Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Sperriem gaat steeds los

 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Jolliegirl schreef
Volgens mij zit zelfs je keelriem aan de bakstukken en de bakstukken aan de keelriem.
Check je kopstuk even goed. Het hoofdstel past nu voor geen meter.


Nee dat hoort zo. Als je het hoofdstel opzoekt is het kopstuk met de sperriem 1 stuk dat gebogen naar achteren wijst.

Het komt voor dat de voorbeeldfoto niet klopt.
(Zoals jaren geleden de chaps van Divoza die verkeerd om zaten :+ )

[ img ]

Voor mijn gevoel moet de neusriem aan het onderste riempje (waar nu de keelriem aan zit)
Bit aan het voorste riempje (nu neusriem)
Keelriem aan het achterste riempje (nu bit)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:19 



 
Profiel   

je neusriem moet 2 vingers onder kaakbeen zitten dus nu te hoog en daardoor slecht passend, is je riempje van je sper te lang, knip er dan een stuk af past het beter ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:33 



 
Profiel   

Met stalgenoot zojuist nog een keer gekeken naar het hoofdstel, maar wanneer ik de neusriem lager doenkomt deze uit op die overgang zegmaar, die bobbel van de neus :(
Wat betreft de plek van waar alles vast zit, keelriem moet bij deze echt aan de onderste. Tis een schockemohle Malibu hoofdstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 23:26 



 
Profiel   

De neusriem is te klein voor jou paard. Op deze foto zie je waar de uitsparingen van de neusriem horen te zitten. [ img ]

Ik denk niet dat je dit hoofdstel goed passend gaat krijgen en zou zelf een ander hoofdstel zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 23:47 



 
Profiel   

De neusriem lijkt me niet te klein, maar hij zou iets lager moeten.. Zoals gezegd de sperriem er uit halen, ik heb nog niet één paard gereden die hem nodig had. Sterker nog: ze gaan stuk voor stuk beter zonder dat onding..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 06:13 



 
Profiel   

Zolang als ik mij kan heugen heb ik de sperriem er gelijk afgehaald na aanschaf hoofdstel. Ik vind het echt ondingen. Dus dat zou mijn advies ook voor jou zijn, TS. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 07:31 



 
Profiel   

Aan de hand van de foto’s zou ik ook de neusriem lager doen, hij zit nu helaas te hoog. Heb je eventueel een foto van als je hem lager doet? Dan kunnen we het verschil zien :)

Daarnaast kan het ook zijn dat dit hoofdstel helaas niet bij hem past qua pasvorm. Heb je met eerdere hoofdstellen hetzelfde probleem gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 07:42 



 

Ik vind eigenlijk dit hele hoofdstel niet lekker zitten op zijn hoofd. Het zit nergens echt op de juiste plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 11:26 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Fataal schreef
Aan de hand van de foto’s zou ik ook de neusriem lager doen, hij zit nu helaas te hoog. Heb je eventueel een foto van als je hem lager doet? Dan kunnen we het verschil zien :)

Daarnaast kan het ook zijn dat dit hoofdstel helaas niet bij hem past qua pasvorm. Heb je met eerdere hoofdstellen hetzelfde probleem gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:32 



 
Profiel   

Jullie zijn wel erg gefixeerd op het jukbeen, maar alleen ts is erbij en kan voelen waar de zwevende neusbotjes beginnen. En die zijn toch nog iets belangrijker volgens mij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:35 



 
Profiel   

De 2e foto zit veel beter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:38 



 
Profiel   

KayleeJane schreef
[ [url=m/BlyJkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MLmz2c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fataal schreef
Aan de hand van de foto’s zou ik ook de neusriem lager doen, hij zit nu helaas te hoog. Heb je eventueel een foto van als je hem lager doet? Dan kunnen we het verschil zien :)

Daarnaast kan het ook zijn dat dit hoofdstel helaas niet bij hem past qua pasvorm. Heb je met eerdere hoofdstellen hetzelfde probleem gehad?


Zo lijkt ie beter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:45 



 
Profiel   

Dank je wel voor het maken van de foto’s :)

Ik moet zeggen dat ik hem op de tweede foto beter vind zitten. Maar hoe loopt hij ermee als je er zo mee rijdt? Ook niet geheel onbelangrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 21:00 



 
Profiel   

Op foto 2 lijkt hij idd beter te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 21:38 



 
Profiel   

Je hebt de riempjes aan de verkeerde onderdelen inderdaad.

Waar nu je bit aan zit, moet aan de keelriem.
Waar nu je neusriem aan zit, moet aan het bit.
Waar nu je keelriem aan zit, moet aan je neusriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 21:43 



 
Profiel   

Wat Nibbit en AnnoNiemand zeggen: je hebt de riempjes door elkaar gehusseld

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 22:25 



 
Profiel   

AnnoNiemand schreef
Je hebt de riempjes aan de verkeerde onderdelen inderdaad.

Waar nu je bit aan zit, moet aan de keelriem.
Waar nu je neusriem aan zit, moet aan het bit.
Waar nu je keelriem aan zit, moet aan je neusriem.


Nav van het bericht van iemand hierover ben ik eens naar hoofdstellen gaan kijken. Inderdaad, ik snap wat jullie bedoelen. Echter heeft dit hoofdstel, en bijvoorbeeld mijn eigen hoofdstel van Equibling, een voorgevormd leertje onder het kopstuk zitten dat naar achteren toe gevormd/gesneden is. Specifiek bedoeld voor de sperriem. In mijn eigen geval heb ik nav dit topic alles omgedraaid omdat ik even dacht dat ik gek werd :+ maar dat zat dus voor geen meter: de neusriem komt dan veel te ver naar achteren te liggen en maakt een vreemde hoek tov de bakstukken.

Op onderstaande foto kan je misschien zien wat ik bedoel. Het lijkt dus wel degelijk zo ontworpen.

Onder het rechter frontriemlusje zie je wat ik bedoel:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 22:28 



 
Profiel   

Op de laatste foto zit je neusriem goed.
Dat is de plek waar het zwevend neusbot begint maar dat hoort zo.
Je ziet op dit plaatje wel dat twee vingers onder het jukbeen de juiste plek is.

[ img ]

Qua volgorde van riempjes lijkt het mij oké, er zit niks door elkaar en netjes op volgorde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 22:59 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Jolliegirl schreef
Volgens mij zit zelfs je keelriem aan de bakstukken en de bakstukken aan de keelriem.
Check je kopstuk even goed. Het hoofdstel past nu voor geen meter.


Nee dat hoort zo. Als je het hoofdstel opzoekt is het kopstuk met de sperriem 1 stuk dat gebogen naar achteren wijst.


Ik heb dit hoofdstel ook, en ik heb wel de keelriem aan het riempje vastzitten waarbij op bovenstaande foto's de bakstukken vast zitten. Oogt mooier vind ik en ook pasten die riempjes beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 14:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen