Vraag halstermaten en goede winkels.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lantern

Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-20
Woonplaats: Den Haag - Leiden

Vraag halstermaten en goede winkels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 22:02

Hey hey! Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw halster en een leuk dekje, tijdens het zoeken naar dit vroeg ik mij eigenlijk 2 dingen af.

1. Ik rijd op een manege met connemara pony's, ik heb ze niet opgemeten ofzo dus ik weet de stokmaat niet, maar wat voor halster maat is gebruikelijk voor een connemara pony?

2. Ik wil ook een leuk nieuw dekje hebben, maar bij winkels zoals EJ kost het al vaak boven de 20 euro. Weten mensen toevallig merken- of winkels in Den Haag / Leiden die voor een redelijke prijs (het liefst onder de 25 euro) wel leuke dekjes van redelijke kwaliteit verkopen (leuk alsin: niet alleen zwart / wit)?

xx Am

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:08

Is het op jouw manege toegestaan om met eigen dekje te rijden?

Veel maneges laten het niet toe in verband met "eenheid" als in: alle paarden en ponys met hetzelfde dekje ziet er een stuk professioneler uit dan een groepje paarden/ ponys met een bonte verzameling dekjes.

Daarnaast is het vaak niet toegestaan ivm hygiëne. En iedere week je eigen dekje uitwassen, wordt ie niet beter van.

En €20-€25 voor een dekje vind ik érg schappelijk trouwens. Dat betaalde ik al in mijn tienertijd en dat is toch écht al een aantal jaartjes geleden.


De Decathlon heeft enkele goed betaalbare doekjes in rood en blauw die binnen jouw prijsklasse vallen.

Halster kan je ook wel bij de Decathlon krijgen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 08-01-22 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lantern

Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-20
Woonplaats: Den Haag - Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 22:11

mvdende schreef:
Is het op jouw manege toegestaan om met eigen dekje te rijden?

En €20-€25 voor een dekje vind ik érg schappelijk trouwens. Dat betaalde ik al in mijn tienertijd en dat is toch écht al een aantal jaartjes geleden.


De Decathlon heeft enkele goed betaalbare doekjes in rood en blauw die binnen jouw prijsklasse vallen.

Halster kan je ook wel bij de Decathlon krijgen.

Zo lang de paarden niet de les na die van jou moeten rijden is eigen dekje toegestaan. Ik rijd in de laatste les (na mij komen volwassenen dus zijn alle pony's altijd klaar na min les) dus kan ik gewoon eigen dekjes gebruiken. Sommige kinderen gebruiken ook eigen hoofdstel, enige dat bij ons niet echt mag is eigen zadel aangezien deze op maat gemaakt zijn.

tnx voor de tip!