Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[Vliegenmasker] Vliegenmasker zelf maken

 
Profiel   

Wie wil er even meedenken?!

Mijn paard eet vliegenmaskers dus kreeg hij er geen meer op (wordt een beetje duur steeds een nieuwe)...

Maar... nu heb ik een patroon gemaakt zodat ik zelf vliegenmaskers kan maken met lycra! Meter lycra en gaas bestellen en ik maak een hele voorraad voor weinig .

Nu willen mn stalgenoten ook wel profiteren van mijn handigheid en omdat mijn paard de vliegenmaskers van anderen ook graag sloopt wil ik hun wel helpen...

Maar.... gewoon horrengaas is niet voldoende tegen knutten en ook niet uv- werend...
Ik heb ondertussen al knuttengaas gevonden, maar nog geen uv werend gaas...

Iemand een idee waar of wat ik her beste kan bestellen? Dus uv werend gaas of zacht gaas? Tule is niet zo sterk. Horrengaas is stijf.

Dus wie weet:
Zacht,sterk en fijn mazig gaas?
Uv werend gaas?


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 17:20 



 
Profiel   

Qua stof kan ik je helaas niet verder helpen. Misschien een stoffenwinkel in de buurt die advies kan geven?

Maar ik wilde in ieder geval even zeggen dat ik het een heel tof masker vindt :D Hopelijk kun je er iets langer dan normaal van genieten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 17:43 



 
Profiel   

Dit hoort niet echt in wikizaken thuis. Ik heb even getemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 17:45 



 
Profiel   

Dit hoort in deze vorm inderdaad niet op WZ, maar misschien wil TS haar kennis wel delen en kunnen we een beschrijving van het maken van deze toffe maskers wel op de Wiki plaatsen.
Het lijkt mij voor veel paarden eigenaren leuk en handig om zoiets zelf te kunnen maken!

@TS: zou je wat foto's en een beschrijving van het maken van jouw vliegenmasker willen delen, dan wil ik er wel een mooi Wiki artikel van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 08:48 



 
Profiel   

@aurora3, dat is goed, maar dat duurt nog wel even. Eerst deze testen en beter (knutten)gaas vinden voor ik de volgende maak en foto's voor de beschrijvig kan maken.

Waar had ik mijn bericht moeten plaatsen? Ik ben daar allemaal niet zo handig in , excuse!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 08:57 



 
Profiel   

hm..en als je lichte tule gebruikt? Als ze zonder masker staan hebben ze toch ook niks uv werends voor de ogen. IK snap dat als het gaas donker is,dat het dan niet goed voor de ogen is, maar als je het gaas licht houdt, zoals op deze foto? [ img ] (niet mijn foto, maar van het internet)
Ik heb de handleiding hier liggen om er een te maken, maar ben er nog niet aan toe gekomen. volgend jaar een keer proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 09:06 



 
Profiel   

Ik heb dit topic verplaatst naar Harnachement, daar past hij beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 09:47 



 
Profiel   

@veriye de tule die ik heb gezien is niet sterk. Mijn paard kijkt ernaar en het is stuk ‍♀️

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 09:51 



 
Profiel   

CassxJasmijn schreef
@veriye de tule die ik heb gezien is niet sterk. Mijn paard kijkt ernaar en het is stuk ‍♀️


Oh dat is niet handig dan inderdaad. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 11:55 



 
Profiel   

ik zag wel dat ze bij stoffe hemmers een mesh hebben en je kunt een monstertje bestellen. Misschien dat dit tussen de horrengaas en tule valt? Alleen weer niet uv werend :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen