Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

welk zadel hebben jullie?

 
Profiel   

Heb nu een paar keer op mijn tinker merrie gezeten. Is heel verschil met mijn vorige paarden/ pony's die waren stuk smaller en met schoft :+ zit dus eigenlijk super lekker zo zonder zadel :D

Maar goed, kan er zonder opstapje niet zo op komen en vind het toch ook wel prettig met zadel te rijden, dus ben op zoek naar een passend zadel. Maar heb totaal geen ervaring met zo'n ronde rug met weinig schoft.

Wat voor zadel hebben jullie op jullie tinkers liggen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:46 



 
Profiel   

Een Wow! Compleet aanpasbaar door een wow fitter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:47 



 
Profiel   

TC.. het lekkerste zadel waar ik (tot nu toe) in gereden heb.


Laatst bijgewerkt door Brainless op 18-09-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:48 



 

Passier Grand Gilbert

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:55 



 
Profiel   

Euroriding Diamant

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:57 



 
Profiel   

Thorowgood Cob.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 21:07 



 
Profiel   

Op de 1 een Stubben en op de ander wintec

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 21:32 



 
Profiel   

Arno brandt en kentaur

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 21:51 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn brede Fjord een Barefoot Cheyenne en een Kieffer Isabell Werth.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 22:15 



 
Profiel   

geen tinker, maar een rondgeribt paard met weinig schoft, brede schouders en zalig te rijden zonder zadel (zit breed), iets overbouwd (quarterbouw), singelgroeve vlak achter de voorbenen trok alle zadels hierdoor naar voor, heb nu een Tekna springzadel en deze blijft stabiel liggen. Zijn wolgevuld dus ook de kussens kunnen bijgevuld worden indien nodig. (was nodig bij mijn pony). Mijn pony heeft zelfs boommaat Wijd (losse bomen zoals bij wintec, vind ik persoonlijk erg fijn) wat je op eerste zicht niet zou zeggen als je de pony ziet.

heb het zadel van begin dit jaar en ben er nog altijd erg blij mee. Zit ook heel fijn, niet te hard en ook niet te zacht (al kan het gevoel voor iedereen anders zijn).
Makkelijk in onderhoud ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 23:29 



 
Profiel   

Sinds 4 weken een Anatomica Cygnus S-Line monoblad . Wat een fantastisch zadel is dat zeg , mega blij mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 04:56 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar harnachement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 08:54 



 
Profiel   

Massimo.
Heb door de jaren heen ook uitstapjes gemaakt naar (semi) boomloos maar ben weer terug bij Massimo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 09:31 



 
Profiel   

Tribal op mijn haflinger (vergelijkbaar qua bouw denk ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 09:32 



 
Profiel   

Op mijn rondgeribte welsh, singelgroeve vlak achter voorbenen, alle zadels lagen gelijk op haar schouders, een Zaldi New Cont. Nog nooit zo'n fijn zadel gehad. Blijft super liggen en zit met een smalle twist heerlijk voor mij met 2 nieuwe heupen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 10:38 



 
Profiel   

Bedankt voor al jullie reacties.

Wat fjord100 zegt is ook belangrijk voor mij. Ik mijn onderrug / bekken heeft een paar jaar geleden een flinke opdonder gehad door een onvrijwillige landing en ik zoek ook iets met een smalle twist.
Merk nu na rijden zonder zadel dat ik de dag erna flink moet afzien helaas... -O-
Ik heb ook jaren Massimo gereden, maar dan op mijn kruising ArabierxNewForest vond ik ook erg fijne zadels. Maar die heeft minder die smalle twist.
Euroriding heeft dat zowiezo niet (ook op gereden maar zodra boommaat groter dan 34 wordt gaat het bij mij niet meer) wel superfijne zadels.
De andere zadels die genoemd worden heb ik geen ervaring mee maar ik ga het bekijken +:)+

DUs als iemand nog meer van dergelijke tips (smalle twist) heeft, graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 12:07 



 
Profiel   

Ik heb snel last van mijn heupen. Breed zitten doet pijn, ga in stoel zit zitten en kom er als een bejaarde stijve hark eraf.. :+

Ik heb een ghost quevis, zit erg smal en kan er lekker in zitten. En nu ik met rijden ook steeds meer kan ontspannen zit het helemaal heerlijk. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 12:12 



 
Profiel   

Ik heb een zaldi op mijn ronde pony liggen! Daarvoor tekna dressuurzadel gehad maar die is niet goed aan te passen.

Thorowgood cob ligt ook fijn op hem!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 12:53 



 
Profiel   

Ik heb een kent en masters dressuur voor mijn fjord en die zit echt heerlijk en past super op mijn brede fjord. Voor het springen gebruik ik een thorowgood cob (kunststof versie) past ook goed maar zit wel minder lekker dan mijn kent en masters

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 13:27 



 
Profiel   

Een Sella impara is in de maak nu een Sella impara als leenzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 14:12 



 
Profiel   

Barefoot op Haflinger en fjord

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 14:53 



 
Profiel   

Een hele oude Thorowgood Maxam op mijn kleinste Shetlander. Maar past perfect.

Mijn andere heer is nogal breed.
Dus als iemand nog tips heeft voor als meneer onder het zadel gaat?!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 15:11 



 
Profiel   

xLiez schreef
Ik heb een zaldi op mijn ronde pony liggen! Daarvoor tekna dressuurzadel gehad maar die is niet goed aan te passen.

Thorowgood cob ligt ook fijn op hem!
[ [url=m/JbjbB1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een prachtig zadel! :j

-----

Op mijn haflinger rijd ik met een wintec isabell. Mijn paard is best breed in de schouder, en ik kan hier prima op zitten. Mijn ghost zat wel smaller - maar ivm erg rechte rug en in beweging oplopende lendenen ging de ghost schuiven helaas. Op barefoot en freeform kon ik écht niet zitten, veel te breed.
Ik heb ook proefgereden op een Karlslund, zat ook echt heerlijk op zo'n brede moet ik zeggen :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen