Equito nieuwe collectie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 01:57

Oh, nieuwe collectie :):)

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 00:54

Heeft iemand de Pool Party wel eens vergeleken met de PS of Sweden Ombre Navy? En de Black Cherry met de Equestrian Stockholm Bordeaux?

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:54

De pool party is in mijn ogen echt niet te vergelijken met de navy. De navy is donkerblauw. De pool party een heel stuk lichter en anders blauw.

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:48

Black cherry heeft meer een paarse ondertoon, terwijl de Bordeaux echt Bordeauxrood is, als je snapt wat ik bedoel :') verder denk ik dat die 2 wel heel dicht bij elkaar liggen.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:16

Bedankt! :) Maar de Ombre Navy is niet donkerblauw, alleen de rand is donkerblauw.. Daarom vroeg ik me dat af. Maar misschien wil ik nu ook de nieuwe ES in plaats van de Pool Party, ik wil ze iig niet beide. Nou ja, willen wel, maar dat vindt mijn bankrekening niet goed :+

Dit is de Ombre Navy:

Afbeelding

Ik denk dat ik de Black Cherry dan toch niet echt een grote toevoeging ga vinden, aangezien ik de ES Bordeaux al heb. De Black Cherry blijft hoe dan ook wel prachtig!

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:40

Sorry, ik las over Ombre heen...

Als het goed is krijg ik de pool party deze week en de ombre navy heb ik ook, dan kan ik wel vergelijking maken

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:31

Top, bedankt! :)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:52

Hoi, ik lees al een tijdje mee, maar heb zelf nog niks van Equito. Ik vroeg me af of iemand mij misschien kan vertellen of ik ergens een maattabel van de dekjes kan vinden? Ik twijfel namelijk tussen een cob of full dressuur voor mijn d pony. Van Equestrian Stockholm gaat een full goed, maar een full van Ps of Sweden is haar weer veel te groot. Of is er iemand die mij misschien kan vertellen hoe het ongeveer valt?

Anoniem

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:43

Als je van es maat full goed gaat dan van equito zeker weten ook, hier ook maatje full voor mijn grote D pony

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:39

Hier ook maat full voor mijn D pony! Afbeelding

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:04

Volgens mij vallen de dressuurdekjes van Equito niet zo groot. Dat zeggen de mensen op stal ten minste, en ik heb een full dressuur onder mijn springzadel en dat past super. Niet te lang. De springdekjes vind ik wel mooi ruim, net als ES denk ik ongeveer of net iets ruimer. Maar ik ben laatst ook op zoek geweest naar een maattabel en heb hem niet kunnen vinden, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:36

Es valt inderdaad iets ruimer, ik heb zowel es als equito maat full en equito vind ik qua maat zelfs nog iets mooier vallen
Hier de es
Afbeelding

En de equito

Afbeelding

Beide op mijn grote D

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:39

Ik vind ze niet klein vallen, gewoon 'normaal'. Hoeveel inch is je zadel?
De ES valt iets langer aan de achterkant (en schuurde gelijk al haar haren daar weg -O- ).
Deze zijn beide full onder mijn 17,5 inch vzh zadel

Afbeelding

Afbeelding

Verliefd op de cinnamon trouwens, prachtige kleur <3

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:39

Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik denk dat ik dan met een full wel goed zit :)

Edit: ik heb zelf een 16,5 inch zadel en pony is 1.43, maar koop eigenlijk liever een full met het idee dat als er ooit in de toekomst nog een nieuw paard komt, deze daar ook gelijk op past. Tenzij het zo groot valt dat het meer dekje dan pony is natuurlijk.

De cinnamon is idd erg mooi! Twijfel tussen deze of de peony pink :P

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:21

Ja, de peony pink vind ik ook leuk, maar ben wat beperkter door de kleur van m'n paard.. lichte kleuren vallen een beetje weg dan.
Ben benieuwd hoe het staat op de jouwe. Post je een foto als je er eentje hebt?

Ik zit te dubben om er een oornetje bij te kopen, maar zie dat praktisch niemand ze koopt (in dit topic dan). Iemand ervaring met de pasvorm? Vergelijkbaar met ES?

edit; never mind, heb er al eentje besteld :+

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:40

Wij hebben een Equito oornetje in maat full. Daar zitten behoorlijk grote oren aan. In ieder geval te groot voor onze huidige E pony. Daarom is hij nog niet gebruikt. Full dekje past wel prima trouwens.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:58

Ja, de Cinnamon vind ik ook erg mooi, maar ik weet niet of ik dat op donkerbruin mooi ga vinden. Ik denk dat ik donderdag maar even naar Horse Boutique moet om de Pool Party in het echt te zien :j En dan kan ik ook direct de Cinnamon en de Milk Chocolat in het echt zien, maar ik denk dat het de Pool Party wordt *\o/* Wel jammer dat ze geen ES meer verkopen, anders had ik het nieuwe Matt Harnacke dekje ook nog even kunnen zien. Maar ik denk dat ik de Pool Party toch mooier ga vinden, ik weet niet wat ik van de grijze rand van de ES moet vinden.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:50

Lottekuhh_x schreef:
De cinnamon is idd erg mooi! Twijfel tussen deze of de peony pink :P


Peony pink is een top kleurtje, prachtig dat ik het vind, maar dat komt grotendeels doordat ik een donkerbruin paard heb. Op een lichte vacht zou het tegenvallen denk ik, dan valt het zo weg... Hij is namelijk erg licht qua kleur

Cinnamon vind ik dan weer prachtig op alle paarden <3 na ja misschien op paar knaloranje vossen na :=

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:59

Vet charmante foto maar ik heb een oornetje erbij! Mijn paard is rond de 165 en heeft normale oren en maat full zit goed.
Afbeelding

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:59

Texas02 schreef:
Ja, de Cinnamon vind ik ook erg mooi, maar ik weet niet of ik dat op donkerbruin mooi ga vinden. Ik denk dat ik donderdag maar even naar Horse Boutique moet om de Pool Party in het echt te zien :j En dan kan ik ook direct de Cinnamon en de Milk Chocolat in het echt zien, maar ik denk dat het de Pool Party wordt *\o/* Wel jammer dat ze geen ES meer verkopen, anders had ik het nieuwe Matt Harnacke dekje ook nog even kunnen zien. Maar ik denk dat ik de Pool Party toch mooier ga vinden, ik weet niet wat ik van de grijze rand van de ES moet vinden.


De Matt Harnacke is alleen via ES zelf te krijgen ;)
Cinnamon staat ook gaaf op een bruine :j maar poolparty is ook mooi, benieuwd waar je mee thuis komt!

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:45

Ja, ik las het vandaag in het ES topic.. Ik heb nog wel een 15% kortingscode van ES, maar ik weet niet of ik de grijze rand saai ga vinden na een tijd.. De rand van de Pool Party is wel veel mooier denk ik. Maar droogt ES niet nog beter dan Equito? Of heb ik gewoon pech dat mijn Navy Rose Gold al vanaf donderdag hangt te drogen? Paard had ook wel echt gezweet en het is niet echt drogend weer..

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:09

Ik twijfel echt wanneer te bestellen. Ergens wil ik het heel graag, maar heb het zo niet nodig. Mijn ouders zien me alweer aankomen :+ Ik volg dit topic al een behoorlijke tijd maar heb tot op heden uit voorzorg nog niks gekocht, want dan ga ik waarschijnlijk ook weer meer dekjes willen van dit merk. Ik heb nog 3 nieuw ps dekjes liggen in maat full en daarnaast nog 1 ps die ik 1x gebruikt heb. Ik krijg alleen de neiging om iets nieuws te kopen omdat ik ze niet kan gebruiken omdat mijn pony ze niet past, maarja verkopen kan ik ook weer niet 8)7 Moeilijk moeilijk

Dit is trouwens de kleur van mijn pony, denk dat peony pink en cinnamon allebei wel kunnen.
Afbeelding

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Equito nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:29

Ja, dat gevoel ken ik, met "ze zien me alweer aankomen".. Ik ben al aan het proberen een smoes te verzinnen voor als ik mijn nieuwe dekje heb.. :+ Gewoon niet zeggen en doen alsof je hem al heel lang had heb ik al als tip gekregen, maar ik vind het juist zo leuk om iets nieuws op Facebook te showen.. Dat hoort er gewoon bij als je iets nieuws koopt :D Ik zit zelfs al een hele poos te twijfelen over een Instagram account voor mijn paard omdat ik het leuk vind om hem en zijn spullen te showen :j

Maar hebben jullie dat soms ook, dat dekjes zo langzaam drogen? Het kan best aan het slecht drogende weer van dit moment liggen hoor, ik weet ook niet of mijn ES van gisteren die ook goed nat geworden is morgen wel weer droog is.. Maar zoals gezegd ligt de Equito al vanaf donderdag te drogen, en iedere keer denk ik dat hij droogt en later is hij weer kletsnat.. Dus ergens vermoed ik wel dat het door het weer komt.. Hij hangt in de garage, in huis is helaas geen optie omdat ik dan commentaar ga krijgen..

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:40

Texas02 schreef:
Ja, dat gevoel ken ik, met "ze zien me alweer aankomen".. Ik ben al aan het proberen een smoes te verzinnen voor als ik mijn nieuwe dekje heb.. :+ Gewoon niet zeggen en doen alsof je hem al heel lang had heb ik al als tip gekregen, maar ik vind het juist zo leuk om iets nieuws op Facebook te showen.. Dat hoort er gewoon bij als je iets nieuws koopt :D Ik zit zelfs al een hele poos te twijfelen over een Instagram account voor mijn paard omdat ik het leuk vind om hem en zijn spullen te showen :j

Maar hebben jullie dat soms ook, dat dekjes zo langzaam drogen? Het kan best aan het slecht drogende weer van dit moment liggen hoor, ik weet ook niet of mijn ES van gisteren die ook goed nat geworden is morgen wel weer droog is.. Maar zoals gezegd ligt de Equito al vanaf donderdag te drogen, en iedere keer denk ik dat hij droogt en later is hij weer kletsnat.. Dus ergens vermoed ik wel dat het door het weer komt.. Hij hangt in de garage, in huis is helaas geen optie omdat ik dan commentaar ga krijgen..


Whahah ja jou zie ik sowieso heel vaak posten! Wel leuk hoor :D Tot nu toe als ik iets binnen kreeg legde ik het in mijn kamer of in de paardenkast, maar m'n moeder ontdekt het vroeg of laat toch wel haha.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:13

Mijn vader zou het niet eens door hebben denk ik.. Maar mijn moeder ziet het denk ik wel als ik een nieuw dekje post op FB.. "Die had je toch nog niet?" :+ :D Dus met die smoes kom ik toch niet weg tenzij ik er nooit foto's van maak, en foto's gaan toch wel gebeuren :D Niet-paardenmensen (en zelfs ook sommige paardenmensen) zullen volgens mij nooit snappen dat je niet genoeg dekjes kunt hebben :D