Dressuurzadel waarin bovenbenen vrij/vrijer liggen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cayenne123
Berichten: 344
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Gelderland

Dressuurzadel waarin bovenbenen vrij/vrijer liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 12:44

Hallo hallo,

Ik ben opzoek naar mensen die net als ik moeite hebben het kantelen van de bekken waardoor de bovenbenen geklemd worden. Ik heb rij normaal gesproken met de Prestige Optimax 17 inch, maar ik merk dat ik in dit zadel niet fijn kan zitten. Mijn paard is altijd door dezelfde amazone gereden, en zij reed veel op haar zit. Ik rij mijn paard sinds een jaar en ik merk dat ik hem blokkeer tijdens het rijden. Hij wordt hierdoor gespannen en ik ook.

Nu rijd ik sinds 2 maanden met een prestige springzadel omdat mijn huidige dressuurzadel niet helemaal goed lag. Ik merk dat ik hierin veel beter zit. Ik kan nu wel ontspannen doorzitten, zonder mijn paard te blokkeren in de bewegingen.
Zijn er andere mensen die dit ook hebben/hebben gehad en een dressuurzadel hebben gevonden waarin de bovenbenen vrijer liggen? Degene die mij les geeft heeft sinds kort een Hulsebos zadel en die zegt dat haar bovenbenen een stuk vrijer liggen.

Graag hoor ik ervaringen/advies van jullie!
Ik heb eventueel filmpjes van het rijden, daar kan je goed zien dat ik mezelf en het paard blokkeer. Ik ga hiervoor ook 1x in de 2 weken naar een fysio met een flexchair.

Alvast bedankt! :D

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Dressuurzadel waarin bovenbenen vrij/vrijer liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:56

Jaa ik!
Ik ben lang en ook een lang bovenbeen.
Sinds vorige week een Hulsebos zadel en ik kan zo veel fijner zitten! Mijn paard liep er ook vanaf het eerste moment fijn onder. Ik heb de balance +.

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Dressuurzadel waarin bovenbenen vrij/vrijer liggen