Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:57

Laibadji schreef:
CalipsoLover schreef:
De modellen spreken me ook niet zo aan. Momenteel spreekt inderdaad die S-line van Kent & Masters me het meeste aan. Had eigenlijk graag een zadel met een monoblad gehad maar die ga ik gewoon niet vinden met mijn budget. Ik heb een tijd een Isabelle Werth gehad, die vond ik ook heel fijn maar die past ook niet op Marie.

Ik heb zelf ook de K&S S-line voor mijn ronde Freiberger ;)
Het kan wel zijn dat het even duurt tegen dat ze antwoord. Ze wordt wel veel gevraagd. Ik durf haar soms na een paar dagen een herinneringsberichtje te sturen wel vanuit respect voor haar drukke agenda. Ze is wel correct in contactname. Ik duim volop mee dat je een goed passend zadel kan vinden!

Toevallig enig idee wanneer ze zou kunnen antwoorden en/of hoe ik haar het best contacteer? Heb haar zondag gestuurd via fb, maar mijn berichtje staat nog steeds als onaangekomen.

Mooi zadel cp! Ik ben even aan het zoeken maar vind er niet zo meteen tweedehands een in mijn buurt...

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:10

Je kan wellicht kijken naar een Albion model SLK en dan een oudere versie.

Ik heb deze voor € 500 kunnen kopen. Moest een 17 inch zadel hebben met een brede boom. En had zelf ook de voorkeur voor een Engels merk. Kwam toen hierop uit.

Zadelmaker heeft hem helemaal opnieuw opgevuld en hij ligt nu nog beter als een heel nieuw zadel (aldus de zadelmaker zelf). Ben maximaal € 800 kwijt geweest hieraan... heb je geen (kwalitatief) goed nieuw zadel voor.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:13

Heb een 18 inch kent en masters op mijn tonnetje liggen. De s-line dressuur, lage schoft

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 22:16

18 inch is te groot, mag max 17,5 zijn.

EJV: Ja op zich heb ik nu een Albion revelation gevonden voor 1500, als ik die nog iets naar beneden krijg van prijs wil ik die wel een keer proberen. Een echt oud model wil ik niet, vind ik persoonlijk geen fijn zadel. De Albion die er nu opligt van mijn instructrice zit ik ook niet graag op :') Wil ook liefst geen zadel waar nog veel werk aan is. Dus mijn budget is wel wat flexibel.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:57

[/quote]
Ik heb zelf ook de K&S S-line voor mijn ronde Freiberger ;)
Het kan wel zijn dat het even duurt tegen dat ze antwoord. Ze wordt wel veel gevraagd. Ik durf haar soms na een paar dagen een herinneringsberichtje te sturen wel vanuit respect voor haar drukke agenda. Ze is wel correct in contactname. Ik duim volop mee dat je een goed passend zadel kan vinden![/quote]
Toevallig enig idee wanneer ze zou kunnen antwoorden en/of hoe ik haar het best contacteer? Heb haar zondag gestuurd via fb, maar mijn berichtje staat nog steeds als onaangekomen.

Mooi zadel cp! Ik ben even aan het zoeken maar vind er niet zo meteen tweedehands een in mijn buurt...[/quote]
Ik belde haar en stuurde een sms. Dat ging wel vlot. Via haar website vind je haar gsm-nummer. Moest je het toch niet vinden, laat maar weten dan doe ik het via PB.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:16

Massimo is kwalitatief echt wel minder. Je betaalt de hoofdprijs, maar krijgt een overduidelijk kwalitatief minder zadel helaas. Ik heb ooit 1 op maat laten maken voor mijn paard. Het zweetblad verkleurde behoorlijk, en de pasvorm was ook niet zoals beloofd. Het zadel is bij mij weer weggegaan. Het zat ook harder dan mijn stubben.

MW is niet extreem breed, dat is wel een voordeel als je een zadel zoekt. Zelf vind ik Zaldi erg goede zadels maken. Die vaak passen op paarden met minder schoft. Ik zou daar ook zeker eens naar kijken.

Befleur
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:29

Wij hebben een Kent en Masters voor ons haflinger.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 11:17

Ja ik hoor nu langst alle kanten Kent & Masters haha. Toch maar proberen dan via sms te sturen naar Veerle. Mijn eigen Bates is intussen ook verkocht.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:20

Ik heb een macrider evolution op mijn ronde merrie. Fijne vind ik dat ik er heel vrij in zit.
Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 20:15

Ik heb persoonlijk graag veel steun, wil juist wat vaster zitten. Mijn merrie is nogal een springend veld :P

Normaal komt er iemand van kent & masters langs volgende week of de week erna.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 21:39

Volgende week vrijdag komt er iemand van Kent & Masters langs!

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 01:11

succes! ben benieuwd

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:30

Hou ons op de hoogte! Ik ben heel benieuwd! Ik wens je alle succes toe!

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 22:17

Dankjewel! Ik vond ook het Ikonic dressuurzadel er heel goed uitzien. Daar is een verdeler van in de buurt ook, maar kost weer een paar honderd euro meer. Als de Kent & Masters niet passen dan ga ik die maar laten langs komen, zijn echter wel met monoblad.

Befleur
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:08

Ben benieuwd of je het wat vind, ik moest er aan wennenmaar ben er nu blij mee.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 16:26

Ja, zit nu een beetje in een dilemma...

De ruiter die met mijn paard reed is afgelopen week zwaar gevallen, paard sloeg op hol en ze is er op de een of andere manier onder terecht gekomen (paard is niet gevallen of zo, ik was er zelf niet bij). Mijn paard is recent nog nagekeken door de osteopaat, tandarts, dierenarts etc. dus geen idee van waar dit gedrag plots komt, voor de zekerheid komt de dierenarts maandag nog eens langs om uit te sluiten of er iets mis is. Maar nu zit ik in een dilemma of ik de afspraak nu nog kan laten doorgaan of niet. Ik heb er zelf al een hele tijd niet meer op gezeten en ik heb dat vertrouwen ook niet op dit moment. Maar aan de andere kant is het nu dus zeker belangrijk om niet met een halfpassende-albion te blijven rijden en een goed passend zadel te hebben. Wat denken jullie?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:08

CalipsoLover schreef:
Ja, zit nu een beetje in een dilemma...

De ruiter die met mijn paard reed is afgelopen week zwaar gevallen, paard sloeg op hol en ze is er op de een of andere manier onder terecht gekomen (paard is niet gevallen of zo, ik was er zelf niet bij). Mijn paard is recent nog nagekeken door de osteopaat, tandarts, dierenarts etc. dus geen idee van waar dit gedrag plots komt, voor de zekerheid komt de dierenarts maandag nog eens langs om uit te sluiten of er iets mis is. Maar nu zit ik in een dilemma of ik de afspraak nu nog kan laten doorgaan of niet. Ik heb er zelf al een hele tijd niet meer op gezeten en ik heb dat vertrouwen ook niet op dit moment. Maar aan de andere kant is het nu dus zeker belangrijk om niet met een halfpassende-albion te blijven rijden en een goed passend zadel te hebben. Wat denken jullie?

Eventueel met bespreken met de zadelpasser. Rijden is wel noodzakelijk maar zelf zat ik ook met een serieus ei in mijn broek. Toch is het gelukt. Duurt op zich niet heel lang. Ze neemt eerst de maten op en tekent je paard af. Daar haalt ze al veel info uit. Nadien even kort stappen en is draven. Duurt een 15 tal minuten. Als het Veerle is dat komt moet je zeker niet bang zijn. Zij is heel redelijk en gaat er zeker mee akkoord gaan als je bijvoorbeeld eerst longeert. Zij kon mij ook heel hard op mijn gemak stellen en vooroordeel de of beoordeelde niet.

Ik zou dit telefonisch eens bevragen en de goede raad vragen van de zadelpasser.

En wie weet misschien is je paard wel braaf en was de val brute pech. Veel beterschap aan je bijrijder! Hopelijk valt de schade bij haar mee. Ik duim ook voor je paard dat deze er ongeschonden uit komt.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:29

Mijn paard is ook rond met weinig schoft (Was vroeger extreem dik, nu op gewicht maar het blijft een haf.). Wintec en thorrowgood schoven bij ons, al ligt ons thorrowgood Springzadel nu wel helemaal goed. Ons dressuurzadel is van MSFC en dat vind ik een heel erg fijn zadel. Ons model heeft weinig kniewrong, maar mss andere modellen wel.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 17:53

Laibadji schreef:
CalipsoLover schreef:
Ja, zit nu een beetje in een dilemma...

De ruiter die met mijn paard reed is afgelopen week zwaar gevallen, paard sloeg op hol en ze is er op de een of andere manier onder terecht gekomen (paard is niet gevallen of zo, ik was er zelf niet bij). Mijn paard is recent nog nagekeken door de osteopaat, tandarts, dierenarts etc. dus geen idee van waar dit gedrag plots komt, voor de zekerheid komt de dierenarts maandag nog eens langs om uit te sluiten of er iets mis is. Maar nu zit ik in een dilemma of ik de afspraak nu nog kan laten doorgaan of niet. Ik heb er zelf al een hele tijd niet meer op gezeten en ik heb dat vertrouwen ook niet op dit moment. Maar aan de andere kant is het nu dus zeker belangrijk om niet met een halfpassende-albion te blijven rijden en een goed passend zadel te hebben. Wat denken jullie?

Eventueel met bespreken met de zadelpasser. Rijden is wel noodzakelijk maar zelf zat ik ook met een serieus ei in mijn broek. Toch is het gelukt. Duurt op zich niet heel lang. Ze neemt eerst de maten op en tekent je paard af. Daar haalt ze al veel info uit. Nadien even kort stappen en is draven. Duurt een 15 tal minuten. Als het Veerle is dat komt moet je zeker niet bang zijn. Zij is heel redelijk en gaat er zeker mee akkoord gaan als je bijvoorbeeld eerst longeert. Zij kon mij ook heel hard op mijn gemak stellen en vooroordeel de of beoordeelde niet.

Ik zou dit telefonisch eens bevragen en de goede raad vragen van de zadelpasser.

En wie weet misschien is je paard wel braaf en was de val brute pech. Veel beterschap aan je bijrijder! Hopelijk valt de schade bij haar mee. Ik duim ook voor je paard dat deze er ongeschonden uit komt.

Ja Veerle komt, maar er is eigenlijk vrees ik geen enkel scenario dat ik er op kruip :+ Ik loop zelf met een blessure die nog steeds niet volledig genezen is, daardoor ga ik geen risico nemen. Opstappen en eventjes aan de hand stappen vind ik geen probleem, maar echt los gaan rijden zie ik niet zitten.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:15

Misschien is het een optie dat iemand je paard aan de longe neemt met jou er op?

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 18:21

Ik ben daar persoonlijk niet zo'n fan van omdat ze zich durft omdraaien.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:22

Ik ben dan al weer jaren tevreden met mijn Massimo zadels.
Wel de veelzijdig variant, maar dat is mijn voorkeur.
3 paarden gehad die echt tonnetje, tonnetje rond waren. Maar deze blijven netjes liggen.
Diverse merken geprobeerd maar of het lag nergens naar, toch te smal of te lang.

Bij 2 paarden ook zonder rijden gepast want ze waren nog niet bereden :D
Maar door hun extreem brede bouw wilde ik wel voordat er de eerste keer iemand op stapte dat ze iets op hadden dat in ieder geval redelijk lag. Niet perfect misschien maar wel dat ze niet meteen een nare ervaring hadden.
Later is dat pas met ruiter bekeken.
Dus in die zin moet het ook redelijk kunnen.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:22

Hier ook een Kent & Masters op een rond propje :=

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 23:04

Kent & Masters S-line dressuurzadel met vaste kniewrong is besteld, levertijd wel 3-4 maanden -O-

Ben er dus zelf toch opgekropen, maar ben wel gevallen := Was te verwachten, fris jong paard en onzekere ruiter is echt geen goede combo. Gelukkig niks aan over gehouden en voor de rest wel echt super flink.

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Welk dressuurzadel voor breed paard zonder schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:26

100% de Albion Fabrento! Lag als enige goed op mijn zeer brede Duitse ruin.