Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Harry's Horse Roll R bit?

 
Profiel   

Bedankt iedereen voor de reacties dan neem ik gewoon 13,5!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 07:12 



 
Profiel   

Kidde schreef
Bedankt iedereen voor de reacties dan neem ik gewoon 13,5!

Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 08:37 



 
Profiel   

Hoi! Ik zit te kijken om dit bit aan te schaffen. Qua mondstuk liep mijn paard erg fijn op de mylerbitten en was dit ook 1 van de weinige bitten waar hij goed op schuimde en kon ontspannen. Maar deze zijn toch net te scherp voor zijn gevoelige mondhoeken. Hij heeft 1x een beschadiging aan zijn mondhoek gehad en dit blijft toch gevoelig. Nu is het gelukkig al langere tijd mooi genezen en rijden we nu al een tijd met een sprenger Dynamic watertrens met gelringen. Toch ben ik op zoek naar iets waar hij net zo fijn op liep als het Myler bit maar ik ben dus wel voorzichtig. Hij heeft weinig ruimte in zijn mond en doet ook snel zijn mond open. Met de sprenger vind ik hem hier toch niet helemaal fijn. Hoe zijn de recente ervaringen met dit bit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:31 



 
Profiel   

lhoeksma schreef
Hoi! Ik zit te kijken om dit bit aan te schaffen. Qua mondstuk liep mijn paard erg fijn op de mylerbitten en was dit ook 1 van de weinige bitten waar hij goed op schuimde en kon ontspannen. Maar deze zijn toch net te scherp voor zijn gevoelige mondhoeken. Hij heeft 1x een beschadiging aan zijn mondhoek gehad en dit blijft toch gevoelig. Nu is het gelukkig al langere tijd mooi genezen en rijden we nu al een tijd met een sprenger Dynamic watertrens met gelringen. Toch ben ik op zoek naar iets waar hij net zo fijn op liep als het Myler bit maar ik ben dus wel voorzichtig. Hij heeft weinig ruimte in zijn mond en doet ook snel zijn mond open. Met de sprenger vind ik hem hier toch niet helemaal fijn. Hoe zijn de recente ervaringen met dit bit?


Prima, mijn merrie loopt er fijn op. Ze schuimt wel minder dan dat ze deed op haar Neue Schule trens, maar ik vind haar op de HH constanter in de aanleuning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:35 



 
Profiel   

Ik heb er eentje overgenomen van een vriendin, voor haar was die te klein.
Die van mij vind hem echt niks aan, dus ik blijf lekker bij mn neue schule. :+
Het is een 12,5cm.

Mocht iemand interesse hebben even pb.
Ik zet hem morgen op marktplaats/facebook haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 09:47 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb er eentje overgenomen van een vriendin, voor haar was die te klein.
Die van mij vind hem echt niks aan, dus ik blijf lekker bij mn neue schule. :+
Het is een 12,5cm.

Mocht iemand interesse hebben even pb.
Ik zet hem morgen op marktplaats/facebook haha.


Zizi loves It nog steeds! ;) ik vind hem nog steeds te smal maar geen plekjes of wondjes te bekennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 10:00 



 
Profiel   

Er is nu ook een bustrens versie. Heeft iemand deze al geprobeerd? Ik hoopte er al op, denk dat ik die ga bestellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 19:21 



 
Profiel   

Ja zag hem ook! Eindelijk!!! Ik heb hem besteld bij agradi. Hoop dat die er snel is. Dan mag m’n watertrens verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 21:13 



 
Profiel   

Volgens mij komen de watertrenzen dan massaal in de verkoop :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 22:12 



 
Profiel   

Ik heb een watertrens in de aanbieding! 3x gebruikt. Helaas liep die van mij er niet fijn op. Maat 13.5

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 22:18 



 
Profiel   

Ik heb de watertrens en paard loopt er fijn op :) Soms bij teveel spanning kan hij wel eens wat te kort worden in de hals. Zou de bustrens dan beter zijn? Wat zou het verschil zijn tussen de bus en watertrens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 08:55 



 
Profiel   

Bustrens ligt altijd stiller en beweegt minder. Begrenst ook wat meer aan de zijkant. Maar ik moet zeggen dat ik zowiezo niks heb met watertrensen. Kan niet wachten tot de bustrens er is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 09:13 



 
Profiel   

Ik heb de bustrens sinds kort. Maar hij valt echt veel groter dan m'n vorige bit. Ik had een knevel dubbelgrebroken ook van HH maat 12.5 dus heb 12.5 besteld. Maar die is echt veelte groot helaas.

Het liefst wil ik weer knevel. Iemand enig idee of zoiets bestaat dat hier op lijkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 21:12 



 
Profiel   

Ik heb vorige week de bustrens variant gekocht voor mijn net beleerde 4 jarige.
Hij loopt hier veel fijner op dan met zijn vorige bit (gewone bustrens)
Hiermee zoekt hij de hand meer op en heb ik een betere verbinding. Ook voor jonge, groene paarden is dit dus een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 12:32 



 
Profiel   

Ik krijg de bustrens hopelijk deze week binnen, ben heel benieuwd!
Paard heeft altijd 12,5 dus nu ook 12,5 besteld. Hoop dat dat past als ik zo de reacties lees :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 14:12 



 
Profiel   

Mag je met dit bit starten aangezien je geen bit met "lock" mag gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:44 



 
Profiel   

Deze locked niet. Hij schiet niet vast, heeft alleen een beperkte bewegingsvrijheid zeg maar in de mond

Hoe bevallen de bustrens bitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:31 



 
Profiel   

Ik heb hem binnen en er 1 keer mee gereden, helaas ivm lichamelijke klachten nog niet vaker. Maargoed, ik ben positief: paard liep fijn! Ik had geen problemen o.i.d. met rijden/aanleuning/verzameling, maar had wel het gevoel dat ze nog net iets rustiger in haar mond was met dit bitje.

De 12,5 paste ook keurig en viel eigenlijk hetzelfde als haar dubbelgebroken bustrens (volgens mij ook HH).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 11:36 



 
Profiel   

Sintara schreef
Deze locked niet. Hij schiet niet vast, heeft alleen een beperkte bewegingsvrijheid zeg maar in de mond

Hoe bevallen de bustrens bitten?

Mhh.. ik zie t verschil niet zo met een locked bit. Die buigen ook niet verder dan x aantal graden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 18:48 



 
Profiel   

Barvrouwke schreef
Mag je met dit bit starten aangezien je geen bit met "lock" mag gebruiken?


https://www.knhs.nl/media/15060/toegestane-bitten-dressuur-springen-en-eventing-25-september-2018.pdf
Bij punt 13, 18 t/m 20 en 23 staan wel bitten die hier sterk op lijken. Dus het lijkt mij dat het wel is toegestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 23:36 



 
Profiel   

Zeker mag deze gewoon gebruikt worden om te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 06:19 



 
Profiel   

Heb hem gehad voor mijn paardje.
Ze vond geen enkel bit prettig en was erg zwaar in de hand met dit bit werd dit vele malen beter :D
Uiteindelijk toch de overstap naar bitloos gemaakt maar heb dit bitje alsnog voor buitenritten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 07:33 



 
Profiel   

Wil even mijn positieve ervaring met dit bit delen! Heb de bustrens aangeschaft voor een arabier die ik sinds kort rijd.

Hij moet nog veel leren en was erg onrustig in de aanleuning. Komt ook omdat hij nog niet goed in balans loopt natuurlijk.

Maar met dit bitje is de aanleuning zoveel verbeterd! Hij neemt veel sneller en makkelijker het bit aan. Ook met opzadelen hapt hij zelf het bit in, terwijl ik eerder echt op zijn lagen moest drukken om het (dikke enkelgebroken) bit in te doen.

Kortom: ben erg enthousiast :j

Had zowel de 11.5 als de 12.5 besteld, maar in zijn kleine mondje past de 11.5 het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 10:43 



 
Profiel   

Zijn er nog recente ervaringen met de bustrens versie?

Aangezien het bijna overal uitverkocht is en ik heb de laatste weten te scoren via bol :9
Kan niet wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:13 



 
Profiel   

Mijn pony vind hem erg fijn maar ik moet een maat kleiner want ze vallen wel groot uit. Maar in de tussentijd ben ik overgestapt op bit loos buiten rijden dus het heeft ook geen haast. Mocht iemand een 13,5 willen hebben, die heb ik te koop. Ruilen tegen een 11,5 mag ook :') (12,5 bleek ook nog te groot).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen