Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Harry's Horse Roll R bit?

 
Profiel   

Nika. Stond niet op de website. Was alleen op aanvraag Ivm dat micklem moeilijk deed in het begin toen micklem net in opmars kwam. Super fijn hoofdstel is het.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 12:51 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
[ [url=m/en2wLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AaC5YV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de maat 13,5. Mijn merrie is 1.68 groot en heeft geen overdreven lomp hoofd.

Door de ronde vorm is het stuk waar het paard de mond kwijt kan maar rond de 12 of 12,5 cm in de 13,5 Maat

[ [url=m/QP584W.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier met de hulstrens 13,5. Ruimte genoeg Bij deze.

Dus dan moet ik een 13.5 hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 14:26 



 
Profiel   

Ik zal aanstaande zaterdag een foto maken van mijn paard met de 13,5 cm. Hij heeft echt ruimte over. Meer dan met zijn oude bit. Hij heeft normaal maat 13 dus als het bit wat ik gekregen heb als 12 of 12,5 zou vallen zou deze echt een stuk te klein zijn. Ik denk dat je met een 12,5 wel goed zit eigenlijk.
Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk en mijn ervaring nu met het bit

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 15:13 



 
Profiel   

Ik vind hem ook groot vallen.
Mijn watertrensje kan hij hebben 11.5 zonder bitringen, bij deze is het dan te groot.
Ik heb mijn acavallo gelbitringen erom gedaan, dat wilde ik toch al doen.
Maar mijn pony is er blij mee. :j
Hij doet zijn mond niet open en hij vind het prima, stukje langelijnen en hij nam de hulpen netjes aan zonder gepruts met zijn mond openen.
Ik vind het een erg mooi bit voor dat geld, mooier dan myler eerlijk gezegd qua vorm.
Die heb ik voor een paard ooit gehad en zij vond het niks, dit vind ik erg mooi gevormd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 21:15 



 
Profiel   

Hij was precies even groot als een rechte Trust inno flex in 13.5.
Ik heb straks waarschijnlijk van de HH 13.5 te koop trouwens, voor de liefhebber :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 21:23 



 
Profiel   

Willen jullie je bit eens meten? Begin dan bijna te twijfelen of ik niet per ongeluk een 12,5 Heb met een 13,5 aanduiding erop..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 21:32 



 
Profiel   

Nou mijn pony had dus bij kinderen de neiging ze uit het zadel te trekken, ondanks dat dit meisje heel fijn rijdt.
Nu zit er zelden iemand op, maar hij deed het.
Meneer doet het nauwelijks nog met dit bit.
Hij is ook veel fijner te sturen en oogt zo onwijs ontspannen met dit bit!
Ik stond echt met stijgende verbazing te kijken naar het verschil!
Hij had een onderlegtrens van 14 mm, een harry’s horse oval link.
Passend bevonden ook qua gehemelte door de tandarts, maar dit vind hij duidelijk top!
Hij pakt hem ook heel fijn aan, ook als ze eens ietsje steviger remt zonder zijn mond te openen.
Het doet hem duidelijk geen zeer, anders had hij het wel laten weten.
Incorrect hangen en trekken straft hij ze op af, dan doet hij niets meer voor je.
En een niet fijn bit is kop in de lucht, lamamodus.
Ik ben er heel erg blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 08:50 



 
Profiel   

Macs schreef
Hij was precies even groot als een rechte Trust inno flex in 13.5.
Ik heb straks waarschijnlijk van de HH 13.5 te koop trouwens, voor de liefhebber :)

Ik heb er een te koop, was te laat met bestelling annuleren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 16:13 



 
Profiel   

Even wat vertraging maar hier de foto's van mijn paard met de 13,5. Volgens mij ook echt 13,5 cm maar ik ga het vanavond nog eens nameten! :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-20 11:40 



 
Profiel   

Ik zie dat bij Drunens ruiterhuis er korting is op dit bit. Wel alleen 11,5 en 12,5. Ik was op zoek naar myler niveau 1 bit om me pony in te rijden. Toen las ik al jullie positieve reacties. Wel jammer dat er alleen een watertrens is en geen bustrens

Edit: hm 4,95 verzendkosten beetje te veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 10:32 



 
Profiel   

Besteld in Augustus, bevestigt voor December en nu ineens uitgeleverd.

1e indruk... mooi bit. Ziet er erg fijn uit qua pasvorm.
Vanmiddag er mee rijden.
Ben heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 12:55 



 
Profiel   

Mijn pony (welsh a) heeft een dubbelgebroken bustrens van 12 cm. Kan ik dan beter de 11.5 of 12.5 bestellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 09:45 



 
Profiel   

Ik vind hem erg klein vallen. Ik zou bij twijfel de grootste nemen..

Als ik dit dan lees is het dan weer niet zo gek dat mijn paard van 1.68 een te grote mond heeft voor de 13,5 ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 09:48 



 
Profiel   

Okee bedankt! Sowieso lastig omdat ze een tussen maatje heeft en een heel gevoelige mond!
Al klinkt 12 best veel voor een Welsh a haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 09:53 



 
Profiel   

Valt inderdaad klein. Beter een maat groter bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 11:55 



 
Profiel   

Ik vond m juist groot hahaah. Met gewoon dubbelgebroken bit had mel een 12,5cm maar met dit bit is 11,5 zeker niet te krap

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 12:21 



 
Profiel   

Weet iemand van jullie misschien een webshop waar deze op voorraad is in 12.5cm? Zou ‘m graf proberen, maar zie overal dat de levertijd ergens in December is :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 17:58 



 
Profiel   

Vanillia schreef
Weet iemand van jullie misschien een webshop waar deze op voorraad is in 12.5cm? Zou ‘m graf proberen, maar zie overal dat de levertijd ergens in December is :/


Gelukkig is t bijna December :D.
Heb m van Agradi. Krijg een berichtje dat ie in December geleverd zou worden, maar heb m inmiddels al 2 weken in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 22:43 



 
Profiel   

Vanillia schreef
Weet iemand van jullie misschien een webshop waar deze op voorraad is in 12.5cm? Zou ‘m graf proberen, maar zie overal dat de levertijd ergens in December is :/

Ik weet niet of het echt klopt, maar hier staat dat ze er één op voorraad hebben: https://www.equidrome.nl/product/151111 ... -roll-r-9f

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 23:29 



 
Profiel   

Ik weet enige tijd geleden dat er een reactie is geweest. Ik heb de harry horse roll r 12,5 bit maar is helaas te groot. Heb er nu 1 keer mee gereden en en gefilmd en idd te groot. Dus deze gaat in de verkoop. Dus zgan eigenlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 08:16 



 
Profiel   

Ik heb al eerder getwijfeld om dit bit te kopen maar ik zie hier wisselende verhalen of het groot of klein valt. Zou iemand zijn bit misschien voor mij willen opmeten? Normaal heeft mijn paard 13,5 maar als het echt groot valt neem ik hem in 12,5

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 10:50 



 
Profiel   

Ik heb ook 12,5cm. Ik vind m zeker niet groot vallen.

Bit bevalt me overigens goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 11:03 



 
Profiel   

Mijn pony heeft 11,5 ipv 12,5 wat ik dacht. Ik denk dat dit bit wel normaal valt maar voor mijn pony te groot omdat ik de maat verkeerd heb ingeschat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 11:12 



 
Profiel   

Mijn paard heeft normaal maat 13, lekker lastig haha. Ik zal even opzoeken welke maat ik ook al weer gekocht heb!

Edit, kon het natuurlijk terug lezen in het topic. Ik heb de 13,5 voor die van mij. Gebruik hem nog steeds. Die van mij heeft dus eigenlijk maat 13 nodig maar daar zijn bijna geen bitten in te vinden. Een 12,5 zou voor hem echt te klein zijn. Dus als die van jou normaal 13,5 heeft zou ik die gewoon bestellen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 17:56 



 
Profiel   

Hij is al verkocht :) kan ik er in ieder geval iemand anders mee blij maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 07:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen