Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:43

Hebben er hier ook mensen ervaring met de barefoot banaan singel?

https://barefoot-saddle.nl/nieuwe-artik ... isch?c=102

Deze vond ik er ook wel heel goed uitzien! Ik heb wel graag leer. Bont en stof vind ik altijd zo goor worden en de edix cresent ging dus afstaan.

Alleen gaat deze dan weer van 75 naar 85 cm... ik denk dat ik 80 nodig ben.

Dit was de edix in 75 meestal na paar rondjes stappen kan de singel nog wel aan beide kanten gaatje strakker. Dus ik weet niet of 85 dan weer te lang is

Afbeelding

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De Horka Anatomic 70cm

Is nog niet aangesingeld denk dat tie aan beide kanten nog 1 omhoog kan

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:51

Jonnekee schreef:
[ [url=m/gwrhiK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NqdLva.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G9BGYb.jpg]Afbeelding[/url] ]


De Horka Anatomic 70cm

Is nog niet aangesingeld denk dat tie aan beide kanten nog 1 omhoog kan


Ik zzou het vanaf een afstandje moeten zien, maar hij lijkt net iets te kort. Ik zou een maat groter bestellen.
Spenk schreef:
Hebben er hier ook mensen ervaring met de barefoot banaan singel?

https://barefoot-saddle.nl/nieuwe-artik ... isch?c=102

Deze vond ik er ook wel heel goed uitzien! Ik heb wel graag leer. Bont en stof vind ik altijd zo goor worden en de edix cresent ging dus afstaan.

Alleen gaat deze dan weer van 75 naar 85 cm... ik denk dat ik 80 nodig ben.

Dit was de edix in 75 meestal na paar rondjes stappen kan de singel nog wel aan beide kanten gaatje strakker. Dus ik weet niet of 85 dan weer te lang is

[ [url=m/HCxiZi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Eventueel kun je voor 80 of 85 cm gaan, ik vind hem op zich hier best mooi liggen, kiept die bij het lopen erg aan de voorkant?

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:55

@Daphara hij zat nu nog niet aangesingeld denk dat een maat groter veelste groot word als ik al zie hoeveel verschil er tussen de 60 en 70 cm zit

Avalanche

Berichten: 16069
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 01:06

Nee meis, je hebt echt een maatje groter nodig. Eens met Daphara, as usual.

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 01:24

Agradi gaat gek worden van mijn retouren haha

MarjanB

Berichten: 16484
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 07:46

Jonnekee schreef:
Agradi gaat gek worden van mijn retouren haha


Ik heb nog er nette 80 van de horka in de aanbieding mocht je die willen

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:15

Daphara schreef:
Jonnekee schreef:
[ [url=m/gwrhiK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NqdLva.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G9BGYb.jpg]Afbeelding[/url] ]


De Horka Anatomic 70cm

Is nog niet aangesingeld denk dat tie aan beide kanten nog 1 omhoog kan


Ik zzou het vanaf een afstandje moeten zien, maar hij lijkt net iets te kort. Ik zou een maat groter bestellen.
Spenk schreef:
Hebben er hier ook mensen ervaring met de barefoot banaan singel?

https://barefoot-saddle.nl/nieuwe-artik ... isch?c=102

Deze vond ik er ook wel heel goed uitzien! Ik heb wel graag leer. Bont en stof vind ik altijd zo goor worden en de edix cresent ging dus afstaan.

Alleen gaat deze dan weer van 75 naar 85 cm... ik denk dat ik 80 nodig ben.

Dit was de edix in 75 meestal na paar rondjes stappen kan de singel nog wel aan beide kanten gaatje strakker. Dus ik weet niet of 85 dan weer te lang is

[ [url=m/HCxiZi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Eventueel kun je voor 80 of 85 cm gaan, ik vind hem op zich hier best mooi liggen, kiept die bij het lopen erg aan de voorkant?

Ja 80 bestaat dus niet van de barefoot... 85 is denk ik te lang. Met 75 heb ik 3 gaatjes over. Vandaar ik benieuwd ben of iemand de singel heeft en of die groot of klein valt.

Ja hij kiept in stilstand al mega en lopen nog meer. Hij raakt alleen aan de achterkant met een kleine rand de buik dat lijkt me niks?

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:58

MarjanB schreef:
Jonnekee schreef:
Agradi gaat gek worden van mijn retouren haha


Ik heb nog er nette 80 van de horka in de aanbieding mocht je die willen



Ik hou het in m’n achterhoofd, met de 70 heb ik toch een x gereden en hij raakt hem net met z’n ellebogen ook trekt de singel wat scheef terwijl die gelijk aangesingeld zit mijn vraag is dan gaat dat met een 80 ook niet doen…

Lastig….

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:16

Jonnekee schreef:
MarjanB schreef:


Ik heb nog er nette 80 van de horka in de aanbieding mocht je die willen



Ik hou het in m’n achterhoofd, met de 70 heb ik toch een x gereden en hij raakt hem net met z’n ellebogen ook trekt de singel wat scheef terwijl die gelijk aangesingeld zit mijn vraag is dan gaat dat met een 80 ook niet doen…

Lastig….


Kwestie van proberen. Daarom vroeg ik ook om een foto net wat verder weg, want zo’n closeup is heel lastig te beoordelen op algehele ligging.
Het kan zijn dat de Horka Anatomic net niet genoeg ruimte biedt voor de buik van je paard, dan zou de eerst volgende stap inderdaad zijn om toch naar een asymmetrische crescent singel te gaan. Maar bij 1 maat groter, is er ook weer meer ruimte voor de buik, dus als je aan beide zijden nog 2 gaatjes op de stoten over hebt, dan kun je dat proberen.

Zowel ik als MarjanB hebben een Horka 80 cm over, dus misschien is het qua afstand te doen om die van één van ons te proberen?

MarjanB

Berichten: 16484
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:22

Misschien moeten we een bokt singel bibliotheek oprichten _O-

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:36

Ik heb maar gewoon doe goedkope kerbl banaan besteld in 80cm. Probeer eerst dat wel eens _O-

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:05

Jonnekee schreef:
MarjanB schreef:


Ik heb nog er nette 80 van de horka in de aanbieding mocht je die willen



Ik hou het in m’n achterhoofd, met de 70 heb ik toch een x gereden en hij raakt hem net met z’n ellebogen ook trekt de singel wat scheef terwijl die gelijk aangesingeld zit mijn vraag is dan gaat dat met een 80 ook niet doen…

Lastig….


Kwestie van proberen. Daarom vroeg ik ook om een foto net wat verder weg, want zo’n closeup is heel lastig te beoordelen op algehele ligging.
Het kan zijn dat de Horka Anatomic net niet genoeg ruimte biedt voor de buik van je paard, dan zou de eerst volgende stap inderdaad zijn om toch naar een asymmetrische crescent singel te gaan. Maar bij 1 maat groter, is er ook weer meer ruimte voor de buik, dus als je aan beide zijden nog 2 gaatjes op de stoten over hebt, dan kun je dat proberen.

Zowel ik als MarjanB hebben een Horka 80 cm over, dus misschien is het qua afstand te doen om die van één van ons te proberen?[/quote]


Het is ook een kwestie van proberen inderdaad, foto van net verder weg ben ik vergeten te maken singel zit alweer in de doos om retour te gaan.

Mijn paard staat in Neerijnen dat is best dicht bij Den Bosch weet niet waar jullie wonen :D

Ik mag een stalgenootje ook een Lemieux singel met bont proberen die is voor haar paard te groot

MarjanB

Berichten: 16484
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:25

Ik woon vlakbij Boxmeer :D

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:50

Spenk schreef:
Ik heb maar gewoon doe goedkope kerbl banaan besteld in 80cm. Probeer eerst dat wel eens _O-


Goed idee!

@Jonnekee, ik zit bij Deventer, dus dan is MarjanB dichterbij

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:16

Hier is de horka veelzijdigheidssingel binnen.
Wat een prachtig product. :j

Kijken of hij past maar of dat vandaag gaat lukken weet ik niet mijn migraine begint helaas door te zetten.

Hoop dat hij niet te kort is.
Heb een maat korter dan mijn prolite omdat die aan de lange kant is.
Maar deze is echt dikker dus hoop daarmee nu niet in de knoei te komen.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:36

Ja, de Horka is een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Alle paarden bij wie ik de singel getest heb (een paar stalgenoten hebben hem ook geleend) reageerden beter op de Horka dan op de Prolite.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:43

Nou de kerbl banaan singel 80cm.

Is hier nog niet aangesingeld kan denk ik nog wel 2 gaatjes omhoog.

Maar de vorm lijkt goed staat nergens af ook.

Ik vind het maar een lelijke neoprene zweet ding :') maar hij zit stuk beter dan alle dure singels


Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:48

Heb je er al mee gereden? Bij mijn vorige pony begon ik namelijk ook zo met het zadel netjes achter de schouder maar na een ritje zat ik alsnog op zijn schouders met een singel die nog wel 4 gaten aangesingeld kon worden (kroop dus naar voren). Maar misschien werkt deze singel voor jouw paard wel

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:52

xSCWx schreef:
Heb je er al mee gereden? Bij mijn vorige pony begon ik namelijk ook zo met het zadel netjes achter de schouder maar na een ritje zat ik alsnog op zijn schouders met een singel die nog wel 4 gaten aangesingeld kon worden (kroop dus naar voren). Maar misschien werkt deze singel voor jouw paard wel

Jij wint :')

Het begon al met dat paardlief dacht er een soort krokodil om zn buik zat. Dus die ging meteen bol springend er van tussen en ik had al intense spijt dat ik meteen ben gaan rijden.

En kon ik inderdaad nog wel 4 gaten aansingelen _O-

Ik denk het model wel goed is maar dan moet ik een stevige leren.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:12

Spenk schreef:
xSCWx schreef:
Heb je er al mee gereden? Bij mijn vorige pony begon ik namelijk ook zo met het zadel netjes achter de schouder maar na een ritje zat ik alsnog op zijn schouders met een singel die nog wel 4 gaten aangesingeld kon worden (kroop dus naar voren). Maar misschien werkt deze singel voor jouw paard wel

Jij wint :')

Het begon al met dat paardlief dacht er een soort krokodil om zn buik zat. Dus die ging meteen bol springend er van tussen en ik had al intense spijt dat ik meteen ben gaan rijden.

En kon ik inderdaad nog wel 4 gaten aansingelen _O-

Ik denk het model wel goed is maar dan moet ik een stevige leren.


Model en lengte lijken op de foto inderdaad mooi. Soms hoeft het allemaal niet zo mooi of luxe te zijn. Maar inderdaad ga ik zelf ook altijd voor leer en niet neopreen of menoryfoam (zonder leren basis) ivm het oprekken als die warm wordt.

Avalanche

Berichten: 16069
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:38

Ik ben wel blij dat een zwarte singel idd niet misstaat bij een bruin zadel :D Haha ik heb een bruin zadel aangeschaft maar alleen zwarte singels liggen _O-

Celebi
Berichten: 3706
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:27

Ik zweer echt bij die singel. Enige waar ik nog mee durf te rijden. Inclusief bontje er omheen voor extra bescherming. :j

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:14

Ik heb ook een bruin zadel en zwarte singel. De singels in bruin waren of vreselijk duur, niet in goede maat of veel minder fijn als die horka. :+ Had die van rossner, perfecte kleur, maar horka qua kwaliteit en zachtheid stak er echt bovenuit.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:15

Mijn zadel is trouwens wel zwart! Maar zo in het kunstlicht lekker ongepoetst met mijn bruine dekje :)) kan die inderdaad wel als bruin door.