Fenwick vloeibaar titanium masker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Fenwick vloeibaar titanium masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:42

Ik denk ook dat het gewoon de druk is.
Je zou het eigenlijk eens moeten vergelijken met zo‘n stalpyama, die zitten ook zo strak.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:38

Ibbel schreef:
Een vloeibaar metaal (en dan nog titanium) is al ongeloofwaardig, maar de produdent beweert ook dat het masker negatieve ionen produceert. Dat is dat masker dus geladen. Nou ken ik een hele goede methode om mensen kalm te krijgen die ook werkt met lading, zo'n ding heet een taser :))



Kwik is een optie, als je het dan over vloeibaar metaal hebt.
Ik denk alleen dat het paard er erg kwik en Heel gevaarlijk van wordt. :+

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fenwick vloeibaar titanium masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:40

Overigens, dat iets met milde druk kan werken geloof ik dan weer wel. Maar dat heeft heel weinig met vloeibare metalen of de genoemde infraroodstraling te maken.

Infrarood wordt ik zelf erg zen van, maar een stoffen masker zendt geen infrarood uit.

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:29

Zijn er inmiddels meer ervaringen mee?

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:45

Al mensen met meer ervaring?

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Fenwick vloeibaar titanium masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:49

Inmiddels een jaar verder. En ben benieuwd naar meer recente recensies. Mijn paard is een binnenvetter en krijgt sneller stress in koppie. Ben benieuwd of zoiets of iets soortgelijks helpt of wat de reacties zijn. Of weet iemand waar ik zo iets kan testen?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Fenwick vloeibaar titanium masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:54

Op de Facebookpagina van L.A. Equistyle kwam laatst voorbij dat zij een masker hebben dat getest kan worden. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:02

Ik gooi er even wat havo natuurkunde en scheikunde tegenaan. Het smeltpunt van titanium is afgerond 1667 °C. Dus wat hier ook aan titanium in zit is natuurkundig niet vloeibaar. Wat nog zou kunnen is een opgelost titaniumzout mits dit masker een reservoir met water bevat om het zout in op te lossen. Het ziet er niet naar uit dat dit het geval is. En opgelost is natuurkundig iets anders dan vloeibaar. Of er moet een titaniumverbinding zijn die vloeibaar is bij 34 °C (huidtemperatuur). Een zout is wel waarschijnlijk want ze hebben het over negatieve ionen als grondstof. En alle zouten bestaan uit positieve en negatieve ionen. In een zoutkristal zijn de ionen gebonden in een zoutrooster. In oplossing of in vloeibare toestand bewegen de ionen vrij. Maar hier is de grap. Een zout bestaat uit een metaal en een niet-metaal (soms ook meerdere elementen die samen een ion vormen). Om een ion te worden moet een atoom een negatief geladen elektron opnemen of afstaan. Metalen (dus ook titanium) staan hun elektronen gemakkelijk af en vormen dus positieve ionen. Dus welk negatief ion er ook in dit masker zit het is geen titanium. De andere grondstof is Far Infrared Rays (FIR). Natuurkundig is dat gewoon infrarode straling. Ze beweren: 'Wanneer deze bronnen met elkaar in contact komen treed er een rustgevende werking op.' Wanneer een foton in het infrarode spectrum in contact komt met een ion is het gebruikelijke resultaat een iets warmer ion. Is dat rustgevend? Een van de vier claims over de werking is: 'FIR zet lichaamswarmte om in infrarode energie'. De natuurkundige vertaling van deze zin is: 'Infrarode straling zet lichaamswarmte om in infrarode straling.' Het antwoord op die zin is 'bullshit'. Het omzetten van warmte in infrarode straling heet radiatie. Het is een van de drie vormen van warmtetransport en je hebt er geen titanium geen negatieve ionen en geen extra infrarode straling voor nodig. Het gaat vanzelf. De uitleg die ze geven is pseudowetenschap op z'n best en onzin op z'n slechtst. Als dit masker iets doet is het iets heel anders dan ze beweren.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:35

Pluutje schreef:
Op de Facebookpagina van L.A. Equistyle kwam laatst voorbij dat zij een masker hebben dat getest kan worden. Ik heb er zelf geen ervaring mee.


Bedankt ik kreeg ook de tip om hem via dochorse te testen 5 dagen! Ik ga er naar kijken.


axel_1997 schreef:
Ik gooi er even wat havo natuurkunde en scheikunde tegenaan. Het smeltpunt van titanium is afgerond 1667 °C. Dus wat hier ook aan titanium in zit is natuurkundig niet vloeibaar. Wat nog zou kunnen is een opgelost titaniumzout mits dit masker een reservoir met water bevat om het zout in op te lossen. Het ziet er niet naar uit dat dit het geval is. En opgelost is natuurkundig iets anders dan vloeibaar. Of er moet een titaniumverbinding zijn die vloeibaar is bij 34 °C (huidtemperatuur). Een zout is wel waarschijnlijk want ze hebben het over negatieve ionen als grondstof. En alle zouten bestaan uit positieve en negatieve ionen. In een zoutkristal zijn de ionen gebonden in een zoutrooster. In oplossing of in vloeibare toestand bewegen de ionen vrij. Maar hier is de grap. Een zout bestaat uit een metaal en een niet-metaal (soms ook meerdere elementen die samen een ion vormen). Om een ion te worden moet een atoom een negatief geladen elektron opnemen of afstaan. Metalen (dus ook titanium) staan hun elektronen gemakkelijk af en vormen dus positieve ionen. Dus welk negatief ion er ook in dit masker zit het is geen titanium. De andere grondstof is Far Infrared Rays (FIR). Natuurkundig is dat gewoon infrarode straling. Ze beweren: 'Wanneer deze bronnen met elkaar in contact komen treed er een rustgevende werking op.' Wanneer een foton in het infrarode spectrum in contact komt met een ion is het gebruikelijke resultaat een iets warmer ion. Is dat rustgevend? Een van de vier claims over de werking is: 'FIR zet lichaamswarmte om in infrarode energie'. De natuurkundige vertaling van deze zin is: 'Infrarode straling zet lichaamswarmte om in infrarode straling.' Het antwoord op die zin is 'bullshit'. Het omzetten van warmte in infrarode straling heet radiatie. Het is een van de drie vormen van warmtetransport en je hebt er geen titanium geen negatieve ionen en geen extra infrarode straling voor nodig. Het gaat vanzelf. De uitleg die ze geven is pseudowetenschap op z'n best en onzin op z'n slechtst. Als dit masker iets doet is het iets heel anders dan ze beweren.


Bedankt voor het uitgebreide antwoord ook! Het hele natuurkunde en scheikunde verhaal zegt mij verder niks maar ik snap dat het zich tegenspreekt!

Waar het mij om gaat is dat er ook positieve verhalen te vinden zijn over paarden die er wel baat bij hebben. En ik zou graag iets vinden voor mijn paard zodat zij minder stress heeft en meer de ontspanning kan opzoeken. Ik merk nu in de koude maanden dat de recuptex al veel baat heeft op het lichamelijke aspect, daarom nu nog iets voor haar koppie.