Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Rijrok versus schapenvachtje

 
Profiel   

Dankzij bokt ben ik nu ook een rok aan het maken van softshell, mijn allereerste naaiproject. Ik ga voor een full circle met hogere voorkant, ben benieuwd hoe het uitpakt! Toch 4 m stof nodig zo blijkt :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:03 



 
Profiel   

Hier ook al 2 jaar een rijrok, ideaal! Mijn moeder is handig met de naaimachine, dus die heeft hem gemaakt. Inmiddels heeft ze er ook al 2 voor stalgenoten gemaakt, dus hij valt ook bij anderen in de smaak, haha.
Hij is van softshell en is aan de onderkant versierd met een randje van fleece en een sierrandje voor een wat sierlijkere uitstraling. Hij is aan de voorkant iets korter, zodat er ook makkelijk mee gelopen kan worden. Tevens aan de voor- en achterkant bovenin een knoop om de onderkant even "op te tillen" voor het opstappen, anders zit de stof steeds klem onder m'n been, wellicht nog een tip voor degenen die er ook een maken.

Nooit meer koude benen en paard blijft ook lekker warm en droog.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:15 



 
Profiel   

Erg mooi, dat sierrandje is wel chique!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:49 



 
Profiel   

Ik vraag me af of het voor het paard niet heel warm wordt als je serieus aan het rijden bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:59 



 
Profiel   

Rijrokken heerlijk!

Ik heb er verschillende van verschillende diktes en materiaal.

Gemaakt ooit via deze instructie video:
https://www.youtube.com/watch?v=Lh13_uUYG8I

Wat betreft warm voor de paarden. De mijne hebben dus een iets andere vorm waardoor voor en achter gewoon open kan, waardoor je stof niet per seeniet over de billen van het paard hoeven te liggen. Juist om dat te voorkomen en extra warmte te hebben voor mijn eigen benen. (En simpeler met op en afstappen)

Ik heb er zelf wel knoopjes opgemaakt zodat ik het dicht kan doen en kan laten werken als nierdeken bij stapritjes in kou met mijn geschoren paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 17:19 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ik vraag me af of het voor het paard niet heel warm wordt als je serieus aan het rijden bent?

Ik gebruik die van mij alleen op buitenritten, voor bakwerk vind ik hem te warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 18:33 



 
Profiel   

AnnickT schreef
Qimm schreef
Ik vraag me af of het voor het paard niet heel warm wordt als je serieus aan het rijden bent?

Ik gebruik die van mij alleen op buitenritten, voor bakwerk vind ik hem te warm.


Toch lijkt het me wel mee te vallen, op echt koude dagen rij ik mijn geschoren paard ook met uitrijdeken, dat is met een rijrok niet meer nodig, dus dubbelop handig lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 23:26 



 
Profiel   

Daphara schreef
AnnickT schreef

Ik gebruik die van mij alleen op buitenritten, voor bakwerk vind ik hem te warm.


Toch lijkt het me wel mee te vallen, op echt koude dagen rij ik mijn geschoren paard ook met uitrijdeken, dat is met een rijrok niet meer nodig, dus dubbelop handig lijkt mij.

Klopt zeker, mijn paard is echter niet geschoren en maakt een halve mammoetvacht aan, vandaar dat ik het te warm vind voor in de bak. Maar voor geschoren paarden of als het echt heel koud is, is het zeker praktisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 05:24 



 
Profiel   

Ik heb nu ook een rijrok besteld, geïnspireerd door bokt.

Ik ben zo super benieuwd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:01 



 
Profiel   

hoe waterdicht is zo'n rijrok eigenlijk? Ik zit er aan te denken om er een te kopen voor op de menwagen. Ik heb wel een menschort maar vaak is de stoel nat en krijg je alsnog een natte kont. Vandaag dus een regenbroek aan maar dat is een persoonlijke sauna + hij beperkt me bij het op en af stappen op de koets.

Heeft iemand een idee of een rijrok hiervoor geschikt is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:53 



 
Profiel   

Ik gebruik een oude regendeken(singels eraf) van mijn pony's als menschort als het regend en deze kan je om jou middel draperen (hals) zodat jou stoel droog blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:06 



 
Profiel   

Vroegah deden we gewoon een fleece of wollen uitrijdeken en dan gingen we met de benen eronder zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:23 



 
Profiel   

Ik gooi m hier toch ff weer open:
De zelfgemaakte rijrokken, hebben jullie die verzwaard zodat ie over de kont niet opwaait? Hoe hebben jullie hem om je benen bevestigd, of een elastiek onder je laarzen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:29 



 
Profiel   

Als de stof zelf zwaar genoeg is heb je al dat extra niet nodig een blijft ie goed liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:37 



 
Profiel   

Ik vind die van covaliero heel erg mooi maar helaas een veel te kleine maat voor mij. Heeft toevallig iemand een patroon van een rijrok die daar op lijkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:46 



 
Profiel   

Amdw schreef
Ik gooi m hier toch ff weer open:
De zelfgemaakte rijrokken, hebben jullie die verzwaard zodat ie over de kont niet opwaait? Hoe hebben jullie hem om je benen bevestigd, of een elastiek onder je laarzen??


Hier is inderdaad de stof zwaar genoeg zodat ie niet schuift of wappert, maar licht genoeg dat je er ook goed mee kunt lopen.
Mijn rok valt aan de voorkant dubbel, ik leg aan beide kanten de rok om/onder mijn been en dat blijft goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:03 



 
Profiel   

Geweldig die rijrokken. Zijn er ook mensen die hier serieus bakwerk mee rijden? Doen stalgenoten er niet raar over? (mijn angst op een springstal :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:17 



 
Profiel   

Om eerlijk te zijn maakt het mij niet uit wat anderen denken, zolang ik het maar warm heb :D Zoals eerder aangegeven vonden hier juist meer mensen het een goed idee en lopen er binnenkort naast mij nog 3 mensen met een rok. Gewoon doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:19 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Geweldig die rijrokken. Zijn er ook mensen die hier serieus bakwerk mee rijden? Doen stalgenoten er niet raar over? (mijn angst op een springstal :') )


Bij ons is het juiste een hit geworden! :D Eén iemand was ermee begonnen, en nu hebben 3 ruiters een rok! :D Maar ik sta dan ook op een behoorlijk open minded stal waar niet moeilijk wordt gedaan om wat voor 'rare' dingen dan ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:38 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Geweldig die rijrokken. Zijn er ook mensen die hier serieus bakwerk mee rijden? Doen stalgenoten er niet raar over? (mijn angst op een springstal :') )



Ja hier wordt je inderdaad uitgelachen, maar ik ben benieuwd voor hoelang. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:43 



 
Profiel   

Ik word al gek aangekeken hier op stal als ik rij zonder sperriem of oefen zonder teugels :')
Misschien moet ik het maar gewoon proberen dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:45 



 
Profiel   

Ja joh! *\o/* Je gaat je je eigen comfort toch niet ontzeggen omdat iemand anders dat gek zou vinden...? Hun probleem! :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:06 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Ik word al gek aangekeken hier op stal als ik rij zonder sperriem of oefen zonder teugels :')
Misschien moet ik het maar gewoon proberen dan :D


Nou dan wordt het eens even tijd dat iemand ze daar gaat wakker schudden uit de middeleeuwen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:07 



 
Profiel   

Bij mij werd er ook lacherig over gedaan. Maar ik had wel mooi warme benen. :')

Ik rij er ook mee in de bak, werkt prima! Haalde aan het eind mn telefoon uit mn broekzak en daarvoor moest de rok opzij. Koud dat het me was. Ben er onwijs blij mee haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen