Sprenger Bow Balance/Flexcite VS Acavallo Arena Alupro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Sprenger Bow Balance/Flexcite VS Acavallo Arena Alupro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 11:11

Hoihoi,

Momenteel zit ik te twijfelen tussen de aanschaf van twee verschillende stijgbeugels, ik heb de hoop dat iemand toevallig ervaring heeft met beide of voor dezelfde keuze heeft gestaan.

Ik twijfel dus tussen de Sprenger Bow Balance/Flexcite of de Acavallo Arena Alupro Safety beugels. Waarom ik twijfel is wegens het volgende: Naar mijn idee zijn de Acavallo beugels nóg veiliger dan de Sprengers, maar ik vraag mijzelf af of dit ook echt zo is? Ik vind de Sprengers namelijk wel mooier en rijd er nu al een tijd mee en ben er wel tevreden over. Ik had vroeger altijd last van mijn enkels en knieën met rijden en nu niet meer, maar dat kan ook zijn dat ik daar overheen ben gegroeid want dat is echt al weer even geleden.

Ik twijfel dus wat ik nu beter kan aanschaffen, iemand die mij advies kan geven? :)

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Sprenger Bow Balance/Flexcite VS Acavallo Arena Alupro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:37

het zijn twee verschillende beugels, de een is een veiligheidsbeugel de ander is heeft een meer ergonomische functie.

Als jij voorheen last had van je enkels en knieën zou ik gewoon met de Sprengers blijven rijden. Die van Acavallo hebben dat ergonomische niet namelijk.
De Sprenger is echter geen veiligheidsbeugel, maar heb je die ook echt nodig?

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 11:48

ingvdh schreef:
het zijn twee verschillende beugels, de een is een veiligheidsbeugel de ander is heeft een meer ergonomische functie.

Als jij voorheen last had van je enkels en knieën zou ik gewoon met de Sprengers blijven rijden. Die van Acavallo hebben dat ergonomische niet namelijk.
De Sprenger is echter geen veiligheidsbeugel, maar heb je die ook echt nodig?

Bedankt voor je reactie!

Ah zover ik wist noemde Sprenger het ook altijd een veiligheidsbeugel omdat door de flexibiliteit en de vormgeving je wel een stuk makkelijker uit de beugel zou komen.

Het is niet dat ik een veiligheidsbeugel echt nodig heb, maar ik vind het zelf wel een fijner en veiliger idee voor het geval dat zeg maar...

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:01

De keuze voor beugels is ook persoonlijke voorkeur. Beide door jou genoemde beugels is enigzins appels met peren vergelijken. Verschillende zijn reeds enigzins genoemd. Voor goedkope veiligheidsbeugels zou ik eerder voor beugels met elastiek kiezen, ik heb er 10 jaren mee gereden en m.i. beter dan de Acavallo wegens lager gedeelte welke bij val blijft staan. Sinds een half jaar heb ik de Flex-on safe on beugels inclusief spikes en schuin voetbed. Persoonlijk, uitmuntend. Ik heb eerst 2 weken gratis gereden met een op proef set en dat is altijd aan te raden.