Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Harry's Horse Roll R bit?

 
Profiel   

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met het Harry's horse Roll R bit? Via google kan ik geen ervaringen/ reviews vinden.

Ik hoor graag hoe het bit bevalt en of iemand weet of de maten echt als 12,5 of 13,5 vallen of kleiner/ groter zijn?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 11:42 



 
Profiel   

Ik heb dit bit ook op het oog, maar ik kan ook nog geen recensies vinden. Heb jij het bit nog aangeschaft, TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 18:15 



 
Profiel   

Ik heb hem toevallig vanavond besteld. Ik ga het je laten weten! Hij is wel oo veel plaatsen niet meer leverbaar/ niet op voorraad kwam ik net achter.
Qua maat zal hij bij mij iets ruim vallen maar paardlief heeft nou eenmaal de fantastische niet standaard maat 13. Heb dus de 13,5 besteld :)
Hij heeft nu een simpel dubbel gebroken watertrensje maar hij kantelt zijn hoofd veel en heeft een dikke tong en weinig ruimte in de mond.dat trensje is ook dikker dan het roll r bit wat ik nu heb besteld. Heb al eens een myler van iemand geleend maar dat was een bustrens en op een bustrens loopt hij gewoon echt niet fijn. Ben dus heel erg benieuwd hoe hij het hier op gaat doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 20:08 



 
Profiel   

Toevallig! Ben heel benieuwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 21:05 



 
Profiel   

Ik werk bij Harry's Horse en heb hem toevallig op mijn bureau liggen. Waar twijfel je over? Welk bit heb je nu en welke maat?

Ik moet je waarschuwen: deze bitten gaan als warme broodjes! We krijgen van Bitfitters ook onwijs positieve feedback erover :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 13:19 



 
Profiel   

Ik heb er nu 2x mee gereden dus kan er nog niet veel over zeggen. Paard staat nu helaas kreupel dus moet nog even wachten met verder kijken hoe hij reageert. Hij moet er wel echt even aan wennen zag mijn instructies was een beetje an het zoeken en kauwen. Maar mijn instructrice (ook bijrijder) heeft er ook nog niet met hem mee kunnen rijden en heb er zelf nog geen les mee kunnen rijden. Even afwachten nog.
Ik vind het wel een heel mooi bit, zoals ik dacht wel wat ruim maar een maat kleiner gaat echt te krap zijn. Alles is netjes afgewerkt en draait allemaal soepel. Mocht hij er net zo op lopen als op zijn dubbel gebroken watertrensje houd ik wel deze aan, dit omdat deze dunner is en dus beter past bij de mindere ruimte in zijn mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 13:39 



 
Profiel   

astridastrid schreef
Ik werk bij Harry's Horse en heb hem toevallig op mijn bureau liggen. Waar twijfel je over? Welk bit heb je nu en welke maat?

Ik moet je waarschuwen: deze bitten gaan als warme broodjes! We krijgen van Bitfitters ook onwijs positieve feedback erover :).

Krijgen jullie ze ook als bustrens? Vind ze, zeker voor die prijs, ontzettend interessant. Alleen een watertrensje gaat hier denk ik geen succes zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 14:08 



 
Profiel   

ik volg ook even.
Mijn paard mag max 14mm hebben, dus ik vind het wel een interessant bitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 15:05 



 
Profiel   

doet me eigenlijk denken aan een van de Meyler bitten, maar dan voordeliger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 15:13 



 
Profiel   

astridastrid schreef
Ik werk bij Harry's Horse en heb hem toevallig op mijn bureau liggen. Waar twijfel je over? Welk bit heb je nu en welke maat?

Ik moet je waarschuwen: deze bitten gaan als warme broodjes! We krijgen van Bitfitters ook onwijs positieve feedback erover :).

Offtopic, vraag eens of ze het graasmasker niet in een XXL versie uit willen brengen :)

Ontopic
Pluisje88 had er goede ervaringen mee naar wat ik begrepen heb.
Alleen was die op zoek naar een maatje groter maar die bestaat ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 15:13 



 
Profiel   

Is dit een goedkope versie van de Myler bitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 15:55 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Is dit een goedkope versie van de Myler bitten?


De bitten van Westeind vind ik de goedkope versie
https://westeindruitersport.biedmeer.nl/myler-level-1

Dit bit van HH vind ik toch een andere vorm hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 15:58 



 
Profiel   

Ik heb dit bit zonet besteld. Rij momenteel met een Inno flexi soft bustrens van Trust (van vorige eigenaar) maar werkt niet voor mijn paard met een mini-mondje. Zodra ik ervaring heb opgedaan zal ik het delen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 14:48 



 
Profiel   

Ik heb deze, bevalt me heel goed. Ik heb een ev met een klein mondje en moest dubbelgebroken, maar met teveel beweging werd het ook wel weer verwarrend. Deze werkt goed met haar, past, en is duidelijk.

Ik rij recreatief western maar deze gaat beter dan western snaffles. Ik vond wel dat hij een beetje groot uitviel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 14:52 



 
Profiel   

is hij ook verkrijgbaar in 14.5? ik zie ze alleen maar voor max 13.5cm

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 15:02 



 
Profiel   

Ik heb m besteld. Is nu nml met korting bij de Agradi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 06:59 



 
Profiel   

Helaas is de levertijd december geworden. Heb gemaild of ik de andere maat kan bestellen als die wel leverbaar is, ik twijfelde toch al over de maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 09:27 



 
Profiel   

Oei das laat. Ik heb nu 2 September doorgekregen. Hopelijk blijft dat zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 09:56 



 
Profiel   

Hier 20 december..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:10 



 
Profiel   

Fijn, maat is aangepast en daarbij (hopelijk) de levertijd ook :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:39 



 
Profiel   

Ik hoop toch echt dat dat december een grapje is hoor, ik zag hem bij hypostore ook al als niet op voorraad.
Ik heb een 11.5 nodig, mocht iemand deze hebben en hij past niet neem ik hem graag over.
Dan annuleer ik bij Agradi.
Zolang er geen schade aan zit en er al mee gereden is ook prima, want ik vind myler te dun voor het doel.
Er moeten kinderen mee kunnen rijden op mijn C pony en dat wil ik met Myler gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 14:42 



 
Profiel   

Ik heb het bit gebruikt, vond hem zelf niet fijn. Of nou ja, het paard vond het bit niet fijn. Hij werd er enorm stug op, had meer de verwachting gehad richting een myler maar helaas niet. Bij ons is de tongboog toch echt nodig aangezien hij die druk niet accepteert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 14:46 



 
Profiel   

Mijne wil dus juist geen tongboog, ondanks zijn dikke tong, een hele boze pony heb ik dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 14:48 



 
Profiel   

Dan zou dit wel een goede oplossing kunnen zijn voor je pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 14:51 



 
Profiel   

veertje99 schreef
Dan zou dit wel een goede oplossing kunnen zijn voor je pony!

Ik had dus heel lief een niet te dik pony menbitje gekocht met lage mooie tongboog.
Omdat hij écht een megatong schijnt te hebben.
Nou hij liep als een lama met zijn hoofd te slaan.
Zelfs een normaal dik menbit met ribbels vind hij beter dan dat.
Onderlegtrens erin terug en het was goed.
Maar ik wil al jaren een bit wat niet doorklapt voor het mennen maar alles aan myler is zo dun.
En daar word hij ook echt heel boos van.
Ik was dus aangenaam verrast toen ik zag dat deze 14 mm is.
Mogelijk gaan er kinderen op rijden nu en dan lijkt dit me een erg comfortabel bitje.
Ik heb ook acavallo bitringen van gel, die gaan eromheen.
Dan heb ik denk ik alles gedaan om het zo prettig mogelijk te maken voor hem. :)

De kids zijn zeer netjes opgevoed qua trekken maar ik vind het fijn dat het rustig ligt mochten ze toch harder inwerken. :j
Want er zit wel een kop op, beetje ponystreken en je kunt van kleintjes niet verwachten dat ze perfect rijden.
Dus ik ben dólblij dat het eindelijk eens 14 mm is én betaalbaar!

Dit zou echt helemaal zijn ding kunnen zijn, ik baal er echt van dat de levertijd zo lang is.
Maar het eerdere punt was dat ik door mijn situatie weinig kon, dus ook geen bit van €100+ aan wilde schaffen.
En de bitringen zijn vaak te groot, daarbij zit dit bit wel gecheckt goed maar ik wil graag van het doorklappen af.
Hij loopt nu met een losse neusriem, hij kan zijn mond niet 100% sluiten met dit bit.
Maar hang er dunner in en hij is boos.
Dus de tandarts zei ook laat hem zelf maar kiezen wat hij wil, 16 mm of 14 had ik.
Het tussenstukje past perfect in zijn gehemelte, en hij neemt hem fijn aan.
Zo van wij kunnen wel vinden dat er anders/dunner in moet, maar hij geeft duidelijk aan de 14 mm onderlegtrens fijn te vinden.
Ik doe er alleen geen sperriem om, en de mogelijkheid om zijn mond open te doen is er.
Maar daarna kwam er echt een bóm aan mooie maar dure bitten op de markt.
En ik vind voor iets wat ik niet gebruikte toen of zeer weinig €100+ gewoon te gek.
Zeker omdat 1x rijden niks zegt.
Stalgenoot had een trust stang en trens combi gekocht bij een bitfitter a €300 en na 3x rijden bleek het dus toch niks.
En zo kan mijne ook zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 15:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen