

DenieesB schreef:
Ik heb dankzij Tiahastrona de Prolite kunnen proberen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Hij lijkt wel beter te liggen, maar de ‘ophoping van los vel’ lijkt mij niet erg comfortabel en ook lijkt hij alsnog naar voren te trekken.
Ook ligt hij bij de boog tussen haar benen helemaal vrij, hij geeft dan alleen druk op een heel smal gedeelte wat mij ook niet ideaal lijkt.

Ook lijkt deze net te breed tussen haar benen, maar dan zou ik evt kunnen kijken naar een narrow.

[ [url=m/ZNksEg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rQoRHO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SJyOSS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wYsyrk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7sylA3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OSKpjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie? Ik ben nog niet helemaal enthousiast :(:)


Deze is ook nog net te kort. Welke maat is het?
Anders kijken of je de Rossner Comfort kunt proberen in 5-10 cm langer. Die heeft de gespen op het uiteinde en een grotere uitsparing voor de buik kant en legt de singel in de groeve beter naar voren, zonder zelf in de oksel te liggen.

Hier de mijne met de Comfort.


Afbeelding

Afbeelding


Het verschil tussen de Prolite/Fairfax en de Rossner Comfort:

Prolite:
Afbeelding

Comfort:
Afbeelding

DenieesB

Berichten: 481
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:40

Ik wil de Rossner Comfort best proberen, loop ik er dan alleen niet tegen aan dat de drukverdeling op het borstbeen niet lekker is? Dus alsnog enkel op de achterkant van de singel? Of kan dat bij deze singel echt anders zijn dan de Prolite?

Deze Prolite is een 65cm, dus bij een singel met minder bij de gespen wil ik zeker langer.

Zijn er ivm de voorkant los staan van borstbeen nog andere opties die ik kan proberen? Of moet ik het echt zoeken bij de assymetrische en gewoon zoeken naar de juiste voor mijn merrie?