Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:01

Ah ok, dan is het idd niet de juiste singel voor je paard. Een ‘gewone’ anatomische, heb je dat geprobeerd? Vind dat bij mijn dikke merrie toch wel het best zitten, ondanks dat ze in theorie ook een banaan zou moeten hebben.
Edix crescent zat bij bij mijn paard ook wel mooi, alleen de flap stond af, dus de druk was niet goed verdeeld.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:14

xMarizka schreef:
Avalanche schreef:
Ja, dat denk ik wel. Voor deze vorm paard zijn point billets (waarbij de voorste singel vastzit aan het kopijzer) bedacht. In mijn opinie is het zo dat als de singelstoten op de juiste plek uitkomen dat je met een vrij simpel singeltje klaar bent. Ik denk dat we te vaak een niet optimaal passend zadel met een singel proberen op te lossen.

Dit type zadel: https://www.thorowgood.com/t8-saddles/i ... ow-profile is ontworpen voor jouw type paard. En dan kom je denk ik met een heel simpel singeltje van 25 euro weg.


Het staken is opgelost mede door het zadel
Een semi-boomloze Startrekk. Aan de singelstoten verander ik dus niks. Ik denk dat ik maar eens een simpele in de juiste maat bestel en kijk hoe ik uitkom. Kerbl neopreen denk ik?

Ja kun je gerust proberen hoor :) en de onvolprezen koordsingel is ook nog een optie. Die vormen zich naar je paard ook.

miereneter

Berichten: 2560
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:52

Koordsingel *\o/* .

:D

Jammer van alle dure fancy singels die ik eerst heb uitgeprobeerd, maar ik ben blij met mijn touwtjes.

Mij lijkt dat een Edix Crescent (Kramer heeft trouwens een vergelijkbare) inderdaad heel goed zou passen, xMarizka. Hij is niet goedkoop maar wel heel mooi en zacht. Mijn paard heeft een vergelijkbare singelplek en de Edix pastte perfect. Alleen vond paard hem niet goed, ben er nooit achtergekomen waarom. Hij is heel specifiek (en duidelijk) op singelgebied.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:57

Ik heb een horka anatomic, geloof ik. Twijfel nu, maar volgens mij wel. Enorm zacht en okk langere maten. Nu alleen stukje duurder geworden als wat ik ervoor betaald heb. Heb ook de rossner geprobeerd, maar vond die echt niet zacht genoeg.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:24

Ja jongens, die koordsingel blijf ik een wereldding vinden :D zo goedkoop en zo simpel en zo doeltreffend.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:29

Ik heb wel een foto van het zadel met de hh freefit.
Door dat stukje leer na de gesp past het wel maar doet niet zoveel voor het zadel. Gespen zitten dan weer te laag
Foto is weer een ongelukkige hoek maar dit was geen bewuste foto haha. Hier was ik blij met mn “nieuwe” zadel :')

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:32

Dit is geen zadel topic en ik kan echt van een foto geen zadel beoordelen (sowieso durf ik dat niet goed ik ben geen zadelpasser) maar ik vind hem wel echt mooi.

De singel vind ik wel helemaal niets. Geen elleboogruimte en hij prikt daar zelfs....... dus denk dat een andere singel een wijs besluit is :j

Celebi
Berichten: 3716
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:48

Afgaande op bovenstaande foto zou ik zeggen: zoek een Crescent singel met hele duidelijke bolling en met de gespen op het uiteinde. Dan je dekje mogelijk nog iets verder de kamer intrekken en de singel maat dusdanig lang dat het net wel / net niet je dekje raakt.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:56

Celebi schreef:
Afgaande op bovenstaande foto zou ik zeggen: zoek een Crescent singel met hele duidelijke bolling en met de gespen op het uiteinde. Dan je dekje mogelijk nog iets verder de kamer intrekken en de singel maat dusdanig lang dat het net wel / net niet je dekje raakt.


Precies dat!
En ik ben ook erg blij met het zadel dus dat verdient ook de juiste singel. Dus weer genoeg info verzameld :j
Bedankt allen!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:33

Ik zou er korte singelstoten aan laten zetten. Het is een VZ zadel dus in theorie moet dat kunnen, met een dressuursingel moeten je gespen nog op je dekje zitten om lang genoeg te zijn.
Afbeelding

Dus ik zou korte singelstoten er op laten zetten en een goede crescent spring/vz singel gaan gebruiken

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 18:25

Daphara schreef:
Ik zou er korte singelstoten aan laten zetten. Het is een VZ zadel dus in theorie moet dat kunnen, met een dressuursingel moeten je gespen nog op je dekje zitten om lang genoeg te zijn.
[ [url=m/BIwc3Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik zou korte singelstoten er op laten zetten en een goede crescent spring/vz singel gaan gebruiken


Dit is een monoblad, hij kan sowieso niet zoals een springzadel onder de flap.
Maar gaatjes bijprikken moet kunnen lijkt mij. Of kortere eraan laten zetten.
Dit was vandaag na het rijden
Afbeelding
Vooralsnog te kort, dat heb ik intussen zelf ook wel door :)
Edit: ik zou uiteraard vzh dekjes moeten gebruiken :')

Celebi
Berichten: 3716
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:43

Wat ik ook heb gemerkt en hier zie: met een onderlegger onder je zadel kun je het dekje niet de kamer in trekken. Je dekje komt nu zo laag dat je niet eens een langere singel zou kunnen gebruiken, dus daar valt winst te behalen door geen of een ander type onderlegger te gebruiken waarbij je dus wel het dekje maximaal in de kamer kunt trekken.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:07

Hoezo zou de singel niet op het dekje mogen komen? Doet echt geen kwaad hoor

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:10

Idd niet zo erg als de singel op het dekje valt.
Maar mocht je het lelijk vinden, een vzh dekje is wel een stuk korter, dus dat is ook nog wel een optie om te proberen.

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:54

Ik verkoop mijn zeer weinig gebruikte bruine Edix Cresent singel 85 cm.
Helaas wegens omstandigheden.

Stuur een pb bij interesse

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:55

IwanLuver schreef:
Ik verkoop mijn zeer weinig gebruikte bruine Edix Cresent singel 85 cm.
Helaas wegens omstandigheden.

Stuur een pb bij interesse


Oooh helaas te lang! Als ie 10 cm korter was had ik hem wel over willen nemen haha

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:08

Ok, ook van mij een update.
Heb de Lemieux geltek nu een paar dagen gebruikt en ben wel enthousiast. Het is een erg zachte singel. Mijn paard is veel te dik (mee bezig!) wat bij haar vaak zorgt voor een wat instabiel zadel, maar mijn zadel blijft nu goed op zijn plek liggen en heb het idee dat paard de singel ook wel kan waarderen. Ze wordt niet boos met de singel omdoen/aansingelen. Hij schuift ietsje naar voren tijdens het rijden, maar komt niet in de oksel oid. Ik denk dat dat ook minder wordt als die mega buik er weer af is.

Alleen een 'na' foto gemaakt.
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:18

Ik vind hem mooi liggen ook :j de elleboog lijkt mooi vrij te liggen zo :)

miereneter

Berichten: 2560
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:10

Dat ziet er goed uit, Lies!

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:14

Deze meid heeft een koopje gescoord op marktplaats. Heeft wel een week geduurd door drama met dhl maar uiteindelijk kwam ie binnen: Edix *\o/*

Afbeelding

Wat vinden we hiervan? Met rijden kon ie nog een gaatje strakker aan de andere kant (en ja, hij kon nog ademen haha. Andere kant wou niet ivm nieuw gaatje wat niet goed was doorgeprikt :') )
Het is trouwens 80cm geworden

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:54

Mooi!!! Mooie maat ook.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:48

Iemand hier ervaring met de butterfly singel?
Heb m nu een week om te testen, heb een nieuwe zadelmaker laten komen en die kwam met deze singel om een week te testen.
Afbeelding
Afbeelding

miereneter

Berichten: 2560
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:50

Dat soort padding heeft mijn Eric le Tixerant ook, de singel zelf is dan volledig elastisch. Heb de indruk dat paard het wel fijn vindt, dat zachte schuim onderop.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:52

Hoe bevalt jouw koordsingel? Neem een foto als je tijd hebt hoor, maar ik ben erg benieuwd :)

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:53

JenniferU schreef:
Iemand hier ervaring met de butterfly singel?
Heb m nu een week om te testen, heb een nieuwe zadelmaker laten komen en die kwam met deze singel om een week te testen.
[ [url=m/P7w8sm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q2z3Pg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb voor mijn beide paarden deze singel en vind ze fantastisch, heel fijn schoon te houden en mijn paarden reageren er heel goed op