Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 15:23

Ja ik ben nu tweedehands wat aan het zoeken maar vind er idd maar zelden onder de 1500 euro. Maandag ga ik eens bellen naar een verdeler die ook kent & masters heeft. Dunne kussens zijn wel goed voor op mijn paard!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:39

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een nette kent en masters met veel wrong voor paarden met geen of weinig schoft die je eventueel kan proberen.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:01

Ik denk dat bij Marie een zadel uit de S-serie beter ligt dan de original.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 17:22

Zonnebloem92 schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een nette kent en masters met veel wrong voor paarden met geen of weinig schoft die je eventueel kan proberen.

Ik zit in het Waasland, België.

Die S-lijn ziet er inderdaad goed uit. Ik heb ook graag veel steun en een diepe zit. Ik zag de Thorowgood dressuur met vaste kniewrongen er ook wel een fijn zadel uitzien. Maandag maar een keer bellen naar een verdeler.

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:25

En gewoon een wintec?
Die heb ik op mijn Fell pony liggen, en zijn heel goed aan te passen.
Of inderdaad Bates

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 17:33

gerlindie schreef:
En gewoon een wintec?
Die heb ik op mijn Fell pony liggen, en zijn heel goed aan te passen.
Of inderdaad Bates

Een Bates hebben we nu dus, en die is in geen mogelijkheid aan te passen op mijn paard := Zadel heeft niet genoeg schoudervrijheid.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:03

CalipsoLover schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een nette kent en masters met veel wrong voor paarden met geen of weinig schoft die je eventueel kan proberen.

Ik zit in het Waasland, België.

Die S-lijn ziet er inderdaad goed uit. Ik heb ook graag veel steun en een diepe zit. Ik zag de Thorowgood dressuur met vaste kniewrongen er ook wel een fijn zadel uitzien. Maandag maar een keer bellen naar een verdeler.

Je bent van het Waasland dan is Veerle De Meyer ideaal. Zij zit daar en verkoopt Kent and Masters. Ik ben heel tevreden over haar! Zeer aangename persoon en wat het zadel passen betreft vind ik haar heel professioneel. Ik had een paard met een zeer moeilijke rug en zij heeft mij kunnen helpen.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 10:42

Veerle ken ik ja! Maar die heeft volgens mij zelf geen zadels hoor? Ik heb Katrien Anseeuw nu laten komen, had daarvoor in balance saddle fitting maar daar was ik echt niet tevreden over. Zadel schoof nog steeds alle kanten op maar lag volgens hem gewoon goed.
Heb nu naar het zadelpascentrum gestuurd voor een Kent & Masters. Ik zal Veerle ook een keer een berichtje sturen.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:27

CalipsoLover schreef:
Veerle ken ik ja! Maar die heeft volgens mij zelf geen zadels hoor? Ik heb Katrien Anseeuw nu laten komen, had daarvoor in balance saddle fitting maar daar was ik echt niet tevreden over. Zadel schoof nog steeds alle kanten op maar lag volgens hem gewoon goed.
Heb nu naar het zadelpascentrum gestuurd voor een Kent & Masters. Ik zal Veerle ook een keer een berichtje sturen.

Jawel Veerle heeft zeker zadels. Heb de mijn bij haar gekocht. Ze heeft een hele voorraad en past alle soorten op je paard. Ze heeft niet alleen k&m maar ook andere merken. Ik ben heel tevreden over haar. Ook een faire prijs voor wat ze doet.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 11:28

Laibadji schreef:
CalipsoLover schreef:
Veerle ken ik ja! Maar die heeft volgens mij zelf geen zadels hoor? Ik heb Katrien Anseeuw nu laten komen, had daarvoor in balance saddle fitting maar daar was ik echt niet tevreden over. Zadel schoof nog steeds alle kanten op maar lag volgens hem gewoon goed.
Heb nu naar het zadelpascentrum gestuurd voor een Kent & Masters. Ik zal Veerle ook een keer een berichtje sturen.

Jawel Veerle heeft zeker zadels. Heb de mijn bij haar gekocht. Ze heeft een hele voorraad en past alle soorten op je paard. Ze heeft niet alleen k&m maar ook andere merken. Ik ben heel tevreden over haar. Ook een faire prijs voor wat ze doet.
Ik heb een berichtje gestuurd! Bedankt voor de tip!

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:41

Het is niet dat ik haar wil opdringen of zo :o ik ben gewoon echt heel tevreden over haar :D

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 19:01

Mijn instructrice heeft haar ook een keer laten komen. Ze vond ze redelijk vergelijkbaar met Katrien. Nu heeft Katrien helaas geen opties voor me qua zadels. Ik heb Veerle intussen een berichtje gestuurd, hopelijk antwoordt ze snel!

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:06

Mijn haf heb ik gereden met een massimo dressuurzadel. 1 van de weinige zadels die goed op haar lag. Helaas leeft ze inmiddels niet meer. Zadel zou dus in principe weg mogen, maar het voldoet niet helemaal aan je eisen. Het heeft wel iets wrong, maar niet superveel. Het is de dressuur I. Massimo heeft ook een dressuur II en die heeft meer wrong. Maar mocht je interesse hebben mag je me altijd een pb doen.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 19:08

Devic schreef:
Mijn haf heb ik gereden met een massimo dressuurzadel. 1 van de weinige zadels die goed op haar lag. Helaas leeft ze inmiddels niet meer. Zadel zou dus in principe weg mogen, maar het voldoet niet helemaal aan je eisen. Het heeft wel iets wrong, maar niet superveel. Het is de dressuur I. Massimo heeft ook een dressuur II en die heeft meer wrong. Maar mocht je interesse hebben mag je me altijd een pb doen.

Dat gaat hem niet worden dan. Ik wil ook niet naar NL rijden voor een zadel gezien de huidige corona-situatie.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:17

Ik woon op 2 x struikelen van de grens dus dat zou met reistijd nog wel gaan. Maar ik denk niet dat de massimo dressuur I iets voor je gaat zijn. Maar de Massimo dressuur II is misschien best nog wel een optie voor je. Massimo maakt z’n zadels speciaal voor de rondere types, ook leverbaar met kortere, Franse kussens en ze hebben iets meer ruimte tussen de kussens.

Edit: bit had er een artikel over in 2018 https://www.bitmagazine.nl/nieuwsvan/so ... end-zadel/
Laatst bijgewerkt door Devic op 03-01-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:19

Massimo moet je echt heel goed proefrijden (minimaal een week), daar krijgen enorm veel mensen rugpijn van namelijk.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 19:29

De modellen spreken me ook niet zo aan. Momenteel spreekt inderdaad die S-line van Kent & Masters me het meeste aan. Had eigenlijk graag een zadel met een monoblad gehad maar die ga ik gewoon niet vinden met mijn budget. Ik heb een tijd een Isabelle Werth gehad, die vond ik ook heel fijn maar die past ook niet op Marie.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:22

CalipsoLover schreef:
De modellen spreken me ook niet zo aan. Momenteel spreekt inderdaad die S-line van Kent & Masters me het meeste aan. Had eigenlijk graag een zadel met een monoblad gehad maar die ga ik gewoon niet vinden met mijn budget. Ik heb een tijd een Isabelle Werth gehad, die vond ik ook heel fijn maar die past ook niet op Marie.

Ik heb zelf ook de K&S S-line voor mijn ronde Freiberger ;)
Het kan wel zijn dat het even duurt tegen dat ze antwoord. Ze wordt wel veel gevraagd. Ik durf haar soms na een paar dagen een herinneringsberichtje te sturen wel vanuit respect voor haar drukke agenda. Ze is wel correct in contactname. Ik duim volop mee dat je een goed passend zadel kan vinden!

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:52

Ik heb nog een Kent en Masters S Line over die weg mag. Maar ik zie dat je in België woont dus dat wordt hem niet. Maar zijn wel fijne zadels inderdaad :j

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:05

Ik heb voor mijn haflinger- en tinker kruizingen nu een Bates dressage ind wel cair. Maar daarvoor had ik een barnsby wol gevuld en een
equestor david de wispelaere monoblad. Beide 2ehands gekocht voor plm 500 a 600.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 14:10

Nee wil idd liever de grens niet over, als hij dan niet past is het moeilijk om hem ook nog een keer terug te gaan brengen :=
zefiros: Wisepelaere heb ik nog nooit gehoord. De Bates hebben we nu, maar die past dus niet...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:18

En de Kingsley D2, die is er met een 1/2 voorkussen, waardoor die op brede schouders/ schoftloze paarden vaak beter stabiel is.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zadelpasser 'Akash' heeft hem in het assortiment en zie ik die geregeld gebruiken op paarden met brede schouder en weinig schoft.

Ook evt de Edix dressuurzadels kunnen nog interessant zijn.

Of - gek genoeg - ijslanderzadels. Omdat die vaak al een teruggesneden kamer hebben ivm de schoudervrijheid voor de extra gangen. Ik heb zelf proefgereden op een Karlslund (op mijn haflinger) en dat vond ik ook heerlijk zitten :j

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:43

Ik zweer voor mijn cobjes bij sella :j
Ik heb een monoblad en tweedehands 1100 voor betaald.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:45

cp112 schreef:
Ik zweer voor mijn cobjes bij sella :j
Ik heb een monoblad en tweedehands 1100 voor betaald.



Dit is m'n sensi, een monoblad.

Afbeelding

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:48

Ik heb een 2e hands Harry dabbs, het model is een hunter. Ik heb er nog maar een paar keer mee gereden, dus ik kan niet zeggen of het goed bevalt. Het model is speciaal voor brede koudbloeden.