Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rijrok versus schapenvachtje

 
Profiel   

Hey bokkers,

De laatste tijd twijfel ik of ik voor mijn zadel een schapenbontje zou kopen, of voor mezelf een rijrok... Of beide... Of niets :')

Dus, help!
Wie heeft een van de twee (of nog beter beide) en kan mij helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 15:16 



 
Profiel   

Looooove mijn rijrok en uit mijn Mandriana hijs ik m'n kont ook niet meer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 16:04 



 
Profiel   

Met andere woorden, beide? Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 16:05 



 
Profiel   

Waarom zou je een van beide willen? Vanwege de warmte? Voor echt koude dagen hou ik intens van mijn lange jas die door zou kunnen als rijrok.
Schapen bontje lijkt me voor mijn zadel niet prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 16:21 



 
Profiel   

Ik had een rijrok en ik (koningin koukleum) vond het heeeerlijk warm en ook heel mooi staan.
Mijn paard toendertijd vond het minder omdat ze het snel warm had, wellicht is dat ook iets om mee te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 16:23 



 
Profiel   

Hmm goed punt, je warmt er je paard natuurlijk ook mee op...

Muiz, inderdaad voor het warme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 16:40 



 
Profiel   

Wij hebben zelf een schapenvacht aangepast zodat hij op mijn barefoot cherokee past en dat zit echt heeerlijk, zeker met lange buitenritten. Is ook lekker zacht en warm. Het enige nadeel is dat hij een beetje viezig wordt als het regent ofzo en heel lang moet drogen, maar in de regen rij ik met waxjas dus dan blijft het schaapje ook droog :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 21:14 



 
Profiel   

Freekfuchs, dat hoor ik dus inderdaad vaak, haha.
En ook het nat worden en lang nat blijven bij regen staat me een beetje tegen, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 21:27 



 
Profiel   

Ik rij 's winters met een motorbroek. Superstevig en super geisoleerd. De kniebeschermingsstukken heb ik eruit gehaald. In februari heb ik een strandrit van 5 uur gemaakt bij 6 graden, storm en hagelbuien. Geen seconde koude benen gehad. Het ziet er minder mooi uit dan een rijrok, maar je warmt je paard er niet mee op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 21:48 



 
Profiel   

Ik heb een schaapje op mijn zadel en een lekkere rijrok 8-)

Door het schaapje wordt het zadel niet alleen iets zachter, maar ook wat smaller, wat ook wel prettig is!

Je kunt ook een rijrok nemen/maken met zowel een split aan de voorkant als aan de achterkant waardoor hij vooral om jou hangt en niet zoveel om je paard.

Zelf ben ik veel op de grond als ik met m'n paard bezig ben en dan vind ik mijn rijrok die een grote wikkelrok is wel prettig, hij is best zwaar waardoor wind er niet zo snel onder komt en er zit dus 1 split in. Opstappen is alleen wel een gehannes. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 21:50 



 
Profiel   

Nala schreef
Met andere woorden, beide? Haha.


Eigenlijk wel haha, ik heb een rijrok van Klesarven trouwens! Die liggen niet extreem op het paard vind ik, waardoor jouw paard het niet te warm krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 23:36 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort dit schaapje. Heeeerlijk warm!!!

[ img ]

En als het koud wordt heb ik een gevoerde waterdichte thermorijbroek van de Decathlon. En als het echtechtecht koud wordt dan doe ik mijn skibroek aan :brr: Geen grapje :)) Een vrij dunne, flink aan de maat waardoor hij over mijn gewone kleren aankan, en ik kan er prima mee rijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 17:04 



 
Profiel   

Ik heb trouwens nog een foto gevonden van mijn zadel met schaapje (ik weet niet of je het heel goed kan zien, maar dan heb je een idee :D ). Als je wil kan ik ook nog wel een foto maken van hoe wij het bevestigd hebben?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 13:23 



 
Profiel   

Ik rijd met een rijrok van Mountain horse en een schapenvacht op het zadel, heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 13:24 



 
Profiel   

Ik heb gisteren deze getest:
[ img ]

Ik heb dus al een schaapje, maar wil eigenlijk deze er ook nog wel bij! Lag als een huis, superpraktisch en echt heel lekker warm!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 10:23 



 
Profiel   

Ohh ik ken dat helemaal niet een rijrok, waar bestel je die? Kun je daar ook gewoon mee draven en galopperen? Ziet er wel ideaal uit voor winterse buitenritten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 10:29 



 
Profiel   

Deze komt hier vandaan: https://www.klesarven.com/collections/riding-skirts

Ja ik heb er gewoon een hele training mee gedaan, inclusief balkjes :D Hij beweegt gewoon echt niet. Je hoeft niks recht te trekken ofzo, hij blijft gewoon waar ie is. En ook op op- en afstappen gaat perfect, geen gedoe. Ik ben helemaal om!!! Alleen wel even sparen... :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 10:33 



 
Profiel   

Toch lijkt een rijrok me wel erg warm voor het paard? Ik zou dan eerder naar een winterrijbroek kijken zoals deze bijvoorbeeld: https://www.decathlon.nl/p/warme-en-wat ... -p-X962135

De Krämer verkoopt ook speciale winterrijbroeken. Mocht je het daarbij nog steeds koud hebben kan je ook nog een thermobroek onder je broek doen. Dan werkt ook altijd goed vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 10:33 



 
Profiel   

Dat werkt bij mij dus totaal niet voldoende :n Die van de Decathlon heb ik, maar mijn bovenbenen trekken het daar écht niet mee onder de 5 graden :n Zelfs niet met nog extra thermobroek eronder.

Onder de rok zit gewoon lucht, dus echt heel warm krijgt ie het niet, maar ik stap veel op buitenritten dus dan is een beetje extra warmte voor het paard nog niet eens zo gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 10:36 



 
Profiel   

Ik wil ook heeeel graag de klesarven rijrok <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 10:47 



 
Profiel   

Die rijrok is wel heel gaaf <3 .
Ik ga ook maar even sparen denk ik :Y) , of weet iemand misschien of ze nog ergens wat betaalbaardere rijrokken hebben? :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 11:07 



 
Profiel   

Uhip heeft mooie, sportieve,en warme rijrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 11:10 



 
Profiel   

Hoe zitten die te paard? Want die rits moet dan toch open denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 11:17 



 
Profiel   

Ik heb een lange jas van Uhip, die valt mooi over mijn benen en over het zadel.
Hoe de rijrok valt weet ik niet. Er is wel een review in het Nederlands, die is positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 11:29 



 
Profiel   

Ik heb een Mountain horse thermobroek - zo eentje die over je gewone broek gaat - en een rijrok. Beide zijn lekker warm, maar het grote voordeel van de rijrok vind ik dat hij makkelijker aan en uit gaat. Toch is er qua warmte niet zo veel verschil tussen de twee :D

Ik heb zelf dus een rijrok gemaakt met wol van marktplaats. Heeft me zeker niet meer dan 20 euro gekost en het is best makkelijk te doen, je knipt gewoon een gigantische cirkel met een gat erin en daar maak je een band aan om hem vast te maken. Als je goede wol hebt, hoef je eigenlijk niet eens de randen af te werken.


[ img ]

Je kunt aan de achterkant ook nog een split maken, eventueel met knopen, zodat hij mooi om je paard heen valt en die het niet te warm krijgt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 11:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen